Finale Play-offs: AJAX-Groningen 26 april 2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 27, 2006 8:59 am

Klopt. Grunn had een pinantie moeten krijgen na een duw van Boakye.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do apr 27, 2006 9:01 am

Baseman schreef:Gefeli !
De voorronde CL is zo goed als binnen :xyxthumbs:

Al begrijp ik totaal niet waarom Blind zo populair is !
De wedstrijd was volgens mij weinig aan en Ajax speelt al tijden niet meer goed voetbal, niet voor niets werden ook maar net de play-offs gehaald. Maar ja, opportunisme regeert nu eenmaal...

PS: Ligt het nu aan mij of had Groningen een penalty kunnen krijgen in het begin van de wedstrijd ? Het leek er verdacht veel op.
En Boukhari had natuurlijk diep rood moeten krijgen, wat een smerige overtreding :nooo: Hij is niet het type om dat opzettelijk te doen, maar het was wel een beenbreker.
Het Ajax-publiek heeft wel meer rare streken. Blind is een icoon, maar sommigen hebben moeite om de boel te scheiden. Als spelers top, als trainer nog niet top.

Groningen had geen penalty verdient, ze probeerden het 3 keer. 3 keer gingen ze akelig snel liggen, dat had Wegereef goed door. Iedere schouderduw binnen de 16 en die normaal zo sterke boeren, gingen als stervende zwanen naar de grond. Beetje jammer.

En die actie van Boukhari was een terugpak-actie. Want kakkerlak Buijs schopte Nourdin vol in de rug, een paar maanden geleden. Gelukkig voor hem werd het geen rood.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do apr 27, 2006 9:36 am

Ach, Matthijs kwam ook goed weg met zijn gele kaart na de elleboog tegen Galasek. Wel dom van Boukhari, want het had inderdaad rood kunnen zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 27, 2006 10:00 am

Baseman schreef: Al begrijp ik totaal niet waarom Blind zo populair is !
Dat is (wat mij betreft) puur gebaseerd op zijn verleden bij de club. Danny is een clubicoon en op basis daarvan verdient hij onvoorwaardelijke steun van de supporters, zeker in deze voor hem moeilijke tijden.

De prestaties van Ajax onder zijn leiding zijn echter gewoon slecht. Ik vind dat er niet of nauwelijks progressie is geboekt en dat kan bij Ajax niet. Natuurlijk is het geen oplossing om iedere keer weer een trainer te ontslaan maar de fout is wat dat betreft al eerder begaan door een onervaren trainer voor deze onervaren en onevenwichtige groep te zetten.

Dat er gisteren een kleine groep was die dan weer om het ontslag van het bestuur en Jaakke moet gaan roepen vind ik overigens onvoorstelbaar. We moeten wel eerlijk blijven, Danny heeft slecht gepresteerd en het zou pas zorgelijk zijn als Ajax hier niets aan zo proberen te doen. Wat het bestuur nu weer fout heeft gedaan is voor mij dan ook een raadsel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 27, 2006 10:13 am

Jesse schreef:Wat een verschrikkelijk saaie wedstrijd zeg, ongelooflijk. Het was dat een paar randdebielen met onvervalst accent de hele wedstrijd naar Urby en Boukhari hebben staan schreeuwen, wat zo af en toe een glimlach op m'n gezicht toverde, maar desondanks viel ik bijna in slaap.

Tweede helft was iets leuker, maar ook niet echt boeiend.
Inderdaad zwak voetbal, vooral in de eerste helft. De goal van Rosenberg was typerend: niet uit een aangespeelde aanval, maar uit een uittrap van Steek, waarna een hoop gepruts en toen het droge schot.

Van verzorgd spel was opnieuw geen sprake. In de tweede helft speelde Ajax min of meer op de counter.

Maar goed, we spelen volgend jaar waarschijnlijk CL. Hopelijk met een nieuwe ploeg onder een nieuwe trainer. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do apr 27, 2006 11:45 am

Wat was Urby slecht. Zie niet echt WK-vorm bijhem

Ook tactisch vond ik Ajax niet geweldig staan. Wat liep die Lindenbergh met zijn linkervoet te prutsen op rechtshalf. En dan nog Charisteas als rechtsbuiten er voor. Zo komt er natuurlijk nooit dreiging over de rechterflank. Ik vond het dan ook vreemd dat Babel er in kwam voor Rosenberg ipv voor Harry. Met de snelle Babel is er overigens wel gelijk veel meer dreiging.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do apr 27, 2006 11:49 am

Urby is het inderdaad even helemaal kwijt lijkt het.

Blind heeft het uiteindelijk toch nog gepresteerd om dit seizoen met 3 centrumspitsen voorin te beginnen. Het was verschrikkelijk irritant om te zien hoe spelers soms de bal niet kwijt konden naar de flanken omdat daar gewoon niemand stond. En dat bij Ajax! :pukey:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do apr 27, 2006 11:50 am

Ik kreeg bijna heimwee naar Rosales.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 27, 2006 11:50 am

Charisteas als rechtsbuiten, wat een misser inderdaad. Die arme man mist alle kwaliteiten die je op die positie nodig hebt. Uit wanhoop legde hij elke bal terug op Boakye, die bekend staat om zijn aanvallende kwaliteiten (NOT). Onbegrijpelijke keuze van Blind. :nooo:

Er zit geen lijn in het spel. De automatismen ontbreken. Wordt er ooit op positiespel getraind? :X

Ik moest wel lachen om de schaartjes van Babel. Nog even doorgaan met oefenen, jongen. :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do apr 27, 2006 11:54 am

joey schreef:Charisteas als rechtsbuiten, wat een misser inderdaad. Die arme man mist alle kwaliteiten die je op die positie nodig hebt. Uit wanhoop legde hij elke bal terug op Boakye, die bekend staat om zijn aanvallende kwaliteiten (NOT). Onbegrijpelijke keuze van Blind. :nooo:
Die keuze lijkt alleen weer voor te komen uit een paar goede invalbeurten, als centrumspits welteverstaan. Waarom dan niet met Babel op die positie beginnen. Desnoods door nood gedwongen met Boukhari op linksbuiten en Rosenberg op rechtsbuiten. Maar Charisteas op rechtsbuiten???? Helemaal als je dan met drie centrumspitsen speelt. Rosenberg trekt al naar binnen. Als daar nu een echte vleugelspeler staat dan kan je Charisteas wel als rechter(centrum)spits laten spelen. Dan moet er wel een rechtshalf achter staan die dan het gat in duikt en niet de linksbenige Lindenbergh die naar binnen trekt.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 27, 2006 12:02 pm

Maar gelukkig is Blind een echte Ajacied! :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do apr 27, 2006 12:05 pm

joey schreef: Ik moest wel lachen om de schaartjes van Babel. Nog even doorgaan met oefenen, jongen. :aai: :D
De scharen waren opzich wel goed, hij bereikte er alleen totaal niets mee. Hij bleef staan. De verdediger bleef staan. En dat was het. Maar het was wel leuk om te zien. :D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 27, 2006 1:30 pm

joey schreef:Ik moest wel lachen om de schaartjes van Babel. Nog even doorgaan met oefenen, jongen. :aai: :D
Hij oefent tenminste!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » do apr 27, 2006 1:35 pm

Echt heel dom die schaartjes , leer eerst eens een bal aannemen :mad:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 27, 2006 1:36 pm

Arthur schreef:Urby is het inderdaad even helemaal kwijt lijkt het.
Urby gaat pas de 2de helft goed voetballen. Misschien moet Ajax voortaan voorwedstrijden van 2x20 minuten organiseren en Urby daar mee laten ballen zodat hij in de echte wedstrijd wel vanaf minuut 1 scherp is.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 27, 2006 1:41 pm

Urby spaart energie voor de derde helft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 27, 2006 2:54 pm

Wat ik mij in de Arena afvroeg: Waarom nou toch weer "Jaakke rot op"?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 27, 2006 3:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat ik mij in de Arena afvroeg: Waarom nou toch weer "Jaakke rot op"?
Daar heb ik me ook behoorlijk aan geïriteerd. Wat kun je hem nu verwijten?

- Krijgt hij de schuld van een door de Telegraaf geschreven artikel?
- Is men ineens vergeten dat Ajax een heel slecht jaar heeft gehad en dat het ook gisteren weer hemeltergend slecht was?
- Krijgt hij de schuld van de minimale prijsverhoging van de seizoenkaarten?

Ik vind het fantastisch dat Blind steun krijgt. Als clubicoon heeft hij daar recht op. Maar wat het bestuur en Jaakke nu weer verkeerd hebben gedaan ontgaat mij volkomen.

Als het puur gaat om het feit dat Blind er wel eens uit zou kunnen vliegen vanwege de slechte resultaten dan moeten ze toch echt bij Martin van Geel zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 27, 2006 3:15 pm

Bovendien heeft Van Geel die resultaten niet gehaald, maar de spelersgroep, met Blind die ze daarbij moest helpen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 27, 2006 7:58 pm

Baseman schreef:Gefeli !
De voorronde CL is zo goed als binnen :xyxthumbs:

Al begrijp ik totaal niet waarom Blind zo populair is !
De wedstrijd was volgens mij weinig aan en Ajax speelt al tijden niet meer goed voetbal, niet voor niets werden ook maar net de play-offs gehaald. Maar ja, opportunisme regeert nu eenmaal...
Zie je wel. Heel voetbalminnend Nederland lacht zich kapot als Blind aanblijft als trainer.

Behalve wat Ajax-supporters dan. . . :sad:

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 27, 2006 8:02 pm

Marillion schreef:Daar heb ik me ook behoorlijk aan geïriteerd. Wat kun je hem nu verwijten?

- Krijgt hij de schuld van een door de Telegraaf geschreven artikel?
.....
Maar wat het bestuur en Jaakke nu weer verkeerd hebben gedaan ontgaat mij volkomen.
Volgens mij heeft jaake de huidige onrust veroorzaakt door op vragen over de positie van Blind ontwijkende antwoorden te geven; dus ja, hij heeft schuld aan het door de telegraaf geschreven artikel!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 27, 2006 8:04 pm

Dus het is verboden om geen antwoord te willen geven? Is dat een nieuwe vorm van censuur?
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr apr 28, 2006 6:03 pm

Marillion schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat ik mij in de Arena afvroeg: Waarom nou toch weer "Jaakke rot op"?
Daar heb ik me ook behoorlijk aan geïriteerd. Wat kun je hem nu verwijten?

- Krijgt hij de schuld van een door de Telegraaf geschreven artikel?
- Is men ineens vergeten dat Ajax een heel slecht jaar heeft gehad en dat het ook gisteren weer hemeltergend slecht was?
- Krijgt hij de schuld van de minimale prijsverhoging van de seizoenkaarten?
Minimale prijsverhoging? In absolute getallen misschien wel ja, maar als je het verhoudingsgewijs bekijkt absoluut niet! Althans, ik vind 10% niet zomaar een stijging.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za apr 29, 2006 9:58 am

Die van mij is aanzienlijk goedkoper geworden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za apr 29, 2006 11:12 am

Thomas schreef:
Baseman schreef:Gefeli !
De voorronde CL is zo goed als binnen :xyxthumbs:

Al begrijp ik totaal niet waarom Blind zo populair is !
De wedstrijd was volgens mij weinig aan en Ajax speelt al tijden niet meer goed voetbal, niet voor niets werden ook maar net de play-offs gehaald. Maar ja, opportunisme regeert nu eenmaal...
Zie je wel. Heel voetbalminnend Nederland lacht zich kapot als Blind aanblijft als trainer.

Behalve wat Ajax-supporters dan. . . :sad:
Idd ik snapte er ook niks van al dat pro blind gedoe in het stadion. Volgens mij was ik de enige die zijn kaken stijf op elkaar hield en stilletjes iedereen aan het uitlachen was. Blind heeft gefaald, heeft niks extra's laten zien terwijl hij alle kansen heeft gekregen. Ook tegen Groningen was al snel weer zichtbaar hoe slecht AJAX is. Het begin was goed met veel pressievoetbal waardoor Groningen het moeilijk had, maar direct na de 1-0 zakte AJAx weer in en liet Groningen komen (zoals elke tegenstander mag bij dit AJAX) om alle druk op te vangen waardoor de tegenstander zelf de kans krijgt om de wedstrijd naar zicht toe te trekken.
Dit AJAX kan nooit 90 minuten iets goeds doen :sad:

Blind je bent dan wel een Ajacied, maar je bent ook de zwakste schakel. En dat gedoe richting jaakke? Geen idee, maar vast enkele snuggere mensen die iets bedacht hadden..

Plaats reactie