Ajax-Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
666
Site Admin
Contacteer:

Ajax-Roda JC

Bericht door 666 » zo dec 24, 2006 8:44 pm

Iedereen heeft ongetwijfeld heel veel zin in deze kerstruzie.

Ik ben op vakantie dus ik ga deze wedstrijd missen. Dat gaat dus minstens 6-0 worden. Maar voor wie?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 8:49 pm

Pfff. Hier heb ik inderdaad totaal geen zin in. Als Ajax hier ook nog eens punten verpeelt zijn we weer terug bij af en zou de zware paniek wel eens toe kunnen slaan. :sad:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo dec 24, 2006 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 9:00 pm

Thomas schreef:Pfff. Hier heb ik inderdaad totaal geen zin in. Als Ajax hier ook nog eens punten verpeeld zijn we weer terug bij af en zou de zware paniek wel eens toe kunnen slaan. :sad:
Is er die niet al, paniek ?.
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 24, 2006 9:01 pm

Precies...Wat moet er nog meer gebueren...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 9:03 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Pfff. Hier heb ik inderdaad totaal geen zin in. Als Ajax hier ook nog eens punten verpeeld zijn we weer terug bij af en zou de zware paniek wel eens toe kunnen slaan. :sad:
Ik merk het nu voor het eerst bij Ajax en Ten Cate.

999

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 9:07 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Ik merk het nu voor het eerst bij Ajax en Ten Cate.
Zo af en toe krijg je weleens van die shots op TELE2, meestal van HtC en af en toe van van Geel, dan denk ik nou .. Martin zijn gezichtsuitdrukking spreekt boekdelen ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 4:19 pm

Ten Cate kijkt terug en vooruit

Nog tijdens de ochtendtraining van Ajax hield trainer Henk ten Cate zijn perspraatje aan de vooravond van een nieuw duel. De dialoog met de aanwezige journalisten ging slechts ten dele over tegenstander Roda JC.

De vragen die de Ajax-trainer werden voorgelegd en het verhaal dat Ten Cate afstak, waren vooral terugblikkend van aard. Recente ontwikkelingen passeerden nogmaals de revue. Het verleden biedt aanknopingspunten voor de toekomst. De trainer ontkwam niet aan vragen over de straftraining en de boete die de spelers na de nederlaag tegen Vitesse werden opgelegd. ,,Toch weet ik niet of je de maandagtraining een straftraining moet noemen’’, hield Ten Cate zijn gehoor voor. ,,Vooral als je woensdag speelt, is het normaal dat je de dag na een wedstrijd traint. Het leek me gewoon beter om te trainen dan thuis Kerstmis te vieren.’’

Waarna Ten Cate, net als hij zondag al deed in Arnhem, nogmaals het tekort aan mentale weerbaarheid in zijn ploeg aanstipte. Het werd de Ajacieden zondag in het Gelredome nog fataal. ,,Soms is het nodig om de beuk erin te gooien’’, stelde Ten Cate. ,,Als je wilt winnen, zul je je opofferingen moeten getroosten en soms ook pijn moeten lijden. Voor de wedstrijd tegen Roda JC weten de spelers wat van ze wordt verwacht. Een overwinning. Ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren.’’

Ten Cate ging vervolgens over op de balans in zijn selectie. ,,Voetballend hebben we geen probleem. Dat heeft onze eerste helft tegen Vitesse wel aangetoond. Feit is dat we na een tegenslag te snel de weg kwijt zijn. Dat is absoluut geen onwil, maar wat strijd betreft wordt soms verzaakt. Misschien zul je je wat dat betreft moeten afvragen of de balans in je selectie wel goed is. Misschien moeten we wat dat betreft met de scouting ook een andere kant op. De club heeft wellicht behoefte aan een ander soort speler. Dat Gabri en Jaap Stam dit seizoen tot de spelers behoren met het hoogste rendement kan geen toeval zijn.’’

Spelers zullen nog nadrukkelijker voor elkaar door het vuur moeten gaan, betoogde de trainer. Uitsluitend voetballers die blij en trots zijn om voor Ajax te voetballen, zijn voortaan nog welkom in de selectie. Ten Cate: ,,Spelers die bij het minste of geringste roepen dat ze weg willen, moeten dat vooral doen. Die kunnen bij ons beter in het tweede voetballen en heel snel een nieuwe club zoeken. Als die is gevonden, is het wegwezen. Ik wil alleen werken met spelers die gemotiveerd zijn.’’
De afwezigheid van Gabri tijdens de dinsdagtraining werd een apart gespreksonderwerp. De Spanjaard was maandag wel present bij de ‘straftraining’. Tweede kerstdag mocht de middenvelder bij zijn familie doorbrengen in Barcelona. ,,Gabri heeft zijn excuses aangeboden aan de hele ploeg en ook zichzelf een boete opgelegd’’, verwees Ten Cate naar de twee gele kaarten die de Spanjaard ontving tegen Vitesse. ,,Uiteindelijk trakteert hij de hele selectie op een etentje op zijn kosten.’’ Ondanks het gegeven dat de speler de ploeg met zijn rode kaart had gedupeerd, toonde Ten Cate ook inlevingsvermogen. ,,Gabri is een speler die zich gaat ergeren aan wat om hem heen gebeurt en zichzelf vervolgens verliest. Overigens zonder kwade intentie; hij wil altijd winnen. Gabri laat zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek. Voor Spanjaarden is de kerst heel belangrijk. Daarom is hij maandagavond met toestemming naar Barcelona gevlogen. Woensdag is hij hier gewoon weer terug.’’

Ajax moet het tegen de Roda JC stellen zonder Gabri en de eveneens geschorste Kenneth Perez. John Heitinga keert na een schorsing terug in het keurkorps van Ten Cate.
ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 26, 2006 5:20 pm

'Ajax zoekt wellicht naar ander soort spelers'

26/12/2006 17:04

Trainer Henk ten Cate denkt dat Ajax op scherp staat voor het duel van woensdag met Roda JC. 'De spelers weten wat er van ze wordt verwacht: een overwinning. Ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren.'
Ten Cate deed deze voorspelling op een persconferentie van dinsdag. Dat Ajax beide kerstdagen op het trainingsveld stond, wilde de coach geen straf noemen. 'Vooral als je woensdag speelt, is het normaal dat je de dag na de wedstrijd traint. Het leek me gewoon beter om te trainen dan thuis Kerstmis te vieren.'

Toch kon Ten Cate er niet omheen dat Ajax tegen Roda JC anders voor de dag moet komen dan zondag tegen Vitesse, toen de Amsterdammers met 4-2 verloren. 'Feit is dat we na een tegenslag te snel de weg kwijt zijn. Misschien moeten we ons afvragen of de balans in de selectie wel goed is. De club heeft wellicht behoefte aan een ander soort speler. Dat Gabri en Jaap Stam dit seizoen tot de spelers behoren met het hoogste rendement kan geen toeval zijn.'

De rode kaart van Gabri tegen Vitesse bedekte zijn coach met de mantel der liefde. 'Gabri is een speler die zich gaat ergeren aan wat om hem heen gebeurt en zichzelf vervolgens verliest. Overigens zonder kwade intentie, hij wil altijd winnen. Gabri laat zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek.'

De Spaanse middenvelder ontbrak dinsdag overigens op appèl. Hij vierde Kerst in zijn vaderland. 'Gabri heeft zijn excuses aangeboden aan de hele ploeg en zichzelf ook een boete opgelegd. Uiteindelijk trakteert hij de hele selectie op een etentje op zijn kosten. Hij is maandagavond met toestemming naar Spanje vertrokken. Woensdag is hij hier gewoon weer terug.'
vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 5:25 pm

Dus niet de hele selectie heeft een straftraining gehad? Apart.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 5:32 pm

Hoezo? Gabri was er maandag wel bij. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 26, 2006 5:48 pm

Als ik het goed begrijp hebben alleen de spelers die meededen tegen Vitesse een straftraining gehad.

Verder vind ik het opmerkelijk dat HtC zegt dat Gabri (samen met Stam) behoort tot de spelers met het hoogste rendement. Wat voor rendement, vraag ik me af.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 5:49 pm

Puur balafpakken, hoop ik maar. Verder hobbelt Gabri maar wat mee. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 6:04 pm

Ten Cate wil dus een ander soort spelers. Moet hij vooral Leonardo halen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 6:14 pm

Leonardo is wel een ander type speler dan wat we nu hebben.

Alleen niet op mentaal gebied.

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 26, 2006 6:38 pm

Gabri is de aankoop die me tot nu toe het meest is tegengevallen. Ik vind hem werkelijk altijd zwak spelen, alleen in het begin deed hij het aardig.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di dec 26, 2006 6:47 pm

word het 4-3-3 of een switch naar 4-4-2 ?
Weer op zoek naar een Interim coach..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 6:50 pm

Alexander schreef:Gabri is de aankoop die me tot nu toe het meest is tegengevallen. Ik vind hem werkelijk altijd zwak spelen, alleen in het begin deed hij het aardig.
Dat ligt ook een beetje aan je verwachtingen, denk ik. Gabri is nooit een wonder geweest.

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 7:53 pm

In principe zou Perez de speler moeten zijn waarvan zijn kwaliteiten het beste bij ( een goed ) AJAX passen ..
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » di dec 26, 2006 11:58 pm

Peter schreef: Verder vind ik het opmerkelijk dat HtC zegt dat Gabri (samen met Stam) behoort tot de spelers met het hoogste rendement. Wat voor rendement, vraag ik me af.
Misschien belegt hij in aandelen?.

999

Bericht door 999 » wo dec 27, 2006 1:11 am

Wordt het een kopietje zoals tegen Vitesse, 30 minuten in een moordend tempo, hopen op voldoende voorsprong.En dan achterover leunend wachten tot dat je kunt counteren.Zou niet de eerste keer dit seizoen zijn.

Maar ook voor deze wedstrijd telt het zelfde als tegen Vitesse, wil AJAX na de winterstop nog een klein beetje het idee hebben nog mee te doen om de 1e plaats zal er gewonnen moeten worden.

Eens kijken hoe het duel Huntelaar<->Kah eindigt ...
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo dec 27, 2006 10:20 am

Voetske schreef:
Eens kijken hoe het duel Huntelaar<->Kah eindigt ...
N'kufo had ook weinig te vertellen tegen hem :blush:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo dec 27, 2006 2:45 pm

Pfff... Het prébillenknijpgevoel is terug..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 27, 2006 2:46 pm

Ja? Ik heb er namelijk alle vertrouwen in dat we dit potje gaan winnen. We spelen thuis, dus dat moet toch wel goedkomen...

Toch? ;)

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo dec 27, 2006 2:50 pm

Zeker, vanavond een makkelijke wedstrijd. 4-0
Moet namelijk niet gekker gaan worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 2:50 pm

Vanavond winnen we absoluut. :yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!