Ajax - Willem II

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Ajax - Willem II

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 01, 2006 4:07 pm

Ik ben benieuwd hoe Ajax de afwezigheid van Sneijder en Perez gaat oplossen. Doorschuiven van het 2e elftal naar het eerste (Sarpong zou ik logisch vinden) of alleen Urby als crea bea op het middenveld.

Door het wegvallen van Sneijder en Perez gaat het scorend vermogen nog verder omlaag. Ik ben benieuwd hoe HtC dit gaat invullen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 01, 2006 4:14 pm

Overigens is Gabri ook geblesseerd. Lindenbergh zal, denk ik, sowieso spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 01, 2006 4:30 pm

Stam zal ook wel niet meedoen denk ik.

Tja ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 01, 2006 4:31 pm

Volgens mij kon Stam wel weer meedoen. Hij is in ieder geval helemaal hersteld van zijn blessure.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 01, 2006 4:35 pm

Goh wat zo'n dagje extra rust kan doen zeg, of heeft HtC dit ook weer verkeerd ingeschat, zoiets van, pak de donderdag er ook maar bij Jaap we kunnen tegen Espanyol wel zonder je ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr dec 01, 2006 4:37 pm

Stam is weer fit meldt de Telegraaf.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr dec 01, 2006 4:44 pm

we winnen met 5-0! :D
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr dec 01, 2006 6:07 pm

Andy22 schreef:we winnen met 5-0! :D
Met 5-0? Laat Ajax maar weer eens een keer scoren; ik heb de wedstrijd tegen ADO gemist (vakantie), heb feyenoord - Ajax niet gezien, dus moet het sinds Groningen thuis doen met de vrije trap van Wesley Sneyder!

Ajax speelt zonder Sneyder, Gabri en Perez, twee (of drie?) ervaren spelers. Wie hebben we voor het middenveld? Lindenbergh, Roger en Maduro? Dat is zelfs tegen Willem II een (te?) zwak middenveld.

Ik vrees nu al voor een halve overtreding van Jaap Stam, zijn vijfde gele kaart, spelen we tegen AZ zonder Sneyder, Stam, Perez (maar met Babel?)

Ajacieden zijn vaak ongelukkig met gele kaarten. Ik heb nog steeds het gevoel dat Wouters altijd zijn ... kaart kreeg in de wedstrijd voor psv (de tuchtcommissie kwam zelfs een keer op zaterdag bij elkaar om Wouters tegen psv te kunnen schorsen), dat Frenk Rijkaard (na zijn terugkeer) door een domme gele kaart de wedstrijden tegen feyenoord moest missen. Laat Stam maar uitrusten, winnen moet ook zonder hem kunnen.

Juichen voor de 1-1 (of 1-0?) tegen Willem II :aai: Je doet mee, maar het is toch iets anders dan scoren tegen psv.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 01, 2006 7:11 pm

Nu moet Sarpong waarschijnlijk opdraven. Wat blessures en schorsingen betreft begint het op vorig seizoen te lijken, niet Luuk?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr dec 01, 2006 7:38 pm

Stam doet niet mee, wat mij betreft. Kan die wat langer herstellen en kan hij niet geschorst worden voor de wedstrijd tegen AZ.
Verder is Willem II nu de ideale tegenstander. Je wint er thuis altijd van en meestal scoor je er makkelijk tegen.
Vorige week hadden ze een vechtpartij tegen RKC, zijn daar nog schorsingen uit gevallen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 01, 2006 10:59 pm

'Bij winst ziet de wereld er anders uit'

Amsterdam, 01 dec 2006

Ondanks de tegenvallende resultaten van Ajax heeft Henk ten Cate nog steeds alle vertrouwen in zijn team. De trainer rekent dan ook op een overwinning op Willem II zondag.

Henk ten Cate weet als geen ander dat zijn ploeg een moeilijke fase doormaakt. De oefenmeester blijft echter wel het vertrouwen in zijn spelers uitspreken. ,,Ik heb een heilig vertrouwen in deze groep. Het kan ook niet zo zijn dat ze in twee weken het voetballen verleerd zijn. Met een nieuwe, jonge ploeg hebben we in korte tijd veel wedstrijden moeten spelen en er zijn in korte tijd best wat incidenten geweest. Dan wordt het alles bij elkaar ineens een hele hoop,'' zei Ten Cate tijdens zijn gebruikelijke perspraatje.


Bijna vanzelfsprekend ging het tijdens de persdag meer over het duel met Espanyol dan over het aanstaande competitietreffen met Willem II. ,,De voorbereiding op de wedstrijd tegen Espanyol is niet prettig geweest'', vertelde Ten Cate nog maar eens. Het Ajax-team werd op de dag van de wedstrijd opgeschrikt door een groot verhaal op de voorpagina van een ochtendkrant met de mogelijke gevolgen voor Kenneth Perez naar aanleiding van zijn uitbarsting tegen FC Twente. De oefenmeester praatte de actie van Perez nog steeds niet goed, maar zei wel het idee te hebben dat Ajax momenteel als voorbeeld gesteld wordt voor dit soort misstanden in het voetbal. ,,En daar kan ik ook nog wel mee leven, als het leidt tot de opschoning van het hele voetbal. Dan heeft het tenminste nog enig nut gehad.''

Ten Cate had, los van alle incidenten, ook gezien dat Espanyol 'gewoon' over veel kwaliteit beschikt. ,,Ze mogen in de Primera Division dan niet al te hoog staan, het verschil tussen Spanje en Nederland is heel groot. Als wij gespeeld hadden zoals in de eerste helft tegen PSV, hadden we een kansje gehad. Nu eigenlijk nauwelijks. Ze hebben in Spanje een heel andere spelopvatting. Het is puur overleven en op resultaat spelen. Als je ziet hoe bij 0-2 Tom de Mul door twee spelers in de mangel genomen wordt... Ik dacht dat de arme jongen in stukken zou breken.''

Voor een veelal jonge groep als Ajax is een fysiek sterke, gehaaide tegenstander als Espanyol een lastige klus. ,,De enige ploeg in Nederland die zich, tot op zekere hoogte, met de besten kan meten, is PSV, en daar spelen twee Nederlanders mee. Je ziet het eigenlijk ook bij wedstrijden van Oranje. Het Nederlandse voetbal is op dit moment eenvoudigweg niet zo sterk. Er is nu wel een goede talentvolle lichting aan het doorkomen, dus over vier à vijf jaar denk ik dat we heel goed zijn. Het is niet slecht gesteld met het Nederlandse voetbal, maar het heeft wel tijd nodig.''

De Ajax-coach richtte liever zijn blik vooruit, naar de wedstrijd van aanstaande zondag tegen Willem II. Ten Cate zei er niets voor te voelen om Klaas Jan Huntelaar eens een wedstrijd op de bank te houden, om hem uit de 'picture' te halen. ,,Wie Klaas Jan op de bank zet en dan denkt dat hij dan even uit beeld is, slaat de plank behoorlijk mis'', zei de Amsterdammer, die zijn spits vertrouwen blijft geven en hem tegen Espanyol al weer wat zag opkrabbelen. ,,Ik vind dat hij al frisser en scherper oogt.''

,,Zondag moeten we van Willem II winnen. Als we een goede zege behalen, ziet de wereld er meteen weer anders uit. Dan krijgen de spelers gelijk weer wat vertrouwen in zichzelf. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar.''

Ten Cate mist zondag middenvelders Wesley Sneijder en Gabri, die beide geschorst zijn.

Ajax speelt zondag 3 december om 14.30 uur in de Amsterdam ArenA tegen Willem II. Er zijn nog kaarten voor het competitieduel te verkrijgen. Tevens is er op zondag vanaf 12.30 uur stadionverkoop. Kijk hier voor meer informatie omtrent de kaartverkoop.
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Willem II

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 02, 2006 9:14 am

Ajaciedjuh schreef:Ik ben benieuwd hoe Ajax de afwezigheid van Sneijder en Perez gaat oplossen. Doorschuiven van het 2e elftal naar het eerste (Sarpong zou ik logisch vinden) of alleen Urby als crea bea op het middenveld.

Door het wegvallen van Sneijder en Perez gaat het scorend vermogen nog verder omlaag. Ik ben benieuwd hoe HtC dit gaat invullen.
Michael Krohn-Dehli?

marnixAFCA
Berichten: 25
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 1:17 pm

Bericht door marnixAFCA » za dec 02, 2006 11:55 am

Gaat Babel weer zijn rentree maken of is dat pas volgende week ? ;)

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » za dec 02, 2006 12:08 pm

Ik hou mijn hart vast. Weinig zin om analyses te maken over wie er wel en wie er niet gaat spelen.

Willem II is wellicht de enige ploeg in de eredivisie op dit moment waar we mogelijk thuis van kunnen winnen....dat geluk hebben we dan weer wel.. :yes:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 12:11 pm

Deli schreef:Ik hou mijn hart vast. Weinig zin om analyses te maken over wie er wel en wie er niet gaat spelen.
Idem. Willem II, traditioneel de makkelijkste tegenstander die Ajax kan treffen.

Hup Ajax! Maak er iets van. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 20, 2004 8:18 pm

Bericht door Donnie Darko » za dec 02, 2006 12:45 pm

Jöhnk schreef:
Deli schreef:Ik hou mijn hart vast. Weinig zin om analyses te maken over wie er wel en wie er niet gaat spelen.
Idem. Willem II, traditioneel de makkelijkste tegenstander die Ajax kan treffen.

Hup Ajax! Maak er iets van. :eusa_pray:
Dat is Sparta ook ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 12:54 pm

Thomas schreef:Nu moet Sarpong waarschijnlijk opdraven. Wat blessures en schorsingen betreft begint het op vorig seizoen te lijken, niet Luuk?
neu, nog niet hoor Thomas. Sneijder en Grygera waren bij mijn weten bijna de hele tweede seizoenshelft uitgeschakeld. Nu missen we ook een paar spelers, maar toch niet een wedstrijdje of 13 14 achter elkaar.

En al was dat wel zo, het spel is al even slechter dan vorig jaar

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 1:37 pm

En was voor die 5 wedstrijden al even beter dan vorig jaar.

Sneijder, Perez, Babel zijn drie van de creatiefste spelers van dit elftal. Perez en Sneijder onze topscoorders. Donderdag waren Stam en Emanuelson er niet bij.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 1:40 pm

Nou nee hoor, het niveau van Sparta Praag uit en AZ uit is dit seizoen nog niet gehaald. Echt goed in het Ajaxsysteem werd er alleen gevoetbald tegen RKC en Vitesse. Toevallig ploegen die tegen degradatie strijden

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za dec 02, 2006 2:20 pm

Vreemd ik verwacht wel dat ze morgen winnen en dat opeens KjH er 1 of 2 inschopt maar of het allemaal mooi zal zijn, dat betwijfel ik....... Daarna zal onze geweldige trainer weer hoesana roepen en nog meer van dit..... :sad:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za dec 02, 2006 2:26 pm

AJAX moet gewoon gewoon met grote cijfers winnen van Willem II, al is de situatie niet ideal natuurlijk. Zonder Sneijder en Perez, Babel die nog geen hele wedstrijd aankan (is ie al fit of niet??), Stam die er met de rem op moet spelen...

En toch moet AJAX dit winnen...Daar heb ik ook alle vertrouwen in, op de een of andere manier... ;) :blush:


KOM OP AJAX!!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 2:58 pm

Grappig trouwens dat ten Cate zegt dat we een jonge nieuwe ploeg hebben

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 3:04 pm

Dat vind ik ook onzin. Misschien zijn sommige spelers qua leeftijd nog aardig jong, maar de meeste jongens hebben er al behoorlijk wat jaren ervaring opzitten (behalve Emanuelson, Babel, Vermaelen en Maduro). Dat was vorig jaar al zo en dit jaar al helemaal.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za dec 02, 2006 5:08 pm

Wat mij betreft is de weg nu vrij voor de meest getalenteerde Belg die Ajax in haar gelederen heeft, te weten Jan Vertonghen. Een veelzijdige speler met een gedurfde, dynamische en gevarieerde speelstijl. Maduro, Lindenbergh en co zijn mij veels te sober, te eenzijdig en komen voorts simpelweg niveau tekort om op het middenveld te mogen acteren.

HTC toon eens verdomme ballen en plaats Jan net voor de verdediging in de punt naar achteren. Schuin links voor de Belg, posteer je Roger. Creativiteits probleem - op papier althans - voor een groot deel verholpen.

Weet iemand eigenlijk hoe het staat met de ontwikkeling van Sarpong en Anita? Ik heb namelijk al sinds tijden niet meer De Toekomst bezocht.
Laatst gewijzigd door Starring op za dec 02, 2006 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za dec 02, 2006 5:12 pm

Perez en Sneijder zijn er dus beiden vanwege hun eigen stommiteiten niet bij. Zal Roger nu ein-de-lijk is laten zien waarom hij in Amsterdam rondloopt??? :sad: :eusa_pray:

Plaats reactie