Ajax-FC Haarlem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 10:59 am

Lucas schreef:Ik heb bbegrepen ttv zijn transfer dat Rosales in Argentinie ook als rechtsbuiten speelde en in ieder geval in de Argentijnse ploeg op de olympische spelen alwaar hij bekeken is.
Hij speelde op dat moment inderdaad op rechts in een systeem met drie spitsen. Maar Argentinië speelde min of meer op de counter, het ving tegenstanders op en sloeg toe in de tegenaanval. Rosales had toen meer ruimte dan hij bij Ajax heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jan 27, 2007 1:05 pm

Alaindebanaan schreef:
Thomas schreef:De aankoop Krohn Dehli blijft een groot mysterie. :D
Was op voorspraak van Blind.
Maar MvG is daar gewoon verantwoordelijk voor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 1:19 pm

brigade zuid schreef:
Alaindebanaan schreef:
Thomas schreef:De aankoop Krohn Dehli blijft een groot mysterie. :D
Was op voorspraak van Blind.
Maar MvG is daar gewoon verantwoordelijk voor.
Natuurlijk. MVG heeft vetorecht, dus hij kan een aankoop van de trainer torpederen. En hij is eindverantwoordelijk voor het transferbeleid.
Neemt niet weg dat Blind Krohn Dehli beter kende dan MVG.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 1:19 pm

En als MKD plotseling een openbaring blijkt is-ie opeens een aankoop van Van Geel omdat hij ook op het lijstje van Az stond. :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 1:23 pm

:D

Ik ben nooit onder de indruk geweest van die jongen, dus begrijpen doe ik die aankoop niet. Wie er ook voor verantwoordelijk was.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:03 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Als je aan Rosales z’n spel niet hebt kunnen merken dat het geen rechtsbuiten is dan weet ik het inderdaad ook niet meer. Vraag maar in Argentinië wat voor speller het is. Alleen Ajax heeft het gepresteerd om hem als rechtsbuiten op te stellen.
Ik heb bbegrepen ttv zijn transfer dat Rosales in Argentinie ook als rechtsbuiten speelde en in ieder geval in de Argentijnse ploeg op de olympische spelen alwaar hij bekeken is.
Hoe hij in de Argentijnse ploeg speelde weet ik niet zeker, maar volgens speelde Cesar Delgado op rechts.

In de Argentijnse competitie speelde hij in een twee spitsen systeem.
Jöhnk schreef:
Thomas schreef: Dat klinkt lullig, maar ik denk niet dat dat Ajax al teveel zou interesseren als ze hem niet meer bij het eerste elftal hadden willen houden.
Dat mag ik niet hopen zeg. Beloofd is beloofd, en Ajax is een stijlvolle club. Of zou dat toch moeten zijn.
Uiteraard. Hij had sowieso een kans moeten krijgen om zich in de selectie te spelen, want dat was hem beloofd. Ik bedoelde dat Van Geel en Ten Cate hem na een aantal weken alsnog hadden kunnen laten weten dat ze het niet in hem zien zitten. Maar gelukkig gingen ze door met hem en speelt Ajax nu met een geschiktere en goedkopere speler dan Rosales op de rechterflank.

Het zou goed kunnen dat dat onder Blind ook was gebeurd, aangezien hij het zag zitten in De Mul. Aan de andere kant speelde ook Rosales heel vaak onder Blind en had hij De Mul aan het begin van het seizoen 2006-2007 dus niet bij de selectie. Wat Blind ook zou hebben gedaan, afgelopen zomer was de beslissing om hem erbij te houden aan Van Geel en Ten Cate.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:04 pm

Thomas schreef:Hoe hij in de Argentijnse ploeg speelde weet ik niet zeker, maar volgens speelde Cesar Delgado op rechts.
Rosales op rechts, Delgado op links en Tevez in de spits. Voor de OS, tenminste.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 3:06 pm

Dat bedoel ik. Hij kwam dus het dichts bij een buitenspeler volgens Ajaxsysteem die er te vinden is. Zoveel ploegen zijn er immers niet die met drie spitsen spelen
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:08 pm

Perez speelde bij AZ op links, maar die vind jij ook geen buitenspeler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 3:09 pm

AZ had geen vaste linksbuiten. Perez wisselde constant van positie met middenvelders
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:09 pm

Lucas schreef:Dat bedoel ik. Hij kwam dus het dichts bij een buitenspeler volgens Ajaxsysteem die er te vinden is. Zoveel ploegen zijn er immers niet die met drie spitsen spelen
Wat een kolder. Dus omdat een bepaalde trainer er voor kiest om Rosales als rechtsbuiten neer te zetten (z'n clubtrainer deed dat over het algemeen niet) moet Ajax er maar vanuit gaan dat het een geschikte rechtsbuiten is voor onze club?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:11 pm

Lucas schreef:AZ had geen vaste linksbuiten. Perez wisselde constant van positie met middenvelders
Maar als Perez dat bij Ajax doet speelt Ajax zonder linksbuiten. Mogen we hieruit concluderen dat AZ zonder linksbuiten speelde?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 3:20 pm

Bertje schreef:
Lucas schreef:AZ had geen vaste linksbuiten. Perez wisselde constant van positie met middenvelders
Maar als Perez dat bij Ajax doet speelt Ajax zonder linksbuiten. Mogen we hieruit concluderen dat AZ zonder linksbuiten speelde?
Nee
Thomas schreef:
Lucas schreef:Dat bedoel ik. Hij kwam dus het dichts bij een buitenspeler volgens Ajaxsysteem die er te vinden is. Zoveel ploegen zijn er immers niet die met drie spitsen spelen
Wat een kolder. Dus omdat een bepaalde trainer er voor kiest om Rosales als rechtsbuiten neer te zetten (z'n clubtrainer deed dat over het algemeen niet) moet Ajax er maar vanuit gaan dat het een geschikte rechtsbuiten is voor onze club?
Hij is uitgebreid op die positie bekeken
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:21 pm

Lucas schreef:
Bertje schreef:
Lucas schreef:AZ had geen vaste linksbuiten. Perez wisselde constant van positie met middenvelders
Maar als Perez dat bij Ajax doet speelt Ajax zonder linksbuiten. Mogen we hieruit concluderen dat AZ zonder linksbuiten speelde?
Nee
Welke conclusie mogen we dan wel trekken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:23 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Wat een kolder. Dus omdat een bepaalde trainer er voor kiest om Rosales als rechtsbuiten neer te zetten (z'n clubtrainer deed dat over het algemeen niet) moet Ajax er maar vanuit gaan dat het een geschikte rechtsbuiten is voor onze club?
Hij is uitgebreid op die positie bekeken
En dus heeft Ajax het fout gezien, want Rosales was geen rechtsbuiten. Niet van nature. En als hij het al wel was geweest dan was het nog altijd geen goede rechtsbuiten. Gewoon wederom een kwestie van dramatisch scoutingswerk van onze club.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za jan 27, 2007 6:18 pm

Misschien moet Ajax, of HTC en MvG, eens een keer duidelijk bepalen wát volgens hen nu eigenlijk een rechts(of links)buiten is of behoort te zijn. In tegenstelling tot wat Lucas denkt zijn er namelijk heel veel clubs die met 3 aanvallers spelen of aanvallende spelers op de flanken gebruiken, alleen zijn dat niet allemaal De Multjes die braaf blijven wachten tot ze hun dubbele schaar en voorzet kunnen uitvoeren. Rosales is bijvoorbeeld een combinatiespeler, dan kun je nog steeds prima vanaf de zijkant spelen(daar ligt immers ruimte) maar dan moet je daar wel gelegenheid voor scheppen.
Er zijn zo onstellend veel manieren waarop je zoiets basaals als een systeem kunt uitvoeren maar Ajax maakt het zichzelf altijd zo ontzettend moeilijk.

Ajax snapt haar eigen systeem niet eens, ik heb het al vaker gezegd maar ik denk dat er echt veel waarheid in zit. Nooit komt er coherent beeld van wat dat nu precies is naar buiten, behalve wat nietszeggende kretologie als inschuivende verdedigers of iets met vleugelspelers.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 6:30 pm

Ik heb het al eerder gevraagd, maar wat vind jij van De Mul, RGB?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za jan 27, 2007 6:35 pm

Ik vond hem wat vederlicht en hij is een typische rechtsbuiten zoals ze die in Nederland graag zien(en dus moeilijk bruikbaar in andere-buitenlandse- systemen). Nooit zoveel bijzonders maar de laatste wedstrijden is hij goed op dreef en begin ik al meer potentie te zien. Zijn voorzet is voor de verandering eens heel behoorlijk en het lijkt me een heel taakbewuste speler.

Ik ben niet bijzonder gecharmeerd van dit type speler en dan heb ik de Mul ook nooit echt een groot licht gevonden maar ik zal eerlijk bekennen dat hij de laatste tijd flinke progressie heeft geboekt. Hij lijkt me zondermeer momenteel de beste optie als rechtsbuiten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 6:39 pm

Dat heb ik ook. Niet bijzonder, maar wel een erg handig puzzelstukje.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 5:33 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Misschien moet Ajax, of HTC en MvG, eens een keer duidelijk bepalen wát volgens hen nu eigenlijk een rechts(of links)buiten is of behoort te zijn.
Volgens mij is het in principe vrij simpel. Een vleugelspeler van Ajax moet beschikken over inzicht, een invididuele actie, een goede voorzet, snelheid, diepgang en hij moet goed kunnen combineren en taakbewust kunnen voetballen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59064
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 28, 2007 8:36 am

Thomas schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Misschien moet Ajax, of HTC en MvG, eens een keer duidelijk bepalen wát volgens hen nu eigenlijk een rechts(of links)buiten is of behoort te zijn.
Volgens mij is het in principe vrij simpel. Een vleugelspeler van Ajax moet beschikken over inzicht, een invididuele actie, een goede voorzet, snelheid, diepgang en hij moet goed kunnen combineren en taakbewust kunnen voetballen.
Dus heeft AJAX geen buitenspelers.Maar volgens mij telt wat jij opsomt voor elke speler ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 28, 2007 9:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 8:59 am

Thomas schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Misschien moet Ajax, of HTC en MvG, eens een keer duidelijk bepalen wát volgens hen nu eigenlijk een rechts(of links)buiten is of behoort te zijn.
Volgens mij is het in principe vrij simpel. Een vleugelspeler van Ajax moet beschikken over inzicht, een invididuele actie, een goede voorzet, snelheid, diepgang en hij moet goed kunnen combineren en taakbewust kunnen voetballen.
Het is nog veel simpeler, Thomas. Buitenspelers zouden spelers moeten zijn die de spits aanvullen. En andersom, natuurlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 2:45 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Volgens mij is het in principe vrij simpel. Een vleugelspeler van Ajax moet beschikken over inzicht, een invididuele actie, een goede voorzet, snelheid, diepgang en hij moet goed kunnen combineren en taakbewust kunnen voetballen.
Dus heeft AJAX geen buitenspelers.Maar volgens mij telt wat jij opsomt voor elke speler ..
Ik schetste meer het beeld van een uberbuitenspeler. Een buitenspeler van Ajax zou in ieder geval over het meerendeel van die attributen kunnen beschikken.

Dat is bij Rosales zeker niet het geval en die zit ook op een leeftijd dat hij zich waarschijnlijk niet meer sterk gaat verbeteren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 10:17 am

Thomas schreef:
Lucas schreef:
Thomas schreef:Wat een kolder. Dus omdat een bepaalde trainer er voor kiest om Rosales als rechtsbuiten neer te zetten (z'n clubtrainer deed dat over het algemeen niet) moet Ajax er maar vanuit gaan dat het een geschikte rechtsbuiten is voor onze club?
Hij is uitgebreid op die positie bekeken
En dus heeft Ajax het fout gezien, want Rosales was geen rechtsbuiten. Niet van nature. En als hij het al wel was geweest dan was het nog altijd geen goede rechtsbuiten. Gewoon wederom een kwestie van dramatisch scoutingswerk van onze club.
Niet dat ze de absolute waarheid in pacht hebben, maar zowel de snorr als van Hanegem vonden Rosales een uitstekende rechtsbuiten die het om onverklaarbare redenen hier niet heeft laten zien.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:20 am

Ik heb Rosales zien spelen tijdens de Olympische Spelen. Toen deed hij het inderdaad aardig. Desondanks, hij liet daar niets zien wat hij hier niet heeft laten zien. Hij speelde nooit een man uit; zijn voorzetten kwamen op goed geluk. Ik herinner me nog een bal die hij laag voorgaf, die Tevez bij de eerste paal erin frommelde. Rosales had het in dat team gemakkelijker om dat het op de tegenaanval speelde waardoor hij meer ruimte had dan meestal bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie