Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%
 
Totaal aantal stemmen: 50

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mar 25, 2006 11:48 am

brigade zuid schreef:
Spijker schreef:Ajax - psv was een mooie bekerfinale toen BZ. Helemaal aan de rechterzijde toen er wat (ik weet nog steeds niet of het kakkerlakken of boeren waren) kwamen buurten :D
Volgens mij waren dat boeren want dat groepje kwam helemaal vanaf de andere kant vlakbij het lampjesvak en toen ze onze kant op kwamen begonnen al die boeren te joelen en toen ze bijna bij ons waren kwam er een groep Ajacieden aan en toen renden ze keihard terug en toen was het met 15.000 man: joduh, joduh!! :yes:

Anyway bij die wedstrijd zat ik trouwens ook al 4 uur voor de wedstrijd in de kuip, had toen ook trein 1.
Dat waren psv supporters die los zaten en aan het knokken sloegen met Ajacieden. Werd nog een Ajacied door een paar man psv over de railing vastgehouden aan zijn enkels als ik het goed heb. Er was totaal geen grip op de situatie.

Was ook zo heerlijk weer die dag. En een heerlijke pot voetbal.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za mar 25, 2006 12:05 pm

Ajax.nl schreef:De verwachting is dat wij (eind) volgende week de kaartverkoopinformatie kunnen gaan communiceren.
Fou-hout! Dat kan niiiiiet! Lelijk en incorrect jargo-hon!

Je kunt mét iets of iemand communiceren. Maar bij het werkwoord 'communiceren' kan geen lijdend voorwerp. 'Iets' communiceren (een boodschap, of informatie) bestaat niiiiiiet!!!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » za mar 25, 2006 1:18 pm

Ik ben echt benieuwd hoeveel kaarten Ajax krijgt.. heb geen seizoenkaart meer (sup. ver. cc) maar heb 25 kaarten nodig, kan iemand me daar aan helpen tzt?? :D

Zouden de seizoenkaarthouders alle beschikbare kaarten gaan afnemen als we met 15.000 man mogen?
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za mar 25, 2006 2:08 pm

Ik denk het niet, verwacht rond een aantal van 10.000 te eindigen ofzo.
Er raakt amper een uitvak uitverkocht tegenwoordig, lijkt me redelijk vreemd als er zeker in zo'n rampseizoen ineens 15.000 man meegaan.

Ik ben er wel bij natuurlijk, die-hard die ik ben. ;)

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za mar 25, 2006 2:35 pm

Nihad schreef:Er reden ook bussen destijds. Ik ging toen met de bus. Was wel kicke. Moest helemaal naar A'dam om vervolgens langs Delft naar de Kuip te gaan. :D
Ik moet straks vanuit Rotterdam naar de Arena, van de Arena naar Rotterdam, van Rotterdam weer naar de Arena en dan vanaf de Arena weer naar Rotterdam. Voor een wedstrijd die op 15 minuten van m'n huis wordt gespeeld. :blush:

En dan hoop ik dat de combi-trein níet via Centraal Station in R''dam gaat, want dan zou ik letterlijk 50 meter van m'n huis vandaan zijn.

Maar ik ben er sówieso bij, kan niet wachten.
***

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mar 25, 2006 2:48 pm

Scherrer schreef:
Nihad schreef:Er reden ook bussen destijds. Ik ging toen met de bus. Was wel kicke. Moest helemaal naar A'dam om vervolgens langs Delft naar de Kuip te gaan. :D
Ik moet straks vanuit Rotterdam naar de Arena, van de Arena naar Rotterdam, van Rotterdam weer naar de Arena en dan vanaf de Arena weer naar Rotterdam. Voor een wedstrijd die op 15 minuten van m'n huis wordt gespeeld. :blush:

En dan hoop ik dat de combi-trein níet via Centraal Station in R''dam gaat, want dan zou ik letterlijk 50 meter van m'n huis vandaan zijn.

Maar ik ben er sówieso bij, kan niet wachten.
Je moet niks Scherrer.

