Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » wo feb 22, 2006 11:43 pm

Izmailov schreef:Let woensdag trouwens op het verschil in fysieke gesteldheid. Het is altijd genant om te zien dat Ajax tegen Italiaanse tegenstanders vanaf de 70ste minuut fysiek totaal door het ijs zakt. Maar dat is het verschil tussen een op en top professionele aanpak betreffende de lichamelijke ontwikkeling van een speler en het amateurisme van Ajax.
Ik quote mezelf maar even. Want het verschil fitheid en uithoudingsvermogen heeft ons weer een overwinning gekost tegen de Italianen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo feb 22, 2006 11:44 pm

Alexander schreef:Het is een vuile nare bloedhond die Cruz, maar ik vond hem toch wel goed en dreigend spelen.
Precies, ik vind het ook een irritant ventje maar hij speelde gewoon goed hoor vanavond.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 22, 2006 11:45 pm

Het kon natuurlijk niet, al leek er toch een wonder te gebeuren. Inter schakelde een tandje bij en we raakten de controle (voor zover we die hadden) op het middenveld kwijt. Maduro, Lindenbergh en Boukhari, deze opstelling hadden we nog niet. Drie spelers die het net niet hebben en dan tegen zo'n ervaren tegenstander.

Boukhari was met z'n 25 jaar de op twee na oudste speler bij Ajax en hij speelt zelden. Aan "De bal die hij eerst op z'n borst nam" was te zien dat er een verschil zit tussen Jong Ajax en Inter. Bij Jong Ajax krijg je wel de tijd, tegen Inter niet.

Lindenbergh is (ook) niet de leider, voetballend is hij geen uitblinker.

Maduro. Ik ben niet zo'n liefhebber van hem en volgens mij gaat hij bij het eerste doelpunt de fout in, laat hij zij tegenstander lopen, zoals Boukhari dat bij het tweede doelpunt deed.

Heitinga en Vermaelen leken mij leeggespeeld, maar een verdedigingaduo van 22 en 20 en dan aan het eind Martins tegenover je krijgen; ga er maar eens aan staan.

Stekelenburg ging weer eens de fout in bij een hoge bal, Emanuelson verdient lof, als moet zijn asssist niet overdrven worden, hij passte twee kee verkeerd, maar kreeg een derde kans. Trabelsi werkt goed, Rosales werd in de eerste helft nog in het spel betrokken, Rosenberg te weinig. KJH speelde een goede wesdrrijd, vooral de snelheid waarmee het duel won/tegenstander wegzette om v ervolgens in te koppen verraadt klasse.

Hopen dat Inter in Milaan vergeet er twee tandjes bij te zetten :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13404
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo feb 22, 2006 11:48 pm

Was Inter nou eigenlijk tactisch verrast in de eerste helft? Ik zag Cambiasso en Adriano druk pratend wijzen naar Maduro en had het idee dat het niet duidelijk was wie hem moest opvangen.
Probleem is dat Inter blijkbaar wel een coach heeft die weet hoe hij in de rust orde op zaken kan stellen.

Ik vond dat er in de tweede helft (en ook al enigszins in de eerste) overduidelijk weinig vertrouwen was bij de spelers. Alle ballen werden naar voren geramd en er werd alleen overgespeeld als iemand geen Interspeler binnen 10 meter had staan. Dat is jammer want het gaat ten koste van het tempo en met die lange ballen stel je inter in staat om grote druk te ontwikkelen.

Maar goed, om positief te eindigen: het eerste half uur was verrassend sterk. Wat de reden ook was voor de zwakte van Inter, het blijft knap dat je het een italiaanse ploeg zo moeilijk maakt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo feb 22, 2006 11:54 pm

Zo, weer terug. Spannende wedstrijd, jammer van die late goal.
Jammer ook dat Blind die kut-boukhari weer 90 minuten te lang in het veld liet staan, waarom wisselt die oen ook niet eerder???

