Finale Play-offs: AJAX-Groningen 26 april 2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za apr 29, 2006 11:13 am

Oja nog iets waar ik me al tijden aan erger!! Die KLOTE LANGE BALLEN NAAR VOREN!!! Ga eens voetballen GVD!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 11:21 am

joey schreef:Dus het is verboden om geen antwoord te willen geven? Is dat een nieuwe vorm van censuur?
Precies, wat een onzin zeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za apr 29, 2006 11:40 am

Bertje schreef:
joey schreef:Dus het is verboden om geen antwoord te willen geven? Is dat een nieuwe vorm van censuur?
Precies, wat een onzin zeg.
Lucas zegt niet dat het verboden is om geen antwoord te willen geven, hij suggereert dat het laf is, of not done, om geen antwoord te willen geven. En dat ben ik met hem eens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za apr 29, 2006 11:42 am

Bertje schreef:
joey schreef:Ik moest wel lachen om de schaartjes van Babel. Nog even doorgaan met oefenen, jongen. :aai: :D
Hij oefent tenminste!
:D Was erg komisch inderdaad, zag eruit of hij aan het revalideren was, erg stijverig en, leuker nog, totaal voorspelbaar qua schaar.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 11:43 am

Dat vind ik ook onzin. Nu ben ik er sowieso niet echt voor om anderen laf te noemen, en al helemaal niet als je niet alle ins en outs kent, maar dit was volgens mij ook gewoon het beste wat hij kon doen. Hij had ook kunnen liegen, maar dan was heel Nederland weer over die slangenkuil die Ajax heet gevallen. Of hij had kunnen zeggen dat hij denkt dat Blind volgend jaar geen trainer meer zou zijn, maar dan had hij én nog steeds niet zijn openlijke steun in Blind uitgesproken én hij zou zich niet aan zijn eigen afspraken hebben gehouden.

Edit: Ik reageerde natuurlijk op je andere post. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za apr 29, 2006 4:16 pm

Door geen antwoord te geven, gaf ie juist wel een antwoord.

En dat is best raar in een periode waarin de o zo belangrijke voorronde CL kan worden gehaald. Dat is nou net een moment waarin zo'n beetje alle middelen geoorloofd zijn om tot maximale prestaties te komen. Het gaat hier gvd om Ajax, niet om de geloofwaardigheid van eoa pipo in driedelig pak...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 4:31 pm

Marco schreef:Door geen antwoord te geven, gaf ie juist wel een antwoord.
Correctie: Door geen antwoord te geven, denk jij (en veel mensen met jou) dat hij juist wel een antwoord gaf.

Ajax kan er toch niets aan doen dat in het hoofd van veel mensen speculaties en de waarheid door elkaar lopen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za apr 29, 2006 4:47 pm

Juist, men is blijkbaar zo gewend aan liegen en bedriegen in de voetbalwereld dat een simpel "geen antwoord" geïnterpreteerd wordt als een negatief antwoord.
Geef mij maar de MvG-methode ipv "we steunen de trainer volledig" en twee weken later eruit gekeild worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 29, 2006 4:53 pm

Zlatan Son of God schreef:Oja nog iets waar ik me al tijden aan erger!! Die KLOTE LANGE BALLEN NAAR VOREN!!! Ga eens voetballen GVD!!
:yes:

Neem Vermaelen. Verdedigend doet hij het aardig hoor, maar opbouwend is het huilen. :sad:

Ik begrijp niet dat Blind liever voorgelogen wordt. Ik zou daar juist boos om worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 4:55 pm

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Oja nog iets waar ik me al tijden aan erger!! Die KLOTE LANGE BALLEN NAAR VOREN!!! Ga eens voetballen GVD!!
:yes:

Neem Vermaelen. Verdedigend doet hij het aardig hoor, maar opbouwend is het huilen. :sad:

Ik begrijp niet dat Blind liever voorgelogen wordt. Ik zou daar juist boos om worden.
Een speler die de moeite doet om vrij te lopen doet ook wonderen voor zo'n jongen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 29, 2006 4:57 pm

Dat is het nou juist. Bij goed positiespel loopt er altijd iemand vrij.

Maar Vermaelen maakt zich er vaak gemakkelijk af. Hij heeft al meer ballen de tribune in geramd dan Frank de Boer in zijn hele carriere.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za apr 29, 2006 4:57 pm

Zou deze komedie van directie, bestuur en trainer niet gewoon een subliem staaltje toneelspel zijn van de acteurs Blind, van Geel, en Jaakke?

De strategie van vaag blijven over de toekomst van de trainer die dat in de media opportunistisch uit weet te melken blijkt duivels goed te werken. Gewonnen van Groningen, Feyenoord twee keer geslacht, en dat alles terwijl de spelers nog altijd even slecht zijn, het voetbal nergens op lijkt, en de technische staf ook nog steeds niets toevoegt.

Die dolkstoten van de driedelige pakkenpenose hebben (in samenwerking met Feyenoord, de telegraaf, en de knvb die precies op het juiste moment de pleeoffs invoerde) de spelers tot op het bot weten te motiveren. Dat was Blind zonder hulp van buiten nooit gelukt.

Natuurlijk kan je dit soort trucs niet een heel jaar lang volhouden, dus voor volgend seizoen heeft Ajax nog steeds dringend betere spelers en betere trainers nodig.

[quote="de voorzitter eind november"]“Het is de kunst om in slechte tijden achter je club te staan. Je mag kritiek op mij hebben, maar de spelers en technische staf hebben jullie steun volop nodig!â€
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za apr 29, 2006 4:59 pm

Ik ben blij dat we überhaupt iemand hebben die kan verdedigen :X

Moet ie meteen weer de volgende Chivu zijn :nooo:

Uhh, dat zet me wel aan het denken: ALEX, wanneer komt ie nou ? :D

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za apr 29, 2006 5:00 pm

Bertje schreef:Correctie: Door geen antwoord te geven, denk jij (en veel mensen met jou) dat hij juist wel een antwoord gaf.
Ook goed. Daarmee geef je ook aan dat dat meer vragen dan antwoorden opleverde. :xyxthumbs:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 5:01 pm

joey schreef:Dat is het nou juist. Bij goed positiespel loopt er altijd iemand vrij.
Precies. Maar dat is nu niet het geval en dat kun je Vermaelen niet aanrekenen, vind ik.
Laatst gewijzigd door Bert op za apr 29, 2006 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 5:02 pm

Marco schreef:
Bertje schreef:Correctie: Door geen antwoord te geven, denk jij (en veel mensen met jou) dat hij juist wel een antwoord gaf.
Ook goed. Daarmee geef je ook aan dat dat meer vragen dan antwoorden opleverde. :xyxthumbs:
Maar het was dan ook niet de bedoeling om de vragen te beantwoorden, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 29, 2006 5:04 pm

Marco schreef:
Bertje schreef:Correctie: Door geen antwoord te geven, denk jij (en veel mensen met jou) dat hij juist wel een antwoord gaf.
Ook goed. Daarmee geef je ook aan dat dat meer vragen dan antwoorden opleverde. :xyxthumbs:
Dat is wel zo, maar als iedereen bij de club zich van commentaar onthoudt, bloedt de discussie vanzelf dood. Punt is dat Blind zich niet van commentaar onthoudt.

Natuurlijk is het achterbaks dat MVG met Ten Cate praat achter de rug van Blind. Desondanks kan ik het me wel voorstellen, gezien de belangstelling van PSV voor Ten Cate en het feit dat de spelers achter Blind staan.

Als MVG open kaart speelt en Ajax mist door de ontstane commotie de CL, is het óók niet goed.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 29, 2006 5:46 pm

Thomvak425 schreef:
Bertje schreef:
joey schreef:Dus het is verboden om geen antwoord te willen geven? Is dat een nieuwe vorm van censuur?
Precies, wat een onzin zeg.
Lucas zegt niet dat het verboden is om geen antwoord te willen geven, hij suggereert dat het laf is, of not done, om geen antwoord te willen geven. En dat ben ik met hem eens.
Nogmaals:
Als het bestuur nu zegt dat men Blind steunt, dan komt de klap dubbel zo hard aan bij de supporters op het moment dat het bestuur Blind na de bekerfinale alsnog ontslaat.

Als het bestuur nu al zegt dat Blind na dit seizoen geen trainer meer is van Ajax 1, dan kan dat gevolgen hebben voor de sfeer binnen de groep.

Ze doen het prima. Ze liegen niet. :xyxthumbs:
En wat betreft Vermaelen ben ik het met Bertje eens. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za apr 29, 2006 5:53 pm

Neefkens schreef:Juist, men is blijkbaar zo gewend aan liegen en bedriegen in de voetbalwereld dat een simpel "geen antwoord" geïnterpreteerd wordt als een negatief antwoord.
Geen antwoord geven betekent idd vaak slecht nieuws voor één van de hoofdrolspelers. Dat is volgens mij bijna overal zo.
joey schreef:Natuurlijk is het achterbaks dat MVG met Ten Cate praat achter de rug van Blind. Desondanks kan ik het me wel voorstellen, gezien de belangstelling van PSV voor Ten Cate en het feit dat de spelers achter Blind staan.
Ben je het met me eens dat MvG e.a. hadden moeten kunnen weten dat de kans dat dit zou uitkomen wel enorm groot is? Volgens mij wel...
Neefkens schreef:Geef mij maar de MvG-methode ipv "we steunen de trainer volledig" en twee weken later eruit gekeild worden.
Mensen voor de gek houden is dus beter dan liegen? Ok...
Als MVG open kaart speelt en Ajax mist door de ontstane commotie de CL, is het óók niet goed.
Die commotie is er nu ook door de opstelling van o.a. MvG.

Als 'we' zo graag eerlijk willen zijn, dan hadden de beleidsbepalers tegen Blind moeten zeggen dat hij volgend seizoen geen trainer meer is op het moment dat de beslissing werd genomen. Dán ben je eerlijk en ben je van veel gezeik af. Maar nee, stel dat Blind dan zou opstappen...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 29, 2006 6:01 pm

Marco schreef:Mensen voor de gek houden is dus beter dan liegen? Ok...
Wie houden ze voor de gek? Ze zeggen dat ze geen antwoord willen geven en dat doen ze ook niet. Klaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za apr 29, 2006 6:08 pm

Marco schreef:
Neefkens schreef:Geef mij maar de MvG-methode ipv "we steunen de trainer volledig" en twee weken later eruit gekeild worden.
Mensen voor de gek houden is dus beter dan liegen? Ok...
Je bedoelt: je aan de afspraak houden is beter dan liegen. Idd, daar ben ik het mee eens :yes:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo apr 30, 2006 10:37 am

joey schreef: Natuurlijk is het achterbaks dat MVG met Ten Cate praat achter de rug van Blind. Desondanks kan ik het me wel voorstellen, gezien de belangstelling van PSV voor Ten Cate en het feit dat de spelers achter Blind staan.
Het was trouwens altijd van levensbelang dat een trainer van Ajax een verleden bij de club had. Met HtC en Maaskant zitten we wat dat betreft geramd! :nooo:

Stelletje blinde vinken hier trouwens op AT!! Is uw aller wimpey nou de enige die het is opgevallen dat HtC´s a.s. assi (Maaskant dus) prominent op de tribune zat afg. woensdag!! Van een trainer die van stabiele middenmoter Willem II een degradatiekandidaat heeft gemaakt, zullen onze jongens natuurlijk meer kunnen leren dan van Danny Blind!!

HtC komt volgend seizoen in een gespreid bedje. De talenten Stekel, Vermaelen, Urby en Sneyder hebben dit seizoen een flinke stap gezet in hun ontwikkeling. KJH schopt er volgend seizoen 40 in, met Stam en Perez win je aan fysiek, routine, mentale hardheid en bovenal kwaliteit. Wanneer HtC volgend seizoen geen kampioen wordt met Ajax faalt ie hopeloos.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 30, 2006 10:42 am

HtC heeft stage gelopen bij Ajax, Wimpey. ;)

Ach, Maaskant wordt heus niet voor niets als groot trainerstalent gezien. Hij zou niet voor niets assistent worden en niet hoofdtrainer.

Wat Blind betreft, als het aan mij ligt zou hij zo assistent mogen worden, maar werkt dat wel en wil hij dat wel?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 30, 2006 10:43 am

wimpey schreef:Het was trouwens altijd van levensbelang dat een trainer van Ajax een verleden bij de club had. Met HtC en Maaskant zitten we wat dat betreft geramd! :nooo:
Er komt nog iemand bij, mag ik hopen. :eusa_pray:

Stelletje blinde vinken hier trouwens op AT!! Is uw aller wimpey nou de enige die het is opgevallen dat HtC´s a.s. assi (Maaskant dus) prominent op de tribune zat afg. woensdag!!
Sorry, zat in het stadion. :blush:

Van een trainer die van stabiele middenmoter Willem II een degradatiekandidaat heeft gemaakt, zullen onze jongens natuurlijk meer kunnen leren dan van Danny Blind!!
:D
Maar van Ten Cate des te meer. :headbang:
HtC komt volgend seizoen in een gespreid bedje. De talenten Stekel, Vermaelen, Urby en Sneyder hebben dit seizoen een flinke stap gezet in hun ontwikkeling. KJH schopt er volgend seizoen 40 in, met Stam en Perez win je aan fysiek, routine, mentale hardheid en bovenal kwaliteit. Wanneer HtC volgend seizoen geen kampioen wordt met Ajax faalt ie hopeloos.
Ajax moet inderdaad om het kampioenschap gaan spelen. Net als dat dit seizoen had gemoeten. Maar het gekke is, ik zou nog liever GOED VOETBAL zien. Dat zou weer eens iets anders zijn na dit seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo apr 30, 2006 10:53 am

Objectief blijven, joey! Niet alleen dit seizoen. De laatste 2 seizoenen onder Koeman was het qua voetbal ook pet. Het seizoen daarvoor onder Koeman was wat mij betreft het beste sinds 1995 / 1996. HtC moet gewoon kampioen worden, met goed voetbal. Hij is immers een véél betere trainer dan Blind, naar het schijnt. Nou, dat moet in de prestaties en het spel dan maar tot uitdrukking komen.

Technische staf renoveren is trouwens een goed idee. Flikker Ruud flapKrol eruit (nog nooit iets zinnigs van vernomen in bijna 5 jaar Ajax) en stel een assi aan waarvan onze spelers wél iets kunnen leren. HtC bijvoorbeeld. :D

Plaats reactie