Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 23, 2006 9:29 pm

Zeer, zeer jammer van het geld, maar ik ben blij dat ik AJAX dit jaar niet moet zien ploeteren in de voorspelbare klinische CL.
En mijn goede genade.....wat speelde Maduro zwak, zeg. Ik heb echt zelden een AJAX-speler (met de nadruk op AJAX...uit de eigen kweek) zo zwak zien spelen. Hoe goed een speler van de tegenpartij ook is...als je zo'n zwakke speler in je ploeg hebt, dan speel je met 10 man tegen 12.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:29 pm

Deze nederlaag mag wat mij betreft aan het hele team geweten worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:32 pm

Rishi schreef:
Thomas schreef:Onvoorstelbaar. Wat een schrijnend contrast tussen de eerste en tweede helft.

Beide goals mogen voor een groot deel Emanuelson aangerekend worden.
Vertonghen viel anders dramatisch in en verloor de bal waardoor Urby wel een actie moest maken
Emanuelson liet bij de eerste goal z'n man gewoon lopen en bij de tweede wilde hij teveel, verloor de bal en liep niet mee terug om de counter af te stoppen.

Dramatisch verdedigd door Vermaelen bij die Schwalbe van de Denen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:34 pm

Uiterst pijnlijk en doodzonde van het geld dit.

Maduro heeft de twijfelachtige eer om de slechtse man van Ajax-kant te zijn. Al deed Rosenberg ook een aardige gooi in de korte tijd dat hij meedeed. Urby ging nog wel in de 1e helft, maar ik hoop hem nooit meer zoals in de tweede helft te zien. Huntelaar was duidelijk niet scherp en niet geheel fit.

Waarom verliezen figuren als Sneijder hun hoofd als ze op 0-1 achterstand komen? Blijf toch lekker voetballen. Dat de 0-2 dan zo moet vallen, tsja dat is gewoon uiterst pijnlijk, ook voor Vermaelen.

Gabri beviel me wel heel erg. :yes:

Dan maar een jaartje Uefa-cup en kampioen worden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:35 pm

Rishi schreef:
Thomas schreef:Onvoorstelbaar. Wat een schrijnend contrast tussen de eerste en tweede helft.

Beide goals mogen voor een groot deel Emanuelson aangerekend worden.
Vertonghen viel anders dramatisch in en verloor de bal waardoor Urby wel een actie moest maken
Maduro verloor iedere bal, zie de gele kaart voor Stam.

Ajax heeft een verdedigende middenvelder nodig, maar geen geld. Zonder Stam of Gabri (beiden blessuregevoelig)??? Ik moet er niet aan denken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:35 pm

Jöhnk schreef: Wat ik wel weet is dat we vorig seizoen overwinterden in de CL. :X
Moet dit?

:sad: :sleepey:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo aug 23, 2006 9:36 pm

ik heb de tweede helft gemist, tot aan de rust zag ik een bijkans oppermachtig Ajax en na 90 minuten is het 0-2 en ligt Ajax eruit. Wat is er in godsnaam gebeurd?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:37 pm

KJH was trouwens wel een beetje erg onzichtbaar. Mag zich wel meer met het spel bemoeien
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » wo aug 23, 2006 9:40 pm

Ik ben er kapot van.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:40 pm

Jesse schreef:
Jöhnk schreef: Wat ik wel weet is dat we vorig seizoen overwinterden in de CL. :X
Moet dit?

:sad: :sleepey:
Inderdaad. Niet te vergelijken. Vraag maar aan Luuk.
Rishi schreef:KJH was trouwens wel een beetje erg onzichtbaar. Mag zich wel meer met het spel bemoeien
Ik heb hem anders een keer of 4 op 30 meter van de goal de op zien halen. De toevoer ontbrak in de tweede helft compleet.

Babel, Emanuelson en Maduro waren allemaal rijp voor een wissel.

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » wo aug 23, 2006 9:41 pm

GRAF!!!!!!!!!!!
Weg beloftevolle toekomst, weg hoop en blije verwachting. Ajax was waardeloos in de 2e helft, terecht verloren, met 0-2!!!! Jezus, jezus, jezus, wat KUT!!!!!!!!!!!
Ten Cate met zijn ge-ophemel van Maduro en Babel!!!!!!
Teringslecht is Maduro. Een slak. Met 1 been in de CL en dan allebei de benen eraf laten zagen.
Pijnlijk allemaal, erg pijnlijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:41 pm

Inderdaad niet te vergelijken. We hebben nu betere spelers dan vorig seizoen. :X

Dan zou je toch verwachten dat plaatsing tegen een campingteam als FCK geen problemen oplevert. Niet dus. :sad:

Mr. Ajax
Berichten: 14508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 23, 2006 9:42 pm

Onvoorstelbaar...Ik wil gewoon een hele week doorslapen X'C
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:42 pm

Tsja, vorig jaar wel geluk, nu geen geluk. Helaas. :sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:42 pm

Dr. Living Stoned schreef:ik heb de tweede helft gemist, tot aan de rust zag ik een bijkans oppermachtig Ajax en na 90 minuten is het 0-2 en ligt Ajax eruit. Wat is er in godsnaam gebeurd?
Kopenhagen zet er een tandje bij en Ajax wordt overspeeld/raakt in paniek/durft niet meer (vul maar in).

De fout was maduro te laten staan. De schade was tot rust beperkt, daarna (hij deed niet lang meer mee) deed hij alles fout, het tempo werd te hoog en Ajax vergat te voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:45 pm

Jöhnk schreef:Inderdaad niet te vergelijken. We hebben nu betere spelers dan vorig seizoen. :X

Dan zou je toch verwachten dat plaatsing tegen een campingteam als FCK geen problemen oplevert. Niet dus. :sad:
De ploegen zijn dus niet te vergelijken. Ik neem aan dat je met die opmerking een soort sneer maakte richting Ten Cate maar in mijn ogen kan hij weinig doen aan het grove aantal persoonlijke fouten dat er in de tweede helft gemaakt is. In de eerste helft vond ik Ajax best aardig voetballen en in de tweede helft ging er niets meer goed.

De ene keer heb je mazzel en de andere keer niet.

Ik wist gewoon dat de paniek er in zou sluipen na de 0-1.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » wo aug 23, 2006 9:47 pm

Niets te zoeken in de CL, Ten Cate tactisch onbenul! Na 10 minuten was het al duidelijk dat Maduro geen bal raakte maar lekker laten staan tot het te laat is. Niemand die zo’n Emanuelson corrigeert die 5 keer gaat lopen en de bal kwijtraakt en dan ook prompt de veroorzaker is van de tweede goal. Zolang ze o.a juffertjes als Snijder, Heijtinga en Rosales blijven opstellen gaat het thuis tegen ploegen als RKC nog wel goed maar als er meer gevraagd wordt vallen die meiden als eerste door de mand. Niets maar dan ook helemaal niets hebben ze te zoeken in de CL.
YNWA

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:47 pm

InnerHarbour schreef:Na 10 minuten was het al duidelijk dat Maduro geen bal raakte maar lekker laten staan tot het te laat is.
Jij had Maduro na 10 minuten gewisseld?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:48 pm

Dat is geen excuus. Blind is keihard afgerekend op de persoonlijke fouten van zijn spelers.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo aug 23, 2006 9:49 pm

volgens een vriend van me verloor Ajax door een slechte wissel, Vertonge voor Maduro. Maduro was kut, maar Gabri was goed en gevaarlijker dan vertonge is geweest. De wissel Maduro - Roemeen leek hem meer op zijn plaats, heit op maduro's plek. Klopt dit?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » wo aug 23, 2006 9:49 pm

Mr. Ajax schreef:Onvoorstelbaar...Ik wil gewoon een hele week doorslapen X'C
Ik wil nu ff dood!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:49 pm

InnerHarbour schreef:Niets te zoeken in de CL, Ten Cate tactisch onbenul! Na 10 minuten was het al duidelijk dat Maduro geen bal raakte maar lekker laten staan tot het te laat is. Niemand die zo’n Emanuelson corrigeert die 5 keer gaat lopen en de bal kwijtraakt en dan ook prompt de veroorzaker is van de tweede goal. Zolang ze o.a juffertjes als Snijder, Heijtinga en Rosales blijven opstellen gaat het thuis tegen ploegen als RKC nog wel goed maar als er meer gevraagd wordt vallen die meiden als eerste door de mand. Niets maar dan ook helemaal niets hebben ze te zoeken in de CL.
Niet helemaal mee eens. Sneijder en Heitinga waren niet de zwakkeren en Rosales legde bal toch twee keer neer voor Gabri (ook niet zwak, maar één doelpunt had hij moeten maken). Ajax speelde met 10 man, Maduro (kan er niets aan doen, hij nu eenmaal niet beter) hoort niet thuis op dit niveau.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:50 pm

Jesse schreef:
InnerHarbour schreef:Na 10 minuten was het al duidelijk dat Maduro geen bal raakte maar lekker laten staan tot het te laat is.
Jij had Maduro na 10 minuten gewisseld?
Na de rust
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:51 pm

Jöhnk schreef:Dat is geen excuus. Blind is keihard afgerekend op de persoonlijke fouten van zijn spelers.
Na ongeveer 34 wedstrijden van persoonlijke fouten van spelers én dramatisch spel, Jöhnk.

Sorry, maar het is onzin om nu al te doen alsof Ten Cate het slechter doet dan Blind. Hij is ook pas anderhalve maand aan de slag met deze groep.

Ik vind het opzich niet erg om een jaar UEFA Cup te spelen, maar die 9 miljoen euro heb ik constant in m'n achterhoofd. Ik wil niet dat Ajax financieel achterop raakt. :sad:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:52 pm

Rishi schreef:Na de rust
Dat had ik inderdaad ook gedaan.

Even een vraagje: kwam het eerste doelpunt uit de vrije trap waar Stam geel voor kreeg?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie