Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Marillion » zo mei 03, 2009 5:47 pm

Lekker Ajax weekendje zo. Onze modderschuit gaat even met 0-4 onderuit op het kasteel en geeft zo de 2e plaats (voor wat het nog waard was) al voor de confrontatie met Twente weg. De Amateurs degraderen uit de hoofdklasse, de A1 laat de titel liggen en Jong Ajax krijgt een pak slaag in Eindhoven. Is er nog meer mislukt? :confused.gif:

Ik ga nu nog even niet meedoen aan speculaties over Van Basten. Maar duidelijk is wel dat hij onder de streep voor dit seizoen gewoon een dikke onvoldoende krijgt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door mattie » zo mei 03, 2009 5:52 pm

Rednose schreef:De logica der dingen is dat Van Basten blijft als hij dat zelf wil. Het helpt ook nix om elke keer de trainer te ontslaan, dat heb ik nu wel gezien.
Dan liever doorbijten en consequent voor je ingezette koers gaan met deze trainer.
Al vrees ik dat een een zeker Co wel eens gelijk kon hebben met zijn opmerking over paarden en ruiters.....waar veel mensen toen over vielen.
Aan de andere kant kan het weer kantelen, ik blijf een optimist en geloof eerlijk gezegd niet dat weer een nieuwe trainer de oplossing is. Liever een tijdje doorbijten en een vaste lijn houden.
(zucht....maar of ik er groot geloof in heb.......*diepe zucht*)
Witte Lijn zeker :biggrin.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door brigade zuid » zo mei 03, 2009 6:31 pm

De spelersbus is ook weer opgewacht bij de arena zie ik net.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Toppie » zo mei 03, 2009 6:38 pm

brigade zuid schreef:De spelersbus is ook weer opgewacht bij de arena zie ik net.
Die kan je bijna met elke uitwedstrjijd tegenhouden. Het is triest diep en diep triest deze trainer

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door LucaS » zo mei 03, 2009 6:47 pm

Zelden Ajax zo kansloos eraf gespeeld zien worden. Ja, twee weken geleden.
Ik geloof nog steeds niet dat de trainer het voornaamste probleem is. Suarez kan wel leuk in de kleedkamer tekeer gaan, maar net als John de Wolf heb ik gezien dat meneer geen meter liep. Net als vele spelers gewoon stilstonden en pas in beweging kwamen als de bal toch per ongeluk hun kant uit dreigde te komen. Te laat dus.

Van Basten zal in zijn selectie weer een schoonmaak moeten houden. Meer spelers die ook een beetje karakter en strijdlust brengen. Er is in het veld helemaal niemand die het voortouw neemt. Vandaag was nota bene Aissati degene die als enige probeerde nog een beetje vuur in de ploeg te brengen.
I think I lost my fucking headache

Donkey Shot

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Donkey Shot » zo mei 03, 2009 6:59 pm

maar t nieuwe uitshirt stond geweldig

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Kowalczyk » zo mei 03, 2009 7:03 pm

Donkey Shot schreef:maar t nieuwe uitshirt stond geweldig
Ja. Vond ik ook.

Ziet er echt goed uit.

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 03, 2009 7:56 pm

brigade zuid schreef:De spelersbus is ook weer opgewacht bij de arena zie ik net.
Je hebt gelijk, we worden echt Feyenoord 2.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door bryan » zo mei 03, 2009 7:58 pm

Ik geloof nog steeds niet dat de trainer het voornaamste probleem is. Suarez kan wel leuk in de kleedkamer tekeer gaan, maar net als John de Wolf heb ik gezien dat meneer geen meter liep. Net als vele spelers gewoon stilstonden en pas in beweging kwamen als de bal toch per ongeluk hun kant uit dreigde te komen. Te laat dus.

Van Basten zal in zijn selectie weer een schoonmaak moeten houden. Meer spelers die ook een beetje karakter en strijdlust brengen. Er is in het veld helemaal niemand die het voortouw neemt. Vandaag was nota bene Aissati degene die als enige probeerde nog een beetje vuur in de ploeg te brengen.
Dat ligt zeker aan de trainer. Hij moet ze motiveren. Hij moet zorgen dat ze het veld op gaan met een gedachte dat ze godverdomme niet gaan verliezen. Maar MvB is een trainer die pas een paar maanden geleden voor het eerst heeft geleerd dat een speler af en toe een arm om zijn schouder nodig heeft. Sorry hoor, maar hij is gewoon niet geschikt als voetbaltrainer.

Zie Ierland: Vorige trainer was Steve Staunton. Qua persoonlijkheid leek ie op Van Basten. Zo'n ex-prof die gelijk gaat trainen en moeite heeft om zich goed uit te drukken en communiceren. Ierland speelde waardeloos. De spelers speelde zonder vechtlust. Dan komt de huidige trainer: Giovanni Trapattoni. Zelfde spelers, totaal andere instelling, veel beter gespeeld. Omdat Trap een grote trainer is die spelers weet te motiveren.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 7:58 pm

Vond je? Ik vond het tenue totaal niet mooi(Excelsior-achtig), gelukkig waren deze broekjes alleen maar voor tegen Sparta. Ik vind het weinig Amsterdams uitstralen, te weinig rood. Ik heb het vroegere zwart-rode Ajaxshirt aan, vind ik veel meer hebben dan dit Ajaxshirt. Minder Milan-achtig.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Jeroen126 » zo mei 03, 2009 9:29 pm

Auw.

Ik kan wel een heel betoog schrijven over mijn kutmiddag op het kasteel, over dit zielige kut Ajax, maar ja, waarom zou ik ook.

Auw.

Ik ga volgende week in ieder geval niet. Stik er maar in. Ik hoop dat er helemaal niemand gaat, dat zal ze leren.

Marco, eruit!

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Wouter » zo mei 03, 2009 11:25 pm

Dat ligt zeker aan de trainer. Hij moet ze motiveren.
Hmm. Ajax heeft natuurlijk aan alle kanten keihard gefaald dit seizoen. Zelfs als topclub kun je een keer verliezen, maar als Ajax met uitslagen als 6-2, 4-0 en 4-1 op zijn bek gaat zit het wel heel erg mis. Ik denk niet dat dat alleen aan motivatie ligt. Ik heb natuurlijk Vitesse-Ajax gezien en ik vond Ajax toen heel zwak op het middenveld, waar de slag volledig werd verloren door Ajax, en achterin, waar enorme gaten vielen, waar vooral Nilsson toen dankbaar gebruik van maakte. Misschien loopt in die linies wel gewoon te weinig kwaliteit rond? Maar ja, Ajax heeft een krankzinnig bedrag geïnvesteerd afgelopen zomer en ook daar is Van Basten natuurlijk grotendeels verantwoordelijk voor.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Daily Blind » zo mei 03, 2009 11:40 pm

Het was weer genieten!! :blub.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Dubbel » ma mei 04, 2009 5:53 am

Luie kolere Ajacieden! 1 punt uit 9 in de 3 wedstrijden waarin er nog wat te halen viel. Geef me maar een schop want ik zal nog wel in tijdperk 2 leven maar dit is echt niet te pruimen. Was Sparta heel goed vandaag? Ik bedoel, wat is er aan de hand? Een week of twee terug wonnen we nog met 7-0. Nou ja, over en sluiten dus nu. Hopelijk winnen we de laatste pot nog en worden we derde (boven Feyenoord en Psv) terwijl we dan ook de laatste twee duels tegen de top 2 niet hebben verloren. De vorige zin komt trouwens uit het spoorboekje voor tijdperk 3.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Cluijffert » ma mei 04, 2009 6:41 am

Ja, een goede trainer hij zou toch meer uit dit team moeten halen dan een rookie en weinig getalenteerd coach als MvB.
bryan schreef:
Ik geloof nog steeds niet dat de trainer het voornaamste probleem is. Suarez kan wel leuk in de kleedkamer tekeer gaan, maar net als John de Wolf heb ik gezien dat meneer geen meter liep. Net als vele spelers gewoon stilstonden en pas in beweging kwamen als de bal toch per ongeluk hun kant uit dreigde te komen. Te laat dus.

Van Basten zal in zijn selectie weer een schoonmaak moeten houden. Meer spelers die ook een beetje karakter en strijdlust brengen. Er is in het veld helemaal niemand die het voortouw neemt. Vandaag was nota bene Aissati degene die als enige probeerde nog een beetje vuur in de ploeg te brengen.
Dat ligt zeker aan de trainer. Hij moet ze motiveren. Hij moet zorgen dat ze het veld op gaan met een gedachte dat ze godverdomme niet gaan verliezen. Maar MvB is een trainer die pas een paar maanden geleden voor het eerst heeft geleerd dat een speler af en toe een arm om zijn schouder nodig heeft. Sorry hoor, maar hij is gewoon niet geschikt als voetbaltrainer.

Zie Ierland: Vorige trainer was Steve Staunton. Qua persoonlijkheid leek ie op Van Basten. Zo'n ex-prof die gelijk gaat trainen en moeite heeft om zich goed uit te drukken en communiceren. Ierland speelde waardeloos. De spelers speelde zonder vechtlust. Dan komt de huidige trainer: Giovanni Trapattoni. Zelfde spelers, totaal andere instelling, veel beter gespeeld. Omdat Trap een grote trainer is die spelers weet te motiveren.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door 999 » ma mei 04, 2009 7:39 am

Sparta vernedert Ajax (4-0) en veroordeelt lamlendige Amsterdammers tot UEFA Cup

Verloren seizoen

AMSTERDAM, maandag

Het eerste jaar met Marco van Basten aan het roer is voor Ajax uitgelopen op een verloren seizoen. De trainer van de Amsterdammers verdiende – ondanks 34 miljoen euro aan investeringen en het vroegtijdig verspelen van de landstitel – lange tijd het voordeel van de twijfel, haalde tot gisteren meer punten dan de vorige jaargang en had plaatsing voor de voorronde van de Champions League in eigen hand. Tegen Sparta volgde echter de totale ontmaskering. De uitslag (4-0) en de manier waarop Ajax zich liet afslachten, waren een topclub onwaardig.

„Ik ben er verantwoordelijk voor hoe Ajax 1 presteert”, zocht Van Basten na afloop terecht de schuld bij zichzelf voor het definitief verspelen van de tweede plaats aan FC Twente. „Ik kan mezelf een heleboel vragen stellen. Welke?

Bijvoorbeeld hoe het in godsnaam mogelijk is dat we niet in staat zijn om van Sparta te winnen als het ertoe doet.”

Zijn collega Foeke Booy, die met recht trots was op zijn Spartanen, die zich op eigen kracht veilig speelden, gaf ongewild het antwoord. „We hebben met ons hart gespeeld. We zijn met strijd en arbeid de wedstrijd ingegaan en hebben het verschil in kwaliteit gecompenseerd.” Hoewel Ajax de tweede plaats in eigen hand had, hing dát elftal – in de 33e speelronde nóg steeds – als los zand aan elkaar. Het veelgehoorde verwijt dat Van Basten zijn spelers niet weet te raken, werd bevestigd, want ondanks de enorme belangen speelde niet alleen elke Ajacied ver onder de maat, maar was ook de inzet beneden peil.

„Wij zijn niet in staat om met teleurstelling, een achterstand om te gaan”, kende Van Basten ook de beschamende statistieken in de 17 uitduels: acht zeges, twee gelijkspelen en zeven nederlagen. „Er sluipt dan iets in de ploeg en dat is moeilijk te pakken, maar veel jongens doen dan niet meer wat ze normaal doen. Is het kwaliteit, mentaliteit of fysiek? Ik denk dat het er allemaal mee heeft te maken.”

„Volgend jaar zal het beter moeten”, besefte de geplaagde coach. „Ik heb de intentie om door te gaan. Of de directie ook verder wil? Dat moet je aan de directie vragen.” Algemeen directeur Rik van den Boog sprak van een grote teleurstelling. „Maar ik vind het zo kort op de wedstrijd niet verstandig om vragen te beantwoorden.”

Van Basten zal de komende weken in elk geval ook zijn eigen functioneren tegen het licht houden. „Het is logisch dat er serieus gepraat zal worden. Ik moet mezelf afvragen hoe ik de boel hier aan de praat krijg. Ik ben een redelijk mens en sta open voor suggesties en ideeën”, stelde hij zich kwetsbaar op.

Feit is wel, dat de boel bij Ajax volgend jaar snel op de rit moet staan. Bij een aantal nederlagen aan het begin van het nieuwe seizoen zal de druk onhoudbaar worden. Of je nu Van Basten heet, clubicoon bent, of niet.

De spreekkoren van de eigen supporters moeten door merg en been zijn gegaan. „Voetballen, voetballen”, „4-0, 4-0 en Ajax staat voor l..” en „Marco, neem je rotzooi mee”, klonk het uit het Ajax-supportersvak nadat Edouard Duplan, Yuri Rose (na een fout van Kenneth Vermeer), de ijzersterk spelende Joshua John en uitblinker Ayodele Adeleye Sparta een voorschot op de dikverdiende overwinning hadden gegeven: 4-0. Het leedvermaak buiten Amsterdam zal de komende dagen weer groot zijn.

In welk stadion Ajax dit seizoen met de achterstand op AZ ook kwam: steevast klonk het ’helemaal niets in Amsterdam’. Niets, zo zal plaatsing voor de Europa League door Van Basten en zijn spelers, en zeker door financieel directeur Jeroen Slop,inderdaad worden ervaren. Sparta - Ajax 4-0 (2-0). 41. Duplan 1-0, 45. Rose 2-0, 77. John 3-0, 90. Adeleye 4-0. Scheidsrechter: Wegereef. Toeschouwers: 10.894. Rode kaart: 76. Oleguer (Ajax). Gele kaart: Rutjes,


Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sparta Rotterdam - Ajax 03-05-2009

Bericht door Rednose » ma mei 04, 2009 9:19 pm

Thom schreef:
Rednose schreef:De logica der dingen is dat Van Basten blijft als hij dat zelf wil. Het helpt ook nix om elke keer de trainer te ontslaan, dat heb ik nu wel gezien.
Dan liever doorbijten en consequent voor je ingezette koers gaan met deze trainer.
Al vrees ik dat een een zeker Co wel eens gelijk kon hebben met zijn opmerking over paarden en ruiters.....waar veel mensen toen over vielen.
Aan de andere kant kan het weer kantelen, ik blijf een optimist en geloof eerlijk gezegd niet dat weer een nieuwe trainer de oplossing is. Liever een tijdje doorbijten en een vaste lijn houden.
(zucht....maar of ik er groot geloof in heb.......*diepe zucht*)
Al definitief op de wijn overgestapt?
:666.gif:
Grijns....meteen maar aan de Spaanse cognac gegaan....gelukkig had ik vrij vandaag :wizard_d.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Plaats reactie