Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Ajax-PSV (cupfinale)

Bericht door 666 » do mar 23, 2006 1:33 am

Ik kan niet echt aan het idee wennen dat Ajax in de Kuip een thuiswedstrijd gaat spelen, maar het is toch echt zo: volgens de kleine lettertjes van de KNVB speelt Ajax officieel thuis...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 23, 2006 3:25 am

Optie 5 komt een beetje ontsmakelijk op mij over. :nooo:

Ik denk dat dit Psv aan z'n laatse kunstjes bezig is. Als Ajax in vorm is dan wint het van die ploeg. Het is echter niet te verwachten dat Ajax dan al in vorm is geraakt. De Provinciale wint derhalve na strafschoppen.

Maar de komende jaren daarna hebben we geen last meer van ze. :cheer:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do mar 23, 2006 10:13 am

Mochten Mitea, Sneijder, Grygera , Heitinga en Urby weer fit geraken en de ziekenboeg blijft verder zo dan geef ik Ajax zeker een kans. Het is wel en kleine kans maar goed het is er. Ajax heeft denk ik het voordeel dat het nu al rommelt bij Psv intern. Ze zijn bezig met volgend seizoen. Wij weten allemaal wat dat betekent.... :blush:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mar 23, 2006 12:21 pm

Hopelijk weer 16.000 kaarten. Ik heb er nu al zin in. Als het weer een beetje meezit wordt dat een lekker daggie.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mar 23, 2006 6:10 pm

Kan je met een normale seizoenskaart (geen uitkaart) gewoon een kaartje krijgen voor deze bekerfinale?

En moet iedereen dan met de combi? Dat kan niet toch als er 15.000 Ajacieden een kaartje krijgen?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 23, 2006 6:15 pm

Arwin schreef:Kan je met een normale seizoenskaart (geen uitkaart) gewoon een kaartje krijgen voor deze bekerfinale?
Lijkt me wel.
En moet iedereen dan met de combi? Dat kan niet toch als er 15.000 Ajacieden een kaartje krijgen?
Ja, een voor de volle 100% combi.

Ik pleit voor een herhaling van de vorige bekerfinale tegen psv. :D

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 23, 2006 6:42 pm

Ik heb er nu al onwijze zin in. Lekker met 15.000 man naar de Kuip! Misschien (wishfull thinking) kan de laatste weken van het seizoen alles nog goed gemaakt worden. :cheer:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mar 23, 2006 6:45 pm

Ik ga in ieder geval wel dan, ff de kaartverkoop in de gaten houden maar.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mar 23, 2006 6:51 pm

Net als twee, drie jaar terug. 8 treinen en de rest met de bus. Moet je niet in de eerste trein zitten, want dan ben je er al om 13:00 uur....

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 23, 2006 6:58 pm

Ik ga naar Ajax-PSV en ik neem mee:

-Mijn honkbalknuppel
-Mijn stilleto mes
-Mijn aansteker
-Mijn fietsketting
-Mijn rookbommen


En niet te vergeten mijn Ajaxsjaal. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 23, 2006 7:01 pm

Spijker schreef:Net als twee, drie jaar terug. 8 treinen en de rest met de bus. Moet je niet in de eerste trein zitten, want dan ben je er al om 13:00 uur....
Maar dan zit je wel parterre, dat is me ook wel wat waard.

Weet je trouwens zeker dat er toen ook bussen gingen? Wat ik me er van herrinner is dat wij met de trein moesten en de lampjes en Utrecht met de bus.

Trouwens op de een of andere manier verwacht ik toch nog wel problemen, ik moet eerst nog maar eens zien dat we 15.000 kaarten krijgen. Kan nog lache worden als het net als vorige keer gaat, psv aan de ene kant, wij aan de andere kant en op de lange zijde wat verdwaalde kakkerlakken.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 23, 2006 9:06 pm

Er reden ook bussen destijds. Ik ging toen met de bus. Was wel kicke. Moest helemaal naar A'dam om vervolgens langs Delft naar de Kuip te gaan. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do mar 23, 2006 10:08 pm

Ajax - psv was een mooie bekerfinale toen BZ. Helemaal aan de rechterzijde toen er wat (ik weet nog steeds niet of het kakkerlakken of boeren waren) kwamen buurten :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 23, 2006 10:17 pm

Die wedstrijd heb ik toen gemist (op reis), zag net pas voor het eerst die goal van Wamberto :cheer:

Volgens mij was het nét buitenspel. :hypocrite: :eusa_dance:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 23, 2006 10:24 pm

joey schreef:Die wedstrijd heb ik toen gemist (op reis), zag net pas voor het eerst die goal van Wamberto :cheer:

Volgens mij was het nét buitenspel. :hypocrite: :eusa_dance:
Heette die tegenstander niet Fc Utrecht?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 23, 2006 10:34 pm

Spijker schreef:Ajax - psv was een mooie bekerfinale toen BZ. Helemaal aan de rechterzijde toen er wat (ik weet nog steeds niet of het kakkerlakken of boeren waren) kwamen buurten :D
Volgens mij waren dat boeren want dat groepje kwam helemaal vanaf de andere kant vlakbij het lampjesvak en toen ze onze kant op kwamen begonnen al die boeren te joelen en toen ze bijna bij ons waren kwam er een groep Ajacieden aan en toen renden ze keihard terug en toen was het met 15.000 man: joduh, joduh!! :yes:

Anyway bij die wedstrijd zat ik trouwens ook al 4 uur voor de wedstrijd in de kuip, had toen ook trein 1.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 23, 2006 10:35 pm

Jazeler. De buitenspelgoal van Wamberto was tegen Utrecht.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 23, 2006 11:16 pm

15.000 man: joduh, joduh!!
Haha, het waren nog geen 7000 destijds. Kut Politie/gemeente/KNVB
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 23, 2006 11:32 pm

Weet je dat zeker? was dat niet die finale tegen Fortuna een jaar later? tering ik haal al die finales door elkaar, voor mn gevoel waren al die vakken achter het doel toen vol met Ajax supps incl. de parterre achter het doel en dat moet toch meer zijn dan 7.000.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13347
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 23, 2006 11:53 pm

Nee, in 98 en 99 was het nog geen 7000 man door de beveiligingsmaatregelen. Tijdens beide duels was de Kuip half leeg.


http://www.euronet.nl/~tnt/new9805n.htm ... ekerfinale riskante aangelegenheid

De verzekeringsmaatschappijen eisten volledige schadeloosstelling voor eventuele schade aan supportersbussen zoals die zondag naar rotterdam zouden gaan. Ook schade van buitenaf (door rotterdamse stenen) zou door de organisatoren vergoed moeten worden. Hierop is besloten om alleen vervoer per trein toe te staan.
De treinen zoals die zondag zullen rijden zijn geen combi-trein, maar gehuurde treinen (een soort treincharter). Er rijdt GEEN spoorwegpolitie mee, supporters zullen ook NIET worden gefouilleerd !
De vertrektijden zoals die op de kaart staan hebben geen enkele betekenis. Zodra een trein vol wordt er vertrokken, er zouden een kleine 7.000 kaarten zijn verkocht. Ons is bekend dat er GEEN begeleiding aanwezig zal zijn op de trein en dat er MET een werkende noodrem zal worden gereden.
Het volgende rampscenario doemt dan ook meteen op. Zodra een trein wordt bekogeld zal de trein met de noodrem tot stilstand worden gebracht. Supporters zullen massaal de treinen verlaten en de achtervolging inzetten. Achterliggende treinen komen tot stilstand in een file, waarbij de kans aanwezig is dat ook deze supporters de treinen zullen verlaten.
Van feyenoord-supporters is bekend dat zij zich op een bepaalde plaats zullen gaan verzamelen op zoek naar de confrontatie. Zij zullen zich niet in het stadion zelf bevinden.
De psv-ers zullen waarschijnlijk niet op confrontatie uit zijn, in het geruchtencircuit hebben wij vernomen dat een voorgesteld "pact" met de rotterdammers niet is geaccepteerd. Van utrecht- en den haag-kant is onbekend of zij zich in de strijd zullen mengen.
Bovenstaande berichten lijken nogal speculatief, toch zijn we bepaald niet gerust op een goede afloop. Zoals iedereen weet beschikt een groot aantal Ajax-supporters over kaarten voor de neutrale vakken. Zij kunnen op eigen gelegenheid naar de kuip reizen en vormen op zich ook een doelwit voor de "tegenpartij". De veiligheid kan alleen worden gegarandeerd door groepen die van voldoende omvang zijn.
Naar onze mening zijn alle ingredienten aanwezig om de grootste rel uit de voetbalgeschiedenis te krijgen. Bij de redactie is zelfs de ongebruikelijk weddenschap binnengekomen dat de wedstrijd niet eens zal beginnen door alle toestanden er om heen.
Een verbod van de wedstrijd lijkt ons zo langzamerhand niet onverstandig. Er kan altijd op een later moment worden uitgeweken naar een neutrale plaats of de Arena. Het gezichtsverlies met het oog op de EK2000, moet men dan maar op de koop toe nemen.[/quote]
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mar 24, 2006 8:50 am

AFC Ajax - PSV

Finale Gatorade Cup
7 mei

De Kuip

Informatie kaartverkoop volgt z.s.m.



Op dit moment is er nog niets bekend omtrent de kaartverkoop voor de finale van de Gatorade Cup.
Op maandag 27 maart zal er overleg zijn met alle betrokkene partijen en zullen alle details, die van invloed zijn op deze wedstrijd, worden besproken.

De verwachting is dat wij (eind) volgende week de kaartverkoopinformatie kunnen gaan communiceren.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 24, 2006 11:29 am

15000 zullen er niet gaan verwacht ik. Maar ik ga zeker.
en 1 ander ding is ook zeker : AJAX wint die beker! :yes:

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » vr mar 24, 2006 7:45 pm

15000 zullen er niet gaan verwacht ik. Maar ik ga zeker.
en 1 ander ding is ook zeker : AJAX wint die beker!
Moet te doen zijn. De Ajax selectie zal, mits er niet meer spelers geblesseerd raken, grotendeels weer hersteld zijn.

Dus denk dat we weer kunnen rekenen op Sneijder, Heitinga, Emanuelson, Grygera, en Manucharyan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 25, 2006 5:37 am

RosenbergSpits schreef:Dus denk dat we weer kunnen rekenen op Sneijder, Heitinga, Emanuelson, Grygera, en Manucharyan.
En wat maakt je zo optimistisch dat er tegen die tijd niet 4 of 5 andere spelers geblesseerd geraakt zijn?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za mar 25, 2006 10:00 am

.....en dat er met een fitte selectie wel even van PSV wordt gewonnen :X

Plaats reactie