Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%
 
Totaal aantal stemmen: 49

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 26, 2006 2:37 pm

Dat is hier dus ook een beetje het geval, Scherrer. Bij 'risicosituaties' stelt de politie zich bijzonder agressief op.
Maartoe schreef:
Thomas schreef:
Wat zijn de toelatingseisen?
Wij werven op dit moment politiemensen op twee niveaus:

- Operationeel assistent (kader, gemengde en theoretische leerweg)
- Generalist (HAVO en MBO niveau 4)
Ik heb geen idee wat de toelatingseisen zijn, Maartoe.
Soory, beetje onduidelijk van mijn kant. Het cursief gedrukte stukje komt van de site van de politie Amsterdam-Amstelland. Dus inclusief het zinnetje Wat zijn de toelatingseisen? Een 'gewone' politeiagent is overigens een Generalist.
Ah ok. Bedankt voor de opheldering. :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 28, 2006 4:07 pm

Veel supporters van Roda hebben naar aanleiding van de ongeregeldheden voorafgaande aan de wedstrijd tegen Ajax een stadionverbod gekregen:
Berichtgeving van Van Geelkerken Advocaten


Hedenmorgen rond 07.15 kwam een ploeg deurwaarders, gestuurd door de KNVB, aan in onze Mijnstreek. Hier begon men kwistig met het uitdelen van stadionverboden voor de supporters die vorige week in Amsterdam al dan niet onterrecht zijn opgepakt. Deze stadionverboden gaan in op 01.04.06 (slechte 1 april grap??).

Advocatenkantoor van Geelkerken Heerlen doet daarom de volgende oproep:


Beste supporters,

Iedereen die een stadionverbod heeft gehad wordt verzocht dit direct te melden bij het Fanproject.

Uiteraard gaan we ook hier op zeer korte termijn maatregelen tegen nemen.

Verder hebben wij vandaag correspondentie verzonden naar roda, gemeente Amsterdam, politie Amsterdam Amstelland, en de Hoofdofficier te Amsterdam.

Deze correspondentie wordt z.s.m. op internet geplaatst, zodat iedereen op de hoogte blijft.


Supportersvereniging WSU kan de inzet van Van Geelkerken Advocaten, mede ook als Rodafans, voor de gedupeerden enorm waarderen. Wij willen hun dan ook bedanken voor de steun aan de onterecht opgepakte Rodasupporters.

FF voor alle duidelijkheid.. Ook wij hebben al bij Roda aangekaart dat het dieptreurig is dat zoveel onschuldige supporters zijn opgepakt, die helemaal niets van doen hadden met de ongeregeldheden voorafgaand aan de wedstrijd tegen Ajax.. Logisch toch! Verder worden wij door geen enkele partij benaderd met informatie, uitleg en/of verzoeken.. Het is echt niet zo moeilijk om te updaten: ‘WSU steunt de onschuldigen’, maar hier koopt niemand wat voor! Wat de WSU wel kan doen is functioneren als tussenpersoon d.m.v. deze website waarbij alle informatie omtrent de gang van zaken blijven staan en oproepen zo spoedig mogelijk worden geplaatst...

Wij wensen de gedupeerden alle succes in het aanvechten van hun onterecht stadionverbod!

UPDATE 12.42 UUR:

- zorg dat of Van Geelkerken of het fanproject binnen uiterlijk 2 WEKEN(!!) een kopie heeft gekregen van he stadionverbod
- Betaal in ieder geval niet de 60,39 aan incassokosten en ook niet de door de knvb aangeboden schikking van 75.00 euro.
- zij willen nog deze week een kort geding aan spannen tegen de knvb om de stadioverboden op te heffen. ( dit zou plaatsvinden in utrecht omdat de knvb onder die regio valt)
- op dit moment zouden er dan 4/5 procedures door hun worden opgestart tegen de verschillende instanties!! zij zouden via email ofwel via t fanproject meer info verschaffen envoor de rest werd ons aangeraden alles goed te volgen via internet!!!

UPDATE 16.15:

Vanavond is er om 19.00 uur een bijeenkomst in Trojan, op het Plein te Spekholzerheide, voor mensen die heden al door de deurwaarders een stadionverbod kregen opgelegd. Hier worden alle stadion verboden verzameld en dan cumulatief aangeboden bij van Geelkerken Advocaten te Heerlen.

Mensen die dit stadionverbod morgen pas krijgen, kunnen dit naar het FP toesturen, of gelijk naar van Geelkerken Advocaten.
www.rodajcfans.nl

De supporters van Roda zijn woest. Zie de reacties op het prikbord van www.rodajcfans.nl
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 28, 2006 7:09 pm

Misschien wat streng en haastig allemaal, maar bij Roda worden er tenminste wel maatregelen genomen. :X

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo mar 29, 2006 7:28 am

Belachelijk, 200 supporters worden opgepakt , omdat een groep van 20 met fietsen gooien en vanachter de stewards en politie schreeuwen dat ze de joden wel ff zullen pakken. Volkomen terecht dat ze het dus aanvechten....Pak alleen die 20, probleem opgelost.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 29, 2006 7:07 pm

Roda JC-fans kunnen WK-bezoek op hun buik schrijven

KERKRADE - De KNVB heeft 130 supporters van Roda JC een stadionverbod opgelegd naar aanleiding van de ongeregeldheden rond het bekerduel Ajax-Roda JC, vorige week. Dat heeft de KNVB woensdag bevestigd. De straf geldt voor negen maanden.

In die periode worden de fans niet alleen geweerd bij competitie- en bekerwedstrijden, maar ook bij duels van Oranje. Dat betekent dat de relschoppers een bezoek aan het wereldkampioenschap voetbal (deze zomer in Duitsland) kunnen vergeten.

De Limburgse club laat weten geen partij in de procedure te zijn en verwijst boze fans door naar de KNVB. Roda JC denkt dat er ook onschuldige supporters slachtoffer zijn geworden:

Stadionverboden

"We hebben geen enkele mogelijkheid om stadionverboden te voorkomen. Roda JC zal zich echter blijven inzetten om de onschuldige supporters te helpen."

De KNVB laat in een reactie weten volledig te vertrouwen op de gegevens die de bond van de politie heeft gekregen. "Maar fans die menen onschuldig te zijn, kunnen zich wenden tot de beroepscommissie stadionverboden", aldus een woordvoerder van de KNVB.
NU.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 8:37 pm

Als het inderdaad maar om 30 supporters ging, die voor serieuze problemen zorgden, dan is dat schandalig richting de overige 100. Stel je voor dat je al kaartjes hebt. Ben je helem verheugd op een mooi WK. :sad:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mar 30, 2006 11:38 am

Thomas schreef:Misschien wat streng en haastig allemaal, maar bij Roda worden er tenminste wel maatregelen genomen. :X
Ik ben zelf meer iemand die van mening is dat je iemand pas mag veroordelen als hij of zij ook daadwerkelijk schuldig is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 30, 2006 12:00 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:Misschien wat streng en haastig allemaal, maar bij Roda worden er tenminste wel maatregelen genomen. :X
Ik ben zelf meer iemand die van mening is dat je iemand pas mag veroordelen als hij of zij ook daadwerkelijk schuldig is.
Mee eens, dit slaat nergens op. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 30, 2006 12:14 pm

Nou ja, dat WK konden ze toch al op hun buik schrijven, er zijn toch geen kaartjes voor te krijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 30, 2006 12:23 pm

Roda fans wonen zeer dichtbij Duitsland en hebben daar vaak veel bekenden wonen/werken.
Ik las al op rodajcfans.nl en in de Limburgse kranten dat er juist heel wat mensen al WK kaarten hadden, voor relatief lage bedragen gekocht.

Quote van rodajcfans.nl :
[quote]
.... uit V.: „Ik voel me zo ongelofelijk vernederd en onheus bejegend. En nu komt daar dat stadionverbod nog eens overheen. Ik moet aan iedereen uitleggen dat ik gewoon onschuldig ben. Mijn zoontje van zeven heeft op school verteld dat zijn papa in de cel heeft gezeten. Ik moet me bij iedereen verdedigen dat ik niets gedaan heb, maar toevallig in een groep zat waar blijkbaar iets aan de hand was. Ik heb het allemaal niet gezien. Ik had voor 65 euro kaarten voor de WK-wedstrijd Nederland-Servië in Leipzig en voor 150 euro een kaart voor een halve finale in München of Dortmund. Maar door het stadionverbod kan ik daar naar fluiten.â€

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 30, 2006 4:29 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:Misschien wat streng en haastig allemaal, maar bij Roda worden er tenminste wel maatregelen genomen. :X
Ik ben zelf meer iemand die van mening is dat je iemand pas mag veroordelen als hij of zij ook daadwerkelijk schuldig is.
Daar heb je wel gelijk in. Alleen zitten er wel schuldigen tussen. Nu is het aan Roda om die er zorgvuldig uit te halen. En dan die gasten niet meer het stadion binnen laten.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 31, 2006 10:57 am

Dat zal ook wel gebeuren, daar ligt het probleem toch ook niet. Dat vindt iedereen. Het is normaal dat iemand die schuldig is geweest aan ongeregeldheden, daarvoor een stadionverbod krijgt.
Het nu op voorhand geven van stadionverboden zonder te weten of iemand schuldig of onschuldig is is gewoon totaal verkeerd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 01, 2006 5:11 pm

Kowalczyk schreef: Zie het, kortom, als een jaartje afwisseling. Ander sfeertje, andere tegenstanders, ander gevoel. Ik ben er wel aan toe, moet ik zeggen, want ik voel Champions League-moeheid. Dat toernooi begint toch een beetje het 'rondje om de kerk' van de G-14 te worden (en dat gaat zich vroeg of laat ook wreken, daar ben ik van overtuigd).
Lijkt dit je wat?
Het bescheiden Gretna heeft de finale
bereikt van de Schotse FA Cup.De ploeg
uit de derde divisie won in de halve
finales op Hampden Park met maar liefst
3-0 van FC Dundee (tweede divisie).

TT

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 01, 2006 5:13 pm

Ik denk dat we een kans hebben tegen die ploeg, BZ. :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 01, 2006 5:15 pm

Ik weet niet Joey, ik moet eerst het veld zien van die lui en tegen die tijd zijn onze spelers misschien ook wel erg moe, misschien hebben we de scheids dan wel weer tegen...allemaal vragen, waardoor ik nog niet durf te zeggen dat we die pot zouden gaan winnen. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 01, 2006 5:22 pm

Ik zeg niet dat het gemakkelijk wordt, BZ. Zeker niet als Ajax plee-offs moet spelen, dat werkt nog máánden door.
Ik zie het wel als voordeel dat we de underdog zijn. Zeg zelf, die ploeg heeft met 3-0 gewonnen van FC Dundee, dan mag je niet verwachten dat Ajax er even overheen loopt. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 01, 2006 5:25 pm

:D :xyxthumbs: Het is allemaal wat he.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 02, 2006 3:28 am

X'D :yes: :xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 03, 2006 9:53 am

Een vraagje aan Ko: Jij hebt het vaak gehad over de situatie tussen supporters, politie/ME en de media. De politie mag alles doen, want de supporters krijgen toch altijd de schuld, ook door de media.

Nu zie je echter dat er aardig wat aandacht wordt besteed aan het conflict tussen de Roda-supporters en de Amsterdamse politie en dat verschillende media zowaar de kant kiezen van de supporters, in plaats van standaard de supporters afschilderen als het grote kwaad. Wat vind jij hiervan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 03, 2006 10:50 am

OPROEP: INZAMELINGSACTIE IVM AANSPANNEN PROCDURE!

Geachte Roda-fan,

Het Fanproject is druk doende om samen Van Geelkerken Advocaten te bekijken of het op zeer korte termijn mogelijk is om een procedure aan te spannen om de naar onze mening onterecht uitgedeelde stadionverboden op te schorten totdat de zaak definitief voor de rechter is gekomen.

Het is namelijk zo dat vooralsnog 130 mensen een stadionverbod hebben gekregen op basis van een verdenking. Het is onmogelijk om voor de rechtzaak die gaat dienen tegen eenieder voor het verstoren van de openbare orde al vrijgesproken te worden van dit 'vergrijp' De enige mogelijkheid die ons rest (naast de bezwaarprocedure van de KNVB, die een wassen neus is, zoals in het verleden gebleken) is een kort geding aan te spannen om de stadionverboden op te schorten totdat de eerder genoemde rechtzaak dient. Als we wachten totdat de bovengenoemde rechtzaak dient dan bestaat de kans dat we langer dan 9 maanden moeten wachten en we dus wellicht het stadionverbod moeten uitdienen ondanks eventuele (en daar gaan we van uit) vrijspraak, immers het stadionverbod hebben we dan al achter de rug. Mocht echter (en daar gaan we vanuit omdat deze groep onschuldig is) het kort geding gewonnen worden, dan is dit al een zeer goed teken voor de uiteindelijke rechtzaak en de stadionverboden worden dus opgeschort.

Waar we tegen aan lopen is dat een dergelijke procedure enkele duizenden euro's gaat kosten; mocht de zaak onverhoopt verloren worden, dan komt het neer op een 4000 euro (Advocaat Van Geelkerken berekent geen kosten, dit zijn enkel en alleen proceskosten). Wij willen dat we voor de mensen die namens de groep dit proefproces ingaan, volledig kunnen dekken wat de kosten betreft (worst case!). Vandaar dat we een beroep op jullie doen.

Het Fanproject zal zelf een 500 euro doneren + de opbrengsten van het Darts toernooi a.s. zaterdag. En we hopen met jullie bijdrage de pot van 4000 euro te completeren; dus ben je er zelf bij geweest vorige week woensdag of wil je je solidair opstellen, doneer dan het geld bij een van de mensen van het Fanproject. We moeten dit bedrag uiterlijk maandag bij elkaar hebben..

Collectes zullen zaterdag plaatsvinden in de KickOff bij het Darts toernooi, evenals rondom de wedstrijd in Café Trojan en het Muziekcafé alsook in het stadion in samenwerking met de West Side Ultra's. Donaties kunnen indien gewenst, geregistreerd, worden, zodat restitutie kan plaatsvinden mocht er geld overblijven. Mocht je niet in staat zijn om het geld cash te overhandigen dan kan het ook overgemaakt worden op rekening nummer: 68.62.02.805 (ING) T.n.v Fanproject Kerkrade 1998 te Heerlen, met vermelding van Naam + "Donatie Kort Geding"

We rekenen op jullie zodat het onrecht wat vele trouwe fans is aangedaan, via de juridische weg ongedaan wordt gemaakt!

Alvast bedankt!
Ik meerdere malen individuele verdachten bijgestaan die verdacht werden van het plegen van openlijk geweld bij voetbalwedstrijden, waarbij al voor uitspraak van de (politie)rechter een stadionverbod met boete was afgegeven door de KNVB. Bij vrijgesproken clienten (dat overkomt mij wel eens! :blush: ) geldt dat het bezwaarschrift bij de KNVB ook direct wordt gehonoreerd. Bovendien kun je dan de kosten van de procedure verhalen op de staat. Het is dus allemaal redelijk te overzien. Dat "proefproces" is daarom, naar mijn mening, wat al te grotesk. Ben desalniettemin benieuwd wat er uitkomt (al verwacht ik er niet veel van).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 03, 2006 10:59 am

Hoe denk jij dat dit afloopt, Cees? Dit is een vorm van collectief straffen, houdt dat stand bij de rechter?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 03, 2006 11:04 am

Ik vrees dat iedere zaak individueel moet worden bekeken. Ik heb verdachten bijgestaan die al dan niet deel uitmaakten van een groep die openlijk geweld pleegde. Er zijn daar de nodige gradaties en criteria voor (die ik nu niet allemaal ga opsommen, wellicht als jullie dat op prijs stellen en ik voldoende tijd heb), om per persoon te beoordelen of die wel of niet schuldig maakt aan de delictsomschrijving van 141 WvSr (= het artikel voor openlijke geweldpleging). Zo'n collectieve actie is dus bepaald niet eenvoudig; de een zal zich wel schuldig hebben gemaakt, de ander niet. Dat moet dus per geval beoordeeld worden en dan zal een kort geding rechter de eis al snel afwijzen, omdat die te moeilijk is om in kort geding te beoordelen (zegt WkCdWn, zonder enige inhoudelijke kennis van het Roda-dossier; mijn bespiegeling is dus een algemene).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 03, 2006 11:12 am

Dus stel ik was erbij en ik had niets gedaan, dan zou ik zelf naar de rechter moeten stappen? Hoe kan ik mijn onschuld bewijzen, die agenten zullen mij niet kennen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 03, 2006 2:06 pm

Alleen als je verdachte was, krijg je een stadionverbod. Dan wordt je ook vervolgd en kom je vanzelf voor de rechter en krijg je een dossier via de strafgriffie. Kortom: wordt je niet vervolgd, ook geen stadionverbod.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma apr 03, 2006 7:01 pm

En tegen de tijd dat al die juridische onzin achter de rug is en je stadionverbod is ingetrokken is het EK van 2012 al lang en breed voorbij.

Wil je als onterecht opgepakte Roda-fan de rest van de competitie nog meemaken en eventueel naar het WK deze zomer dan zal je zelf het initiatief voor een kort geding moeten nemen. En de kosten mag je ook zelf voorschieten.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie