Loting Europa Cup I achtste finales

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Tegen wie hoop je dat Ajax loot?

Peiling eindigde op vr dec 16, 2005 12:23 pm

Juventus
2
5%
Barcelona
8
19%
Villarreal
11
26%
AC Milan
1
2%
Olympique Lyon
1
2%
Liverpool
17
40%
Internazionale
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 42

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do dec 29, 2005 11:11 am

Jöhnk schreef:Ik vind die Veron een soort Richard Witschge kloon. Kappen, draaien, spel vertragen, balletje breed, amper scoren, etc.
Met jou kan ik praten! :xyxthumbs: Voetbal vanuit stilstand. Zet er een taakbewuste plakker als Galasek op en je hebt geen kind aan Veron.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do dec 29, 2005 11:15 am

Beiden prachtige voetballers. :worshippy:

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do dec 29, 2005 11:17 am

Veron vertoont wat mij betreft weinig overeenkomsten met R. Witschge.
Witschge moest het primair van zijn techniek cq. inzicht hebben.
Veron is op de eerste plaats een atleet, voetballend wat minder, maar door zijn enorme loopvermogen en fysieke kracht toch een van de betere middenvelders op de europese velden.
Hij is in goede doen door deze eigenschappen in staat het middenveld van Ajax helemaal kapot te spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 29, 2005 11:19 am

Dan moet Veron er wel zin in hebben. Heb Veron de laatste jaren vooral wedstrijden zien spelen waarin hij nauwelijks vooruit te branden was.

Maar dit jaar heb ik hem nog niet bezig gezien. Dus wie weet.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do dec 29, 2005 12:03 pm

Jim schreef: Veron is op de eerste plaats een atleet, voetballend wat minder, maar door zijn enorme loopvermogen en fysieke kracht toch een van de betere middenvelders op de europese velden.
Die dynamiek die jij roemt weet ie al een aantal jaren knap verborgen te houden!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 29, 2005 1:13 pm

Jöhnk schreef: Maar dit jaar heb ik hem nog niet bezig gezien. Dus wie weet.
Daar zit de clou. Veron is top in Italië, zoals RGB al zegt. Hij bewijst dat hij het kunstje nog niet verleerd is, al dacht iedereen na zijn uitstapjes in Engeland van wel.

Inter zal velen verbazen. Vorig seizoen was het blij vlagen al geniaal, iets wat dit seizoen niet anders is. Vorig jaar herinner ik me de wedstrijd tegen Werder (edit: Valencia was het), als ik me niet vergis. 1 van de beste wedstrijden die ik dat jaar heb gezien.
Laatst gewijzigd door peter op do dec 29, 2005 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » do dec 29, 2005 1:15 pm

al heeft ajax te vaak tegen italiaanse ploegen gespeeld in de CL, ik vindt inter toch wel een hele mooie club... iig beter dan dat we tegen juve of ac milaan hadden gemoeten...

juve omdat het gewoon velen malen beter is en AC milaan omdat het spel de laatste tijd onder de maat is en soms heel saai is

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 29, 2005 7:22 pm

wimpey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef: Spelen zal hij, en in zijn huidige vorm is Veron simpelweg een van de beste middenvelders die er in het huidige voetbal te vinden zijn. Net als voor zijn Engelse periode.
Uh huh. Geef me 3 minuten en ik noem 50 betere middenvelders op.
Uhmm, je tijd is nogal om, Wimpey. ;)

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr dec 30, 2005 12:31 am

Doe het maar niet, ik zou geen woord van Wimpey meer serieus nemen als hij een poging zou doen. Misschien is het hem ontgaan dat Veron inmiddels al 1,5 jaar niet meer in Engeland voetbalt en dat nu er geen Keane en Beckham meer zijn om hem in de weg te lopen de man weer absolute top is. Hij stond afgelopen seizoen in de beste 11 van de Gazzetta en was m.i. een van de belangrijkste factoren in de opleving van Internazionale.

