groningen-AJAX 28 januari 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 29, 2007 10:15 pm

Nou, mijn eerste reactie op die "zachte" tackle van Stam (gewoon een tackle van achteren) was er ook een van twijfel of het niet meteen rood had moeten zijn.

Maar volgens mij ging Stam op een gegeven moment (ik weet niet meer wanneer het was, alleen dat hij toen al geel had) behoorlijk tekeer tegen Wegereef en ging hij zelfs tegen hem aanstaan. Dat had dus een tweede gele en dus rode kaart kunnen (of moeten, afhankelijk van het al dan niet al actief zijn van de strengere regels) zijn.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma jan 29, 2007 10:17 pm

Die tackle was op zijn hoogst geel, als het dat al was, half de bal raakte hij zeker. Verder mag je ook volgens de nieuwe regel protesteren volgens mij. Zolang je maar de normen van fatsoen hanteert. En niet aan de scheids komt.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 29, 2007 10:25 pm

Thomvak425 schreef:Die tackle was op zijn hoogst geel, als het dat al was, half de bal raakte hij zeker. Verder mag je ook volgens de nieuwe regel protesteren volgens mij. Zolang je maar de normen van fatsoen hanteert. En niet aan de scheids komt.
Frank schreef:....ging hij zelfs tegen hem aanstaan....

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » ma jan 29, 2007 10:28 pm

Niets aan de hand dus .. .Wegereef floot prima "in de geest van de wedstrijd" ...

En wat een wedstrijd, gebaald in de 1e helft, gevloekt, getierd, mezelf kapot geergerd ... 2e helft hetzelfde, maar op de bank gestaan bij het 3e doelpunt van Ajax ...

Genieten, en ik geniet er nog steeds van .... :eusa_dance: :yes:

:tifoajax:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 10:40 pm

Frank schreef:Nou, mijn eerste reactie op die "zachte" tackle van Stam (gewoon een tackle van achteren) was er ook een van twijfel of het niet meteen rood had moeten zijn.
Wij hebben het duidelijk over een ander moment. Bij de 'tackle' waar ik aan zit te denken bleef Stam op de been en tikte hij heel zacht z'n tegenstander van achter aan.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di jan 30, 2007 12:37 am

Ik moet Frank echter wel gelijk geven over dat 'momentje' met Wegereef. Protesteren mag inderdaad, maar ik zag daar al zijn tweede geel aankomen omdat hij op zeer fanatieke manier protesteerde (hij ziet er echter al snel zeer fanatiek uit :D ) en bijna met zijn hoofd tegen het hoofd van Wegereef kwam. Ik verwachte daar eigenlijk een kaart.

Fenerbahce heeft dan weer gelijk dat hij 'in de geest van de wedstrijd' floot, maar volgens de "nieuwe" strenge regels m.b.t. protesteren ed zou het ook zomaar geel kunnen zijn.
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie