Feyenoord-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Feyenoord-Ajax

Bericht door Nihad » zo apr 16, 2006 3:58 pm

Dat is ook bekend:

Max Omschrijving Normaal
Vanaf 18-04-06 10:00 uur Uitkaart houders met voorrang Ajax 1 p.p.
1 802=TR € 34,14

Vanaf 19-04-06 10:00 uur alle Uitkaart houders Ajax 1 p.p.
1 802=TR € 34,14
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma apr 17, 2006 6:51 pm

Bij Feyenoord zijn ze de welkomstceremonie al aan het voorbereiden:
809 Teletekst ma 17 apr
***VOETBAL******************************
**** Uit voorzorg geen Capelle-Ajax
***************************************

**Het duel in de Hoofdklasse A tussen
de zaterdagamateurs van Capelle en Ajax
is uit angst voor rellen afgelast.

In de aanloop naar het duel verzamelden
zich steeds meer Feyenoord-supporters
op het sportpark in Capelle a/d IJssel,
waarop het bestuur van de thuisclub in
overleg met de politie besloot om niet
af te trappen.

De Feyenoord-aanhang vertrok vervolgens
zonder problemen.





***************************************
volgende nieuws sport voetbal

--> --> --> -->
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo apr 19, 2006 12:38 pm

Ik heb een kaartje, nu maar hopen dat het donderdag geen 0-3 wordt ofzo!
Nog meer mensen die deze hopelijk spannendste wedstrijd van dit jaar gaan bezoeken?

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » wo apr 19, 2006 3:59 pm

fuck de plee offs
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo apr 19, 2006 4:47 pm

DANNY schreef:fuck de plee offs
I'll take that as a 'no'. :D

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » wo apr 19, 2006 7:23 pm

Ik ben het hele seizoen al tegen die play-offs en ondanks het gigantisch mooie affiche ga ik dus ook niet
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo apr 19, 2006 7:38 pm

DANNY schreef:Ik ben het hele seizoen al tegen die play-offs en ondanks het gigantisch mooie affiche ga ik dus ook niet
en laat je club maar in de steek :whistling:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo apr 19, 2006 8:02 pm

Thijs schreef:Ik heb een kaartje, nu maar hopen dat het donderdag geen 0-3 wordt ofzo!
Nog meer mensen die deze hopelijk spannendste wedstrijd van dit jaar gaan bezoeken?
Ik niet, ik kijk hem weer lekker in de kroeg. Een bezoek aan de Kuip volgt pas 2 weekjes later.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » do apr 20, 2006 12:03 pm

whaha, feyenooit-ajax is niet uitverkocht, de verkoop is verlengd met 1 dag.
de boycot heeft succes.!
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 20, 2006 10:11 pm

Thijs schreef:Ik heb een kaartje, nu maar hopen dat het donderdag geen 0-3 wordt ofzo!
Nog meer mensen die deze hopelijk spannendste wedstrijd van dit jaar gaan bezoeken?
0-3 3-0 wat is het verschil ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 20, 2006 10:20 pm

Ja bedankt Ajax voor het wegnemen van een spannende zondagmiddag! :pukey:

;)

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » vr apr 21, 2006 8:31 am

Het zal nog spannend genoeg worden. Ik hoop dat Blind de ballen heeft om gewoon voor de winst te spelen. Met verdedigend voetbal vraag je om problemen daar. Eén goal en je bent door!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 10:39 am

Precies, gewoon meteen op zoek gaan naar een doelpunt. Dan is het meteen klaar. Ajax heeft er de ploeg niet voor om een voorsprong te gaan verdedigen. Als er dan binnen een paar minuten een goal valt moet je maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik ben er in ieder geval bij. Play offs of niet, voor een wedstrijd tegen feyenoord moet alles wijken. Ik sla er zelfs mijn eigen begrafenis voor over....

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr apr 21, 2006 7:49 pm

1-1 ofzo.
De kakkerlakken zitten er helemaal doorheen :D
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr apr 21, 2006 8:15 pm

Volgens mij kan dit nog alle kanten uit, al zou het weggeven van een 3 - 0 voorsprong natuurlijk lackwekkend zijn.

Ik ben benieuwd hoe Feyenoord het wegvallen van Bahia gaat oplossen, Green trug naar achter en schopper Hofs op het middenveld.En Castelen, meteen maar van Hooydonck vanaf minuut 1 in de spits en dan maar pompen of verzuipen.Kunnen Kuyt en Kalou, die volgens mij al een maandje op hun tandvlees lopen zich nog een keertje opladen.En toch maar weer Gyan.

Wat ik wel weet is dat het belangrijk is dat AJAX in ieder geval tot de rust de nul houdt want elke minuut langer dat Feyenord niet tot scoren komt zal de vertwijfeling alleen maar doen toenemen.Mocht Gyan meedoen en Rosenberg dezelfde wanprestaties leveren als thuis tegen Feyenoord dan moet Blind niet te lang wachten met zijn wissel.Toch Rosenberg zul je zeggen, tja, Rosenberg bakt er geen knoop van, maar ik zie hem toch liever in combinatie met KJH dan Babel, Babel denkt alleen aan zichzelf en dat is iets wat we zondag nu juist niet kunnen gebruiken, dan moet je elke beter er voor staande medespeler de kans gunnen om de boel op slot te gooien met een uit doelpunt.

Maar laten we hopen dat, mocht Feyenoord de eerste maken, dat ie niet te vroeg valt want anders zie ik het zomaar toch nog flink de mist ingaan.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr apr 21, 2006 8:32 pm

Ik vind Hofs eigenlijk wel een uitstekende middenvelder. Geen schopper. Is een slimme voetballer die constant goede loopacties maakt. En vaak op de goede plek staat. Feyenoord had afgelopen donderdag helemaal geen dynamiek. Ik ben bang dat Hofs wel constant tussen de linie's loopt. Iets waar Ajax grote moeite mee heeft.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr apr 21, 2006 8:43 pm

Deze 3-0 doet me denken aan het 'grote Psv' van destijds dat in de 1e ronde EC1 met diezelfde score van een Turkse club had gewonnen. Uit werd het zomaar 2-0. Kansen genoeg op meer voor de Turken. Voor hetzelfde geld was Psv eruit gemikt en dan hadden ze later ook geen verloren wereldbekerfinale op hun naam gekregen. De geschiedenis zit vol met ploegen die wel helemaal terugkwamen van een 3-0 achterstand. Het is zondag zaak om Feyenoord geen moment het gevoel te geven dat er wat te halen is. Dan komt het goed. Anders blijf je in een uitwedstrijd de mogelijkheid houden dat je op een gegeven moment wordt overlopen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 10:30 pm

Geen Haverkort...

Maar Bossen..

Regen, drup. :pukey:

ZEIST - Scheidsrechter Haverkort kan wegens een spierblessure de play-offwedstrijd Feyenoord - Ajax niet leiden. Hij wordt vervangen door zijn collega Bossen. Dat deelde de KNVB vrijdag mee. Bossen stond oorspronkelijk op de rol voor de wedstrijd FC Twente tegen FC Utrecht. Dat duel wordt nu gefloten door arbiter Wiedemeijer.
Krijg je van dat juichen. :pukey:

Gadverdamme, Bossen. Die tyfushond van de bekerfinale en De Graafschap - Feyenoord.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr apr 21, 2006 10:37 pm

Steef schreef:Geen Haverkort...

Maar Bossen..

Regen, drup. :pukey:
Wie had je dan gewild? Dick "hey wel op mij letten, ik ben de belangrijkste man op het veld!" Jol? Luinge had natuurlijk graag een handje willen helpen met een onterechte penalty maar die mag Ajax vast even niet fluiten. :D

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 10:39 pm

Het Nederlandse scheidsrechterskorps is bedroevend. Die Braamhaar is niet pro-Ajax of anti-Feyenoord, maar gewoon slecht.

Haverkort is pro-Ajax en Bossen anti-Feyenoord.

Had maar Jol gedaan. Nog de minst slechte van het zooitje.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 21, 2006 10:43 pm

3 goals is niet echt veel voor feyenoord, gemiddeld scoorde de heren bijna 5 keer per 2 duels.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr apr 21, 2006 10:58 pm

Dr. Living Stoned schreef:3 goals is niet echt veel voor feyenoord, gemiddeld scoorde de heren bijna 5 keer per 2 duels.
Ja maar KJH scoort gemiddeld ongeveer 1x per duel dusss...ze moeten er 5 maken. :headbang:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 21, 2006 11:00 pm

:worshippy:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 11:03 pm

Nachtelijke praatsessie Feyenoord

Een aantal spelers van Feyenoord was in de nacht van de afstraffing tegen Ajax pas om half drie thuis.

Kalou ligt onder vuur. ,,Niks komt vanzelf, dat is de les die bepaalde spelers moeten trekken,?? zeiden spelers als Lodewijks, Van Hooijdonk en Kuyt meteen na de oorwassing tegen Ajax. FOTO PIM RAS
De reden daarvoor was niet een sterk vertraagde busreis vanuit Amsterdam terug naar de Kuip. De reden was een onderling crisisberaad in het stadion zelf. In de kleedkamer nam eerst trainer Erwin Koeman nog op persoonlijke titel het woord. Hij sprak indringend over zaken als mentaliteit, bereidheid en beleving. Vervolgens kondigde hij maatregelen aan voor de return van morgen in eigen huis. In een poging met 3- of 4-0 te winnen gaat Koeman alleen nog jongens opstellen die écht hart voor de zaak hebben.

Van die belofte was de voltallige spelersgroep getuige. Vervolgens ging Koeman bewust weg, toen hem duidelijk werd dat een deel van zijn selectie in kleiner comité verder zou praten. In principe was ieder selectielid welkom bij die tweede nachtelijke praatsessie. Maar toen de deur dicht ging en de 12 koppen waren geteld was niemand verbaasd over de namen die ontbraken. Met die van Salomon Kalou als meest in het oog springende.

Feyenoorders als De Guzman, Bosschaart, Kuyt, Paauwe, Lodewijks en Van Hooijdonk waren er wel bij. Zij hadden het erover dat zich in de Arena een probleem samenbalde dat eigenlijk al het hele jaar door speelt. Een probleem dat je niet kunt blijven maskeren door goals van Kuyt en zo nu en dan de bevlieging van een ander. Een probleem ook, dat ondanks de rigoureuze saneringsronde van afgelopen januari niet voldoende is opgelost. De selectie van Feyenoord telt nog steeds spelers die zich niet of nauwelijks laten coachen en bij wie onverminderd sprake blijft van een verkeerde mix van kwaliteiten. Wat ze op het ene vlak aan extra’s brengen, weegt uiteindelijk niet op tegen wat ze op andere punten níet brengen voor het team. Alle betrokkenen waren het er over eens dat Feyenoord verder zal moeten snijden wil er weer serieus worden meegestreden om een hoofdprijs.

,,Ik ben blij dat de groep vannacht onderling heeft gesproken,’’ zei Erwin Koeman gistermiddag. ,,Dat daar niet iedereen bij was, wekte ook bij mij geen verbazing. Wie écht hart voor de zaak heeft zat er. En de spelers die er waren voelen het als hun morele verplichting om morgen in de return nog één keer alles te geven. Al was het maar als signaal naar ons hondstrouwe publiek.’’

Het komt er goedbeschouwd op neer dat vanuit de spelersgroep nu het vertrouwen in Kalou is opgezegd. Zowat iedereen bij Feyenoord (tot voorzitter Jorien van den Herik aan toe) is al in gesprek gegaan met de Ivoriaan van wie maar niemand hoogte krijgt. Dat Kalou zo onverbeterlijk in zichzelf blijft gekeerd, is een probleem. Zeker ook in relatie tot zijn invloed op andere jonge talenten die nieuw bij de groep komen. Zij beschouwen Kalou’s houding al snel als de norm. Wat dat betreft is het in de groep als zéér positief ervaren dat Jonathan De Guzman donderdagnacht bleef zitten om mee te praten.

Ook groeit de twijfel of Romeo Castelen nog kan worden bereikt in een poging hém beter te maken. Castelen - hij zat wel bij het groepsgesprek - miste tegen Ajax in de openingsfase meteen weer de opgelegde kansen die hij de afgelopen maanden ook al verkwanselde tegen ondermeer Groningen, NAC en Heerenveen. Het probleem is: Je kunt wel zeggen dat je hard werkt aan mindere punten, maar uiteindelijk telt alleen dat je dat ook gewoon doét. ,,Niks komt vanzelf, dat is de les die bepaalde spelers bij ons moeten trekken uit een topwedstrijd als deze,’’ zeiden spelers als Lodewijks, Van Hooijdonk en Kuyt meteen na de oorwassing tegen Ajax.

Interessant wordt de rol van Dirk Kuyt. Het seizoen is ten einde als Feyenoord de 3-0 morgen niet wegpoetst. De clubleiding wil er alles aan doen om de aanvoerder de komende jaren in de Kuip te houden. De oudere Feyenoord-spelers hebben bij zo’n langjarig verbond met Kuyt uitgesproken gedachten. Als de international blijft en voor de komende drie jaar de garantie afgeeft dat hij niet weggaat, dan moet hij eisen stellen aan Feyenoord, vinden zij. Het moet niet alleen zo zijn dat Feyenoord zégt dat Kuyt het boegbeeld is, dan moet de directie dat ook waarmaken door Kuyt zelf (grotendeels) zijn voorhoede te laten samenstellen. Met buitenspelers die hem zodanig voeden dat hij niet alleen afhankelijk is van zijn eigen kwaliteiten om een doelpunt te maken. Want stel dat Kuyt écht een keer meemaakt dat hij voor langere tijd niet scoort, dan moeten hij en Feyenoord meer hebben om op terug te kunnen vallen dan nu.

In dat verband kan het gesprek dat Erwin Koeman afgelopen woensdag met Benjamin De Ceulaer voerde belangrijk worden. De aan RKC uitgeleende rechtsbuiten is een vaardige én dienstbare aanvaller die weet dat hij terugkeert naar Rotterdam als er deze zomer iets met Romeo Castelen zou gebeuren. Een aanvallend ingestelde speler voor de linkerflank is al een tijdje een van de prioriteiten op de scoutingslijst van Wim Jansen.

,,Ik ben tegen Ajax bevestigd in dingen die ik al veel langer constateer,’’ sprak Erwin Koeman gisteren vastberaden. ,,Naar zondag, maar zeker ook naar volgend seizoen toe zal dat consequenties krijgen. Bij de spelers die we momenteel intensief scouten, kijken we heel sterk naar hun karakter. Zijn het spelers die in teamverband kunnen en willen denken. In de directie zitten we volledig op één lijn over het type voetballers dat bij de Feyenoord-cultuur hoort. Voor dit seizoen heb ik nog steeds hoop dat we de 3-0 achterstand tegen Ajax kunnen ophalen. Er zijn gekkere dingen gebeurd in voetbal.’’
AD


Dus maar 12 spelers hebben hart voor de zaak? :X

Ben benieuwd of Kalou zondag meedoet. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 11:05 pm

Kalou gaat dus hard Leonardo en Van Persie achterna. Zal zijn marktwaarde niet ten goede komen.

Plaats reactie