SC Heerenveen-Ajax BEKER

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Bereikt Ajax de halve finale van de beker?

Ja
29
69%
Nee
13
31%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59066
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 03, 2006 12:08 am

Gewonnen.

Maar wat een koekwaus is de Blind toch.Klote wedstrijde, en die Blind maar lullen over loopjes, automatismen enz.Flikker die vent toch eruit ....

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 03, 2006 12:08 am

Ik heb me doodgeergerd aan Tommie Breed. Alle ballen naar Huntelaar waren op ooghoogte. Zo moeilijk is het toch niet om zo iemand normaal in z'n voeten aan te spelen. Dan kan-ie er wat mee. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59066
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 03, 2006 12:12 am

Ik heb me doodgeergerd aan heel het elftal, plus dat zooitje op de bank, de commentator en die omroeper in de rust ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 12:13 am

Jesse schreef:Ik heb me doodgeergerd aan Tommie Breed.
Nu pas? Ik erger me al bijna zes jaar aan die kerel. :X

Het is een ambtenaar van een voetballer. Op elke bal zet hij eerst een stempeltje en schuift die dan terzijde. :sad:

Godzijdank is hij over een paar maanden opgehoepeld. :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 03, 2006 12:14 am

joey schreef:
Jesse schreef:Ik heb me doodgeergerd aan Tommie Breed.
Het is een ambtenaar van een voetballer. Op elke bal zet hij eerst een stempeltje en schuift die dan terzijde. :sad:
:worshippy: Dank Joey :worshippy:
Laatst gewijzigd door Daily Blind op vr feb 03, 2006 12:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 03, 2006 12:17 am

Oh zeker, Trab. Het was sowieso een drama qua veldspel. Veel te onrustig, amper met overleg spelend, bijzonder onzuivere passing, regelmatig een blinde poeier naar voren en God zegene de trap. Zo kan je nooit tot normaal spel komen. Zowel voor als na die wissel was het zwaar armoede op alle fronten. Van deze wedstrijd is dan ook bijna geen chocola te maken. Maar je hoopt dat met een structuur waarin het verdedigend en aanvallend op zich wel redelijk snor zit de heren acteurs vroeg of laat toch hun rol op zich nemen.

Nu werd het me door die wissel iig veel te defensief, gingen we teveel achteroverhangen en werden onze aanvallen helemaal lucky uitvallen. Inderdaad kon Urby hierdoor zich wat meer uitleven als opkomende back, zeker toen Yilderim vertrokken was. Maar had hij al niet veel eerder regelmatig over zijn man heen moeten gaan? Laat Yilderim maar Urby volgen in plaats van andersom.

Eentje gaat voorin zwerven en de hele boel moet daardoor overhoop gehaald worden? Hebben we echt 5 man nodig om 3 middelmatige aanvallers onder controle te krijgen? Je noemt zelf al dat vreselijke verdedigen op 1 lijn. Had daar dan niet ingegrepen moeten worden met de 4 die we daar al hadden staan? Was Nilsson niet de man van Grygera? Was het hem soms verboden Nilsson te volgen? Of was ie bang dat Galasek het niet zou redden zonder rugdekking tegen die Pranjic? Of waarom participeert Maduro dan niet meer in de zone als libero, zoals ooit Blind dat zo goed kon? Niet dat ik direct van Maduro dat level wil verlangen, maar iets in die richting moet toch wel mogelijk zijn?

Sorry Trab, met alle respect, maar ik vind die wissel juist een zwaktebod, waardoor we aanvallend de boel bijna de nek omdraaiden. Koeman had het niet kunnen verbeteren. Maar goed, Ajax zit op een absoluut nulpunt met bitter weinig zelfvertrouwen, dit soort ingrepen zal er dan ook wel bij horen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr feb 03, 2006 9:58 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 03, 2006 12:20 am

joey schreef:
Jesse schreef:Ik heb me doodgeergerd aan Tommie Breed.
Nu pas? Ik erger me al bijna zes jaar aan die kerel. :X

Het is een ambtenaar van een voetballer. Op elke bal zet hij eerst een stempeltje en schuift die dan terzijde. :sad:

Godzijdank is hij over een paar maanden opgehoepeld. :cheer:
Ik heb al vaak zat aangegeven wat ik van Tommie Breed vind en dat is niet bijster positief. Ik vulde GanstaRIB alleen even aan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » vr feb 03, 2006 12:48 am

Goh wat een negativisme weer. Wat verwachten we dan? Een wereldpot? Dit Ajax heeft geen zelfvertrouwen, klaar. Daarom vind ik het knap dat we nu met 0-3 in Heerenveen winnen. Ben er live bijgeweest, en ja het was ook niet best. Waarom Galasek d'r nog instaat, kan ik echt niet geloven. Wat was die man slecht. Rosenberg viel me mee. Vooral de eerste helft een paar lekkere acties, die gozer komt er wel. Sneijder viel ook vies tegen trouwens. Na een hachelijke eerste 10 min weinig weggegeven, maar ook weinig gecreeert. De eindpass was echt DRAMA.

Superblij dat Huntelaar heeft gescoord, dat zal hem goed doen. Maar hij moet niet de hele tijd over de lucht aangespeeld worden, hij won geen enkel kopduel :nooo: . Verder weinig op hem aan te merken.

Het was geen penalty trouwens. Heerenveen heeft mijn laatste sympathie verloren, wat een kutsupporters zeg, niet normaal. Voor de wedstrijd alles jatten van Ajax (openingnummer, vlaggetjes) , tijdens de wedstrijd kwam de zogenaamde harde kern niet verder dan 2 liedjes. Daarna gingen ze maar zingen hoe anti-ajax ze wel niet zijn. Kutclub :pukey:

Rellen in de rust trouwens nog, in de gracht. Slim die Friezen, vrije kaartverkoop naast de "harde kern" van Heerenveen supporters zetten :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 03, 2006 3:56 am

Trab schreef:Ik vond de wissel Heitinga voor Sneijder niet zo vreemd. Hij kwam alleen rijkelijk laat. Grygera kon nu eindelijk in het centrum spelen waar hij op zijn best is en Maduro ging in de punt naar achteren spelen zodat Ajax niet meer verrast werd door de zwervende Nilsson. Ajax is ook nauwelijks meer in de problemen geweest, op een paar corners na.
Mid-mid is ook de beste positie voor Maduro. Na de omzetting was hij veel dreigender en waar het kon sloot hij ook aan bij de spitsen. Urby leefde ook op na de omzetting, omdat je met een controlerende man voor de verdediging makkelijker kan doorschuiven. Al lag er natuurlijk ook erg veel ruimte achterin bij Heerenveen doordat ze 1 tegen 1 gingen spelen.
Ik snap je punt wat Heitinga betreft -ik zie Grygera ook veel liever in het centrum en Maduro op het middenveld- maar hoe wil je met dit middenveld ooit je spits bereiken:

Lindenbergh----------Maduro
-------------Galasek


Als je aanval er zo uitziet:

Rosenberg--------Huntelaar--------Babel


Het wisselbeleid dat leidde tot die 6 spelers op het middenveld en aanval was voor mij het ultieme bewijs dat Blind er of niets van snapt of uit wanhoop inmiddels gewoon maar wat doet.


Die arme Huntelaar. Hij heeft twee ballen gehad op de manier waarop je een type speler als KJH moet bedienen.

Als z'n medespelers het maar niet zien en hem die bal constant in de loop meegeven, dan grijpt de trainer toch in?

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » vr feb 03, 2006 5:27 am

joey schreef: Het is een ambtenaar van een voetballer. Op elke bal zet hij eerst een stempeltje en schuift die dan terzijde.
:D

Nice one!
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr feb 03, 2006 7:37 am

Laudrup schreef:Heerenveen heeft mijn laatste sympathie verloren, wat een kutsupporters zeg, niet normaal. Voor de wedstrijd alles jatten van Ajax (openingnummer, vlaggetjes) , tijdens de wedstrijd kwam de zogenaamde harde kern niet verder dan 2 liedjes. Daarna gingen ze maar zingen hoe anti-ajax ze wel niet zijn. Kutclub :pukey:
Kom, Laudrup, ze zijn vast niet allemaal zo slecht. Onderstaande post van Appie uit Hengelo vond ik bij de reacties op het wedstrijdverslag op telegraaf.nl. :aai:
Klaas Jan..... Als Heerenveensupporter toch een dubbel gevoel bij zijn eerste doelpunt voor Ajax. Maar zoals zo veel Heerenveensupporters is ook voor mij Ajax 2e favoriete club. En ben ik blij dat-ie zijn eerste goal voor Ajax scoorde, al was het uitgerekend tegen Heerenveen. Dat er veel doelpunten mogen volgen voor KéJé!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 03, 2006 8:55 am

Ik voel weer een middagie Kuip aankomen...Het was niet best, maar ondanks alles is 3-0 winnen in heerenveen een prima prestatie. Misschien wat meer vertrouwen voor zondag!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr feb 03, 2006 9:33 am

LouisXIV & co schreef: verfdediging
en RosenbergSpits maar aanpakken op schrijffouten :pukey:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » vr feb 03, 2006 9:46 am

Henk de Gier schreef:
LouisXIV & co schreef: verfdediging
en RosenbergSpits maar aanpakken op schrijffouten :pukey:
Nou, ik zie soms zo weinig beweging, dan is het inderdaad net alsof ze op het veld geschilderd staan! :D
Laatst gewijzigd door ferry op vr feb 03, 2006 10:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr feb 03, 2006 9:55 am

Thomas schreef:Die arme Huntelaar. Hij heeft twee ballen gehad op de manier waarop je een type speler als KJH moet bedienen.

Als z'n medespelers het maar niet zien en hem die bal constant in de loop meegeven, dan grijpt de trainer toch in?
Dit hebben we allemaal voorspeld. Ajax heeft immers geen capabele vleugelspelers. Ik snap daarom nog steeds niet dat hij al in de winterstop is gehaald.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 03, 2006 11:14 am

Zit nog wat na te peinzen over die wedstrijd van gisteren. Vooral die ultraslechte passing en die onrust in het spel vond ik werkelijk verbijsterend. Als dat al niet redelijk in orde is, kan je een miljoen taktieken bedenken, maar de uitvoering blijft dan natuurlijk nada.

Verklaringen? Natuurlijk de rampzalige reeks aan resultaten en de voortdurende onrust in de groep. Over de toekomst, de grote renovatie, de wisselende taktieken, mensen die de ene wedstrijd aanvoerder zijn en de volgende op de tribune zitten, ach, noem maar op. Het zelfvertrouwen is ver te zoeken en er speelt veel te veel in de koppen van de spelers behalve voetjebal en hun rol daarin. Dan liggen de pluggen tussen kop en voeten er al snel uit. Bovendien verbergt min of meer iedereen zich angstvallig en is positiespel daardoor ook niet meer im Frage.

Rosales is bv geen schim meer van de speler die debuteerde bij Ajax. Bij bijna alles is ie een halve meter of halve seconde te laat of raakt ie de bal verkeerd. Dat kan alleen als je geen zelfvertrouwen meer hebt, niet op scherp staat, je niet meer kan focussen, teveel nadenkt bij wat je doet (terwijl je al behoorlijk narrow-minded bent door alle sores) en dus niet meer handelt met de snelheid van je intuitie. Kortom: het Heitinga-effect.

Blinds rol is hierin volgens mij niet uit te vlakken. Wat sommige AT-ers al opperden lijkt inderdaad realitet te zijn: Blind kan de spelers niet raken, laat staan beter maken en maakt met zijn geharrewar meer kapot dan me lief is. Daarom ben ik ook wat fel op Trabs verdedigen van die wissel gisteren. Afgezien van mijn eerder genoemde bezwaren speelt er namelijk nog iets anders mee.

Het lijkt er namelijk op dat Maduro als inschuivende libero en Sneijder op 10 voor het volgend seizoen een cruciaal tandem gaan vormen. Juist nu heb je de tijd om de kinderziektes in dat tandem weg te werken en verder te ontwikkelen, kollektief en individueel. Wie kan Maduro het beste zijn Blind-rol op die plek duidelijk maken dan Blind zelf, mede via de praktijk zoals in de wedstrijd van gisteren? Coach hem dan meer van de kant. Maar nee, we gooien er een lapmiddel tegenaan met nog een 5e man. Weg kans. Ik denk dat een Van Gaal en een Cruijff dit wezenlijk anders hadden aangepakt.

Je kan je overigens afvragen of Blind überhaupt nog wel bezig is met het op de rails zetten van individuen en het team. Die wissel duidt voor mij eerder op overleven, niets meer, niets minder.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 03, 2006 11:18 am

Wat mij vooral opviel is hoe hij zijn ploeg aanmoedigt/coacht:Niet! Hij zit er zo ongeinteresseerd bij, schudt constant met z'n hoofd, maar geeft niet aan hoe het volgens hem wel zou moeten. Hij motiveert die jongens niet, totaal niet zelfs.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr feb 03, 2006 11:24 am

Ja dat wordt zeker steeds meer een probleem.Hij zou kunnen beginnen met een ander gezicht op te zetten. Positief coachen, die ontevreden blik moet eraf.

Goed betoog van Zuidema, maar je moet erkennen dat de wissel uiteindelijk goed uitpakte. Emanuelson kon ook meer naar voren komen en met zijn loopvermogen was hij gevaarlijker in de eindfase dan Sneijder.Een lapmiddel inderdaad, maar op dit moment telt alleen resultaat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 11:28 am

Zuidema schreef:Zit nog wat na te peinzen over die wedstrijd van gisteren. Vooral die ultraslechte passing en die onrust in het spel vond ik werkelijk verbijsterend. Als dat al niet redelijk in orde is, kan je een miljoen taktieken bedenken, maar de uitvoering blijft dan natuurlijk nada.
Zo is het, Nestor. Dan rijst de vraag wat men doet op de training. Voor mijn gevoel (correct me if I'm wrong) is de passing per wedstrijd slechter. Wordt de traptechniek wel bijgehouden? Je geeft stress als reden, maar een speler moet een bal toch van A naar B kunnen krijgen?
Rosales is bv geen schim meer van de speler die debuteerde bij Ajax. Bij bijna alles is ie een halve meter of halve seconde te laat of raakt ie de bal verkeerd. Dat kan alleen als je geen zelfvertrouwen meer hebt, niet op scherp staat, je niet meer kan focussen, teveel nadenkt bij wat je doet (terwijl je al behoorlijk narrow-minded bent door alle sores) en dus niet meer handelt met de snelheid van je intuitie. Kortom: het Heitinga-effect.
Dat lijkt me wel een kwestie van stress. En die stress komt voort uit het feit dat spelers dingen moeten gaan doen die ze niet kunnen. Omdat het positiespel bagger is, hebben de spelers vaak NUL afspeelmogelijkheden. Over driehoekjes hoeven we niet te praten, de rechte lijn is al problematisch. Dan moeten spelers zichzelf gaan vrijspelen, een man vinden die in de dekking loopt, met als gevolg balverlies, etc. Dat voetbalt niet prettig.
Blinds rol is hierin volgens mij niet uit te vlakken. Wat sommige AT-ers al opperden lijkt inderdaad realitet te zijn: Blind kan de spelers niet raken, laat staan beter maken en maakt met zijn geharrewar meer kapot dan me lief is.
De hamvraag blijft: is deze groep zo verrot dat geen enkele trainer er vat op zou krijgen of mist Blind de kwaliteiten om voor een groep te staan? In het eerste geval had hij uiteraard in de zomer in moeten grijpen, maar die discussie is al eerder gevoerd.
Het lijkt er namelijk op dat Maduro als inschuivende libero en Sneijder op 10 voor het volgend seizoen een cruciaal tandem gaan vormen. Juist nu heb je de tijd om de kinderziektes in dat tandem weg te werken en verder te ontwikkelen, kollektief en individueel. Wie kan Maduro het beste zijn Blind-rol op die plek duidelijk maken dan Blind zelf, mede via de praktijk zoals in de wedstrijd van gisteren? Coach hem dan meer van de kant. Maar nee, we gooien er een lapmiddel tegenaan met nog een 5e man. Weg kans. Ik denk dat een Van Gaal en een Cruijff dit wezenlijk anders hadden aangepakt.
Tja, Cruijff, Van Gaal... Dan heb je het over trainers met iets extra's, met bijzonder voetbalinzicht. Blind is in vergelijking met deze mannen vooralsnog een 'gewone' trainer. Ik heb hem nog niet één keer betrapt op iets briljants. Cruijff en Van Gaal konden iedereen, inclusief de tegenstander, verrassen. Het ging ook wel eens mis, maar je zag intentie. Bij Blind zie je niets.
Je kan je overigens afvragen of Blind überhaupt nog wel bezig is met het op de rails zetten van individuen en het team. Die wissel duidt voor mij eerder op overleven, niets meer, niets minder.
Dat is voor mij geen vraag meer. Blind is aan het overleven. Hij kan erop wijzen dat Ajax nog in de CL zit en in de beker en dat het nog steeds mogelijk is om ook volgend jaar weer CL te spelen. Wonderbaarlijk genoeg doen we nog om alles mee. Dit in tegenstelling tot trainers als Olsen, Wouters en Adriaanse, die in deze fase van de competitie al brokken hadden gemaakt. Daar moet hij het van hebben op dit moment.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 03, 2006 11:44 am

Je kan je afvragen of Rosales uberhaupt goed kan voetballen. Behoudens zijn debuut tegen feyenoord (?) heeft hij niets meer laten zien. Vorig jaar noemden wij het allemaal de aanpassingsperiode, nu moet hij er staan. En dat doet hij niet.
En in-direct zorgt hij ervoor dat de hele rechterkant op z'n gat ligt. Heitinga durft niet "over" hem heen te komen, omdat het risico met balverlies te groot is. En Huntelaar of Sneijder functioneren ook een stuk minder omdat van rechts helemaal niks te verwachten valt! Rosales is een leuke draver maar niks meer dan dat.
Tel daarbij op Galasek voorop in de malaise loopt en dan ben je een stuk verder van huis. Ik vraag me af hoelang Blind, Galasek handhaafd. En hoelang Rosales nog mag blijven aanprutsen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 03, 2006 11:53 am

Hij debuteerde toen tegen Ado. Daar was ik ook bij, vandaar dat ik het nog zo goed weet. Toen speelde hij echt super en kreeg hij ook gelijk twee ellebogen. 'Welkom in Nederland' schreef ik toen nog.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 11:54 am

Maar even een zijstraat: Wie gelooft er nou nog in de myhthe van dat leuke, fris voetballende Heerenveen met die super Scandinaviers?

Ik niet! :nooo:

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 03, 2006 11:57 am

Steef schreef:Maar even een zijstraat: Wie gelooft er nou nog in de myhthe van dat leuke, fris voetballende Heerenveen met die super Scandinaviers?

Ik niet! :nooo:
Met of zonder Huntelaar en Samaras is een wereld van verschil. De basis-scandinaviers zijn aardig. Die gasten die er in de loop van de wedstrijd inkwamen zijn 3de garnituur. Die Kajkkervallkkke ofzo :nooo:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 03, 2006 12:00 pm

Die spits die er later inkomt gaan we nog meer van hiren, dat is echt geen verkerde speler.

Dit Heerenveen is momenteel gewoon zoekende naar een nieuw spelsysteem, want alles was gebouwd om KJh en Samaras. Dit is ook het geluk van AJAX geweest dat ze hebben gespeeld tegen een zoekende formatie spelers.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr feb 03, 2006 12:08 pm

Steef schreef:Maar even een zijstraat: Wie gelooft er nou nog in de myhthe van dat leuke, fris voetballende Heerenveen met die super Scandinaviers?

Ik niet! :nooo:
die mythe heeft Heerenveen al een jaar of wat geleden ontkracht. De mythe is gebaseerd op 1 bekerfinale waarin ze met dikke cijfers klop kregen.

Plaats reactie