Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 11:39 am

trainers op straat?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za mei 13, 2006 11:48 am

Kramer schreef:Feyenoord brengt ook nummers uit hoor. Maar dat is vooral terror, en dat gaat nog veel verder met nummers als: sieg heil kanker joden en dat soort dingen.
Dat wordt volgens mij echt niet door Feyenoord zelf uitgebracht. Er zijn ook van die nummers onder de naam van Neophyte of DJ Paul te vinden, maar die worden door zielige gastjes bedacht.

En ze worden zeker niet in het stadion of (hypothetisch ;) ) tijdens een huldiging gedraaid.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za mei 13, 2006 11:55 am

Neefkens schreef:
Jesse schreef:Nou, nou, zo erg is nu ook weer niet. Zo gaat het toch gewoon tussen supporters onderling?
En dus moet ik het "leuk" vinden ? :nooo:
Absoluut niet, dat moet je helemaal zelf weten. Maar om nou te zeggen dat een Ajacied zich kapot moet schamen, dat gaat me te ver.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » za mei 13, 2006 11:58 am

Dat daar gezeik van zou komen was te verwachten. Zei het op het plein nog. Maar ik vind deze variant eigenlijk niet veel slechter dan het origineel. En dat ze er in groot pernis niet om kunnen lachen interesseert me niet zo veel

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » za mei 13, 2006 12:35 pm

Ik vind het wel een mooi liedje :X

maar natuurlijk dom van die zanger om dat te gaan zingen..

Bij de Kuip stond zondag trouwens wel iemand op het podium "steek je mes in het vlees, van een kanker hagenees" te zingen :redcard:

(niet zelf gehoord maar dat vertelden vrienden van mij, iemand dit gehoord? Het podium waar even later Peter Beense ook stond.)
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za mei 13, 2006 3:05 pm

brigade zuid schreef:Het viel me trouwens ook op dat een aantal spelers 'en wie niet springt die is geen jood' inzette en die man die alles aan elkaar lulde ook trouwens en daar hoor je nu eigenlijk niks over terwijl een aantal jaren terug van Gobbel volgens mij half Nederland over zich heen kreeg toen hij 'en wie niet springt die is een jood' inzette op de Coolsingel.
Dat vond ik ook erg hypocriet. Vreemd dat ze zo'n man er niet op aanspreken.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » za mei 13, 2006 5:01 pm

Thomas schreef:
12/5/2006 - Excuses voor 'bommen op Rotterdam'
(Gepost door RvN)

BRON: Algemeen Dagblad

Het inzetten van de supportersversie van 'Tulpen uit Amsterdam' tijdens de huldiging van Ajax afgelopen maandag door de Amsterdamse zanger Denny heeft nog een staartje gekregen. Massaal volgde de inzet van de Amsterdammer met het 'bommen op Rotterdam'. De zanger laat in het Algemeen Dagblad weten dat hij zich mee heeft laten slepen in de roes. "Ik bied mijn oprechte excuses aan alle mensen die hier aanstoot aan hebben genomen. En als ik ooit nog voor Ajax mag zingen, laat ik ’Tulpen uit Amsterdam’ zitten." Een woordvoerder van Ajax liet weten het incident te betreuren.

Hugo Borst schrijft in zijn column ook over dit verhaal. Eerder deze week had hij ten onrechte Peter beense genoemd als zanger die het nummer had ingeleid. Die werd vervolgens de afgelopen dagen bedreigd en verrot gescholden. Denny zou al tijdens de huldiging eerder moeten hebben stoppen als gevolg van het zingen van het nummer.
Ajax Netwerk

Dat was niet zo slim en netjes van die kerel. :nooo:
In de Kuip werd ook 'vrolijk' Tulpen uit Amsterdam gedraaid, wel twee keer als ik het mij goed herinner.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mei 13, 2006 5:19 pm

Van mij mogen ze zingen wat ze willen. Het gaat mij om de hypocrisie van Ajax en de gemeente Amsterdam. Wel heel hard huilen en kamervragen over Palestijnse vlaggen in de Kuip, een liedje van Van Gobbel en andere minder fijne liedjes, maar geen woord over Israelische vlaggen, Davidsterren op de tribunes en op het bordes van de Schouwburg, ook minder fijne liedjes en rellen bij, rond en in naam van Ajax.

DOE ER EENS WAT AAN OF DOE NIET ZO SCHIJNHEILIG! Geen club of gemeente heeft meer boter op z;n hoofd dan Ajax of Amsterdam. Iedere club probeert zaken in het gareel te houden en heeft daar problemen mee, maar alleen in de hoofdstad gaat alles direct de doofpot in.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 13, 2006 6:01 pm

John McClane schreef:
Kramer schreef:Feyenoord brengt ook nummers uit hoor. Maar dat is vooral terror, en dat gaat nog veel verder met nummers als: sieg heil kanker joden en dat soort dingen.
Dat wordt volgens mij echt niet door Feyenoord zelf uitgebracht. Er zijn ook van die nummers onder de naam van Neophyte of DJ Paul te vinden, maar die worden door zielige gastjes bedacht.

En ze worden zeker niet in het stadion of (hypothetisch ;) ) tijdens een huldiging gedraaid.
Dat was hier ook niet helemaal de bedoeling en ook Ajax brengt die nummers natuurlijk niet zelf uit.
Steef schreef:Van mij mogen ze zingen wat ze willen. Het gaat mij om de hypocrisie van Ajax en de gemeente Amsterdam. Wel heel hard huilen en kamervragen over Palestijnse vlaggen in de Kuip, een liedje van Van Gobbel en andere minder fijne liedjes, maar geen woord over Israelische vlaggen, Davidsterren op de tribunes en op het bordes van de Schouwburg, ook minder fijne liedjes en rellen bij, rond en in naam van Ajax.

DOE ER EENS WAT AAN OF DOE NIET ZO SCHIJNHEILIG! Geen club of gemeente heeft meer boter op z;n hoofd dan Ajax of Amsterdam. Iedere club probeert zaken in het gareel te houden en heeft daar problemen mee, maar alleen in de hoofdstad gaat alles direct de doofpot in.
En wat doet Feyenoord dan zoal om problemen met supporters tegen te gaan?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mei 13, 2006 6:09 pm

Thomas schreef: En wat doet Feyenoord dan zoal om problemen met supporters tegen te gaan?
Wat zij doen? Heel schijnheilig gaan lopen janken nav Jong Ajax - jong kakkerlak. :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mei 13, 2006 6:15 pm

Ja, goodfella, ,maar rellen is kankervet!

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za mei 13, 2006 6:19 pm

Steef, ik denk dat alle clubs met vergelijkbare problemen kampen en dat er echt geen sprake is van meer doofpotterij bij AJAX dan bij andere clubs.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 13, 2006 6:43 pm

Heb je nog een antwoord op m'n vraag, Steef?

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » za mei 13, 2006 6:43 pm

Steef schreef:Van mij mogen ze zingen wat ze willen. Het gaat mij om de hypocrisie van Ajax en de gemeente Amsterdam. Wel heel hard huilen en kamervragen over Palestijnse vlaggen in de Kuip, een liedje van Van Gobbel en andere minder fijne liedjes, maar geen woord over Israelische vlaggen, Davidsterren op de tribunes en op het bordes van de Schouwburg, ook minder fijne liedjes en rellen bij, rond en in naam van Ajax.

DOE ER EENS WAT AAN OF DOE NIET ZO SCHIJNHEILIG! Geen club of gemeente heeft meer boter op z;n hoofd dan Ajax of Amsterdam. Iedere club probeert zaken in het gareel te houden en heeft daar problemen mee, maar alleen in de hoofdstad gaat alles direct de doofpot in.
De Calimero van de week.
Altijd weer die stoute Amsterdammers tegen die onschuldige provincialen. Allereerst kan ik mij nog goed de discussies ook hier herinneren toen van Praag vroeg om dat gedoe met het Joodse weg te laten. Toen was hij volgens jou ook al schijnheilig dacht ik. Daarnaast vraag ook ik mij af wat bijvoorbeeld jouw grote kale roerganger nu aan die rabiate Ajax haat doet behalve die te voeden.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 6:45 pm

Steef schreef:Van mij mogen ze zingen wat ze willen. Het gaat mij om de hypocrisie van Ajax en de gemeente Amsterdam. Wel heel hard huilen en kamervragen over Palestijnse vlaggen in de Kuip, een liedje van Van Gobbel en andere minder fijne liedjes, maar geen woord over Israelische vlaggen, Davidsterren op de tribunes en op het bordes van de Schouwburg, ook minder fijne liedjes en rellen bij, rond en in naam van Ajax.

DOE ER EENS WAT AAN OF DOE NIET ZO SCHIJNHEILIG! Geen club of gemeente heeft meer boter op z;n hoofd dan Ajax of Amsterdam. Iedere club probeert zaken in het gareel te houden en heeft daar problemen mee, maar alleen in de hoofdstad gaat alles direct de doofpot in.
hier lul je weer op z'n havensnavels Steef. De vragen over de Palestijnse vlaggen kwamen omdat er afspraken lagen dat zowel Israelische vlaggen (van Ajax kant) als Palestijnse vlaggen (van randdebielen kant) het stadion niet in zouden komen. Ajax hield zich keurig aan de afspraken, maar SC Jorien bleek wederom een onbetrouwbare partner.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mei 13, 2006 6:50 pm

Onzin. Bij Feyenoord krijgt iedereen die iets van Palestina meeneemt direct een SV.

Bij Ajax hebben ze gewoon totaal geen vat op het hele zooitje. :faga1:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mei 13, 2006 6:52 pm

Neefkens schreef:Steef, ik denk dat alle clubs met vergelijkbare problemen kampen en dat er echt geen sprake is van meer doofpotterij bij AJAX dan bij andere clubs.
Ik denk het wel. Iedere club heeft randdebielen die zich met de club idintifceren om een excuus te hebben. Alleen zie ik overal iig. pogingen worden gedaan om er iets aan te doen, behalve in Amsterdam. Daar schreeuwt men alleen maar dat men weet wie het zijn. Nee, dat helpt lekker.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 13, 2006 6:54 pm

En is dat vooral de schuld van Ajax of van de gemeente?

Hoeveel werk verricht Feyenoord op dat gebied zelf en hoeveel doet de gemeente?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za mei 13, 2006 6:54 pm

Wim schreef:
Steef schreef:Van mij mogen ze zingen wat ze willen. Het gaat mij om de hypocrisie van Ajax en de gemeente Amsterdam. Wel heel hard huilen en kamervragen over Palestijnse vlaggen in de Kuip, een liedje van Van Gobbel en andere minder fijne liedjes, maar geen woord over Israelische vlaggen, Davidsterren op de tribunes en op het bordes van de Schouwburg, ook minder fijne liedjes en rellen bij, rond en in naam van Ajax.

DOE ER EENS WAT AAN OF DOE NIET ZO SCHIJNHEILIG! Geen club of gemeente heeft meer boter op z;n hoofd dan Ajax of Amsterdam. Iedere club probeert zaken in het gareel te houden en heeft daar problemen mee, maar alleen in de hoofdstad gaat alles direct de doofpot in.
De Calimero van de week.
Altijd weer die stoute Amsterdammers tegen die onschuldige provincialen. Allereerst kan ik mij nog goed de discussies ook hier herinneren toen van Praag vroeg om dat gedoe met het Joodse weg te laten. Toen was hij volgens jou ook al schijnheilig dacht ik. Daarnaast vraag ook ik mij af wat bijvoorbeeld jouw grote kale roerganger nu aan die rabiate Ajax haat doet behalve die te voeden.

Niks stoute dit en lieve dat. Het zijn aleemaal debielen. Alleen in Amsterdam doen ze net alsof ze er grip op hebben en dat is echt complete onzin. Volgens mij hoor ik bij elk ongereldheid weer de naam 'Ajax' bovendrijven. Dan doe je toch iets niet goed als club/gemeente lijkt mij.

Uitroeien kan je 't niet, maar optreden er tegen mag gewoon hoor.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 6:57 pm

Steef schreef:Onzin. Bij Feyenoord krijgt iedereen die iets van Palestina meeneemt direct een SV.
onzin, want je ziet genoeg van die vlaggen tijdens de klassiekers.

Overigens vind ik een Palestijnse vlag helemaal niet provocerend, ik vind het zelfs lachwekkend dat een paar domme havenslaven denken dat ze mij (en mijn mede supporters) daarmee over de rooie zouden kunnen krijgen :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » za mei 13, 2006 7:02 pm

Steef schreef:
Wim schreef:
Steef schreef:Van mij mogen ze zingen wat ze willen. Het gaat mij om de hypocrisie van Ajax en de gemeente Amsterdam. Wel heel hard huilen en kamervragen over Palestijnse vlaggen in de Kuip, een liedje van Van Gobbel en andere minder fijne liedjes, maar geen woord over Israelische vlaggen, Davidsterren op de tribunes en op het bordes van de Schouwburg, ook minder fijne liedjes en rellen bij, rond en in naam van Ajax.

DOE ER EENS WAT AAN OF DOE NIET ZO SCHIJNHEILIG! Geen club of gemeente heeft meer boter op z;n hoofd dan Ajax of Amsterdam. Iedere club probeert zaken in het gareel te houden en heeft daar problemen mee, maar alleen in de hoofdstad gaat alles direct de doofpot in.
De Calimero van de week.
Altijd weer die stoute Amsterdammers tegen die onschuldige provincialen. Allereerst kan ik mij nog goed de discussies ook hier herinneren toen van Praag vroeg om dat gedoe met het Joodse weg te laten. Toen was hij volgens jou ook al schijnheilig dacht ik. Daarnaast vraag ook ik mij af wat bijvoorbeeld jouw grote kale roerganger nu aan die rabiate Ajax haat doet behalve die te voeden.

Niks stoute dit en lieve dat. Het zijn aleemaal debielen. Alleen in Amsterdam doen ze net alsof ze er grip op hebben en dat is echt complete onzin. Volgens mij hoor ik bij elk ongereldheid weer de naam 'Ajax' bovendrijven. Dan doe je toch iets niet goed als club/gemeente lijkt mij.

Uitroeien kan je 't niet, maar optreden er tegen mag gewoon hoor.
Dan zijn wij het daarover eens, het zijn allemaal debielen. Maar je hoort toch echt niet bij elke gelegenheid Ajax. Ik hoor de naam Feyenoord net zo vaak. Amsterdam doet niet net alsof ze er grip op hebben, dat verzin je weer zelf.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 13, 2006 7:10 pm

Ja Steef lult ook maar wat. Moet het gewoon bij FM laten :D
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mei 14, 2006 10:56 am

Steef schreef:
Neefkens schreef:Steef, ik denk dat alle clubs met vergelijkbare problemen kampen en dat er echt geen sprake is van meer doofpotterij bij AJAX dan bij andere clubs.
Ik denk het wel. Iedere club heeft randdebielen die zich met de club idintifceren om een excuus te hebben. Alleen zie ik overal iig. pogingen worden gedaan om er iets aan te doen, behalve in Amsterdam. Daar schreeuwt men alleen maar dat men weet wie het zijn. Nee, dat helpt lekker.
Beter hou jij je bek dicht. :D

Plaats reactie