AJAX - FC Utrecht 29/01/2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

AJAX - FC Utrecht

Peiling eindigde op do jan 19, 2006 8:57 am

AJAX wint
21
48%
AJAX speelt gelijk
5
11%
AJAX verliest
18
41%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jan 30, 2006 12:05 pm

Wat me wel verbaasde waren de lange ballen. Ik heb geen een aanval gezien die over alle linies ging. Heitinga en Juanfran waren geen opbouwende backs, maar 'lange halen, snel thuis' verdedigers. Ik ga er vanuit dat Blind zondag als volgt gaat spelen:

Stekelenburg
Die nieuwe,(Boakye?) - Grygera-Vermaelen-Emanuelson
Maduro-Sneijder-Lindenbergh
Rosales-Huntelaar-Rosenberg

Gebruikersavatar
Undertaker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 11:41 am

Bericht door Undertaker » ma jan 30, 2006 12:21 pm

Luckily we have the captain of our mid-nineties star team as head coach. So we can praise our sentiment driven cuddly club and continue to sleep.
I have noticed that the intellect at the South stand is still firmly backing Blind... blind loyalty har har... We'll have to come up with a new pun when Van basten is assigned to replace Blind. Since Marco has made such a splendid debut as Holland manager (irony folks, irony), he must be a worth successor to Blind.

Seriously though, Blind has failed to make a good impression from the start. Honestly, people who claim that the first few matches were an improvement on previous years are probably conditioned by the equally horrific last years under the reign of Koeman. Afterall, after serious crap, even a little less of crap is considered an improvement.

But even for Blind, his 'tactics' seem extremely questionable and bordering on pure panic lately... the idiot who assigned him is luckily gone, it is time for Danny-boy to do the best thing for Ajax since being assigned... and that is to quit ofcourse.

(I do understand Dutch, just my ability to write is, to put it optimistically, crap.)
Try me, I'll make you famous.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 12:24 pm

Ajax mist leider

AMSTERDAM - Het werd gisteren nog eens bevestigd: Ajax mist een leider in het veld. Vooral bij tegenslagen, zoals tegen FC Utrecht (1-4), is dat een groot gemis. De jonge Hedwiges Maduro probeerde de ploeg nog op sleeptouw te nemen. ''Het is raar dat ik dat moet doen.''

Aan ervaring ontbrak het bij Ajax tegen FC Utrecht niet, met Olaf Lindenbergh (31), Juanfrán (29) en Tomás Galásek (33) in de basis. Het drietal deed echter niet veel met hun ervaring op het moment dat hun jongere teamgenoten dat nodig hadden.

Bij een 2-1 achterstand voelde de twintigjarige Hedwiges Maduro zich gedwongen om de ploeg op sleeptouw te nemen. ''Ik was degene die moest praten,'' aldus Maduro. ''Dat was raar. Als jonge speler wil je op moeilijke momenten juist dat er tegen jou wordt gepraat.''

Maduro was na Thomas Vermaelen (net twintig) de jongste speler in de basis bij de Amsterdammers. ''Ik kom net kijken. Als je jong bent, is het moeilijk om te leiden. Bij tegenslagen missen we een echte leider. Dat is eigenlijk het hele seizoen al het probleem.''

Ajax heeft echter geen echte leiderstype binnen de selectie. De ervaren spelers zijn bescheiden en treden niet graag op de voorgrond. Trainer Danny Blind besloot de meest ervaren speler, Tomás Galásek, aanvoerder te maken.

De Tsjech slaagt er echter niet geheel in om de talenten uit de Ajax-jeugd op een goede manier bij te staan. Dat werd twee maanden geleden in de Champions Leaguewedstrijd tegen FC Thun ook al duidelijk. Galásek had tijdens het duel al een woordenwisseling met Maduro, over de manier van spelen. Maduro predikt het aanvallende spel dat hem in de jeugdopleiding is geleerd, Galásek denkt meer achteruit. Gisteren miste Maduro dus de nodige steun.

Tegen FC Utrecht was Galásek vooral met zichzelf bezig. Hij hoorde de kreet om hulp van zijn jonge teamgenoten niet.

Afgelopen donderdag liet de aanvoerder aan Ajax weten dat hij na dit seizoen zal vertrekken, na de vastgelopen onderhandelingen met de club. ''Dat hield me nog wel bezig tijdens de wedstrijd,'' gaf Galásek toe. ''Ik probeerde ook mijn gemiste penalty goed te maken. Daar was ik misschien te veel mee bezig.''

In de negende minuut, bij een 1-0 achterstand, miste de Tsjech een strafschop, een unicum: nog nooit miste hij in de eredivisie. Hij schoot de bal hoog over het doel.

Daarna was er maar weinig goeds bij de Tsjech te bespeuren. In de aanloop naar de 1-2, in de 49ste minuut, liet hij zich bij de zijlijn aftroeven door FC Utrecht-verdediger Edson Braafheid. Galásek dekte niet kort genoeg, waardoor de back kon voorgeven. Daaruit scoorde Ramzi.

Net als vorige week tegen FC Twente kwam de tegentreffer vlak na de gelijkmaker van Ajax. Daardoor kwam er geen rust in het spel van de Amsterdammers. ''We lopen steeds achter de feiten aan,'' aldus Maduro. ''Dit mag gewoon niet gebeuren. Na twee minuten stonden we al achter met 1-0. Ik had nog geen bal geraakt. We waren niet eens de middenlijn over geweest.''

''Het lijkt alsof we alleen maar tegenslagen hebben,'' vervolgde de middenvelder. ''Het is een heel raar seizoen.''
Parool

Een raar seizoen? Een rampseizoen zal hij bedoelen! :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jan 30, 2006 1:59 pm

Het blijft een Amsterdamse krant he? ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 2:14 pm

Wanneer was de laatste keer dat Ajax lager dan zesde eindigde? :sad:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jan 30, 2006 2:18 pm

1- Het lag dit keer in ieder geval niet aan de houding van de supporters. Zaterdag was ik, en enkelen met mij, al in het stadion om op Zuid de acties mee voor te bereiden. De acties waren goed, en 100% pro Ajax. Gedurende de hele wedstrijd zijn er amper wanklanken t.o.v. de spelers te horen geweest. Natuurlijk werd er wat gemord als er weer een slappe pass gegeven werd, maar geen enkele speler is negatief benaderd. Natuurlijk werd Jol de zondebok, ...
2- Het lag niet aan Jol. Misschien floot hij niet de beste wedstrijd, maar als je een pingel meekrijgt moet je hem erin rossen. En als we zelf zo´n derde doelpunt gescoord hadden, hadden we ook geroepen dat het spel snel voortgezet mag worden.

Dus die excuses Danny, die excuses kan je dit keer niet aanvoeren!!
Kijk naar je zelf en naar je spelers :
1- De spitsen deden het redelijk, werkten zich een slag in de rondte, maar kregen weinig uitgelezen kansen. Je hebt 2 kopsterke spitsen staan, maar vanaf de achterlijn heb ik misschien 1,5 voorzet gezien (en ook nog 1 doelpunt). Ik zie voorzetten vanaf de middenlijn??? Waar zijn de combinaties tot de achterlijn en de strakke voorzet 1e paal?
2- Een ander probleem zit hem in de organisatie van de verdediging en de verdedigers. Steek is super onrustig, jaagt ballen de lucht in terwijl er afspeelmogelijkheden dichterbij liggen, is zeer slecht bij dooie spelmomenten en ik zie geen coaching, organisatie talent. Naar mijn idee heb je Steek te vroeg weer een kans gegeven. Hij is er nog steeds niet klaar voor.
3- De backs worden makkelijk voorbij gespeeld. Hoe kan het dat een Ramzi (die van de 34 wedstrijden er 32 geen pepernoot raakt) zo makkelijk combineert, pingelt en speelt met de verdedigers?? 2 spitsen van utreg maken het de hele defensie moeilijk, niet te begrijpen.
Maduro uit vorm, Heitinga heeft ook nog geen vertrouwen in zich zelf, al heb ik wel het idee dat hij langzaam aan ietsje beter wordt. Juanfran had vandaag ook zijn dag niet, al blijf ik wel vertrouwen in hem hebben. Waarom is Urby opeens niet goed genoeg meer in de verdediging??
Ik begrijp wel dat je meer in hem ziet als middenvelder, omdat hij een mannetje voorbij kan spelen als 1 van de weinigen, maar stel hem dan ook op!

Coach Blind, ......... kijk in de spiegel, kijk naar je wedstrijden en trek conclusies. Je houding is slecht (je had verbetering beloofd, maar je houding op de bank is nog steeds zo negatief, dat het de spelers ook geen vertrouwen geeft). Je opstelling is dubieus. Je zet spelers op posities neer waarmee ze niet vertrouwt zijn, wat verwacht je nu zelf als het elftal al niet draait?? Zulke spelers werken zich de pleurus, maar zullen nooit naar 100% tevredenheid kunnen functioneren. Wat doet Rosenberg op linksbuiten, wat doet Huntelaar op 10?? Je hebt wekenlang gehusseld met je opstelling, automatismen zijn ver te zoeken en nog steeds niet gevonden, wat wil je nu eigenlijk nog bereiken op deze manier? Is het niet beter om een stap terug te doen en iemand voor de groep te zetten die deze groep van verwende nestjes eens een enorm pak op hun flikker geeft, met de harde hand gaat optreden en eens met de zweep erover gaat?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 3:20 pm

Undertaker = 343?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 30, 2006 3:22 pm

Ja.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jan 30, 2006 3:40 pm

Toch grappig, dat de uitslag poll na 't einddsignaal verdubbeld is...de optie 'Ajax verliest' dan... :hypocrite:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2006 3:44 pm

Steef schreef:Litmanen kwam binnen in een goed draaiend elftal.
Andersom, nadat Litmanen zich een plek had veroverd, draaide het elftal veel beter.

Vergelijking KJH - Jari is kul. KJH is een typische spits, Litmanen had een enorm loopvermogen en diepgang zonder bal, nou niet bepaald de sterkste punten van KJH.

Joey, KJH hoort inderdaad Ajax' spits te zijn en Harry niet. KJH is nl. de betere. Net zoals m.i. Babel en niet Rosenberg hoort te spelen. Net zoals Urby op linksachter dient te staan en niet Juanfran, i.i.g. o.b.v. de wedstrijd van gisteren.

Verder is alles wel gezegd in dit topic over Ajax' situatie. Ik kon gisteren de slaap niet vatten en dat gebeurt me (vooral sinds 24 dagen!) nooit! Het is een zootje, want een oplossing is er m.i. 1-2-3 niet. Zou een rits aankopen helpen?! Dat hebben we in het recente verleden wel gezien...

M.i. moet Ajax meteen een streep onder een aantal spelers zetten. 'Modelprof' Galasek bijv. Rosales, die een 'voorzet' heeft waar een pupil zich nog voor schaamt en Juanfran (Urby heeft de toekomst). Heitinga, die het écht nooit zal leren. Zit er nu 5 jaar bij, ok, was 2 jaar uit de running, maar hij blijft dezelfde domme en ongeconcentreerde indruk maken... Tief dat soort gasten eruit, geef Maduro een vaste plek (hij probéért tenminste accenten te zetten) centraal defensief op het middenveld. Zet Boakye op rechtsachter, Urby op links en a.u.b. heel rap weer Babel in de voorhoede!

Geef verder een aantal spelers uit het rijtje Sarpong, Goossens, Yildirim, Timisela, Schilder, Keizer speeltijd. Wanneer 1 of 2 van die jongens het oppakken, ben je weer een stapje verder met het oog op de toekomst. Lijkt me zinvoller dan te blijven investeren in spelers die óf al bewezen hebben het niet aan te kunnen óf vertrekken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jan 30, 2006 3:56 pm

Van je geloof gevallen Wimpey ?
Mag Juanfran van jou vertrekken :shock:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jan 30, 2006 4:15 pm

Thomas schreef:Wanneer was de laatste keer dat Ajax lager dan zesde eindigde? :sad:
Misschien eind jaren '90? Ajax won dat seizoen nog wel de beker en versloeg de kakkerlakken met 6-0.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2006 4:23 pm

Baseman schreef:Van je geloof gevallen Wimpey ?
Mag Juanfran van jou vertrekken :shock:
Alleen wanneer we Ball ervoor terugkrijgen! :D

Gister was ie drama, Baseman, daarvoor deed ie het m.i. heel aardig. Maar hém halen terwijl je Urby hebt is m.i. geen goede zaak. Laat Ajax zijn backs zelf maar opleiden.

Heitinga en Juanfran speelden gisteren dermate zwak dat zelfs Lamey, Reiziger en Ball zich voor de TV zullen hebben verkneukeld.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 30, 2006 4:23 pm

Ajax was in 1999 6e en in 2000 5e.

Het seizoen 1999-2000 (oftewel het 'Wouters-jaar' waarin het eeuwfeest viel) staat bij iedere Ajacied bekend als een totaal rampseizoen. Eén van de slechtste ooit. Ik heb gisteren even de statistiekjes vergeleken, om te gebruiken in mijn wedstrijdverslag op Ajax USA.

In 1999-2000 had Ajax na 21 wedstrijden 43 punten en een doelsaldo van +23. Dat was op dat moment goed voor een tweede plek op de ranglijst, zeven punten achter PSV.

Dít seizoen heeft Ajax na 21 wedstrijden 34 punten (da's negen punten minder dan destijds onder Wouters!), een doelsaldo van +8 (da's 60% lager dan destijds onder Wouters!) en staat 7e op de ranglijst, 17 punten achter PSV (da's tien meer als onder Wouters; de achterstand is dus meer dan twee keer zo groot!).

Da's wel tamelijk extreem. Ajax heeft nu al bijna twee keer zo vaak verloren (7x) als na 21 wedstrijden in het seizoen 1999-2000 (4x).

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » ma jan 30, 2006 4:25 pm

Wrijf het er nog maar eens in Ko. Pijnlijk X'C

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jan 30, 2006 4:26 pm

Gelukkig zitten we dan nog op Ajaxtalk, Ko. Hier weten de mensen toch nog altijd iets positiefs uit alle ellende te halen. Ondertussen had ik het nog niet zo verkeerd aan het begin van het seizoen toen ik Ajax als een subtopper bestempelde. :X

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » ma jan 30, 2006 4:30 pm

Kowalczyk schreef:Ajax was in 1999 6e en in 2000 5e.

Het seizoen 1999-2000 (oftewel het 'Wouters-jaar' waarin het eeuwfeest viel) staat bij iedere Ajacied bekend als een totaal rampseizoen. Eén van de slechtste ooit. Ik heb gisteren even de statistiekjes vergeleken, om te gebruiken in mijn wedstrijdverslag op Ajax USA.

In 1999-2000 had Ajax na 21 wedstrijden 43 punten en een doelsaldo van +23. Dat was op dat moment goed voor een tweede plek op de ranglijst, zeven punten achter PSV.

Dít seizoen heeft Ajax na 21 wedstrijden 34 punten (da's negen punten minder dan destijds onder Wouters!), een doelsaldo van +8 (da's 60% lager dan destijds onder Wouters!) en staat 7e op de ranglijst, 17 punten achter PSV (da's tien meer als onder Wouters; de achterstand is dus meer dan twee keer zo groot!).

Da's wel tamelijk extreem. Ajax heeft nu al bijna twee keer zo vaak verloren (7x) als na 21 wedstrijden in het seizoen 1999-2000 (4x).

K.
Dat is scoreboordjournalistiek Ko en daar doen we niet aan he ;)

Het gaat om het spel, de stijgende lijn en het hogere plan waarmee we inmiddels een jaar geleden mee begonnen zijn. Helaas is het hogere plan van Blind, een hele akelige dikke pil, waar maar geen einde aan blijkt te komen. Wellicht dat het voor Ajax verstandig is om te doen alsof ze het uitreksel van Blind hebben gelezen en hem bedanken voor bewezen diensten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 4:31 pm

sudesh schreef:Dat is scoreboordjournalistiek Ko en daar doen we niet aan he ;)
En vergeleken met het eerste jaar van Adriaanse, Ko? (Over rampjaren gesproken.)
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2006 4:33 pm

joey schreef:
sudesh schreef:Dat is scoreboordjournalistiek Ko en daar doen we niet aan he ;)
En vergeleken met het eerste jaar van Adriaanse, Ko? (Over rampjaren gesproken.)
Toen gingen de eerste 4 uitwedstrijden verloren, dus het zal niet veel beter geweest zijn.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 30, 2006 4:34 pm

joey schreef:En vergeleken met het eerste jaar van Adriaanse, Ko? (Over rampjaren gesproken.)
Zal ik ook even vergelijken binnenkort (ben nu niet thuis).

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 30, 2006 4:37 pm

sudesh schreef:Het gaat om het spel, de stijgende lijn en het hogere plan waarmee we inmiddels een jaar geleden mee begonnen zijn. Helaas is het hogere plan van Blind, een hele akelige dikke pil, waar maar geen einde aan blijkt te komen. Wellicht dat het voor Ajax verstandig is om te doen alsof ze het uitreksel van Blind hebben gelezen en hem bedanken voor bewezen diensten.
:D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 30, 2006 4:39 pm

In de VI stond namelijk vorige week dat Adriaanse nóg minder punten haalde dan Wouters over de eerste 41 wedstrijden, maar dat bevreemdt me dan. Op welke plaats stond Ajax onder hem na 21 wedstrijden? Toch niet lager dan de zevende plaats mag ik hopen? :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jan 30, 2006 4:40 pm

Toen verloren we onder Adriaanse in het hele seizoen 9 duels. We hebben er nu al 7 verloren. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jan 30, 2006 4:44 pm

Nihad schreef:Toen verloren we onder Adriaanse in het hele seizoen 9 duels. We hebben er nu al 7 verloren. :sad:
En lag Ajax al uit de beker en bleek Lausanne een te groot obstakel.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma jan 30, 2006 4:46 pm

wimpey schreef:
Nihad schreef:Toen verloren we onder Adriaanse in het hele seizoen 9 duels. We hebben er nu al 7 verloren. :sad:
En lag Ajax al uit de beker en bleek Lausanne een te groot obstakel.

Maar er zijn toch ook wereldtrainers die volgens jou wel snel uit de beker en UEFA-cup mogen vliegen?

Plaats reactie