Nouja, de supporters die naar Milaan gaan hebben in ieder geval nog een redelijk vooruitzicht. één keer scoren en de 0 houden!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do feb 23, 2006 12:00 am

Thijs schreef: Nouja, de supporters die naar Milaan gaan hebben in ieder geval nog een redelijk vooruitzicht. één keer scoren en de 0 houden!
Ik ben erbij, heb er nu al zin in!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13404
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 23, 2006 12:01 am

Thijs schreef:en de 0 houden!
Het is maar wat je redelijk noemt ;)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 23, 2006 12:01 am

Izmailov schreef:
Izmailov schreef:Let woensdag trouwens op het verschil in fysieke gesteldheid. Het is altijd genant om te zien dat Ajax tegen Italiaanse tegenstanders vanaf de 70ste minuut fysiek totaal door het ijs zakt. Maar dat is het verschil tussen een op en top professionele aanpak betreffende de lichamelijke ontwikkeling van een speler en het amateurisme van Ajax.
Ik quote mezelf maar even. Want het verschil fitheid en uithoudingsvermogen heeft ons weer een overwinning gekost tegen de Italianen.
Dat klopt, een aantal spelers zat er helemaal doorheen. Dat Boukhari bij de 2-2 zijn man los laat komt ook daardoor. Eigenlijk had Blind hem na een goed uur spelen moeten vervangen.

Al met al was het een dappere poging van Ajax met een hoofdrol voor Huntelaar. Een prima doelpunt en uitstekend veldspel van onze spits. Zijn balaannames waren uitstekend en hij was ook constant aanspeelbaar.

Dat het dan toch nog 2-2 werd was wel erg zuur. Hoe is het toch mogelijk dat je tegen italianen altijd gefrustreerd naar huis gaat, zelfs als je dus vooraf helemaal niets verwacht. Om gek van te worden.

Wat betreft Cruz: hij heeft hard gewerkt en speelde behoorlijk. Maar wat vonden jullie van die overtreding op Trabelsi waarvoor hij geel kreeg? Dat was een paar minuten voordat hij 2-2 maakte. Ik sta op zuid achter het doel dus heb ik het van een behoorlijke afstand gezien maar volgens mij had de scheidsrechter daar ook rood kunnen trekken. Een overtreding van achteren zonder de intentie om de bal te spelen. Ik zou het in ieder geval graag nog eens terug zien.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 12:04 am

Het was hard, maar wel van de zijkant. Okergeel.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do feb 23, 2006 12:05 am

Trouwens, ik vond Emanuelson GEWELDIG spelen. Maduro was ook goed. Ik vond Lindenberg, eigelijk zoals iedere wedstrijd, erg zwak spelen. Boukhari was in de eerste helft vrij redelijk, maar in de 2e helft zeer zwak.

Overigens, Diba was vandaag door Ajax uitgenodigd om de wedstrijd te komen kijken. Voor wat het waard is...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 12:05 am

Emanuelson staat gewoon linksback op het WK bij Oranje, neem ik aan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 23, 2006 12:06 am

Steef schreef:Ik verwacht dat joey hetzelfde zal hebben gezien.

Cruz is een linkebal, het ziet er bij hem niet gevaarlijk uit. Hij is slungelig, oogt onverschillig, maar opeens is hij er. Van hem ging vanavond meer dreiging uit dan van Adriano, die de touch momenteel niet heeft en daarom probeerde dwars door zijn tegenstanders heen te lopen. Daarom begreep ik wel dat Adriano werd gewisseld en niet Cruz.
Cruz speelde wel weer op het randje. In de eerste helft solliciteerde hij naar rood en later knalde hij Trabelsi van achteren neer. Naar mannetje, tweede Zlatan. :X

Tja, zonde, maar deze afloop zag je aankomen. Inter speelde een slappe eerste helft, wat zeg ik, een dramatische eerste helft. Ajax profiteerde, maar niet genoeg voor de overwinning. In de tweede helft schakelde Inter een tandje bij en het was gedaan met de lol. Ajax was, zoals vaker na de winterstop, behoorlijk efficiënt (twee goals, verder amper uitgespeelde kansen), maar verdedigde chaotisch (zoals we dat inmiddels gewend zijn) en kon de bal naarmate de wedstrijd vorderde steeds slechter in de ploeg houden. De spelers stralen weinig zelfvertrouwen uit, ze willen de bal niet hebben. KJH was de uitzondering.

De naam van KJH zal vanavond wel in het boekje van veel Italiaanse scouts terechtgekomen zijn. Hij deed het uitstekend. Werkte hard, was sterk aan de bal en slim. Goeie goal wel. Trabelsi stak er ook bovenuit, al permitteerde hij zich de nodige slordigheden. Urby liet opnieuw zien een groot talent te zijn.

Tegenvallend was Maduro, zwak aan de bal, lage handelingssnelheid. Rosenberg en Rosales lieten niets zien, al werkten ze hard. Boukhari kon zoals verwacht het niveau niet aan. Dat kan die jongen niet helpen, maar je zit er wel mee. Vermaelen ging weer een paar keer positioneel de mist in en Stekelenburg....ik zie het echt niet in hem, het spijt me. Ook vandaag maakte hij weer een onzekere indruk.

De uitslag valt enorm mee, maar eerlijk is eerlijk, Italianen nemen doorgaans met een gelijkspelletje genoegen in uitwedstrijden. Eigenlijk was het het oude liedje: je doet leuk mee, denkt dat er iets te halen valt maar uiteindelijk is het de tegenstander die het laatst lacht. De kwartfinale kunnen we wel vergeten, jammer maar waar. Hopelijk behalen we daar een eervol resultaat, net als vanavond.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do feb 23, 2006 12:12 am

joey schreef:Rosenberg en Rosales lieten niets zien, al werkten ze hard.
Rosales geeft de assist op KJH en scoort zelf de tweede, voor mij genoeg rendement om tevreden over hem te zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 23, 2006 12:14 am

Ondanks het feit dat zijn spel lang niet altijd sterk is heeft Rosales de laatste wedstrijden volgens mij een behoorlijk aantal assists verzorgt. Wat dat betreft begint het een beetje te lopen bij hem.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 23, 2006 12:14 am

Nou vooruit, een 6+ voor Mauro dan.

Vooraf werd hier gezegd (door Steef meen ik) dat Rosenberg een sleutelrol zou kunnen spelen, maar dat is niet uitgekomen. Rosenberg liep voornamelijk achter zijn tegenstander aan.

Wat missen we Sneijder, zeg. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 12:23 am

Ben ik de enige die Trabelsi wel erg veel energieker vond spelen dan in de Eredivisie?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 23, 2006 12:26 am

Nee, dat viel inderdaad erg op. Ik vond het eigenlijk zelfs een tikkeltje genant.

Waar hij tegenwoordig in een gemiddelde eredivisiewedstrijd plichtmatig over het veld sjokt was hij nu overal te vinden. Die kan zich duidelijk niet meer motiveren voor de competitie. Alleen dit podium is kennelijk interessant genoeg.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 12:26 am

Hij zoekt ook nog een club, he. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 23, 2006 12:33 am

Boukhari ook, die schoot steeds op het doel. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do feb 23, 2006 12:34 am

Hij legt een bal vanaf rechts (voor hem links met z'n rug naar de goal) fantastisch neer met de borst op de links (voor hem rechts) aansluitende Cambiasso.

Dan moet je wel wat kunnen hoor.

Tsja Steef, dat deed onze Yannis ook tegen psv in de ArenA vorig seizoen he :yes:


Cruz had zeker 3 rode kaarten verdiend :pukey:




Ik zat in de ArenA naast Ali Boussabon die met zijn hele 'posse' de wedstrijd kwam kijken. Wel geinig, vond ik ;)


Verder vond ik Heitinga, Vermaelen, Trabelsi, Emanuelson, Huntelaar, en Rosales goed spelen. Rosales heeft er een goal en een (heerlijke) assist bij, en speelde daarnaast ook gewoon een goede wedstrijd. Was driegend aan de rechter flank.


Het was inderdaad, zoals Izmailov al slim opmerkte, het verschil in fysieke gesteldheid die ons in deze wedstrijd opbrak. Jammer. Maar we hebben nog kansen, hoor! Iedereen dacht dat deze wedstrijd een walk-over voor Inter zou zijn toch...





KOM OP AJAX!!


p.s. Vooral Heitinga vond ik verassend goed tegen Adriano en later tegen Cruz en Martins. :xyxthumbs:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7334
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do feb 23, 2006 12:38 am

Arthur schreef:Was Inter nou eigenlijk tactisch verrast in de eerste helft? Ik zag Cambiasso en Adriano druk pratend wijzen naar Maduro en had het idee dat het niet duidelijk was wie hem moest opvangen.
Probleem is dat Inter blijkbaar wel een coach heeft die weet hoe hij in de rust orde op zaken kan stellen.
Maduro was de man van Cambiasso. Dat was het probleem niet. Stankovic was het probleem. Die speelde in de 1e helft centraal, maar verdedigde voor geen meter mee. Boukhari stond telkens zo vrij als god in Frankrijk. Vandaar ook dat veel afvallende ballen voor Ajax waren.
Arthur schreef: Ik vond dat er in de tweede helft (en ook al enigszins in de eerste) overduidelijk weinig vertrouwen was bij de spelers. Alle ballen werden naar voren geramd en er werd alleen overgespeeld als iemand geen Interspeler binnen 10 meter had staan. Dat is jammer want het gaat ten koste van het tempo en met die lange ballen stel je inter in staat om grote druk te ontwikkelen.
Zoals je zelf ook al aangeeft: dat was in de 1e helft ook al. Alleen hadden we toen de mazzel dat Stankovic centraal niet meeverdedigde. In de 2e helft ging Stankovic vanaf links spelen en kwam Pizarro centraal te spelen. Hij verdedigde wel goed mee waardoor we niet meer gevaarlijk waren in de omschakeling of via afvallende ballen.

Kennelijk had Trabelsi niet door dat er met Stankovic een ander type speler tegenover hem stond dan Cesar in de 1e helft. Stankovic is een type wat meer gaat zwerven. Bij de 1e goal stond Trabelsi weer te slapen. Hij stond 10 meter van hem af, om er vervolgens veel te wild in te komen waardoor hij makkelijk uitgekapt kon worden.

Voor de rest was Inter ondanks het vele balbezit nauwelijks gevaarlijk. Adriano en Cruz bakten er niks van. En Steef: ze zijn allebei even lui.

Inter werd pas gevaarlijk na het inbrengen van Martins. Die zorgde met zijn loopacties en diepgang voor gevaar, waardoor de middenvelders ook meer konden bijsluiten.

2-2 is jammer en wordt heel lastig, maar je weet het nooit. Misschien dat over 3 weken Sneijder en Pienaar weer fit zijn. Dat scheelt toch een slok op een borrel.
Het meest hoopgevende van deze avond vond ik het spel van Huntelaar. Ik had Europees nog mijn twijfels over hem, maar hij deed het fantastisch.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do feb 23, 2006 12:38 am

Heitinga speelde heel behoorlijk, maar 1 moment was weer afgrijselijk.

Bal in de zestien die Martins met de rug naar de goal moeizaam kan controlen. Ipv. er vol op te zitten, doet Johnny een stap terug, waardoor Martins en kan draaien, en verkapt door de benen van Johnnyboy kan schieten.

Echt niet te geloven. :nooo:

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 23, 2006 12:40 am

Net thuis. Tsja.... gemengde gevoelens. We hebben 2 keer gescoord. :cheer: Niet normaal... maar ook 2 tegen. X'C

Boukhari was redelijk. Inzet kun je hem niet verwijten, voetbalslimheid wel. Elke keer zichzelf doodlopen op z'n tegenstander. Je zou denken dat hij na 2 keer wel door heeft dat hij wat sneller af moet spelen.

Rosenberg stelde me teleur. Die was volgens mij 'vergeten' dat hij linksBUITEN staat. Toppunt dat hij een overstapje doet voor de linksbuiten.... ohja... dat was hij zelf. :nooo:

Al met al een aardige avond waar ik een nare smaak aan over heb gehouden. En over dat wisselen van Blind... ik snap er niks meer van. Iedereen zag dat Boukhari erdoor zat. Gooi dan voor mijn part Juanfran erin en schuif E'son door. Maar we hebben nog perspectief zoals onze coach dat weer zo mooi weet te verwoorden. :X

Helaas... einde oefening. Ik zie ons niet winnen in Milaan. X'C
Op naar de vierde ster!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do feb 23, 2006 12:43 am

Waar iedereen vooraf dacht dat onze verdediging ons zou nekken, was het dus het middenveld. Alle vier de verdedigers speelden acceptabel of zelfs goed, dat mag wel gezegd worden, na de partij drek die ze eerder over zich heen kregen.

Maar dat middenveld... Lindenbergh zou met zijn leeftijd en ervaring voor rust en zekerheid moeten zorgen, maar ging telkens als een beginneling in de fout, zóveel balverlies. Je heb dus weinig aan 300+ wedstrijden in de Eredivisie wanneer je in een volle Arena tegen Inter speelt, was te verwachten, maar dat viel nu wel erg op. Ook Boukhari en Maduro speelden geen goede wedstrijd, waarmee een hele linie dus in handen van Inter was (de tweede helft).

Huntelaar was echt goed, hij won verreweg de meeste duels van Cordoba en Samuel. Het gepiep dat hij alleen tegen RBC-achtige clubs uitblinkt kan dus weer even de koelkast in.
***

Mr. Ajax
Berichten: 14514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do feb 23, 2006 12:43 am

Helaas... einde oefening. Ik zie ons niet winnen in Milaan.

Hier zag je ons zeker ook niet winnen??


Kom op mensen, heb hoop! Dit is toch voetbal?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie