AJAX - ADO Den Haag

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

AJAX - ADO Den Haag

Bericht door Thijs » ma okt 23, 2006 11:32 am

Misschien staan de hoofden er nog niet helemaal naar, na een fantastische zondagmiddag...maar deze competitiewedstrijd staat overmorgen al op het programma. 20.15 u, ADO thuis, zonder Haagse supporters.

Net zoveel punten te winnen als in de kuip, al denk ik dat het niet zo makkelijk wordt als gisteren.

Toch, omdat het thuis is en we spelen tegen de nr laatst...een reguliere 3-0.

2 keer KJH, 1 keer Perez.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma okt 23, 2006 11:38 am

Deze moet nu dus wel gewoon gewonnen worden en dan op naar Heerenveen. Hopelijk eindelijk eentje zonder sneeuw.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 11:41 am

ADO moeten we niet onderschatten. Speelt aardig voetbal en maakte het AZ heel lastig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 23, 2006 12:38 pm

Spijker schreef:Deze moet nu dus wel gewoon gewonnen worden en dan op naar Heerenveen. Hopelijk eindelijk eentje zonder sneeuw.
:D

Sneeuw bij Die kans acht ik klein dit jaar... Eerst maar eens het trauma van 2-2 van vorig jaar wegspelen tegen ADO!

ADO moet maar eens met stevige cijfers verslagen worden; vorig seizoen 2-0 weggegeven en hebben we niet 2 jaar geleden in Den Haag een 0-3 weggegeven?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma okt 23, 2006 1:16 pm

Ik gok dat wij met 6-0 winne van dat gajes.



1-0 Rosenberg
2-0 Perez
3-0 Perez
4-0 Urby
5-0 Babel
6-0 Klaas Jan
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 23, 2006 1:19 pm

Babel is geblesseerd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 23, 2006 1:26 pm

Doorgaan en afmaken die hap.

5-0.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma okt 23, 2006 1:27 pm

En Rosenberg zal niet in de basis staan.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma okt 23, 2006 3:17 pm

joey schreef:ADO moeten we niet onderschatten. Speelt aardig voetbal en maakte het AZ heel lastig.
ff je geheugen opfrissen 1-1 of 2-2 Shit wat was het nou :blush: ik weet wel dat ze gelijk speelde en dat AZ nog blij mocht zijn met de puntendeling.

Thuis spelen ze denk ik 4-3-3

Stekelenburg
Ogararu
Heitinga
Grygera(vermaelen ?)
Urby (trouwens of vermaelen?)

Gabri
maduro
Sneijder

Perez of misschien Mitea?
KjH
De Mul... ik denk omdat hij het goed deed tegen de kakkerlakken uit.

Hoe langer het 0-0 blijft des te moeilijker gaat ajax het krijgen.
Winnen ze uiteindelijk met 1-0 of 2-0
Of ze scoren snel 1-0 en dan wordt het 3-0 of 4-0
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 23, 2006 3:27 pm

En hoe gaat Henk ten Cate z'n selectie voorbereiden op de wedstrijd tegen een degradatiekandidaat die er een gewoonte van maakt zowel uit als thuis onverwachte punten van Ajax af te snoepen?

Als ik hem was zou ik z'n team een trainingswedstrijdje tegen het tweede laten spelen. Perez en Huntelaar mogen naast Stam buiten het zicht van het veld blijven, het reserveteam krijgt de opdracht er fysiek vol in te vliegen, en dan zelf als door en door corrupte scheidsrechter er voor zorgen dat het eerste met ruime cijfers van het tweede op z'n kloten krijgt.

En als beloning voor de nederlaag 10 rondjes om het veld en 50 keer opdrukken bij elke cornervlag.

Na de veegpartij tegen die degradatiekandidaat uit Rotterdam is het essentieel om alle hoofdjes zo snel mogelijk uit de wolken te plukken en de voetjes weer met een harde klap op de grond te laten donderen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma okt 23, 2006 3:43 pm

Wat ben ik blij dat ik woensdag weer naar Ajax kan.

:eusa_dance:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 23, 2006 3:46 pm

Perez zou ik hoe dan ook opstellen; die is niet alleen onze topscorer (ondanks het feit dat ie maar 1 x in de basis is gestart!!), maar heeft bovendien een soort agressieve drang naar voren. Ik kan me niet voorstellen dat hij (ook niet tegen Den Haag) op de bank wordt gezet.

Van De Mul ben ik benieuwd of hij de goede lijn doorzet, of dat hij toch een eendagsvlieg is (want zo ontzettend goed speelde Leonard nou ook weer niet en dat is eufemistisch uitgedrukt).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma okt 23, 2006 4:58 pm

Hoewel deze wedstrijd op papier heel makkelijk lijkt, ben ik ook een beetje bang voor lichtzinnigheid bij Ajax, zoals 666 dat ook uitlegt.
Echter denk ik dat de huidige trainersstaf en enkele spelers zoals Perez en Huntelaar de boel wel op scherp kunnen zetten, zodat ook tegen Ado 'gewoon' 3 punten worden gepakt.
Daarna zondag tegen Heerenveen uit, als we die nou ook eens een keer zouden winnen, blijven we boven PSV staan voor de onderlinge wedstrijd. :eusa_pray:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma okt 23, 2006 5:34 pm

We moeten daarna nog naar Heracles, Arwin. (Niet dat we dat niet gaan winnen trouwens)

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma okt 23, 2006 6:49 pm

FCDH, dit jaar? Typisch rechterrijtjeselftal. Would be's als Bosschaart, Mols, Knopper. Ze zullen daarnaast nog wel minstens 8 spelers hebben. Een kampioensploeg staat na een half uur met 3-0 voor en wordt dan na afloop uitgefloten omdat er in de 2e helft maar 1 goaltje bij is gemaakt. Benieuwd of we al zover zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma okt 23, 2006 7:09 pm

Verder gewoon weer starten met de Mul. Al heeft Rosales ook geweldige herinneringen aan die linksback van ADO.

Verwacht zeker geen makkelijke wedstrijd, want het spel van ADO staat in geen verhouding met hun aantal punten. We zullen heus wel winnen, maar ik verwacht zeker geen 6-0 of iets dergelijks.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 24, 2006 11:57 am

Ik ben heel benieuwd hoe scherp de spelers deze wedstrijd zullen zijn. Het is een cliché, maar kampioen word je niet door van Feyenoord te winnen. De komende twee wedstrijden zeggen een hoop over waar we staan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 12:32 pm

Huh? Ik dacht dat je kampioen werd tegen de kleintjes? :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 12:44 pm

:D

Ik heb eerlijk gezegd best zin om morgen naar de Arena te gaan! :cheer:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 12:49 pm

Ik ook.

Als we zo scherp (nou ja..) zijn als zondag dan kan het eens wel een dikke zege worden.

ADO kan niet scoren. Dus ik maak me nergens druk om. Ik bedoel, Danny Blind is de trainer niet meer. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 1:06 pm

Ik ben juist helemaal niet bang voor lichtzinnigheid bij de spelers. Het team wil kampioen worden (minstens zo graag als wij!) en het gat met PSV is pas 2 puntjes. Punten verliezen tegen Ado is dan wel het domste wat je kunt doen; de Hagenezen staan pas op 1 punt uit 8 duels, daar mag je dus never-nooit punten tegen laten liggen.

Ik heb in dit team het hele seizoen sowieso nog geen teken van lichtzinnigheid gezien. Het zijn er de spelers ook niet naar. We hebben een goeie mix tussen ervaren mannen die als geen ander weten wat ervoor nodig is om kampioen te worden en een aantal gretige jonge honden die vol ambitie zitten om prijzen te pakken. Een aantal daarvan is vorig seizoen door een heel diep dal gegaan, en wil zich dus maar wat graag revancheren.

Ik zie het tegen Ado dus niet zo snel mis gaan. Ik verwacht eerder puntverlies uit tegen SC Heerenveen en wanneer PSV op bezoek komt. Omdat dat nu eenmaal traditioneel moeilijke wedstrijden zijn, tegen zulke ploegen kun je altijd een keertje schade op lopen.
Ajax!

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » di okt 24, 2006 1:55 pm

joey schreef:De komende twee wedstrijden zeggen een hoop over waar we staan.
Zeiden we dat ook niet voor de wedstrijden tegen Utrecht, Groningen en Feyenoord? Ik zie veel beleving bij de spelers dus ik maak me absoluut geen zorgen over de wedstrijd tegen ADO. Ze weten dat er vorig jaar niet van gewonnen is en dat sterkt me in mijn overtuiging dat ze er vol voor zullen gaan.
Heerenveen blijft een ander verhaal, al vind ik die ploeg erg wisselvallig. Als je Alves kan uitschakelen ben je een heel eind. Ik denk dat een kleine overwinning mogelijk moet zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 24, 2006 2:01 pm

Naar Alves moet je de ballen eruit halen, want Trabelsi hebben we niet meer. Die had uitstekend op hem kunnen spelen, maar nu hebben we een dergelijke verdediger niet meer. Ik stel voor dat je Heitinga of Vermaelen op dat aanspeelpunt van ze laat spelen en Stam laat ondersteunen tegen Alves en in mindere mate meneer Nilsson. Nilsson zal wel weer, net als vorig jaar, veel gaan zwerven, dus is het belangrijk dat de organisatie goed staat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 24, 2006 2:55 pm

Ajax zonder Stam en Maduro tegen ADO
Door: Sander Zeldenrijk
24/10/2006 14:24

Ajax treedt morgen zonder Jaap Stam en Hedwiges Maduro aan in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag. Beide spelers krijgen rust van trainer Henk ten Cate. 'Jaap houden we uit voorzorg aan de kant. Dat hij zelf liever wilde spelen typeert zijn karakter', aldus de oefenmeester. 'Hedwiges krijgt morgen ook rust, anders maken we hem stuk.'
Elfvoetbal.nl

Voor wat het waard is, dus.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di okt 24, 2006 2:59 pm

Ten Cate spaart Stam tegen ADO

Amsterdam, 24 okt 2006
Ajax-trainer Henk ten Cate laat Jaap Stam buiten de selectie voor het duel tegen ADO Den Haag. Ten Cate wil geen risico nemen met de verdediger die tegen Feyenoord nog geblesseerd uitviel. Ook Hedwiges Maduro krijgt rust.

,,Jaap wilde zelf graag spelen'', vertelde Henk ten Cate tegen de verzamelde pers dinsdagmiddag. ,,Maar na overleg met de medische staf hebben we besloten om hem niet in de selectie op te nemen. Uit voorzorg, we willen geen risico met hem nemen. Het zegt veel over het karakter van Jaap dat hij zo snel al weer wilde voetballen. Hij doet altijd iets extra's. Daarom is hij ook zo ver gekomen als speler.''
De trainer gaf verder aan dat ook Hedwiges Maduro niet bij de achttien zit voor het duel van woensdag met ADO Den Haag. ,,Hij krijgt rust. Hedwiges is nog steeds minder vaak belastbaar, en we moeten voorkomen dat hij er aan onderdoor gaat in deze fase van het seizoen.'' Nicolae Mitea onbreekt woensdag ook nog in de Ajax-selectie. De vleugelspeler is alweer redelijk fit, maar Ten Cate wil hem eerst maandag in Jong Ajax laten spelen.

Na de zegereeks van de afgelopen weken komt Ajax met zelfvertrouwen aan de start tegen de Haagse ploeg, zo liet Ten Cate weten. ,,Maar niet met zelfoverschatting'', waarschuwde de Amsterdamse coach. ,,Er komen vast weer veel mensen kijken, en die moeten we een mooie avond bezorgen. Daarbij is ADO de laatste jaren een beetje een 'angstgegner' want er is al twee jaar niet van ze gewonnen in de ArenA. En hun enige punt hebben ze wel gepakt uit bij AZ. Die beelden hebben we nog bekeken. Natuurlijk heeft Ajax meer kwaliteit, maar je moet het wel laten zien.''

,,ADO staat te laag op de ranglijst gezien hun kwaliteiten'', zei Ten Cate. ,,De wet van Murphy speelt hun ook parten. Alles zit tegen. Ballen die bij ons via de paal in het doel gaan, vallen er bij hen naast. Toch moeten wij morgen scherp zijn. Voor een wedstrijd tegen Feyenoord hoef je niemand te motiveren, maar je mag ook niet over het duel met ADO heenkijken. Dus houden we iedereen bij de les. Iedereen wil spelen, dus kunnen morgen weer mensen hun kans grijpen. Ik geloof niet meer in vaste elftallen; laat iedereen maar hard werken voor zijn plek, om hem te veroveren of te houden. Ook hangt de opstelling van de speelwijze van de tegenstander af.''

Ten Cate liet zich lovend uit over het spel van Tom de Mul ('een echte Ajax-rechtsbuiten en zo snel als de wind') en Zdenek Grygera tegen Feyenoord. ,,Zij hebben afgedwongen dat ze worden opgesteld, ook door goed te trainen. Niemand kan meer verslappen in deze groep. Er staat altijd iemand te trappelen om je plaats over te nemen.'' Ook over Wesley Sneijder stak Ten Cate de loftrompet. ,,Hij ontwikkelt zich tot een all-round middenvelder en is grote stappen aan het zetten. Hij heeft de tactische opdracht tegen Feyenoord perfect ingevuld. Wesley wordt tactisch sterker, maakt goede keuzes en is van groot belang voor dit team.''

De trainer toonde zich tevreden over het vertoonde spel tegen Feyenoord, en de progressie die zijn team maakt dit seizoen. ,,Ik hoorde en las overal dat Feyenoord zo slecht was, maar wij dwongen ook af dat zij balverlies leden en een man tekort kwamen op het middenveld. We zijn onder alle omstandigheden rustig gebleven. De laatste tien minuten hebben we ook slim de bal rondgespeeld en geen doelpogingen meer ondernomen, om blessures te voorkomen die voort zouden kunnen komen uit frustratie bij de tegenstander.
We gaan steeds beter spelen, en ik denk ook dat het niet meer slechter wordt. Natuurlijk kan je best nog eens verliezen, maar er zit veel voetballend vermogen in deze ploeg en mentaal maken we stappen vooruit. We hebben een aantal spelers waar je verschillende kanten op kan, die moeiteloos op een andere positie kunnen spelen. Dit elftal heeft me wel verbaasd, in positieve zin.''


Ajax speelt woensdagavond om 20.15 uur in de Amsterdam ArenA tegen ADO Den Haag.
ajax.nl

Plaats reactie