Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo feb 26, 2006 4:03 pm

Striker unhappy to lose lead
By Kent Hedlundh - Created on 23 Feb 2006

Ajax striker Markus Rosenberg was disappointed to see his side throw away a two-goal lead against Internazionale.

The home side were leading 2-0 early in the second half, however the Italians fought back and eventually equalised in the final five minutes.

"It's terribly tough to concede two second half goals," admitted Rosenberg.

"We played very well in the first 20 minutes, we attacked and I was involved a lot in the play.

"Inter pulled one back early in the second half and we got too cautious and Inter took over the game."
Sky Sports

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 26, 2006 4:14 pm

Wat men tegenwoordig allemaal als nieuws ziet. :X

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo feb 26, 2006 7:02 pm

Marco schreef:
Deli schreef:Mancini zet mij één wissel de hele wedstrijd op zijn kop.
Mancini moest zijn eigen fout herstellen, hoor. En er is een klein, heel klein, verschil tussen de bank van Inter en die van Ajax. Kijk nog maar eens...
Trab schreef:Het spel in balbezit was wel dramatisch van Ajax. Zowel in de 1e helft als in de 2e helft. Zoals JC terecht opmerkte: het was alleen maar een lange bal naar voren. Dat moet veel beter.
Nou, dramatisch... Ja, die lange bal zag ik ook. Is ook meteen de reden waarom Ajax er een wedstrijd van kon maken. Als Ajax combinerend richting Toldo zou gaan, zou dat leiden tot veel foute passes en evenveel counters, pure zelfmoord dus. Dit Ajax heeft dat vermogen simpelweg niet. Dan maar oppurtunistisch met de fantastische KJH voorin. Prima keuze van Blind. Jawel...
The voice of reason. :xyxthumbs:

Boom Boom Mancini had lekker zitten slapen met zijn - volgens Steef - superopstelling. Er lag een gat tussen het centrale verdedigingsduo en de centrale middenvelders. Stankovic had een broertje dood aan verdedigen, Cambiasso stond er alleen voor. Dát leverde Ajax in de eerste helft kansen en goals op.

In de 2e helft deed die Pizarro wél z'n defensieve werk, waardoor Ajax er steeds lastiger uit kwam. Miste vooral Sneyder, die met z'n pass en schotkracht garant zou hebben gestaan voor een aantal kansen en KJH zou hebben kunnen bedienen. Die 2-1 viel snel, door een gebrek aan kwaliteit en volwassenheid.

Maar echt link werd het pas nadat de luie en statische Adriano was vervangen door Martins. Die trok met zijn snelheid en loopacties Ajax' organisatie steeds meer uit elkaar. 2-2 was jammer, maar terecht.

Wordt lastig in Milaan, we hebben bijna geen verdediger meer over. Hopen dat Sneyder er dan bij is en dat KJH wéér een superdag heeft. Inter is echt geen superploeg hoor, die Samuel en Cordoba konden KJH met z'n 2-en amper aan. Wanneer Ajax het achterin lange tijd weet droog te houden (eusa-pray), komen de kansen voor KJH wel. En dan maar hopen op een wondertje....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 1:44 am

wimpey schreef:In de 2e helft deed die Pizarro wél z'n defensieve werk, waardoor Ajax er steeds lastiger uit kwam. Miste vooral Sneyder, die met z'n pass en schotkracht garant zou hebben gestaan voor een aantal kansen en KJH zou hebben kunnen bedienen. Die 2-1 viel snel, door een gebrek aan kwaliteit en volwassenheid.
We hadden vooral iemand nodig die de bal bij zich kon houden en rust in de ploeg kon brengen. Dat had Sneijder niet kunnen doen, denk ik.

wimpey schreef:Wordt lastig in Milaan, we hebben bijna geen verdediger meer over. Hopen dat Sneyder er dan bij is en dat KJH wéér een superdag heeft. Inter is echt geen superploeg hoor, die Samuel en Cordoba konden KJH met z'n 2-en amper aan. Wanneer Ajax het achterin lange tijd weet droog te houden (eusa-pray), komen de kansen voor KJH wel. En dan maar hopen op een wondertje....
Als iedereen fit is kan Inter op vrijwel elke positie een werkelijke topspeler opstellen, Wimpey.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma feb 27, 2006 11:50 am

Topspelers, geen topploeg
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 27, 2006 11:57 am

wimpey schreef:Wanneer Ajax het achterin lange tijd weet droog te houden (eusa-pray), komen de kansen voor KJH wel. En dan maar hopen op een wondertje....
Ajax houdt het achterin niet eens droog tegen Heracles, Wimpey. :sad:

Ik ga ervan uit dat we twee goals moeten maken. Minstens.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 27, 2006 2:58 pm

Thomas schreef:We hadden vooral iemand nodig die de bal bij zich kon houden en rust in de ploeg kon brengen. Dat had Sneijder niet kunnen doen, denk ik.
Dat deed Huntelaar juist heel aardig. Alleen had Ajax moeite om Huntelaar snel te bereiken. Daar was Sneijder goed voor geweest.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 27, 2006 3:31 pm

Heitinga is zowat de enige die weet hoe je Huntelaar moet aanspelen...

Van de combinatie Sneijder-Huntelaar ben ik overigens niet op voorhand overtuigd. Sneijder is een speler die vooral oog heeft voor spelers met loopacties in de diepte, om steekpasses te kunnen geven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 3:43 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:We hadden vooral iemand nodig die de bal bij zich kon houden en rust in de ploeg kon brengen. Dat had Sneijder niet kunnen doen, denk ik.
Dat deed Huntelaar juist heel aardig. Alleen had Ajax moeite om Huntelaar snel te bereiken. Daar was Sneijder goed voor geweest.
Ik vond dat we de tweede helft vooral op het middenveld erg slordig omgingen met de bal. Maduro en vooral Boukhari verloren veel de bal. Lindenbergh deed er als ervaren pioneer ook aan mee. Daarom had ik graag gezien dat we iemand hadden die wat rust op het middenveld kon brengen. Ik durf het bijna niet te zeggen -vooral omdat Ajax de eerste helft nooit zo lekker vlot had kunnen voetballen met hem in de ploeg- maar misschien was Galasek toch handig geweest in de tweede helft, als je bedenkt dat we de tweede helft toch al aardig achteruit begonnen te rennen.

Sorry, Joey. ;)

Jöhnk schreef:Heitinga is zowat de enige die weet hoe je Huntelaar moet aanspelen...

Van de combinatie Sneijder-Huntelaar ben ik overigens niet op voorhand overtuigd. Sneijder is een speler die vooral oog heeft voor spelers met loopacties in de diepte, om steekpasses te kunnen geven.
Helemaal mee eens. Vooraf verwachtte ik wel een en ander van de combinatie Sneijder-Huntelaar maar inmiddels denk ik dat een Sneijder in vorm vooral profijt zou hebben van Huntelaar. Andersom heeft Sneijder nog lang niet door hoe hij Huntelaar moet bedienen.

Ik wil het niet allemaal op het bordje van Blind schuiven, maar je zou zeggen dat een trainer dat op een gegeven moment aan kan geven. :X

Plaats reactie