Ajax - FC Twente 10-05-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door LucaS » vr mei 08, 2009 4:40 pm

Dus jullie denken serieus dat deze actie tot gevolg zal hebben dat spelers en bestuur zich in het vervolg anders zullen gedragen dan dat ze zonder actie gedaan zouden hebben? Het lijkt me sterk.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Ramona » vr mei 08, 2009 4:44 pm

Dat zeg ik niet; het zal wel iets duidelijk maken...en initiatief daaromtrent vind ik goed...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Thijs » vr mei 08, 2009 4:55 pm

Misschien gaat er dan een lichtje branden dat er niet een paar 100 man hiervan balen, maar dat er echt duizenden/tienduizenden mensen zijn die gewoon ontzettend veel pijn hebben van zo'n afslachting als zondag.

Het kan wat ogen openen, ik vind braaf klappen en 'huphup' roepen een beetje raar bij een wedstrijd die nergens meer over gaat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Vedette-10- » vr mei 08, 2009 4:58 pm

Ik denk zeker wel dat de spelers dit niet weer willen meemaken, dat ze worden uitgekotst door hun achterban. Maar ik vind het onterecht, zoals Van Basten al aangaf dat hij ervan overtuigd was dat zijn spelers hun uiterste best hebben gedaan. Uiterste vind ik overdreven, maar ze hebben het absoluut goed willen doen.
Aan de andere kant kan ik begrijpen dat de supporters kwaad zijn dat Ajax zo weinig nog voorstelt in de voetbalwereld, het is niet goed genoeg en het is goed dat zij dit niet accepteren.
Ik denk alleen dat het effect van deze actie niet de club zou redden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Thijs » vr mei 08, 2009 5:07 pm

Tsja, wat is dan 'je best doen'. Als Ajax dat heilige vuur uit Enschede, Hamburg en Firenze ook had getoond in Arnhem, Eindhoven, Heerenveen en Rotterdam hadden we denk ik nu niet in deze situatie gezeten.

En ik snap best dat het niet elke week allemaal evengoed lukt, maar dat échte knokken voor elkaar, strijden voor elke bal, gáán tot je erbij neervalt....ik zag het afgelopen zondag eerlijk gezegd niet echt terug. En met die over-mijn-lijkinstelling stonden we nu op zeker minimaal 2e.

En ik ken het voetbalwereldje nu inmiddels goed genoeg om te beseffen dat je niet elke week even óver dat randje kunt gaan en boven jezelf uitstijgen en weet-ik-wat, maar doe het in ieder geval wel in de wedstrijden die belangrijk zijn en die je niet op 70% wel wint. (A la De Graafschap-thuis)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Daily Blind » vr mei 08, 2009 5:09 pm

Ik weet nu al dat het niemand iets doet binnen AJAX.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door mattie » vr mei 08, 2009 5:09 pm

wij moeten ons melden bij ingang D voor de champ camp. Is mijn zoon nu ook de dupe? Volgens mij niet maar toch vraag ik het ff voor de zekerheid.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Ramona » vr mei 08, 2009 5:09 pm

@Thijs, Amen!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door LucaS » vr mei 08, 2009 5:17 pm

Ik vind het nogal naief om te denken dat dit iets verandert. Zo'n actie hou je voor jezelf en voor niemand anders.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Thijs » vr mei 08, 2009 5:22 pm

mattie schreef:wij moeten ons melden bij ingang D voor de champ camp. Is mijn zoon nu ook de dupe? Volgens mij niet maar toch vraag ik het ff voor de zekerheid.
Nee, je kan er gewoon in mattie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door El Clavo » vr mei 08, 2009 5:24 pm

LucaS schreef:Dus jullie denken serieus dat deze actie tot gevolg zal hebben dat spelers en bestuur zich in het vervolg anders zullen gedragen dan dat ze zonder actie gedaan zouden hebben? Het lijkt me sterk.
Je als makke lammetjes jaar in jaar uit naar de slachtbank laten leiden werkt ook niet. Ik vind het al jaren veel te rustig onder de supporters.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door brigade zuid » vr mei 08, 2009 6:27 pm

Idd leuk dat er weer eens wat gebeurd.. normaal had ik zondag overgeslagen maar nu ga ik wel ff.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door mattie » vr mei 08, 2009 6:52 pm

Thijs schreef:
mattie schreef:wij moeten ons melden bij ingang D voor de champ camp. Is mijn zoon nu ook de dupe? Volgens mij niet maar toch vraag ik het ff voor de zekerheid.
Nee, je kan er gewoon in mattie.
Dank je Thijs voor je antwoord :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Timo kan nu al niet meer slapen en vraagt elke ochtend hoe lang nog, Pappa?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Jim » za mei 09, 2009 12:03 am

El Clavo schreef: Je als makke lammetjes jaar in jaar uit naar de slachtbank laten leiden werkt ook niet. Ik vind het al jaren veel te rustig onder de supporters.
Tja, ik huldig het standpunt dat een bezoeker van een sportwedstrijd geen recht heeft op een gegarandeerde aantrekkelijke voorstelling en/of gegarandeerde goede resultaten. Ook niet als hij voor zijn bezoek een hoop geld neertelt. Een wedstrijd kent nu eenmaal winnaars en verliezers. De keuze voor zijn bezoek en daarvoor te betalen maakt de bezoeker geheel zelf.
Als de geboden waar voor zijn geld hem om wat voor reden dan ook niet bevalt, kan hij besluiten de volgende keer niet meer te komen of b.v. geen nieuwe seizoenskaart meer te nemen. Ook dat zijn allemaal eigen keuzes. That's it. Maar mijn standpunt in deze zal ongetwijfeld veel te klinisch/simplistisch zijn.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » za mei 09, 2009 12:59 am

Klinkt inderdaad erg kil. Maar ik weet niet hoe jij dat normaal doet, maar als de geboden waar tegenvalt, dan zeg ik daar wat van. Of het nou in een restaurant is of waar dan ook. Helaas ben ik een roepend ein de woestijn als ik een mailtje naar het Ajax-bestuur zou sturen. Dus pak je het wat groter aan, zodat je weet dat je boodschap/signaal overkomt.

Het is te makkelijk om te zeggen dat we ervoor kiezen, en dat je geen garanties hebt e.d. Dit is niet te vergelijken met zomaar van alles. Het bestuur weet ook wel dat we elk jaar toch weer komen. Daardoor komen we misschien op de een of andere manier dom over, sadomasochitisch misschien wel. Maar dat betekent niet dat we met ons laten sollen. Ze mogen best weten dat het opstappen van Marco niet zomaar weer goed is ontvangen door 'de capuchonnetjes' en dat we voorlopig weer stil zijn. We moeten eens goed van ons laten horen dat we niet wéér rustig meehobbelen achter het bestuur aan in de zoektocht naar die nieuwe verlosser en het allemaal apatisch afwachten.
Op naar de vierde ster!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Aristides » za mei 09, 2009 1:09 am

Tja, ik huldig het standpunt dat een bezoeker van een sportwedstrijd geen recht heeft op een gegarandeerde aantrekkelijke voorstelling en/of gegarandeerde goede resultaten. Ook niet als hij voor zijn bezoek een hoop geld neertelt. Een wedstrijd kent nu eenmaal winnaars en verliezers. De keuze voor zijn bezoek en daarvoor te betalen maakt de bezoeker geheel zelf.
Als de geboden waar voor zijn geld hem om wat voor reden dan ook niet bevalt, kan hij besluiten de volgende keer niet meer te komen of b.v. geen nieuwe seizoenskaart meer te nemen. Ook dat zijn allemaal eigen keuzes. That's it. Maar mijn standpunt in deze zal ongetwijfeld veel te klinisch/simplistisch zijn.
Je hebt volkomen gelijk, ook wat betreft die laatste zin. De zin "De keuze voor zijn bezoek en daarvoor te betalen maakt de bezoeker geheel zelf." is 100% juist, al bezoeken veel supporters nooit een wedstrijd.

Om de een af andere reden denken velen dat Ajax en feyenoord en ??? zich aan die wetmatigheid (inkopen is geen garantie voor succes, zie MvB en DB) kunnen onttrekken. Ik ken nu al de pr-campagne rond Mario Been, de feyenoorders zullen weer massaal naar het kuipje gaan. Bij Ajax zal hetzelfde gebeuren (al kan ik de invloed van de lokale en regionale tv niet inschatten, hier in het Rijnmondgebied is het "twee handen op één feyenoordbuik?") en zullen vele "lemmingen" weer hopen op een succesvol seizoen. De vraag is:"Waarom ben ik ook zo'n lemming?"

Ajax - Twente gaat voor Ajax om het behoud van plaats drie (HtC en Koster hoefden zich geen zorgen te maken om die plaats) en de coach vertrekt! Een zwaktebod.

Ik heb de A1 onder Johnny van 't Schip goed zien voetballen, ik hoop een succes voor hem.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door El Clavo » za mei 09, 2009 8:30 am

Jim schreef:
El Clavo schreef: Je als makke lammetjes jaar in jaar uit naar de slachtbank laten leiden werkt ook niet. Ik vind het al jaren veel te rustig onder de supporters.
Tja, ik huldig het standpunt dat een bezoeker van een sportwedstrijd geen recht heeft op een gegarandeerde aantrekkelijke voorstelling en/of gegarandeerde goede resultaten. Ook niet als hij voor zijn bezoek een hoop geld neertelt. Een wedstrijd kent nu eenmaal winnaars en verliezers. De keuze voor zijn bezoek en daarvoor te betalen maakt de bezoeker geheel zelf.
Als de geboden waar voor zijn geld hem om wat voor reden dan ook niet bevalt, kan hij besluiten de volgende keer niet meer te komen of b.v. geen nieuwe seizoenskaart meer te nemen. Ook dat zijn allemaal eigen keuzes. That's it. Maar mijn standpunt in deze zal ongetwijfeld veel te klinisch/simplistisch zijn.
Als dit om je plaatselijke amateurclub uit de 7e klasse zou gaan zou ik je helemaal gelijk geven!

Niemand eist elke week een 10-0 een overwinning, niemand. Ja Voetske misschien :smallgrin.gif:

Liefde voor je club is nou eenmaal niet in geld uit te drukken, maar dat zal wel te simplistisch zijn.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Thafunk » za mei 09, 2009 8:49 am

Ik kan een actie nog wel begrijpen wanneer resultaten uitblijven en de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn er al een tijd zitten. Maar nu heb je te maken met een nieuw bestuur én de coach heeft net zelf z'n conclusies al getrokken. Volgens mij blijft er niet veel over om actie voor te voeren.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Rooie » za mei 09, 2009 9:07 am

Spelers?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58854
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door 999 » za mei 09, 2009 9:18 am

SUPPORTERS BLOKKEREN ARENA

AMSTERDAM, zaterdag

Een paar Ajaxsupportersgroepen hebben aangekondigd om morgen tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Twente actie te voeren tegen het slechte beleid en de slechte prestaties van de afgelopen jaren.

De fans van onder andere de F-Side en Vak 410 zijn van plan om twee toegangen in het zuidelijke deel van de Amsterdam ArenA te barricaderen. Tijdens de rust is het de bedoeling dat de vakken volstromen en dat de club de gehele tweede helft op volle kracht wordt aangemoedigd, ongeacht de stand. Een open brief zal op groot formaat in het stadion te zien zijn.

De politie houdt de situatie rond het stadion morgenmiddag scherp in de gaten. „Alle supporters die de wedstrijd willen bijwonen, moeten zonder problemen in het stadion kunnen komen”, zegt een woordvoerster.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58854
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door 999 » za mei 09, 2009 9:23 am

Pride of Amsterdam schreef:Klinkt inderdaad erg kil. Maar ik weet niet hoe jij dat normaal doet, maar als de geboden waar tegenvalt, dan zeg ik daar wat van. Of het nou in een restaurant is of waar dan ook. Helaas ben ik een roepend ein de woestijn als ik een mailtje naar het Ajax-bestuur zou sturen. Dus pak je het wat groter aan, zodat je weet dat je boodschap/signaal overkomt.

Het is te makkelijk om te zeggen dat we ervoor kiezen, en dat je geen garanties hebt e.d. Dit is niet te vergelijken met zomaar van alles. Het bestuur weet ook wel dat we elk jaar toch weer komen. Daardoor komen we misschien op de een of andere manier dom over, sadomasochitisch misschien wel. Maar dat betekent niet dat we met ons laten sollen. Ze mogen best weten dat het opstappen van Marco niet zomaar weer goed is ontvangen door 'de capuchonnetjes' en dat we voorlopig weer stil zijn. We moeten eens goed van ons laten horen dat we niet wéér rustig meehobbelen achter het bestuur aan in de zoektocht naar die nieuwe verlosser en het allemaal apatisch afwachten.
Vond het wel leuk.Die aktie na de 4 - 0 van Sparta uit.En dan denk je dur zal wel wat zinnings uit die supportersgroep komen richting MVB .. tja het enige wat je hoorde was " Werken " .. " Werken moet je " .. " Je moet Werken voor je geld " .. " Nee nee Werken " .. trouwens die capuchonnetjes aktie was van het zelfde laken en pak .. hoop gebral ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33828
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Duke » za mei 09, 2009 9:29 am

Werken! Werken!

Het lijkt Feyenoord wel! :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Rooie » za mei 09, 2009 9:31 am

Van die beelden gaan bij mij altijd m'n haren overeind staan, daar erger ik me kapot aan. Neemt niet weg dat er ook een stuk intelligentere 'capuchonnetjes' rondlopen, maar dat blijkbaar de meest inhoudslozen altijd vocaal voorop staan bij die opwachtacties.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door brigade zuid » za mei 09, 2009 11:42 am

Ik vind het juist prachtig dit soort supportersacties zoals de bus laten stoppen, trainingsveld opkomen, ingang barricaderen etc. en ook al haalt het niks uit, boeien, als een mak lammetje alles maar over je heen laten gaan is ook niet echt wat. Ik hoop alleen dat deze actie nou eens lukt, vaak gaan dit soort dingen altijd verkeerd bij ons.. zul je zien dat er alleen een groepje 410 en een paar van F over blijven die buiten wachten en de rest zit lekker binnen te klappen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 10-05-2009

Bericht door Neefkens » za mei 09, 2009 11:45 am

Totaal belachelijke acties vind ik dat. Net alsof de spelers en de leiding niet doodziek zijn van wat er gebeurd is dit seizoen.

Plaats reactie