Een Richard Witsche kloon ? Hebben we het eigenlijk wel over dezelfde speler ? Juan Sebastian Veron was bij Sampdoria, Parma en lazio(en nu weer bij Inter) een van de beste spelers ter wereld, een dynamische, introverte middenvelder met superieure passing. Niks kappen, niks draaien. 2 maal uitgeroepen tot speler van het jaar in Italië, verkozen in het all star team van het WK '98, zijn transfer was nota bene een van de duurste ooit(Lazio verkocht Vieri om Veron te betalen). Kijk voor de aardigheid eens de WK-wedstrijd tussen nederland en Argentinië terug uit 1998, Veron is de beste man van het veld en overspeelt Jonk en Davids met achteloos gemak; elke wedstrijd die Argentinië dat tournooi speelde was hij de uitblinker.

In Engeland was hij geen schim van zichzelf maar afgelopen seizoen liet juist zien hoe sommige spelers beïnvloed kunnen worden door sfeer, cultuur, speelstijl en medespelers. Hij is gemaakt voor het Italiaanse voetbal, blijkbaar niet voor het Engelse. Big deal. Zoveel voorbeelden waarin het omgekeerd was. Ik vind het een prachtspeler en ik zou hem beslist niet als zwak punt omschrijven.

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2005 12:41 am

Veron is inderdaad een geweldige speler.

RGB, zou je hem in het Argentijns elftal plaatsen? En zo ja, op wiens plek?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 11:06 am

Raul Gonzalez Blanco schreef: Niks kappen, niks draaien. 2 maal uitgeroepen tot speler van het jaar in Italië, verkozen in het all star team van het WK '98, zijn transfer was nota bene een van de duurste ooit(Lazio verkocht Vieri om Veron te betalen).
Aron Winter, een -met alle respect- waterdrager bij Ajax, is ook ooit uitgeroepen tot middenvelder van het jaar in Italië. Italië is sowieso een 'vreemd' voetballand: ze krijgen het zelfs voor elkaar om Bergkamp te laten mislukken...
Kijk voor de aardigheid eens de WK-wedstrijd tussen nederland en Argentinië terug uit 1998, Veron is de beste man van het veld en overspeelt Jonk en Davids met achteloos gemak; elke wedstrijd die Argentinië dat tournooi speelde was hij de uitblinker.
Dan heb ik een andere wedstrijd gezien... Nederland en Argentinië waren gewaagd aan elkaar, maar Nederland won verdiend. Zowel Davids (de speler die volgens jou minstens evenveel ballen verspeelt als verovert) als Jonk scoorde bijna (Jonk trof zelfs de paal, dacht ik). En niet Veron, maar Ronald de Boer was (in de eerste helft, althans) de best man van het veld.

Maar dat is mijn mening. ;)

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2005 12:12 pm

Je hebt het over een toernooi van 7,5 jaar geleden, RGB. Tijdens het WK van 2002 was Veron prut. Hij diende de vormgever van de Argentijnen te zijn, maar faalde hopeloos.

Bij Man U was de hierarchie niet in het voordeel van Veron. Aan de speler zelf om die hierarchie te doorbreken. Kon ie niet.

Bij Chelsea was het helemaal hopeloos. Constant geblesseerd, herinner me o.a. een vreselijk slechte invalbeurt tegen Monaco in de halve finale CL.

Elftallen van het jaar zeggen me niets. Dieter Eilts was een van de grote jongens van Euro 96. Theo Zagorakis werd de man van Euro 2004.

Jij ziet ongetwijfeld meer wedstrijden van Inter dan ik en hebt enorm veel kijk op het spel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beste er bij Veron al jaren af is. Hopelijk bewijst ie mijn gelijk tegen Ajax. ;) Bewijst ie jouw gelijk, ben ik de eerste om je te feliciteren. Tot die tijd blijft ie voor mij een tempodrukker en balafhaler en -brenger. Vergelijking met Witschge was misschien niet helemaal correct, hij doet me bij nader inzien meer denken aan Beckham bij Real.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 30, 2005 12:15 pm

Jöhnk schreef:Aron Winter, een -met alle respect- waterdrager bij Ajax, is ook ooit uitgeroepen tot middenvelder van het jaar in Italië. Italië is sowieso een 'vreemd' voetballand: ze krijgen het zelfs voor elkaar om Bergkamp te laten mislukken...
Dat lag net zo goed aan Bergkamp als aan Inter. Die jongen aardde op dat moment gewoon niet. Hij had misschien sowieso voor een andere club moeten kiezen.
Dan heb ik een andere wedstrijd gezien... Nederland en Argentinië waren gewaagd aan elkaar, maar Nederland won verdiend. Zowel Davids (de speler die volgens jou minstens evenveel ballen verspeelt als verovert) als Jonk scoorde bijna (Jonk trof zelfs de paal, dacht ik). En niet Veron, maar Ronald de Boer was (in de eerste helft, althans) de best man van het veld.

Maar dat is mijn mening. ;)
Dat was toch die wedstrijd waar Bergkamp een ongelofeljk smerige overtreding maakte, maar toch gewoon mocht blijven staan he?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 12:17 pm

Nee, dat was Nederland-Joegoslavië.

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2005 1:19 pm

wimpey schreef:Je hebt het over een toernooi van 7,5 jaar geleden, RGB. Tijdens het WK van 2002 was Veron prut. Hij diende de vormgever van de Argentijnen te zijn, maar faalde hopeloos.

Bij Man U was de hierarchie niet in het voordeel van Veron. Aan de speler zelf om die hierarchie te doorbreken. Kon ie niet.

Bij Chelsea was het helemaal hopeloos. Constant geblesseerd, herinner me o.a. een vreselijk slechte invalbeurt tegen Monaco in de halve finale CL.

Elftallen van het jaar zeggen me niets. Dieter Eilts was een van de grote jongens van Euro 96. Theo Zagorakis werd de man van Euro 2004.

Jij ziet ongetwijfeld meer wedstrijden van Inter dan ik en hebt enorm veel kijk op het spel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beste er bij Veron al jaren af is. Hopelijk bewijst ie mijn gelijk tegen Ajax. ;) Bewijst ie jouw gelijk, ben ik de eerste om je te feliciteren. Tot die tijd blijft ie voor mij een tempodrukker en balafhaler en -brenger. Vergelijking met Witschge was misschien niet helemaal correct, hij doet me bij nader inzien meer denken aan Beckham bij Real.
Hier moet ik je gelijk geven. Veron was fucking slecht dat toernooi. In Engeland heeft hij ook niet veel laten zien maar dat komt omdat het tempo voor hem te hoog was denk ik. Teveel voetballer om in Engeland te kunnen slagen.

Bij Inter leeft hij wel op maar tot nu toe heb ik hem nog niet kunnen betrappen op echt beslissende momenten in toppers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr dec 30, 2005 1:31 pm

Was Bergkamp dan niet voetballer genoeg om wel te slagen in Engeland?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 30, 2005 3:08 pm

Die competities en de landen zijn niet met elkaar te vergelijken.

Het zijn ook compleet andere clubs. Misschien was Bergkamp ook wel niet geslaagd bij een club als Chelsea. Arsenal is toch wat meer familiair.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 30, 2005 3:10 pm

Jöhnk schreef:Nee, dat was Nederland-Joegoslavië.
Volgens mij niet. Nederland-Joegoslavië was een eitje.

Volgens mij had Bergkamp er tijdens Nederland-Argentinië uitgestuurd moeten worden en maakte hij daarna de winnende treffer (of hij gaf de assist). Ik hoor het commentaar nog.

Bergkaaaaaaaaaamp. Dennis Bergkaaaaaaaamp.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 30, 2005 3:13 pm

Die goal maakte hij zelf. Dat je je dat niet meer kunt herinneren, zo'n wondergoal blijft toch eeuwig op je netvlies gebrand staan? :confused:

Die prachtige lange bal van de Boer en de onmogelijke hoek voor Bergkamp... :inlove2

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 3:14 pm

Tijdens Nederland-Joegoslavië ging Bergkamp heel sneaky op de rug van (naar ik dacht) Mihaljovic staan. Ik veronderstel dat je daar op doelt. Die wedstrijd eindigde trouwens in 2-1 door een goal van Davids in blessuretijd. Hoezo een makkie? Misschien ben je in de war met Nederland-Joegoslavië tijdens Euro 2000.

En de goal waarmee Bergkamp Nederland-Argentinië besliste, ben jij echt niet vergeten hoor. Doe nou maar niet zo luchtig. ;)

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2005 3:37 pm

Bergkamp ging tijdens de wedstrijd Nederland-Joegoslavie op het WK '98 op de rug van een speler staan.

Makkelijk was die wedstrijd niet, Mijatovic miste dacht ik nog een penalty bij een 1-1 stand
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2005 3:39 pm

Jansma schreef:Was Bergkamp dan niet voetballer genoeg om wel te slagen in Engeland?
Kan je niet vergelijken, zijn beide verschillende voetballers. Ik denk dat spelers als Pirlo, Guardiola ( vroeger), Veron, Riquelme enz enz niet passen in het Engelse voetbal.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 30, 2005 5:08 pm

Harm schreef:
Jöhnk schreef:Nee, dat was Nederland-Joegoslavië.
Volgens mij niet. Nederland-Joegoslavië was een eitje.

Volgens mij had Bergkamp er tijdens Nederland-Argentinië uitgestuurd moeten worden en maakte hij daarna de winnende treffer (of hij gaf de assist). Ik hoor het commentaar nog.

Bergkaaaaaaaaaamp. Dennis Bergkaaaaaaaamp.
De 6-1 overwinning op Joegoslavië was tijdens het EK van 2000.

En die goal van Bergkamp tegen Argentinië kan je echt niet vergeten zijn. Of je haat wegens Ajacieden gaat toch te ver. Of je bent gewoon geen voetballiefhebber. Of Harmina was knetterstoned. ;)

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr dec 30, 2005 5:19 pm

Rishi schreef:Bergkamp ging tijdens de wedstrijd Nederland-Joegoslavie op het WK '98 op de rug van een speler staan.

Makkelijk was die wedstrijd niet, Mijatovic miste dacht ik nog een penalty bij een 1-1 stand
Inderdaad.
Sinisa Mihajlovic was het, onder de ogen van de grensrechter, daar kwam bergkamp goed weg. Bij zijn goal ook trouwens aangezien Bergkamp zijn directe tegenstander onderuit trok.
Zowel Davids (de speler die volgens jou minstens evenveel ballen verspeelt als verovert) als Jonk scoorde bijna (Jonk trof zelfs de paal, dacht ik).
Jonk scoorde inderdaad bijna, na een paar minuten schoot hij op de paal(zijn inbreng was daarmee wel zo ongeveer over). Veron scoorde ook bijna(het commentaar van de Nederlandse commentator was letterlijk dat hij bij een schoenmaat groter zou hebben gescoord), net als Ortega(schot op de paal) en batistuta(op de paal na voor de keeper te zijn gezet door rara wie...). Helemaal gescoord werd er door Claudio Lopez(assist JS Veron). Davids, die uitblinker was geweest tegen Joegoslavië, had geen vat op Veron die telkens over hem heen liep.

De Boer was de beste man tegen Joegoslavië Jöhnk, tegen Argentinië was Zanetti hem de baas, hij werd ook vervangen door Overmars na een uur.

Veron was de man van de wedstrijd, ware het niet dat Bergkamp zijn 2e goede actie van de wedstrijd besloot met een wonderschone goal.

Je hebt het over een toernooi van 7,5 jaar geleden, RGB. Tijdens het WK van 2002 was Veron prut. Hij diende de vormgever van de Argentijnen te zijn, maar faalde hopeloos.
Dat klopt, zoals alle Argentijnen toen faalden. Zoals Henry en Trezeguet geen been voor elkaar kregen. Dat klopt allemaal maar dat betekent toch niet dat ze gelijk hopeloze prutspelers zijn. Ik heb moeite met je uitgesproken standpunten, ik krijg altijd de indruk dat spelers er na een slechte periode bij jou gelijk helemaal niets meer van kunnen. Herinner je Deco nog, die leidde Porto naar Cl winst en een slechte wedstrijd op het EK later was hij een overschatte duikelaar. Nu is hij ineens weer een van de besten ter wereld.
Ik prefereer persoonlijk iets meer overzicht dan de waan van de dag. Veron is jarenlang een absolute topspeler geweest die op alle niveau's zijn waarde heeft bewezen. Kampioen geworden, uefacup gewonnen, uitstekend WK gespeeld. Goed, hij kende twee hele slechte jaren in engeland, dat klopt. Maar vorig seizoen was hij een van de revelaties en dit seizoen speelt hij opnieuw heel goed. Daar is vrijwel iedereen die het Italiaanse voetbal enigzins volgt van op de hoogte.

Ik hoef verder geen felicitaties, liever geef ik ze aan jou met het verder bekeren van Ajax. Ik denk echter dat Inter, met Veron, een heel zware klus gaat worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 5:53 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Jonk scoorde inderdaad bijna, na een paar minuten schoot hij op de paal(zijn inbreng was daarmee wel zo ongeveer over). Veron scoorde ook bijna(het commentaar van de Nederlandse commentator was letterlijk dat hij bij een schoenmaat groter zou hebben gescoord), net als Ortega(schot op de paal) en batistuta(op de paal na voor de keeper te zijn gezet door rara wie...). Helemaal gescoord werd er door Claudio Lopez(assist JS Veron). Davids, die uitblinker was geweest tegen Joegoslavië, had geen vat op Veron die telkens over hem heen liep.

De Boer was de beste man tegen Joegoslavië Jöhnk, tegen Argentinië was Zanetti hem de baas, hij werd ook vervangen door Overmars na een uur.

Veron was de man van de wedstrijd, ware het niet dat Bergkamp zijn 2e goede actie van de wedstrijd besloot met een wonderschone goal.
Jij roemt Veron nu o.a. om zijn eindpass en schot. Je kan alleen moeilijk beweren dat Veron een veel scorende speler is. En dat is ook waarom ik hem met Richard Witschge vergelijk. Witschge had net als Veron een prachtige traptechniek, maar scoorde nooit, en zette ook nooit iemand vrij voor de keeper.

Ik weet dat De Boer vervangen werd door Overmars. De reden daarvoor is mij onbekend. (was het geen tactische ingreep?) Maar goed: Overmars is ook niet zomaar iemand (had nog een actie buitenom gevolgd door een voorzet die door Kluivert niet verzilverd werd/gered werd door Roa).

De Boer had in de eerste helft enkele fraaie momenten (Nederlandse commentaar: "De Boer... twee man kwijt...") en leidde met een individuele actie het openingsdoelpunt van Kluivert in. Overdreven dus om te stellen dat-ie uit de wedstrijd gespeeld werd. (Naar mijn mening.)

Maar misschien heb ik het mis. Ik was destijds 13, en heb de wedstrijd nooit meer teruggezien. :blush: Complimenten trouwens voor je feitenkennis. Ik vind van mezelf dat ik een goed geheugen heb, maar jij overtreft me telkens weer. :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 02, 2007 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie