Roda JC-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Verspeelt Ajax z'n kansen op de plee-offs?

Roda neemt wraak & maakt gehakt van Ajax
14
36%
Roda wint nipt door een omhaal in blessuretijd
7
18%
Tegen de verhouding in verliest Ajax niet
11
28%
Dankzij toptrainer Blind laat Ajax Roda alle hoeken van het veld zien
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 02, 2006 9:13 pm

Arthur schreef:
Voetske schreef:Ik wordt een beetje ziek van dat uit de hoogte doen ...
Ik denk eerder dat jij niet zo uit de laagte moet doen. Je ziet dingen die er niet zijn.
Ik reageerde hier op:
Scherrer schreef:Helaas snap jij dat verschil niet, terwijl het toch écht niet zo moeilijk is.

Maar vertel dan eens welke dingen ik zie die er niet zijn ?.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » zo apr 02, 2006 9:16 pm

Dubbel schreef:
Jim schreef:Tja, laat Ajax voor zo'n 10 punten benadeeld zijn dit seizoen.
Dan zou de achterstand op de koploper nog altijd liefst 18 punten bedragen.
:shock: We staan 28 punten achter op de koploper?
Jij hebt op school vast een 10 voor rekenen. ;)

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo apr 02, 2006 9:19 pm

Het was weer een Roelof Luinge show vanmiddag. Ik heb het al vaker aangegeven, de scheidsrechters zijn een stuk minder consequent dan anders. En dat terugfluiten van Huntelaar, te zielig voor woorden! Blind had overigens beter z´n mond kunnen houden na afloop, beetje jammer.

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 02, 2006 9:21 pm

Jullie allebei niet.

28 punten achter op de koploper. Van die 10 punten heb je er 1 verloren tegen PSV. Ik ga ervan uit dat Blind de wedstrijd tegen PSV als 1 verloren punt heeft gerekend.

Ajax plus 1 en PSV -2. Dus het verschil met PSV is kleiner ;)
IK GELOOF!!!!!!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » zo apr 02, 2006 9:24 pm

Je hebt uiteraard altijd mensen die een 10 met een griffel halen. ;)

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo apr 02, 2006 9:28 pm

Rishi schreef:Jullie allebei niet.

28 punten achter op de koploper. Van die 10 punten heb je er 1 verloren tegen PSV. Ik ga ervan uit dat Blind de wedstrijd tegen PSV als 1 verloren punt heeft gerekend.

Ajax plus 1 en PSV -2. Dus het verschil met PSV is kleiner ;)
Is dit nou zo'n befaamde posting waar Thomas het weleens over heeft? :D

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 02, 2006 9:52 pm

En toch heb ik gelijk :blush:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 02, 2006 10:11 pm

Dubbel schreef:
Rishi schreef:Jullie allebei niet.

28 punten achter op de koploper. Van die 10 punten heb je er 1 verloren tegen PSV. Ik ga ervan uit dat Blind de wedstrijd tegen PSV als 1 verloren punt heeft gerekend.

Ajax plus 1 en PSV -2. Dus het verschil met PSV is kleiner ;)
Is dit nou zo'n befaamde posting waar Thomas het weleens over heeft? :D
:yes: :D

Maar Rishi heeft wel gelijk. :X

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 02, 2006 10:19 pm

;)
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma apr 03, 2006 12:30 am

Het leven is mooi! Ajax is geweldig! We zijn de beste van Amsterdam, de beste van Nederland, de beste van de wereld, de beste van Europa, de beste van Rotterdam en de beste van Eindhoven! We spelen betoverend voetbal!

Op dagen als dit duik ik graag weer even in het radio-bestand op m'n computer met het complete verslag van het CL seizoen '94-'95, met als orgasmisch hoogtepunt een bijna jankende Jack van Gelder wanneer Kluivert de winnende goal in de finale erin puntert. :blush:
***

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 03, 2006 12:36 am

Scherrer schreef: Maar Alexander vraagt alleen of Jesse nou wel op zondag uit moet gaan, uit bezorgdheid met het aantal studiepuntjes dat Jesse nog moet halen..... :blush: ;)
Nu vraag ik me dus echt af wat Alex gezegd heeft?