Overigens weet ik niet of er ook een verkoop voor supporter clubcard houders zal worden gehouden. Ik heb de neiging om te denken dat ook die groep supporters aan bod zullen komen. Mits de seizoenskaarthouders alle kaarten wegkapen.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » za mar 25, 2006 2:54 pm

'Mits niet' bedoel je. Ik zou niet weten waarom de sup. ver. clubcard houders niet de mogelijkheid zouden krijgen kaarten te kopen als er nog kaarten beschikbaar zijn.. Waar ik alleen erg bang voor ben is dat Ajax en PSV ieder slechts 5.000 kaarten krijgen onder het mom van 'de veiligheid kan niet gewaardborgd worden' of problemen qua vervoer. Waarom zouden de NS iets gaan regelen voor Ajax als ze daar extra inspanningen voor moeten doen en er alleen maar meer vernield kan gaan worden?
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za mar 25, 2006 3:00 pm

Voor de finale tegen Utrecht in 2002 raakten de 15.000 kaarten uiteindelijk uitverkocht, maar dat gebeurde pas op het allerlaatste moment. Kortom, het was precies zoals bij álle Ajax-wedstrijden tegenwoordig: iedereen die erbij wilde zijn, niet met onverwachte ziekte/privé-drama's te maken kreeg én bereid was Ajax tot prioriteit te verheffen voor die zondag, wás er ook bij.

K.
Still alive...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mar 25, 2006 3:00 pm

Dirk Scheringa schreef:'Mits niet' bedoel je. Ik zou niet weten waarom de sup. ver. clubcard houders niet de mogelijkheid zouden krijgen kaarten te kopen als er nog kaarten beschikbaar zijn.. Waar ik alleen erg bang voor ben is dat Ajax en PSV ieder slechts 5.000 kaarten krijgen onder het mom van 'de veiligheid kan niet gewaardborgd worden' of problemen qua vervoer. Waarom zouden de NS iets gaan regelen voor Ajax als ze daar extra inspanningen voor moeten doen en er alleen maar meer vernield kan gaan worden?
Dat bedoel ik ja. Was iets te snel met tiepen. En waarom de sup. ver cc houders geen kaarten zouden kunnen krijgen? De situatie is nu eenmaal anders dan een jaar of 5 terug. Toen was het zelfs nog mogelijk om met een clubcard uitwedstrijden vanuit het uitvak te bekijken. Op dit moment doet Ajax er alles aan om de kaartverkoop voor wedstrijden zo krampachtig mogelijk te laten verlopen.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » za mar 25, 2006 3:03 pm

Maar Ajax-PSV is gewoon een thuiswedstrijd.. ;)
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za mar 25, 2006 3:05 pm

Dirk Scheringa schreef:Waar ik alleen erg bang voor ben is dat Ajax en PSV ieder slechts 5.000 kaarten krijgen onder het mom van 'de veiligheid kan niet gewaardborgd worden' of problemen qua vervoer.
Die kans bestaat, inderdaad. Ik verwacht in elk geval een hele lage opkomst uit Eindhoven, net als bij de Johan Fruitschaal. Die gaan weer lopen mekkeren dat ze het onterecht vinden dat ze met combibussen moeten komen.

Volslagen gelul, natuurlijk. Ik bedoel: tegen de combi zijn we allemaal, maar in sommige gevallen moet je reëel zijn en onder ogen kunnen zien dat het gewoon begrijpelijk is. Als er 15.000 Ajacieden (1) en 15.000 PSV'ers (2) naar Rotterdam (3) gaan reizen, dan heb je zo ongeveer de ultieme risicosituatie in het Nederlandse voetbal. Dan willen de autoriteiten het supporterstransport strak gereguleerd hebben. Volkomen normaal.

Maar PSV zal de combi wel weer aangrijpen als kulsmoesje om met maximaal 2500 man te komen opdagen. Net als Utrecht in de ArenA: 134 supporters, omdat er een (volkomen begrijpelijke) verplichte combi is... En zo'n club durft dan ook nog te beweren dat Ajacieden nepperds zijn. Moet ik altijd een beetje om gniffelen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za mar 25, 2006 3:08 pm

goodfella schreef:Op dit moment doet Ajax er alles aan om de kaartverkoop voor wedstrijden zo krampachtig mogelijk te laten verlopen.
Yep. Zeg maar gerust ontmoedigingsbeleid.

Er komt kaartverkoop voor de uitkaarthouders, en daarna voor de seizoenkaarthouders. Daarna is het schluss, tenzij je met je Supporters Club Card of Club Card persoonlijk naar de Supportersbalie komt, óf een peperduur arrangement van Ajax Travel koopt.

Maar gewone kaartverkoop aan Club Card-houders? Ik zie het niet gebeuren.

K.
Still alive...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mar 25, 2006 3:14 pm

Onder het mom van 'zo houden we de stadionverboden buiten'

Yeah right.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 25, 2006 5:02 pm

Dirk Scheringa schreef:Maar Ajax-PSV is gewoon een thuiswedstrijd.. ;)
Betekent dit overigens dat Ajax meer kaarten tot haar beschikking krijgt dan PSV?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo mar 29, 2006 7:40 am

Hoor net dat Ajax 10.000 kaarten krijgt.

h6
Berichten: 26
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 4:41 pm
Locatie: den haag :S
Contacteer:

Bericht door h6 » wo mar 29, 2006 8:23 am

Spijker schreef:Hoor net dat Ajax 10.000 kaarten krijgt.
Niet om dat ik je niet geloof ofzo..Maar waar/van wie heb je dat gehoord en weet je toevallig ook wat meer :D ?
A F C A NO SURRENDER !

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo mar 29, 2006 9:19 am

Jezus, waarom moet ik elke keer met bronnen aankomen? Ongelovige heidenen! :D Verder wordt het zoals het er nu naar uit ziet weer een trein/bus combi.

h6
Berichten: 26
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 4:41 pm
Locatie: den haag :S
Contacteer:

Bericht door h6 » wo mar 29, 2006 9:26 am

Spijker schreef:Jezus, waarom moet ik elke keer met bronnen aankomen? Ongelovige heidenen! :D Verder wordt het zoals het er nu naar uit ziet weer een trein/bus combi.
Dat laatste had ik ook wel verwacht eigenlijk...
Maar btw. 10000 nog steeds wel erg weinig vind ik , krijg je weer zo'n kut halfvol/lege kuip.. :hypocrite:
A F C A NO SURRENDER !

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 29, 2006 9:39 am

Hier kan ik wel mee leven, meer als ik verwacht had. Meer verkoopt AJAX er sowiezo denk ik toch niet, is ook zo lullig he, krijg je 15000 kaarten en raak je ze niet kwijt.

h6
Berichten: 26
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 4:41 pm
Locatie: den haag :S
Contacteer:

Bericht door h6 » wo mar 29, 2006 9:55 am

brigade zuid schreef:Hier kan ik wel mee leven, meer als ik verwacht had. Meer verkoopt AJAX er sowiezo denk ik toch niet, is ook zo lullig he, krijg je 15000 kaarten en raak je ze niet kwijt.
dat is waar.. maar ik weet het niet maar ik heb zo'n gevoel dat er aan ajax zijde wel veel belangstelling voor zal zijn , we kunnen immers onze enige prijs (ook JCS ook dan) pakken dit seizoen..
I.t.t. paar seizoenen geleden tegen utreg toen..
Van psv zijde verwacht ik overigens geen stormloop , maar das van ondergeschikt belang :xyxthumbs:
A F C A NO SURRENDER !

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 29, 2006 10:37 am

h6 schreef:
Spijker schreef:Hoor net dat Ajax 10.000 kaarten krijgt.
Niet om dat ik je niet geloof ofzo..Maar waar/van wie heb je dat gehoord en weet je toevallig ook wat meer :D ?
Hé H6, ik lees net ergens dat we 10.000 kaarten krijgen. Bron: Spijker.

Zo, nu heb je er een bron bij. ;) :D

K.
Still alive...

h6
Berichten: 26
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 4:41 pm
Locatie: den haag :S
Contacteer:

Bericht door h6 » wo mar 29, 2006 10:47 am

Kowalczyk schreef:
h6 schreef:
Spijker schreef:Hoor net dat Ajax 10.000 kaarten krijgt.
Niet om dat ik je niet geloof ofzo..Maar waar/van wie heb je dat gehoord en weet je toevallig ook wat meer :D ?
Hé H6, ik lees net ergens dat we 10.000 kaarten krijgen. Bron: Spijker.

Zo, nu heb je er een bron bij. ;) :D

K.
meen je niet :D
Nu ben ik tevreden ;)
A F C A NO SURRENDER !

Mr. Ajax
Berichten: 14477
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 29, 2006 4:29 pm

Waneer begint de verkoop eigenlijk??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

h6
Berichten: 26
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 4:41 pm
Locatie: den haag :S
Contacteer:

Bericht door h6 » wo mar 29, 2006 4:48 pm

Mr. Ajax schreef:Waneer begint de verkoop eigenlijk??
woord (eind) deze week bekend gemaakt..chek ook ajax.nl...
A F C A NO SURRENDER !

Mr. Ajax
Berichten: 14477
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 05, 2006 7:18 pm

Doe ik elke dag. Maar hoe staat het nou met di trein/bus combi... En als wij met de auto willen komen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie