AJAX - Roda JC : 24-9-2005 om 20.15 uur

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt de uitslag van deze wedstrijd?

AJAX wint
33
94%
Gelijk spel
0
Geen stemmen
Roda JC wint
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 25, 2005 9:03 pm

Nee oké, dat ben ik met je eens. Ik stoor me er namelijk aan dat er soms weer zo'n post verschijnt die alleen maar bedoeld is om het vuurtje op te stoken.

Stom eigenlijk om daarop te reageren. Ga ik ook niet meer doen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 25, 2005 9:04 pm

:scared:

Wel weer even genoeg volwassen gedrag hier voor vandaag he. ;)

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo sep 25, 2005 9:48 pm

Maar nu weet ik nog steeds niet welke spits door Adriaanse aangekocht is?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 25, 2005 9:50 pm

Zlatan is toch door Adriaanse gekocht?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 9:59 pm

Mido
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 10:03 pm

Mr. Ajax schreef:Zlatan is toch door Adriaanse gekocht?
Eerder door Beenhakker. Mido ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 25, 2005 10:46 pm

Adriaanse had een veto.

Het verhaal over Petrov is bekend, neem ik aan. ;)

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 10:47 pm

nee
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 25, 2005 10:48 pm

Beenhakker was erg gecharmeerd van Petrov(die destijds bij Servette speelde), Adriaanse vond hem "te groot voor Servette, maar te klein voor het tafellaken."

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 10:51 pm

en waar speelt deze gozer nu dan?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 25, 2005 10:52 pm

A. Madrid.

Verder niets ten nadele van Petrov. Ik probeer alleen te illustreren dat een speler alleen kwam indien de TD en de hoofdcoach het eens waren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 10:54 pm

Jöhnk schreef:Adriaanse had een veto.

Het verhaal over Petrov is bekend, neem ik aan. ;)
Ja ja, te groot voor Servette... Een grap zo flauw dat ik die niet had durven maken. ;)

Adriaanse werd na zijn eerste seizoen bij Ajax min of meer onder curatele gesteld. Bij de aankoop van een spits werd hij overruled. Hij had Elleboog of H. willen halen. Beenhakker was helemaal gek van Zlatan. Adriaanse had zijn twijfels over de mentaliteit van de Zweed. Uiteindelijk ging hij overstag, maar niet van harte. Het boterde ook niet tussen hem en Zlatan.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 10:55 pm

Ik begrijp je, bedankt :xyxthumbs:

Ik vond die Petrov ( een goede snelle linkerbuitenspeler) trouwens goed spelen tegen Barcelona. Kon aardig ballen. Speelde hij niet voor Celtic?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 25, 2005 10:58 pm

Rishi schreef:Ik begrijp je, bedankt :xyxthumbs:

Ik vond die Petrov ( een goede snelle linkerbuitenspeler) trouwens goed spelen tegen Barcelona. Kon aardig ballen. Speelde hij niet voor Celtic?
Nee, dat is Stilian Petrov van Celtic. Da's een middenvelder.

Deze Petrov speelde in Duitsland. Voor Wolfsburg. Hij speelde inderdaad erg goed tegen Barcelona.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 11:02 pm

Aha, foutje :blush:

Waarom wilde Co hem niet dan?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 25, 2005 11:06 pm

joey schreef: Ja ja, te groot voor Servette... Een grap zo flauw dat ik die niet had durven maken. ;)

Adriaanse werd na zijn eerste seizoen bij Ajax min of meer onder curatele gesteld. Bij de aankoop van een spits werd hij overruled. Hij had Elleboog of H. willen halen. Beenhakker was helemaal gek van Zlatan. Adriaanse had zijn twijfels over de mentaliteit van de Zweed. Uiteindelijk ging hij overstag, maar niet van harte. Het boterde ook niet tussen hem en Zlatan.
Naar het schijnt heeft Adriaanse een ultrapositief scoutingsrapport over Zlatan geschreven.

Ik was destijds op de open dag, :blush: , en Adriaanse was als een kind zo blij met Zlatan. Tenminste, zo leek het.

Maar goed, wat ik probeerde aan te geven, is dat Charisteas weliswaar een aankoop van Koeman is, maar onder Blind pas iets laat zien (op een zgn. 1-0 voorsprong komt ;) ). Mido werd onder Adriaanse aanvankelijk als linksbuiten gehaald, maar ontpopte zich onder Koeman als kopsterke spits.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 02, 2007 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 25, 2005 11:06 pm

Rishi schreef:Aha, foutje :blush:

Waarom wilde Co hem niet dan?
Groot genoeg voor Servette, te klein voor het tafellaken. Whatever the fuck that means. :nooo:

Die jongen had niet misstaan bij Ajax. Fysiek sterk, durft een man uit te spelen en kan dat ook op snelheid, kan scoren, is al wat ouder en meer ervaren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 11:13 pm

Jöhnk schreef:Naar het schijnt heeft Adriaanse een ultrapositief scoutingsrapport over Zlatan geschreven.
Dat beweerde hij later, maar hij zei ook dat Zlatan niet goed bij zijn hoofd was, etc. etc. Hij heeft echt heel hard nagetrapt naar Zlatan, terwijl hij maar een paar maanden met hem heeft gewerkt.
Barbara Barend zei destijds dat Adriaanse VoH wilde, maar dat Zlatan de keus van Beenhakker was. Beenhakker wilde VoH per se niet, Adriaanse wilde wel de speler Zlatan maar de mens Zlatan zag hij niet zitten vanwege zijn reputatie. Zlatan was in Zweden in opspraak gekomen door een auto-ongeluk en een geintje waarbij hij verkleed als politieagent iets had uitgehaald en was gearresteerd of zoiets.
Achteraf vond Adriaanse dat hij toch gelijk had mbt Zlatan, en hij ergerde zich omdat hij de speler min of meer opgedrongen had gekregen. Vandaar zijn harde uithaal.
Dit is wat Barbara Barend toen zei en wat zij zegt klopt doorgaans wel.

Maargoed, wat ik probeerde aan te geven, is dat Charisteas weliswaar een aankoop van Koeman is, maar onder Blind pas iets laat zien (op een zgn. 1-0 voorsprong komt ;) ). Mido werd onder Adriaanse aanvankelijk als linksbuiten gehaald, maar ontpopte zich onder Koeman als kopsterke spits.
Ik zag in drie minuten dat Mido geen linksbuiten was, daar was hij veel te log voor. Onbegrijpelijk dat hij voor die positie was gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 11:16 pm

Zlatan spoorde ook niet. Het is dat hij zo goed kan voetballen dat je hem toch wel weer opstelt.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 11:27 pm

Dat is ook zo, Rishi, maar dat zeg je niet.

Ajax leert met horten en stoten


AMSTERDAM - Nourdin Boukhari stal een handvol seconden bij een ingooi en tot drie keer toe werd de bal teruggespeeld op keeper Hans Vonk. De klok stond al op 90 minuten.
Angelos Charisteas viert zijn tweede goal. Foto Pics United
Ajax leidde met 4-1 tegen Roda JC, maar de thuisploeg vermeed opzichtig het risico. De les van afgelopen woensdag was opgepikt, wilden de Ajacieden er maar mee zeggen.
Danny Blind gaf al bij zijn aanstelling aan dat de wederopstanding van Ajax met struikelpartijen gepaard zou gaan. Afgelopen week werd die voorspelling haarfijn onderstreept. Ajax toonde voetballend vooruitgang, maar bleek tegelijkertijd labiel en onvolwassen.
Tegen AZ zorgde een dubieuze tegentreffer voor totale verwarring en vond Ajax geen oplossing voor een tactische omzetting bij de tegenstander. Woensdag liet de ploeg zich op lachwekkende wijze foppen door het zwakke ADO Den Haag, dat in blessuretijd twee keer scoorde.
Pas in het thuisduel met Roda stapte Ajax zorgeloos van het veld.
Nog steeds met acht punten achterstand op de concurrentie, maar toch. Met het oog op de belangrijke Champions League-wedstrijd van morgen tegen Arsenal in ieder geval goed voor het zelfvertrouwen.
De chaotische week verleidde Blind zaterdag opnieuw tot een bescheiden koerswijziging. Niet onbegrijpelijk, maar het laat wel zien dat de Ajax-trainer niet altijd consequent is. Net als zijn voorganger Ronald Koeman schippert Blind geregeld met zijn ploeg en zijn spelers.
De Zeeuw noemt het ‘accenten verleggen’, maar het geeft vooral aan dat het nieuwe Ajax nog lang niet af is. Blind stuit binnen zijn selectie op beperkingen waar ook Koeman al mee worstelde.
De eerste gaat er alleen wat diplomatieker en soepeler mee om. Spelers als Wesley Sneijder en Nigel de Jong accepteerden onlangs ieder een reservebeurt, omdat Blind dergelijke beslissingen onderbouwt.
Toch lopen sommige keuzes ogenschijnlijk krom. Tegen Roda begon Ryan Babel op de bank ‘omdat hij geen échte linksbuiten is’. De aanvaller speelde echter wél maandenlang op die positie, terwijl zijn vervanger Boukhari onlangs nog te horen kreeg dat hij zich op het middenveld moet richten.
Tegen Willem II en AZ formeerde Blind een verkapt 4-4-2 systeem, met Babel zwervend rondom Markus Rosenberg. Zaterdag koos de trainer wél voor wat meer klassieke buitenspelers, omdat Angelos Charisteas behoefte heeft aan aanvoer vanaf de zijkant. Dat de Griek wederom speelde – en twee keer scoorde - druist weer in tegen Blinds stelling dat Rosenberg feitelijk zijn eerste spits is.
Ook opmerkelijk: Julien Escudé werd vóór dit seizoen aangewezen als nieuwe aanvoerder, maar kreeg zaterdag niet eens speelminuten toen vier verdedigers ontbraken.
Noem het tegenstrijdigheden in dienst van de vooruitgang. Blind is zoekende, maar overeind blijft dat Ajax zichtbaar groeit. Tegen Roda JC was het veldspel opnieuw acceptabel en deze keer hielp het resultaat een handje. Charisteas leidde met zijn twee treffers bovendien de aandacht af van het veelbesproken spitsenprobleem.
De Griek speelde verre van briljant, maar putte zichtbaar vertrouwen uit zijn goals. Na rust leidde Charisteas nauwelijks balverlies en maakte zich nuttig in de combinatie. Bij zijn eerste actie was de spits nog getrakteerd op zijn vertrouwde fluitconcert, 90 minuten later stond hij met een bos anjers te stralen. ‘Man van de wedstrijd’ vond 69 procent van het Amsterdamse publiek.
De eerste goal van Charisteas kwam voort uit een fraaie combinatie tussen Pienaar en Rosales, zijn tweede was een Limburgs kadootje. Pa Mamadou Kah liet de bal lopen voor Vladan Kujovic, maar allebei keken ze verstijfd toe hoe Charisteas in de 40ste minuut 2-0 maakte.
Na rust speelde Roda wat verder van het eigen doel, maar de ploeg van Huub Stevens creëerde amper gevaar. Steven Pienaar besliste het duel na 69 minuten met een schuiver: 3-0. De tegentreffer van Edrissa Sonko bracht Ajax niet in verwarring. Tomás Galásek bepaalde de eindstand op 4-1 uit een strafschop, versierd dankzij een stijlvolle fopduik van Boukhari.
AD

Waarom schippert Blind net als Koeman? Omdat het moeilijk is met deze selectie logische keuzes te maken. Dit is bijvoorbeeld geen selectie voor het systeem zoals in de statuten vastgelegd. Daarvoor moet je buitenspelers hebben die kunnen voorzetten. [/b]
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 11:30 pm

Verschil is dat Blind de ploeg laat voetballen. De intentie om te voetballen is groter en daardoor kan je makkelijker switchen van spelers.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 11:34 pm

Rishi schreef:Verschil is dat Blind de ploeg laat voetballen. De intentie om te voetballen is groter en daardoor kan je makkelijker switchen van spelers.
Mwah, de beslissing om Boukhari linksbuiten te zetten in plaats van Babel is ingegeven door wanhoop hoor. Babel was tegen ADO de slechtste man op het veld. Boukhari was al afgeschreven als linksbuiten maar Blind moet toch iets.

Ik noem maar iets.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 25, 2005 11:39 pm

Inderdaad, maar het is wel logisch en te verklaren. Mitea is geblesseerd. Er is geen vervanger. Babel doet het belabberd. Tegen Roda, afgaande op de voorgaande wedstrijden van Ajax en Roda, zou Ajax merendeel op de helft van Roda te vinden zijn. Dan is de keuze voor Boukhari heel logisch
IK GELOOF!!!!!!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo sep 25, 2005 11:43 pm

joey schreef:Mwah, de beslissing om Boukhari linksbuiten te zetten in plaats van Babel is ingegeven door wanhoop hoor. Babel was tegen ADO de slechtste man op het veld. Boukhari was al afgeschreven als linksbuiten maar Blind moet toch iets.

Ik noem maar iets.
Nou, nou. Wanhoop is te sterk. Boukhari moest zich op de positie van linkermiddenvelder richten, maar als de nood aan de man kwam zou Blind het niet schuwen om hem weer als linksbuiten te gebruiken. Dat heeft vantevoren aangegeven. Een legitieme actie van Blind dus.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 25, 2005 11:47 pm

Moeten jullie niet eens gaan slapen ofzo? ;)

Plaats reactie