SC Heerenveen-Ajax BEKER

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Bereikt Ajax de halve finale van de beker?

Ja
29
69%
Nee
13
31%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 03, 2006 8:19 pm

Steef schreef:
Jesse schreef:Doe dat dan ook niet. :D

Wie vonden jullie MotM?
Urby, by a mile.
De Steek. Eindelijk eens foutloos. Alles klemvast en goed uit zijn goal bij hoge ballen.

Urby speelde de eerste helft niet goed, vond ik. Tweede wel. Toen was-ie weer de ster.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 03, 2006 8:20 pm

Niet álles klemvast, maar wel een goede wedstrijd. Urby begon ook niet fantastisch trouwens, maar groeide wel in de wedstrijd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 8:23 pm

Ik vond Stekelenburg weer een aantal hoekschoppen (zeker in de eerste 20 minuten) over het doelgebied laten zijlen. Hij had nu alleen de mazzel dat Heerenveen die ballen over en naast kopte.

Voor de rest heb ik 'm weinig reddingen zien maken. Vooral dankzij Arnold 'alles over en naast en dan naar de hemel kijken' Bruggink.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr feb 03, 2006 8:33 pm

Stekelenburg redde Ajax bijna van een 1-0 achterstand, toen Heerenveen ondanks een duidelijk buitenspelgeval toch mocht doorgaan na een afgeslagen corner.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 03, 2006 8:54 pm

Steek is niet de baas in zijn doelgebied, anders waren de gevaarlijke situaties waar hij goed op reageerde niet eens ontstaan. Hij blijft op zijn lijn zodat er van heel dichtbij ingekopt kan worden. Als hij de bal dan alsnog houdt, ziet dat er goed uit, maar het zou niet nodig moeten zijn.

Het is niet voor niks dat een keeper als Van der Sar zelden een spectaculaire save maakte: hij had door goed opstellen en meedoen de situatie al voorkomen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 9:35 pm

Steef schreef:Ik vond Stekelenburg weer een aantal hoekschoppen (zeker in de eerste 20 minuten) over het doelgebied laten zijlen.
Spellen kunnen ze niet meer. Moet ik toch eens een topic over openen... :hypocrite:

OT: Stekelenburg straalt onzekerheid uit. Zouden zijn verdedigers naar hem luisteren? :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 03, 2006 9:46 pm

joey schreef:Zouden zijn verdedigers naar hem luisteren? :X
Jawel, maar hij zegt niks... :X

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » vr feb 03, 2006 9:55 pm

Steef schreef:Ik vind 't een passieloze club die leeft van mythes en grootheidswaanzin (bv. dat belachelijke volkslied!). Ze willen zo graag het Ajax van het Noorden zijn, maar het is een clubje van niks, in een dorp van niks, in een provincie van niks. Daarnaast worden altijd zonder enige kritiek beschreven door de media, ondanks dat ze nog nooit iets hebben gewonnen en de Eredivisie al jaren overspoelen met zesderangs Scandinaviers.
Steef, het lijkt wel of je het over Feyenoord hebt
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr feb 03, 2006 10:04 pm

Wim schreef:
Steef schreef:Ik vind 't een passieloze club die leeft van mythes en grootheidswaanzin (bv. dat belachelijke volkslied!). Ze willen zo graag het Ajax van het Noorden zijn, maar het is een clubje van niks, in een dorp van niks, in een provincie van niks. Daarnaast worden altijd zonder enige kritiek beschreven door de media, ondanks dat ze nog nooit iets hebben gewonnen en de Eredivisie al jaren overspoelen met zesderangs Scandinaviers.
Steef, het lijkt wel of je het over Feyenoord hebt
Voor zover ik weet
-willen ze niet het Ajax van het westen zijn
-is Rotterdam niet een dorpje van niks
-is Zuid-Holland niet een provincie van niks
-krijgen ze zat kritiek uit de media
-hebben ze wel eens wat gewonnen
-overspoelen ze niet de eredivisie met zesderangs Scandinaviërs
-spelen ze daar geen volkslied voor het begin van de wedstrijd

Verklaar je nader, Wim :D

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr feb 03, 2006 10:53 pm

Steef schreef:Gek dat als er rellen zijn en 410'ers overal worden gezien, Vak 410 zelf weer eens de grote onschuld speelt. :nooo:
Het zit diep bij je he? Vooral dat mes dat mario been gezien heeft. En 1000 gestoorde hooligans die van persie in stukken scheurden.. ik heb het allemaal zien gebeuren. En het was allemaal vak410. 300 petjes op camera's. De rook is nog steeds niet opgetrokken.

******************


Ik moet Maarten127 bij deze opbiechten dat-ie zeker gedeeltelijk gelijk heeft als hij zegt dat je eerst het verhaal van de andere kant af moet wachten.
:cheer:

Edit: niet schelden aub.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za feb 04, 2006 12:25 am

Zuidema schreef:
Eentje gaat voorin zwerven en de hele boel moet daardoor overhoop gehaald worden? Hebben we echt 5 man nodig om 3 middelmatige aanvallers onder controle te krijgen? Je noemt zelf al dat vreselijke verdedigen op 1 lijn. Had daar dan niet ingegrepen moeten worden met de 4 die we daar al hadden staan? Was Nilsson niet de man van Grygera? Was het hem soms verboden Nilsson te volgen? Of was ie bang dat Galasek het niet zou redden zonder rugdekking tegen die Pranjic? Of waarom participeert Maduro dan niet meer in de zone als libero, zoals ooit Blind dat zo goed kon? Niet dat ik direct van Maduro dat level wil verlangen, maar iets in die richting moet toch wel mogelijk zijn?

Sorry Trab, met alle respect, maar ik vind die wissel juist een zwaktebod, waardoor we aanvallend de boel bijna de nek omdraaiden. Koeman had het niet kunnen verbeteren. Maar goed, Ajax zit op een absoluut nulpunt met bitter weinig zelfvertrouwen, dit soort ingrepen zal er dan ook wel bij horen.
4-3-3 met de punt naar achteren spelen ipv 4-3-3 met de punt naar voren spelen vind ik niet de hele boel overhoop gooien. Voor de omzetting vielen er telkens gaten in de verdediging. Bij balbezit van Heerenveen trok Nilsson vaak een sprint van links naar rechts. Grygera liet hem lopen want die dacht hij wordt wel in de zone opgevangen, Urby ging met Yildirim mee die zich terug liet zakken, Vermaelen stond bij Bruggink, dus was het vaak Lindenbergh die met vallen en opstaan moest assisteren.
In de 2e helft had Grygera volgens mij de opdracht gekregen om Nilsson toch maar te volgen, maar dat liep ook voor geen meter want hij was telkens te laat. Nilsson kon een paar keer zo op de keeper aflopen, maar had de pech dat zijn medespelers hem over het hoofd zagen of te lang treuzelden.
Na de omzetting heb ik dit soort momenten niet meer gezien en was Heerenveen alleen gevaarlijk via corners en een enkele lange bal die per ongeluk goed viel.

Wat de opbouw betreft: met een echte 10 spelen en een inschuivende libero is prima, maar dan moet je wel backs hebben die kunnen knijpen en verdedigend hun mannetje staan. Emanuelson is 1.50 en fysiek niet een van de sterksten. Dan kan Maduro wel lekker doorschuiven, maar dan ben je achterin erg kwetsbaar met Vermaelen en Emanuelson.

Urby en Maduro zijn allebei rasvoetballers. Die moeten zo veel mogelijk aanvallen/opbouwen en zo weinig mogelijk verdedigen. Speel je met een mannetje in de punt naar achteren, dan kan 1: Maduro makkelijker doorschuiven. Man in de punt naar achteren kan zijn positie overnemen. 2: Urby kan makkelijker doorschuiven naar het middenveld. Vermaelen kan bijvoorbeeld uitwaaien naar links als Urby doorschuift en centraal heb je nog altijd 2 man.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 04, 2006 6:07 am

Steef schreef:Ik vond Stekelenburg weer een aantal hoekschoppen (zeker in de eerste 20 minuten) over het doelgebied laten zijlen. Hij had nu alleen de mazzel dat Heerenveen die ballen over en naast kopte.
Ajax verdedigde dramatisch bij hoekschoppen. Elke hoekschop leverde een schiet -of kopkans op voor Heerenveen.

Stekelenburg kwam twee keer wat laat/onhandig van z'n lijn maar keepte verder solide. Alleen die spelhervatting. :X

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo feb 05, 2006 4:19 pm

Arthur schreef:
Wim schreef:
Steef schreef:Ik vind 't een passieloze club die leeft van mythes en grootheidswaanzin (bv. dat belachelijke volkslied!). Ze willen zo graag het Ajax van het Noorden zijn, maar het is een clubje van niks, in een dorp van niks, in een provincie van niks. Daarnaast worden altijd zonder enige kritiek beschreven door de media, ondanks dat ze nog nooit iets hebben gewonnen en de Eredivisie al jaren overspoelen met zesderangs Scandinaviers.
Steef, het lijkt wel of je het over Feyenoord hebt
Voor zover ik weet
-willen ze niet het Ajax van het westen zijn
-is Rotterdam niet een dorpje van niks
-is Zuid-Holland niet een provincie van niks
-krijgen ze zat kritiek uit de media
-hebben ze wel eens wat gewonnen
-overspoelen ze niet de eredivisie met zesderangs Scandinaviërs
-spelen ze daar geen volkslied voor het begin van de wedstrijd

Verklaar je nader, Wim :D
- nou en of, waar komt anders de frustratie t.o.v. Ajax vandaan. Feyenoord fans zijn in eerste instantie Ajax haters en daarna pas fan van hun club.
- is het een stad dan?
- Zuid Holland voelt zich wel degelijk minder dan het superieure Noord Holland. Ik woon in zh voor alle duidelijkheid!
- media is vrij kritiekloos
- was van Hooydonk, die andere beker nam een Amsterdammer in handen.
- hun miskopen gaan de grens over.
- dat hand in hand, gejat trouwens uit Amsterdam kan je gerust ook een 'volks' liedje noemen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma feb 06, 2006 1:56 pm

joey schreef:
Steef schreef:Ik vond Stekelenburg weer een aantal hoekschoppen (zeker in de eerste 20 minuten) over het doelgebied laten zijlen.
Spellen kunnen ze niet meer. Moet ik toch eens een topic over openen... :hypocrite:
:D En tóch schuilt er een topjournalist in 'm!

Ergens....

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma feb 06, 2006 1:58 pm

Nee hoor. Wel een topscout.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma feb 06, 2006 3:14 pm

hoe jong scout jij de talentjes Steef?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma feb 06, 2006 3:18 pm

Als ze goed genoeg zijn, zijn ze oud genoeg. Maar ik vind dat je spelers uit Zuid Amerika pas op een leeftijd van 19-21 binnen moet halen. Dan hebben ze al wat ervaring op het hoogste nivo en weten ze wat er nodig is om te slagen als prof.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 06, 2006 3:20 pm

maar dan zijn ze ook gelijk duurder, dit maakt ze toch ook moeilijker om ze te verkopen?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma feb 06, 2006 3:21 pm

Hoezo? Kopen voor 0 - 3 mln dollar en doorverkopen voor rond de 10 mln Euro. Dat is 't idee.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 06, 2006 3:26 pm

ja dan is het niet verkeerd, maar ikdacht dat die clubs in Z-A veel eisend waren.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma feb 06, 2006 3:28 pm

Nee hoor. Als je de taal maar spreekt is er geen enkel probleem.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 06, 2006 6:49 pm

De echt bekende toptalenten blijven duur. Tevez, Robinho, Mascherano, Gago zijn van naam allemaal te bekend om voor weinig naar het buitenland te gaan (Robinho, Masche en Tevez zijn inmiddels al weg natuurlijk). Maar de lichting daaronder is vaak voor relatief weinig te halen.

Plaats reactie