9 april 2006: AJAX - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Uitslag van deze belangrijke wedstrijd wordt:

Peiling eindigde op ma apr 10, 2006 12:24 pm

AJAX wint
14
33%
AJAX verliest
21
49%
AJAX speelt gelijk
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 06, 2006 10:39 pm

Jan Wouters heeft met PSV de Europacup gewonnen, niet met Ajax.
Wouters won in '87 met Ajax de Europacup II en heeft nog nooit een Europacup gewonnen met PSV.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do apr 06, 2006 11:59 pm

RosenbergSpits schreef:Vergeet Sneijder maar, hij is weer geblesseerd geraakt op de training.
Naadje zeg. Een terugslag of iets heel anders?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 07, 2006 2:25 am

Hier het bericht van Ajax Netwerk:
6/4/2006 - Sneijder haakt opnieuw af, weer naar ziekenhuis
(Gepost door RvN)
BRON: RTV Noord-Holland

RTV Noord-Holland meldt dat de revalidatie van Wesley Sneijder opnieuw allerminst voorspoedig verloopt. Hij moest de training vandaag al vroeg staken. Volgens de regionale zender is hij vervolgens naar het ziekenhuis vertrokken om opnieuw een MRI-scan te laten doen.


Hopelijk gaat dit niet zo door met Wesleij. :aai: :sad:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » vr apr 07, 2006 3:09 pm

Van Ajax.nl:
[quote]AZ eerste opponent in drie finales

Amsterdam, 7 april 2006
Drie finales heeft Ajax nog voor de boeg voordat duidelijk wordt of de Amsterdammers de play-offs bereiken. Te beginnen aanstaande zondag in de Noord-Hollandse derby tegen AZ. Danny Blind kan voor dat belangrijke duel John Heitinga weer inzetten. Of hij Wesley Sneijder op de bank zet om eventueel nog een aantal minuten mee te spelen, weet de trainer nog niet.

Heitinga zit dus zeker bij de selectie. Dat geldt niet voor de verdedigers Urby Emanuelson, Zdenek Grygera (beiden nog geblesseerd) en Juanfrán (geschorst). Ook Steven Pienaar kan niet spelen tegen de Alkmaarders. Blind zei vrijdag tijdens zijn praatje met de pers dat hij een afweging maakt of hij Wesley Sneijder op de bank zal zetten. ,,Ik moet dat afzetten tegen de rest van de bank. Heeft het zin om Wesley op de bank te hebben als hij alleen de laatste twintig minuten kan spelen? Dan mis ik natuurlijk wel een wissel.â€

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » vr apr 07, 2006 8:23 pm

Vandaag bij de training...
Afbeelding

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 07, 2006 8:29 pm

Dat zouden ze bij wedstrijden moeten doen. Scheelt een hoop ergernis. :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 07, 2006 8:38 pm

Steef schreef:Dat zouden ze bij wedstrijden moeten doen. Scheelt een hoop ergernis. :D
X'D , helaas heb je nog gelijk ook. :sad:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr apr 07, 2006 8:53 pm

Thomas schreef:Hier het bericht van Ajax Netwerk:
6/4/2006 - Sneijder haakt opnieuw af, weer naar ziekenhuis
(Gepost door RvN)
BRON: RTV Noord-Holland

RTV Noord-Holland meldt dat de revalidatie van Wesley Sneijder opnieuw allerminst voorspoedig verloopt. Hij moest de training vandaag al vroeg staken. Volgens de regionale zender is hij vervolgens naar het ziekenhuis vertrokken om opnieuw een MRI-scan te laten doen.


Hopelijk gaat dit niet zo door met Wesleij. :aai: :sad:
Hoe zit dit nou? VI bericht vandaag ook dat Wes misschien wel mee kan doen?
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=d1ebc2
Fv schreef:Edit: tip voor Danny voor de persconferentie bij de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen: "Dit is de eerste van 34 finales".
Dus Danny blijft?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr apr 07, 2006 8:58 pm

Steef schreef:Dat zouden ze bij wedstrijden moeten doen. Scheelt een hoop ergernis. :D
:D

Maar ik hoop juist dat de wedstrijden toegankelijk blijven. Dan gaan de supporters na een tijdje fluiten en zakdoekjes pakken! :headbang:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 07, 2006 9:23 pm

Ik ben ik schreef:
Steef schreef:Dat zouden ze bij wedstrijden moeten doen. Scheelt een hoop ergernis. :D
:D

Maar ik hoop juist dat de wedstrijden toegankelijk blijven. Dan gaan de supporters na een tijdje fluiten en zakdoekjes pakken! :headbang:
En dat vind jij wel leuk? ;) :D

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr apr 07, 2006 9:24 pm

Dan kan je volgend jaar tenminste weer naar Ajax kijken. Ik heb liever dat het goed gaat met Ajax dan met Danny B.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 07, 2006 10:26 pm

Dat zeker. Ik zie hem liever vandaag dan morgen vertrekken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za apr 08, 2006 9:00 am

Van Gaal verbaasd over Blind


ALKMAAR, zaterdag

AZ kan Ajax morgen een laatste tikje geven om ze uit de topvijf te laten duikelen. „Maar ze hebben zich allang zelf in de problemen gebracht”, zegt Louis van Gaal over wat hij altijd ’mijn club’ noemt. De trainer van AZ is verrast dat Ajax zichzelf drie wedstrijden voor het einde nog niet van de play-offs heeft verzekerd. „Het heeft mij het meest gefrappeerd dat zelfs Danny Blind van zijn geloof is afgestapt en met steeds wisselende samenstellingen heeft gespeeld. Ik dacht hem goed te kennen. Ik had hem standvastiger verwacht.” Dat AZ bij winst zichzelf in de vingers snijdt, omdat daarmee de garantie op Europees voetbal verdwijnt, is volgens hem spotten met de wetten van de sport. „Ik ben een winnaar en weet zeker dat de jongens ook voor de winst gaan.”

Van Gaal kwam Blind afgelopen maandag bij het diner van oud-Spartanen tegen. „Nee, hij gebruikt mij niet als klankbord, ik spreek hem niet zo vaak meer. Hij heeft misschien meer met Johan gebeld. Maar dat zal Johan wel ontkennen.”

Ajax moet het drie wedstrijden stellen zonder Juanfrán. De Spaanse linksback ging aanvankelijk niet akkoord met het schikkingsvoorstel van vier wedstrijden en kreeg er gisteren uiteindelijk drie. Komende dinsdag moet ook Blind zich verantwoorden bij de tuchtcommissie na zijn rode kaart tegen Roda JC. Blind heeft er vooral een principekwestie van gemaakt, nu Luinge beweert dat de Zeeuw de meest vreselijke scheldwoorden gebruikte. „Ik zal het ook wel verliezen, maar het is mij puur om de inhoud te doen. Luinge liegt en heeft met zijn uitspraken makkelijk willen scoren.” Voor de belangrijke wedstrijd tegen AZ keert John Heitinga na zijn nierblessure terug in de selectie. Eventueel is ook Wesley Sneijder inzetbaar. „Maar dan alleen voor een invalbeurt van pakweg twintig minuten”, aldus Blind. Hatem Trabelsi (knie) is daarentegen een groot twijfelgeval.

Ajax: geblesseerd: Grygera, Pienaar, Emanuelson. Geschorst: Juanfrán. Twijfelachtig: Trabelsi. AZ: geblesseerd: Molhoek. Twijfelachtig: Opdam.

De T.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » za apr 08, 2006 1:02 pm

Weet iemand hoe het met Wesley Sneijder zit?? Zou een ramp zijn als hij weer een aantal weken/maanden uitgeschakeld is, reden genoeg om de medische staf op staande voet te ontslaan. Een speler die al een paar terugslagen heeft moeten verwerken breng je natuurlijk rustig en zonder risico te nemen.. juist als het je belangrijkste speler is.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » za apr 08, 2006 1:05 pm

[quote="Telegraaf"] Eventueel is ook Wesley Sneijder inzetbaar. „Maar dan alleen voor een invalbeurt van pakweg twintig minutenâ€
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za apr 08, 2006 1:47 pm

Nihad schreef:
Jan Wouters heeft met PSV de Europacup gewonnen, niet met Ajax.
Wouters won in '87 met Ajax de Europacup II en heeft nog nooit een Europacup gewonnen met PSV.
Ik zou inderdaad niet weten welke Europacup dat zou moeten zijn. Zo vaak wint PSV zo'n ding immers niet...

Ajax wint trouwens van AZ. Thuis winnen we altijd van AZ.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 08, 2006 2:07 pm

[quote],,Ik moet dat afzetten tegen de rest van de bank. Heeft het zin om Wesley op de bank te hebben als hij alleen de laatste twintig minuten kan spelen? Dan mis ik natuurlijk wel een wissel.â€

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 08, 2006 2:09 pm

Blind controleert alles!

Waarschijnlijk is het daarom ook overal binnen de club een zooitje.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » za apr 08, 2006 3:26 pm

[quote="Voetske"][quote] Van Gaal verbaasd over Blind


.â€

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za apr 08, 2006 4:09 pm

De Telegraaf schreef:AZ kan Ajax morgen een laatste tikje geven om ze uit de topvijf te laten duikelen.
Het lullige is: de kans dat Ajax dit weekend uit de topvijf duikelt, is dus juist heel erg klein, zélfs als Ajax verliest van AZ. Dat verwacht ik overigens zeker: we zijn totáál uit vorm, beginnen hem te knijpen en zullen (ook door een AZ dat al 'uitgespeeld' is en twee of drie spelers rust geeft) op koninklijke wijze worden weggetikt. Ik gok op 1-3.

Maar de kans dat Groningen gaat stunten op het kampioensfeestje van PSV acht ik nog veel kleiner dan de kans dat Ajax gaat winnen. Ergo: Heerenveen, Groningen en Ajax gaan struikelend en strompelend op de finish af, maar als die drie ploegen vlak voor de meet met hun snuit op het asfalt storten, dan schuift Ajax (ondanks alles) wél met een neuslengte voorsprong als nummer vijf over de eindstreep. En dát gaat denk ik gebeuren, want Groningen heeft een iets lastiger programma dan wij voor de laatste twee speelronden.

Het zou een 'kwalificatie' in stijl zijn... Inderdaad: 'kwalificatie' tussen aanhalingstekens. Immers: wát nou 'kwalificatie', godverdomme, krijg nou helemaal de pestpleuris... Als Ajax zich 'plaatst' voor de play-offs ben ik daar ongeveer even blij mee als de supporters van Willem II dat ze zich voor de play-offs 'geplaatst' hebben. Rot op zeg. We zijn Ajax. We staan godsliederlijk voor lul. Al twee seizoenen het lachertje van het Nederlandse voetbal. En dat kan voor de dooie dood niet meer veranderen in die malle play-offs.

Ik heb er trouwens helemáál geen zin in, in die play-offs. Ik ben doodmoe van dit seizoen, ik wil zomerstop en we maken toch geen schijn van kans. Laat ons maar gewoon per maandagochtend 17 april beginnen aan een lange 'zomer van bezinning' en volgend seizoen de UEFA Cup winnen.

(o ja, alleen nog wél even de Hans Kraay Junior-bokaal winnen op 7 mei, dat zou wel leuk wezen.)

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 5:11 pm

[quote]„Het heeft mij het meest gefrappeerd dat zelfs Danny Blind van zijn geloof is afgestapt en met steeds wisselende samenstellingen heeft gespeeld. Ik dacht hem goed te kennen. Ik had hem standvastiger verwacht.â€

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za apr 08, 2006 5:22 pm

Waarom zet Blind nu Babel ineens weer rechtsbuiten morgen (volgens AN)?
Ik dacht dat Rosales vorige week zo'n beetje de enige was die goed speelde? :nooo:
Dat is waar van Gaal steeds op doelt: hij blijft zijn team maar aanpassen.
Was het maar volgend seizoen....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 5:52 pm

De man zonder voorzet of inzicht en wiens enige wapen z'n schot met rechts is op rechtsbuiten zetten? :sad:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za apr 08, 2006 6:01 pm

Thomas schreef:De man met geen voorzet of inzicht en wiens enige wapen z'n schot met rechts is op rechtsbuiten zetten? :sad:
Alles beter dan Rampsales. Babel heeft tenminste nog scorend vermogen. Bovendien kan de Cler tegen een rechtsbuiten als Rosales wel aardig uit de voeten. Tegen Babel zal ie het lastiger hebben.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za apr 08, 2006 6:21 pm

De man zonder voorzet of inzicht en wiens enige wapen z'n schot met rechts is op rechtsbuiten zetten?

Overdrijven is ook een vak hoor. Volgens jouw beschrijving had Babel eigenlijk vanochtend met de amateurs moeten doen.


Ik zou Rosales laten staan, maar ik ga niet depressief worden ofzo als Babel op rechts begint morgen. Hij kan met zijn snelheid en fysiek de Cler beter aftroeven, zoals wimpey al opmerkt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie