Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 23, 2006 11:38 am

Na een nachtje slapen is het oordeel zuiverder???

Ons middenveld was gisteren te pover. Maduro zit al aan zijn top??? (Ik zou het eerste doelpjnt van Inter nog eens moeten terugzien, maar volgens mij liet hij zijn tegenstander lopen) Boukhari kon het niet meer belopen en komt voetballend tekort en Lindenberg heeft alleen ervaring (op een lager niveau).

Verdedigers als Vermaelen en Heitinga krijgen dan te maken met meer druk vanaf het middenveld en beseffen dat ze in balbezit de bal niet kwijt kunnen. Onder deze omstandigheden vond ik beiden goed voetballen. Heitinga was leeggespeeld toen de snelle Martins in het veld kwam en greep inderdaad een keer niet accuraat in. Laten we niet vergeten dat de hemel ingeprezen Interverdedigers ook de fout ingingen bij het tweede doelpunt! Zo goed deed Emanuelson het niet, de derde bal kwam pas voor.

Inter is een maatje te groot voor Ajax, het verschil in ervaring is gigantisch (Martins zal op papier ondertussen wel 14 zijn, maar speelt al jaren in de Champions League) en het gezeur over de kwaliteiten van cruz??? Hard werken is voor sommigen al een kwaliteit, voor mij ligt dat anders, zo'n baan als voetballer en dan niet hard zouden willen werken????

Van Juanfran hebben we dus ook afscheid genomen: Maxwell, Escudé, Trabelsi, Lobont, Galasek, Pienaar, er verdwijnen nogal wat buitenlanders, dus toch JC die erachter zit?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do feb 23, 2006 11:41 am

ik word doodziek van die blind...

Babel 1 minuut voor tijd wisselen.
iedereen zag dat sommigen er doorheen zaten,,,
toch niet wisselen

coach van inter grijpt in in de rust en wisselt de zwakke cesar voor een betere middenvelder. BLIND DOET NIETS. Hierdoor kreeg inter grip op het middeveld.

BLIND ROT OP.. ik ben hem echt zat met zijn gebaartjes en zijn droeve blik en zijn hand voor zijn hoofd. Hij heeft helemaal geen geloof in zijn team. OPROTTEN DUS

Verder applaus voor de jongens, die hebben alles gegeven en had ik tot en met de 1e helft een top avond.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » do feb 23, 2006 11:48 am

elliquido schreef:ik word doodziek van die blind...

Babel 1 minuut voor tijd wisselen.
iedereen zag dat sommigen er doorheen zaten,,,
toch niet wisselen

coach van inter grijpt in in de rust en wisselt de zwakke cesar voor een betere middenvelder. BLIND DOET NIETS. Hierdoor kreeg inter grip op het middeveld.

BLIND ROT OP.. ik ben hem echt zat met zijn gebaartjes en zijn droeve blik en zijn hand voor zijn hoofd. Hij heeft helemaal geen geloof in zijn team. OPROTTEN DUS

Verder applaus voor de jongens, die hebben alles gegeven en had ik tot en met de 1e helft een top avond.
Had het niet beter kunnen verwoorden. Mancini zet met één wissel de hele wedstrijd op zijn kop. Blind doet niets. Het middenveld werd inderdaad overlopen. Ook een kwestie van kwaliteitsverschil. Vond Maduro erg tegenvallen....hopelijk is het een dip en komt hij er bovenop. Vermaelen en Heitinga hebben me positief verrast. Met een ervaren rot naast ze (Stam) kan de verdediging er weer staan volgend jaar.

Gemengde gevoelens overheersen. Iedereen hier had voor een 2-2 getekens voor de wedstrijd...maar de manier waarop het nu gegaan is laat een bittere smaak achter...
Laatst gewijzigd door Deli op do feb 23, 2006 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do feb 23, 2006 12:04 pm

Deli schreef:Mancini zet mij één wissel de hele wedstrijd op zijn kop.
Mancini moest zijn eigen fout herstellen, hoor. En er is een klein, heel klein, verschil tussen de bank van Inter en die van Ajax. Kijk nog maar eens...
Trab schreef:Het spel in balbezit was wel dramatisch van Ajax. Zowel in de 1e helft als in de 2e helft. Zoals JC terecht opmerkte: het was alleen maar een lange bal naar voren. Dat moet veel beter.
Nou, dramatisch... Ja, die lange bal zag ik ook. Is ook meteen de reden waarom Ajax er een wedstrijd van kon maken. Als Ajax combinerend richting Toldo zou gaan, zou dat leiden tot veel foute passes en evenveel counters, pure zelfmoord dus. Dit Ajax heeft dat vermogen simpelweg niet. Dan maar oppurtunistisch met de fantastische KJH voorin. Prima keuze van Blind. Jawel...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do feb 23, 2006 12:16 pm

Achterhoede stond aardig, voorhoede stond goed. Het middenveld heeft het uit handen gegeven. Is ook niet zo raar als je kijkt wie er spelen. Maar ja, wie had Boukhari of Lindenbergh moeten vervangen? Sarpong? Schilder? Dat kan je niet maken. Blind heeft het tactisch redelijk aangepakt, helaas heeft hij te maken met veel blessure's en daarvoor in de plaats kwam te weinig kwaliteit terug.

Toch zie ik zeker kansen over 20 dagen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 23, 2006 12:17 pm

Deli schreef:Gemengde gevoelens overheersen. Iedereen hier had voor een 2-2 getekens voor de wedstrijd...maar de manier waarop het nu gegaan is laat een bittere smaak achter...
Bij mij niet, ik ben blij dat Inter er in de eerste helft met de pet naar gooide. De uitslag is bovendien zo slecht niet. Bij een nederlaag zou de Italiaanse ploeg in Milaan scherp aan de aftrap zijn verschenen. Dat moet ik nu nog zien, ze denken waarschijnlijk (gezien de uitslag en het gemak waarmee ze de stand recht trokken) dat ze er al zijn.

Ik ben wel teleurgesteld dat de passing bij Ajax (alweer) zo slecht verzorgd was, wordt daar nog op getraind. Voor mijn gevoel ging het op dat punt onder Ronald Koeman een stuk beter.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 12:26 pm

Waar praat men trouwens bij Ajax over in de rust? Zeker niet de eerste keer dit seizoen (en zeker de laatste weken/maand) dat Ajax godsgruwelijk slecht uit de kleedkamer komt.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 23, 2006 1:01 pm

Steef schreef:Waar praat men trouwens bij Ajax over in de rust? Zeker niet de eerste keer dit seizoen (en zeker de laatste weken/maand) dat Ajax godsgruwelijk slecht uit de kleedkamer komt.
Helemaal mee eens, dit breekt AJAX bijna elke wedstrijd op.

Of ze beginnen slap aan de wedstrijd en staan binnen 5 minuten al achter of ze beginnen slap aan de 2de helft.

Lindenberg was voor mij de meeste bedroevende speler gisteren, wat is die gast slecht zeg. Vorig seizoen leefde hij gewoon op omdat AZ lekker draaide en daardoor altijd en iedereen kon inspelen. Nu moet hij keuzes maken in een elftal wat vol angst staat te spelen en hij zakt ver door het ijs. Zelfs crosspasses terwijl hij alle tijd heeft komen slecht aan.

Trouwens heeft iedereen het ook gezien hoe makkelijk heitinga op zij werd gezet door adriano? Verklaring? Heel simpel meneer zit niet meer in de sportschool, misschien ook een verkalring waarom hij zo goed speelde na het lange blessureleed? Ja hij was door al die krachttraining zo fit en sterk dat hij alles aan kon. Verklaring waarom hij weer helemaal wegzakte? Ja hij is niet blijven door trainen, spieren komen op oude niveau hebben minder kracht, minder fit en kon dus niet meer het verschil maken wat hij daarvoor wel kon. Met als gevolg dat hij diep in de put kwam, hopelijk krabbelt hij er nu helemaal uit en breekt het koortje niet nu hij bijna op de rand staat.

KOM OP AJAX, KRACHTTRAINING!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 23, 2006 1:14 pm

Het dringt nu pas tot me door dat we met 2-0 voorstonden tegen Inter. :blush:

Een analyse hoeven jullie van mij niet te verwachten, want daar staan er al genoeg van. Bovendien ben ik brak. :dissapprove:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 23, 2006 1:38 pm

Heitinga tekort? Ik heb Adriano geen kans zien krijgen. Hij werd een keer gedold, maar om dat nou gelijk als maatstaf te nemen, beetje makkelijk. Je staat wel tegenover de tweede spits van Brazilie. Ik vind dat Heitinga (en Vermaeln ook) hun primaire taak prima deden en dat was het uitschakelen van de spitsen.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » do feb 23, 2006 1:57 pm

Het is nou eenmaal mode om Heitinga af te kraken.

Ik vond hem gister toch 1 van de beste.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 2:16 pm

Wiens moeder is dat trouwens, die al die Inter-tifosi tot haar clientele mag rekenen?

Bizar spandoek zeg. Je eigen moeder een hoer noemen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do feb 23, 2006 2:29 pm

Steef schreef:Wiens moeder is dat trouwens, die al die Inter-tifosi tot haar clientele mag rekenen?

Bizar spandoek zeg. Je eigen moeder een hoer noemen.
Dat isseh.... Amsterdamsche zelfspot... geloof ik....... :neutral:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 23, 2006 2:31 pm

Omdat het zo leuk is, mijn cijfers:

Stekelenburg: mwah. 10 op 20.
Trabelsi: zoals we hem kennen. 12
Vermaelen: mjah. 11
Heitinga: mjah. 11
Emanuelson: heb ik weleens beter gezien. Maar toch voldoende. 12.
Maduro: viel me niet eens tegen. 12
Boukhari: speelde naar zijn mogelijkheden. 8.
Lindenbergh: speelde (volgens mij) niet naar zijn mogelijkheden. 8.
Rosales: een amateuristische speler. Toch een goal en een assist, dus een 10.
Huntelaar: als enige aan Ajaxzijde steengoed. 15.
Rosenberg: geen goal dus geen nut. Vanwege zijn passes op Rosales over de hele toch nog een 9.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do feb 23, 2006 2:41 pm

Zeg Nijntje, ik weet dat je in groep 3 al tot 20 hebt leren tellen, maar cijfers geef je meestal op basis van 0 tot 10.

Hoewel op de basisschool meestal uitmuntend/goed/voldoende/onvoldoende/zwak wordt gebruikt.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 2:42 pm

Je bent 'ruim voldoende' vergeten, Lib.

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » do feb 23, 2006 2:43 pm

Spijker schreef:Heitinga tekort? Ik heb Adriano geen kans zien krijgen. Hij werd een keer gedold, maar om dat nou gelijk als maatstaf te nemen, beetje makkelijk. Je staat wel tegenover de tweede spits van Brazilie. Ik vind dat Heitinga (en Vermaeln ook) hun primaire taak prima deden en dat was het uitschakelen van de spitsen.
Inderdaad. Elke spits krijgt in een wedstrijd wel een kans.

Het centrale duo Heitinga en Vermaelen heeft dit seizoen al eerder goede wedstrijden gespeeld. Gisteren speelde Heitinga eindelijk weer eens met een overtuiging en lukt zelfs zijn geroemde crosspass (tot 2 maal toe op Rosenberg's stropdas).

Ajax heeft gisteren gewoon positief verrast tegen een internationaal gelouterde club. Niemand verwacht zo'n resultaat en zeker in de eerste helft speelde Ajax weer met een lef. Onder deze omstandigheden was dit gewoon knap.

Ajax verliest normaliter altijd van Italianen (hoe gaat of slecht ze ook spelen) dus qua resultaat was het gisteren prima maar belangrijker het vertoonde spel was ook goed en biedt zeker perspectief.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 23, 2006 4:16 pm

Steef schreef:Wiens moeder is dat trouwens, die al die Inter-tifosi tot haar clientele mag rekenen?

Bizar spandoek zeg. Je eigen moeder een hoer noemen.
Voor Steef, ook LN was er verbaasd over.....
Zelfs uitlachen kunnen ze niet...

Blijkbaar is er in de rotterdamse haven weer een container met radioactief materiaal aangespoeld waardoor de spaarzame hersentjes van de havenwerkers nog verder aangetast zijn.
Bij gebrek aan europees succes meenden ze namelijk weer eens naar ons te moeten kijken, die klassieker dvd deed ze schijnbaar naar meer Ajax-voetbal verlangen.
Een oog van een *********je viel blijkbaar op een spandoek dat op Zuid hing, de tekst die hierop stond was "I Migliori clienti di mia madre sono i tifosi dell´Inter'". Dat ze in rotterdam het woord tifosi niet kunnen schrijven (LN: tofisi) is één, dat ze Zuid en 410 niet uit elkaar kunnen houden is toch behoorlijk lachwekkend te noemen. Van een fanzine dat minstens 1x per week een stukje aan ons besteed valt toch wel wat meer kennis van zaken te verwachten.

De vertaling die LN heeft weten te maken klopt inderdaad. Als de knipoog in deze echter gemist wordt snap je er als supporter weinig van.Italianen zingen standaard: "jullie moeders zijn hoeren", ok als jullie dat vinden prima, maar jullie zijn dan wel hun beste klanten hebben de makers van het doek gedacht.
En wij maar denken na 010-Ajax van een paar weken terug dat die ************ met liedjes als "Danny moet blijven" eindelijk iets van amsterdamse humor leken te snappen.Een illusie blijkt nu...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 23, 2006 4:36 pm

De mening van WkCdWn (waanzinnig arbitrair, niets waard, maar toch post ik 'm.... :D ):

Stekelenburg is een onzekere keeper, aardig op de lijn, maar zijn spelhervattingen zijn dramatisch. Vooral in de tweede helft hoge ballen in richting onze kleinste man, Rosales. Lekker over nagedacht.

Trabelsi vond ik redelijk, enigszins onopvallend spelen en ik moet zeggen dat Heintinga en Vermaelen met niet tegenvielen. Als mandekkers deden ze geen gekke dingen (al was de 2-2 wel erg gemakkelijk uitgespeeld, net zaalvoetbal), maar opbouwend structureel te mager. Da's echter niets nieuws.

Urby was zonder meer redelijk, maar ik miste hier weer de hand van Blind. Figo speelde inspiratieloos en zelfs Juanfran had hem het laatste half uur onder controle kunnen hebben. Dan had Urby een linie door kunnen schuivn om de (in de eerste helft nog wel meevallende) boukhari te vervangen die in de tweede helft grossierde in balverlies en gewoon leeggespeeld was. Het middenveld was enkele fases gewoon verdwenen, leek het wel. Lindenbergh leed in de tweede helft ook veel balverlies. Maduro is nog redelijk balvast, maar was volgens mij bij de 2-1 nog aangeslagen van de blessure als gevolg van een overtreding kort daarvoor. Hij kon de doelpuntenmaker immers niet volgen, zodat die vrij stond om (weliswaar via twee Ajacieden) raak te schieten.

Rosenberg was onzichtbaar en weer miste de hand van Blind. Waarom niet het laatste half uur of, voor mijn part, kwartier Babel erin doen zodat die met zijn opportunistische spel een plaag kon zijn voor de achterhoede van Inter? Rosales viel me ook niet tegen, maar de wissel een minuut voor tijd sloeg natuurlijk nergens op. Diende geen enkel doel (meer).

Huntelaar was met afstand de beste speler; altijd aanspeelbaar , heeft bijna altijd de bal en zo niet, dan was het een overtreding en krijgt hij de vrije trap mee. Ik vond het fantastisch om te zien hoe hij het niveau aankon. Gaan we nog veel van genieten!

Het spelbeeld tenslotte; zwaluw en zomer zijn de trefwoorden. Ajax speelde niet slecht de eerste helft, maar volgens mij onderschatte Inter onze club wel heel erg. De tweede helft deden ze een tandje erbij en hebben we geen uitgespeelde Ajax-aanval meer gezien (op het geblokte schot van Maduro wellicht na).

Desalniettemin: vooraf zou ik getekend hebben voor 2-2, achteraf was ik licht teleurgesteld. En dat is een hoopvol teken!

Blind heeft tenslotte m.i. aangetoond geen goeie coach te zijn voor dit Ajax. Zoals ik net uiteenzette had hij eerder en meer moeten wisselen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do feb 23, 2006 4:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Blind heeft tenslotte m.i. aangetoond geen goeie coach te zijn voor dit Ajax. Zoals ik net uiteenzette had hij eerder en meer moeten wisselen.
Is dit een open deur, Cees?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 23, 2006 5:09 pm

Nee, want is het is te genuanceerd voor een OD. Ik zeg immers niet dat Blind geen goeie coach voor Ajax is (OD) maar dat hij het niet is voor dit Ajax (geen OD).


Snap je? :hypocrite:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do feb 23, 2006 5:11 pm

Maar is dit Ajax niet zijn Ajax waardoor Ajax, zijn Ajax is en daarom dit Ajax?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 23, 2006 5:26 pm

Exact. En dat noem jij een OD??
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12878
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do feb 23, 2006 6:01 pm

Uiteraard. Alles wat met Blind te maken heeft is een Open Deur.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 6:07 pm

Het is wachten op het gat van de open deur voor Blind.

Plaats reactie