:?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 03, 2006 12:37 am

Scherrer schreef:Het leven is mooi! Ajax is geweldig! We zijn de beste van Amsterdam, de beste van Nederland, de beste van de wereld, de beste van Europa, de beste van Rotterdam en de beste van Eindhoven! We spelen betoverend voetbal!

Op dagen als dit duik ik graag weer even in het radio-bestand op m'n computer met het complete verslag van het CL seizoen '94-'95, met als orgasmisch hoogtepunt een bijna jankende Jack van Gelder wanneer Kluivert de winnende goal in de finale erin puntert. :blush:
Ik heb het ook op cd staan. Briljant. :xyxthumbs:

Herken je dit stuk: 'Finidi, Finidi, Finidi'.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Roda JC-Ajax

Bericht door 666 » ma apr 03, 2006 12:45 am

M'n van ultrasuid gedownloade samenvatting van Ajax-Roda was niet van hoge kwaliteit (de wedstrijd overigens ook niet), maar liet duidelijk zien dat Ajax - verlengingen niet meegerekend - al zes keer op rij niet heeft gewonnen.

1) Ajax-PSV 0-0
2) Inter-Ajax 1-0
3) Groningen-Ajax 3-2
4) Ajax-Roda 1-1 na 90'
5) Ajax-NAC 1-1
6) Roda-Ajax 2-1
Dr. Living Stoned schreef:
666 schreef:Dat zou (verlengingen niet meegerekend) de 6e keer op rij worden.
Hoewel ik hoop dat je voorspelling uit zal komen...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma apr 03, 2006 12:51 am

Thomas schreef:
Scherrer schreef:Het leven is mooi! Ajax is geweldig! We zijn de beste van Amsterdam, de beste van Nederland, de beste van de wereld, de beste van Europa, de beste van Rotterdam en de beste van Eindhoven! We spelen betoverend voetbal!

Op dagen als dit duik ik graag weer even in het radio-bestand op m'n computer met het complete verslag van het CL seizoen '94-'95, met als orgasmisch hoogtepunt een bijna jankende Jack van Gelder wanneer Kluivert de winnende goal in de finale erin puntert. :blush:
Ik heb het ook op cd staan. Briljant. :xyxthumbs:

Herken je dit stuk: 'Finidi, Finidi, Finidi'.
Het geniaalste vind ik nog de andere commentator, naast Jack van Gelder, die op het moment van de goal, wanneer Van Gelder dus 'klaarkomt' iets van "Jajaja, Jackie, Jackie, Jackie, jajajajaja, Jackie, Jackie" schreeuwt. Echt, wát is er daar in de catacombe gebeurd?

Ik heb dat terugluisteren van 1995 soms echt even nodig, ga ik zo toch nog vrolijk slapen.
Laatst gewijzigd door Scherrer op ma apr 03, 2006 12:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
***

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma apr 03, 2006 12:52 am

Jesse schreef:
Scherrer schreef: Maar Alexander vraagt alleen of Jesse nou wel op zondag uit moet gaan, uit bezorgdheid met het aantal studiepuntjes dat Jesse nog moet halen..... :blush: ;)
Nu vraag ik me dus echt af wat Alex gezegd heeft?

:?
Wat 'ie tegen jou zei staat er nog gewoon, bovenste posting van de pagina geloof ik. Voor de rest melde hij erbij over het telefoon-nummer van Luinge te beschikken en dat per PM wel aan geinteresseerden te kunnen verstrekken.
***

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 03, 2006 12:54 am

Pwie, gelukkig maar. Ik dacht dat dit mijn eerste doodsbedreiging op AT was. Maar nee hoor, het loopt gewoon weer af met een sisser.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 03, 2006 12:55 am

Alexander schreef:Op zondag? :nooo:
Wat is er nu weer mis met op zondag in de kroeg zitten? Sterker nog: ik zit bijna elke zondag in de kroeg. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma apr 03, 2006 1:32 am

Jesse schreef:
Alexander schreef:Op zondag? :nooo:
Wat is er nu weer mis met op zondag in de kroeg zitten? Sterker nog: ik zit bijna elke zondag in de kroeg. :yes:
Pas maar op, met dergelijk gedrag heb je geen bedreigingen nodig maar vorm je zelf je grootste bedreiging, alcoholist! ;)


Ik heb ook nog zo'n mooie cd uit '95. Misschien niet eens zo'n slechts idee om die weer eens uit de kast te halen ter compensatie... En wanneer komen die dvd's uit van 'vroeger' waar ik laatst over gelezen heb?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 03, 2006 3:52 am

Scherrer schreef:
Thomas schreef:
Scherrer schreef:Het leven is mooi! Ajax is geweldig! We zijn de beste van Amsterdam, de beste van Nederland, de beste van de wereld, de beste van Europa, de beste van Rotterdam en de beste van Eindhoven! We spelen betoverend voetbal!

Op dagen als dit duik ik graag weer even in het radio-bestand op m'n computer met het complete verslag van het CL seizoen '94-'95, met als orgasmisch hoogtepunt een bijna jankende Jack van Gelder wanneer Kluivert de winnende goal in de finale erin puntert. :blush:
Ik heb het ook op cd staan. Briljant. :xyxthumbs:

Herken je dit stuk: 'Finidi, Finidi, Finidi'.
Het geniaalste vind ik nog de andere commentator, naast Jack van Gelder, die op het moment van de goal, wanneer Van Gelder dus 'klaarkomt' iets van "Jajaja, Jackie, Jackie, Jackie, jajajajaja, Jackie, Jackie" schreeuwt. Echt, wát is er daar in de catacombe gebeurd?

Ik heb dat terugluisteren van 1995 soms echt even nodig, ga ik zo toch nog vrolijk slapen.
Ik geloof dat ik hem na Ajax-Inter nog heb gedraaid.
Jesse schreef:Pwie, gelukkig maar. Ik dacht dat dit mijn eerste doodsbedreiging op AT was. Maar nee hoor, het loopt gewoon weer af met een sisser.
:D
MHF schreef:Ik heb ook nog zo'n mooie cd uit '95. Misschien niet eens zo'n slechts idee om die weer eens uit de kast te halen ter compensatie... En wanneer komen die dvd's uit van 'vroeger' waar ik laatst over gelezen heb?
Wanneer de dvd van '95 uitkomt moet ik misschien even met iemand hier regelen dat die deze kant opkomt. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » ma apr 03, 2006 6:55 am

Jim schreef:Tja, laat Ajax voor zo'n 10 punten benadeeld zijn dit seizoen.
Dan zou de achterstand op de koploper nog altijd liefst 18 punten bedragen.
Overigens zijn het altijd niet functionerende ploegen die zich steeds benadeeld voelen en misschien zelfs feitelijk ook wel worden.
Dat is nu eenmaal een wetmatigheid in het voetbal. Alleen ploegen waar het wel loopt dwingen zaken, zoals geluk en voordelige scheidsrechterlijke beslissingen, af.
In zijn hart weet Blind dat ook wel. Hij is echter intussen gewoon ten einde raad en duidelijk de wanhoop nabij. Dan krijg je dit soort emotioneel gedrag en dito uitlatingen. Op zich best begrijpelijk want menselijk.
Dit sluit bij mijn gevoel aan. De Roelof Luinge show is je deel als je er niets van maakt. Het was me verder wel weer een show, zelfs die rode kaart is discutabel als je er nog is ruatig naar kijkt. Juanfran trapt richting bal als er nog niemand staat, tegelijkertijd wil van Dijk ook de bal hebben en raakt Juanfran misschien van Dijk. Als de commentator niet roept wat je moet zien hoor je hier niemand over.
Lindenbergh krijgt de schuld van de 2-1. Was zwak dat niet stappen maar het was toch echt de schuld van Maduro. Wandelen met de bal als laatste man en dan net over de middenlijk verliezen. Dat kan natuurlijk niet.

Verder als je dit middenveld ziet denk je toch met weemoed terug aan Soetears........................
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 03, 2006 8:16 am

Ja inderdaad, de verdediging is zo slecht nog niet, de aanval kan er ook mee door. Maar dit middenveld. ONGELOOFLIJK.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 03, 2006 9:08 am

AJAX GESTREKT

Amsterdammers dreigen play-offs mis te lopen


KERKRADE, maandag
Het wordt van kwaad tot erger met Ajax. Aan het seizoen begonnen als titelkandidaat dreigt de ploeg van de geplaagde trainer Danny Blind nu zelfs de play-offs voor Champions-Leaguevoetbal mis te lopen. In Kerkrade tegen Roda JC werd alweer voor de tiende keer deze competitie verloren (2-1), waardoor FC Groningen op de vijfde positie in puntentotaal gelijk is gekomen. De zoveelste zeperd van de in verval geraakte topclub legt een torenhoge druk op de confrontatie met AZ van komende zondag.

Hoezeer Blind de druk voelt toenemen, bleek wel aan het einde van de eerste helft. Precies op het moment dat na een afgeslagen aanval van de thuisploeg drie Ajacieden een vrije doortocht naar het Roda-doel kregen, floot scheidsrechter Roelof Luinge voor de rust.

Een ongelukkig moment, maar Luinge kon niet veel anders, omdat de minuut extra tijd was verstreken. Niettemin spurtte Blind driftig het veld in om
verhaal te halen, wat hij moest bekopen met een veldverwijzing.
Het was typisch een wanhoopsactie van een trainer, die weinig grip heeft op de situatie. Niet zo vreemd, want de achterstand op koploper PSV is inmiddels opgelopen tot 28 punten, terwijl het aantal nederlagen tot recordhoogte stijgt. Alleen in de rampseizoenen 1964/1965 en 1958/1959 had Ajax na 31 duels vaker verloren.

„Normaal ben ik een trainer die heel rustig op de bank zit. Ik krijg zelfs vaak het verwijt dat ik té rustig ben. Maar op een gegeven moment houdt het op. De scheidsrechter heeft Ajax op een bewuste manier proberen te benadelen door bij een aanval van Roda JC veertig seconden te lang door te laten spelen en vervolgens wel af te fluiten op het moment dat Ajax de bal krijgt”, mopperde Blind. „Ik heb mijn beklag in keurige bewoordingen gedaan en denk dat ik rood heb gekregen, omdat ik het veld opkwam.”

Luinge had een andere visie op de gebeurtenissen. „Meteen nadat de aanval van Roda JC was afgeslagen, heb ik afgefloten. Op mijn stopwatch stond 1 minuut en 10 seconden aan blessuretijd en het horloge van de scheidsrechter is bepalend. Ik had er geen probleem mee dat Blind het veld in rende, want emoties horen bij het voetbal. Maar wat Blind heeft gezegd, is ontoelaatbaar. Dat waren scheldwoorden die niet voor de oren van kleine kinderen zijn bestemd”, aldus de scheidsrechter, die ook Juanfran nog rood zou geven voor een natrappende beweging.

Blinds ergernis beperkte zich niet slechts tot het duel met Roda. „We zijn dit seizoen al acht tot tien keer benadeeld. Er wordt vaak gezegd dat de beslissingen in je voordeel en nadeel tegen elkaar kunnen worden weggestreept, maar dat is bij ons zeker niet zo.”

De klaagzang van Blind maakte duidelijk, dat de tijden dat Ajax met een houding van ’wie maakt ons wat’ door het leven ging voorbij zijn. Iets wat niet los kan worden gezien van de vrije val waar Ajax voetballend in terecht is gekomen.

Het gekste van het duel met Roda JC was immers dat de thuisploeg helemaal niet zo’n goede wedstrijd speelde. Blijkbaar hoeven middenmoters tegenwoordig niet eens meer bijzonder sterk te spelen om Ajax te verslaan. Op de schandalig slechte grasmat ontspon zich een rommelig duel tussen twee gemankeerde ploegen, waarin Roda JC wel meer vechtlust en scherpte toonde.

In de 18e minuut kwam Ajax op voorsprong door de dertigste seizoensgoal van Klaas-Jan Huntelaar, die een voorzet van Mauro Rosales binnenkopte. Even daarop trof Huntelaar de lat. Vincent Lachambre stond aan de basis van de gelijkmaker voor Roda JC toen een voorzet van hem door Olaf Lindenbergh in eigen doel werd gewerkt.

Vervolgens kwamen er kansen over en weer, maar vond alleen Roda JC het doel, toen international Hedwiges Maduro in de 89e minuut met dom balverlies een tegenaanval inleidde. Edrissa Sonko zorgde ervoor dat Roda’s wraak voor de zo ongelukkig verloren halve finale van het bekertoernooi zoet was (2-1).

Mocht Ajax zesde worden, dan spelen de Amsterdammers helemaal geen play-offs. Omdat de Amsterdammers als bekerfinalist al verzekerd zijn van een ticket voor het UEFA-Cuptoernooi, hoeft de club niet mee te doen aan de play-offs voor de nummers 6 t/m 9. De inzet van die playoffs is een UEFA-Cupticket en die heeft Ajax dus al. De plaats van Ajax wordt dan ingenomen door de nummer tien. Op de huidige ranglijst is dat FC Twente.

Roda JC - Ajax 2-1 (1-1). 18. Huntelaar 0-1, 27. Lindenbergh 1-1 (eigen doel), 89. Sonko 2-1. Scheidsrechter: Luinge. Toeschouwers: 17.000. Rode kaart: 79. Juanfran (Ajax). Gele kaart: Senden, Bodor, Cristiano (Roda JC). Bijzonderheid: Scheidsrechter Luinge stuurt trainer Blind in de rust naar tribune.
De T.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma apr 03, 2006 11:26 am

Luinge schreef:Meteen nadat de aanval van Roda JC was afgeslagen, heb ik afgefloten. Op mijn stopwatch stond 1 minuut en 10 seconden aan blessuretijd en het horloge van de scheidsrechter is bepalend. Ik had er geen probleem mee dat Blind het veld in rende, want emoties horen bij het voetbal. Maar wat Blind heeft gezegd, is ontoelaatbaar. Dat waren scheldwoorden die niet voor de oren van kleine kinderen zijn bestemd.
Haha, hij geeft dus toe dattie een klein kind is! :D
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 03, 2006 12:01 pm

:worshippy:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma apr 03, 2006 12:59 pm

Scherrer schreef: Het geniaalste vind ik nog de andere commentator, naast Jack van Gelder, die op het moment van de goal, wanneer Van Gelder dus 'klaarkomt' iets van "Jajaja, Jackie, Jackie, Jackie, jajajajaja, Jackie, Jackie" schreeuwt. Echt, wát is er daar in de catacombe gebeurd?

Ik heb dat terugluisteren van 1995 soms echt even nodig, ga ik zo toch nog vrolijk slapen.
Hehe, ik kan 'm dromen. Volgens mij.
Kanu, kanu naar Overmars...zet voor, gaat de bal naar Rijkaard, komt 'ie voor het schot? Nee, Kluivert, Kluivert is het Kluivert!?!? Jaaaa, 1-0!!!!! 1-0!!!!!!!! In de tussentijd hoor je Jack van Gelder: JAAAAAAAAAAAA JA JA JA JA JA JA JA HAHAHAHA!!! Ron de Rijk weer: JACKIEEEE...JACKIEEEEEEEEE!!!
(Zit hier op m'n werk, kan dus niet helemaal kloppen)

Jack's stembanden knappen even later ook nog bijna als Blind tegen de keeper aanschiet. Echt schitterend fragment, luister soms (lees: elke zondag na een wanprestatie) al die fragmenten weer even af. Doet me goed. :yes:

Plaats reactie