Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 26, 2009 7:30 pm

Ok, we speelden met een mannetje meer, en dat staat het huis van van Gaal blijkbaar niet meer. Maar toch. Op de afwerking na, was de 2de helft veel beter dan dat potje tegen Willem II (een monsterzege die me geenszins imponeerde). Ajax heerste als het zelden deed dit seizoen. De ene na de andere aanval stroomde op het Alkmaarse doel af. Werkelijk een raadsel dat mensen dan toch alleen maar op Ajax zeiken.

Er is genoeg op Ajax aan te merken, maar vandaag was het, in de tweede helft (heb de eerste niet gezien), toch gewoon prima? Als Ajax iedere wedstrijd met zoveel vertrouwen en overmacht speelt wordt er maar 1 ploeg kampioen. Ik zie deze wedstrijd ook in het kader van het groeiproces. Blijkbaar was de eerste helft niks. De klap van verleden week dreunde misschien nog door, maar de vertwijfeling werd na de rust mooi weggespoeld. Weer een stapje in de goede richting. Ajax speelde dwingend en met veel vertrouwen, gunde de Alkmaarders de bal niet, was fel in de duels, en had bij de afwerking pech. Kan gebeuren. Afijn. Ik heb me vermaakt. Verder bouwen!
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo apr 26, 2009 7:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door wimpey » zo apr 26, 2009 7:34 pm

Zlatan Son of God schreef: EN ja ik weet dat ik een briljante coach ben, dat laat ik al jaren wekelijk op het veld zien.
Het lijkt wel of ik Co Adriaanse hoor. :smallgrin.gif:

Ik ben het trouwens met Voetske eens: ik vond het bedroevend. De eerste helft was ronduit een drama. Hoe kún je zó beginnen tegen een ploeg die de hele week recepties heeft afgelopen en nog half lam in het veld stond?! Ajax hielp AZ in het zadel: zo langzaam, zo doorzichtig.

Met Vertonghen erbij kwamen er i.i.g. impulsen van achteruit. Het voetbal was niet goed, maar Ajax kreeg kans op kans. Maar goed: Ajax en kansen, daar kun je dit seizoen een boek over schrijven. Een tweede boek kan geschreven worden over het complete gebrek aan professionalisme.

Luis Suarez heeft mazzel dat Rijkaard of Frank de Boer niet in het veld stonden. Dergelijke winnaars hadden 'm na dat Panenka-tje een muilpeer verkocht. Hoe kun je in zo'n wedstrijd waar zoveel op het spel staat zoiets doms proberen. Compleet gebrek aan beroepsernst en professionalisme.

Twente wordt trouwens 2e. Die vegen AZ volgende week van de mat. Ajax moet naar Sparta, altijd lastig. 3-0, 2-2 in de laatste seizoenen. En ik zie Ajax niet van Twente winnen.

MVB: ik vond het tactisch vandaag niet sterk. Niet voor het eerst. Het spel was stroperig, ook iets dat te vaak terug keert. Het gaat allemaal zó moeizaam. Hij doet het niet beter dan z'n voorgangers. Terwijl ie toch was aangesteld om het wél beter te doen. Conclusie? 2e worden en komend seizoen de CL halen, dán doe je het beter. Hopelijk lukt het nog...

Maar op het moment dat iemand met een wippertje een pingel probeert te verzilveren, sta je als trainer machteloos. Zo lullig is voetbal dan ook wel weer. Tussen hero en villain ligt een dunne scheidslijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door peter » zo apr 26, 2009 7:39 pm

Dramatische eerste helft gezien en een hele leuke tweede helft. Dirk en co zaten recht achter me en fulmineerden er op los. Vooral Vink moest het ontgelden haha.

Goed voetbal heb ik niet gezien, trouwens. Het was heel erg traag en ook nog eens met weinig creativiteit. Wel kans op kans en daarom hadden we hier ook gewoon moeten winnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » zo apr 26, 2009 8:39 pm

Zal toch niet zijn dat Psv nog 2e wordt ...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » zo apr 26, 2009 9:04 pm

Héérlijk twaalf kilometer gewandeld langs kazematten in de voormalige Grebbelinie, ter hoogte van Woudenberg en Scherpenzeel. Schitterende wandelroute door de Gelderse Vallei, over de oude Liniedijk langs het Valleikanaal. Daarna lekker een terrasje gepakt - in de zon - in het prachtige Wijk bij Duurstede.

Kortom: een topzondag. Heerlijk. En morgenavond lekker naar De Toekomst.

Wat heeft 't eerste eigenlijk gedaan, jongens? :wink.gif:

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jeroen126 » zo apr 26, 2009 9:17 pm

Geprobeerd jouw wandeltempo gedurende 90 minuten zo nauwkeurig mogelijk na te doen, Ko :biggthumpup.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daniel » zo apr 26, 2009 11:35 pm

Zlatan Son of God schreef:EN ja ik weet dat ik een briljante coach ben, dat laat ik al jaren wekelijk op het veld zien.
Nou, ga jij toch Ajax trainen? Zijn we eindelijk eens gered. Geweldig. El Salvador. Hebben ze ook zoiets in België niet gedaan? Fan die een boze bom brief schreef naar de club én trainer, waarop de trainer helemaal ziek van alle commentaar de fan de gelegenheid gaf om voor de groep te staan en dat de spelers al na een kwartier de training weer terug wilde van de officiele coach omdat de fan er niets van bakte.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 11:57 pm

Donkey Shot schreef::drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: tuurlijk zsog, het was omdat onze Argentijnse tuinkabouter vast werd gehouden, niet omdat Suarez dook, natuurlijk...
nog steeds zo stellig van je gelijk? Nu zowel vink als alle programma's er ook over hebben gehad! Misschien maar eens tijd voor een goede bril.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » ma apr 27, 2009 7:29 am

Labiele Amsterdammers missen tegen AZ opnieuw kans op tweede plaats

Ajax schiet tekort


AMSTERDAM, maandag

Ajax mist de meedogenloosheid die de echte topclubs kenmerkt. Die conclusie moest in de Amsterdam ArenA worden getrokken, nadat de Amsterdammers in de bloedstollende strijd om de tweede plaats voor de tweede keer op rij verzuimden te profiteren van een misstap van FC Twente. Nadat PSV in het Philips Stadion geen spaan van Ajax heel liet (6-2), bleef kampioen AZ ondanks een makkelijk geïncasseerde rode kaart voor Stijn Schaars, een belachelijke penalty voor de thuisclub én een Ajaxkansenregen overeind (1-1). „We hebben de voorronde van de Champions League nog steeds in eigen hand”, hield Van Basten na het knotsgekke duel de moed erin.

De eerste helft zag het er niet naar uit, dat na 107 minuten voetbal elf Ajacieden ontredderd ter aarde zouden storten. Het gehavende AZ kreeg via Jeremain Lens (gestuit door Kenneth Vermeer) en Marko Vejinovic (voorlangs) de beste kansen op de openingstreffer, scoorde na 23 minuten via Lens alsnog knap (1-0) en hield zich achteroverleunend wel heel makkelijk staande.

Dat laatste moest Van Basten zich aanrekenen. Zijn keuze voor het opbouwend matige tweetal Toby Alderweireld/ Oleguer in het hart van de verdediging tegen de anderhalve AZ-spits was achteraf tactisch matig. Bij het ontbreken van een fatsoenlijke aanvoer naar het middenveld ging Ismail Aissati de ballen maar op de rand van zijn eigen strafschopgebied ophalen en werd de spelmaker achter de spits gemist. Na het inbrengen van Jan Vertonghen voor Oleguer was het euvel direct verholpen.

AZ mocht zich bij de start van het tweede bedrijf gelukkig prijzen dat Pieter Vink voor rust een strafschop voor Luis Suarez over het hoofd had gezien en Jeremain Lens na een overtreding op Oleguer door de leidsman werd behoed voor zijn tweede gele kaart. Nadat ook Sebastien Pocognoli (aan het shirtje van Suarez trekken) aan zijn tweede prent en dus rood ontsnapte, begon de scheidsrechter te marchanderen. Schaars werd na een overtreding op Anita direct weggestuurd en de strafschop, die Vink de Amsterdammers gaf – na vermeend vasthouden van Dario Cvitanich door Niklas Moisander – was een regelrecht lachertje.

Na een eerdere, nauwelijks te missen mogelijkheid voor Suarez kreeg Ajax zodoende vanaf elf meter de kans op de verdiende gelijkmaker. Suarez was echter zo wispelturig als altijd, stiftte misplaatst en werd gestuit door Joey Didulica, die zijn redding moest bekopen met een hersenschudding, omdat Suarez hard doorliep. „Luis is onberekenbaar, wordt vaak bewierookt, maar vandaag zijn we wat minder blij”, ging Van Basten in op de manier waarop de penalty werd genomen. „Hij is moeilijk te beïnvloeden”, was de trainer mild voor zijn falende pupil.

Terecht, want de statistieken van de Uruguayaan zijn met 22 treffers en 14 assists indrukwekkend. Zonder Suarez zou Ajax nooit op de positie op de ranglijst hebben gestaan, waar de club nu staat. Dat de rommelaar uit het goede hout is gesneden, bewees hij ook na de lange onderbreking voor de verzorging van Didulica. Waar menig speler zijn koppie zou hebben laten hangen, sleurde Suarez voort.

En alsof hij geen angst kende, nam hij bij de volgende strafschop (na hands van Ragnar Klavan) gewoon weer plaats achter de bal. Sergio Romero was kansloos (1-1) en moest toestaan dat Suarez AZspits Mounir El Hamdaoui achterhaalde aan kop van de topschutterslijst. Cvitanich had kort daarvoor van dichtbij gefaald.

„Het is jammer dat je niet wint als je nog zoveel mogelijkheden krijgt”, doelde Van Basten mede op de inzetten van Thomas Vermaelen, Dario Cvitanich en Aissati, die op het aluminium belandden. Lens had aan de andere kant de wedstrijd op zijn kop moeten zetten, maar weer kwam Vermeer als overwinnaar uit de strijd in het één-tegen-éénduel.

Van Gaal wenste na afloop niet inhoudelijk op de wedstrijd en de vele missers van Vink in te gaan. „Omdat iedereen toch zijn eigen interpretatie heeft, mogen jullie je eigen mening geven. Ik heb net de voorzitter van Ajax gesproken en die had bepaalde zaken totaal anders gezien dan ik. Ik ga er in ieder geval niets over zeggen. Misschien beschadig ik anders mezelf, mijn club of de mensen die een andere mening hebben.”

Ondanks het rood voor Schaars en de blessure van Didulica verliet de AZ-trainer de voor hem zo vertrouwde Amsterdam ArenA met een goed gevoel. „We kunnen een fantastisch feest vieren”, liep hij vooruit op de huldiging in Alkmaar. „Voor ons voelt dit gelijkspel als een overwinning. En de zon is ook nog gaan schijnen. Kortom, perfect georganiseerd.”

Ajax-AZ 1-1 (0-1). 23. Lens 0-1, 87. Suarez 1-1. Scheidsrechter: Vink. Toeschouwers: 51.000. Rode kaart: 56. Schaars (AZ). Gele kaart: Anita, Suarez (Ajax), Lens, Pocognoli, Dembélé (AZ). Bijzonderheid: 66. Suarez (Ajax) mist strafschop.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Baseman » ma apr 27, 2009 8:15 am

Mijn god, wat floot Vink schandalig slecht !
Ik hoop toch echt dat deze waardeloze vent wordt gedegradeerd naar de 5e klasse amateurs, daar hoort hij thuis...

AZ liet hij in de 1e helft ontsnappen aan een rode kaart, waarna hij de meest achterlijke beslissingen begon te nemen. De rode kaart voor Schaars was onzinnig, de 1e penalty was niets, Suarez had rood kunnen/moeten krijgen voor zijn doorlopen, de 2e penalty was erg twijfelachtig, Sulejmani had wel een penalty moeten krijgen en de extra tijd duurde veel te lang.

PS: Tot de rode kaart voor Schaars had Ajax weinig in te brengen, na de rode kaart was het gewoon knap hoeveel kansen Ajax om zeep wist te helpen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » ma apr 27, 2009 8:57 am

Baseman schreef:Mijn god, wat floot Vink schandalig slecht !
Ik hoop toch echt dat deze waardeloze vent wordt gedegradeerd naar de 5e klasse amateurs, daar hoort hij thuis...

AZ liet hij in de 1e helft ontsnappen aan een rode kaart, waarna hij de meest achterlijke beslissingen begon te nemen. De rode kaart voor Schaars was onzinnig, de 1e penalty was niets, Suarez had rood kunnen/moeten krijgen voor zijn doorlopen, de 2e penalty was erg twijfelachtig, Sulejmani had wel een penalty moeten krijgen en de extra tijd duurde veel te lang.

PS: Tot de rode kaart voor Schaars had Ajax weinig in te brengen, na de rode kaart was het gewoon knap hoeveel kansen Ajax om zeep wist te helpen.
Behalve 3 jaar geleden toen die Pisvee een onterechte pingel gaf op de schwalbe van Far val tegen raad eens Ajax

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » ma apr 27, 2009 9:05 am

Extra tijd te lang Baseman? Didulica lag 12 minuten op de grond en we kregen er maar twee minuten extra bij. Met al dat tijd gerek en aanstellerij van blessures van AZ hadden we er best een half uur bij mogen krijgen. Verder vond ik de overtreding van Schaars ook geen rood, maar was er wel twee keer hands gemaakt bij vrije trappen waar hij bijvoorbeeld ook niet voor floot.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door LucaS » ma apr 27, 2009 9:14 am

Het is niet juist dat Ajax niets had in te brengen tot de rode kaart. Ook voor de rode kaart was de tweede helft eenrichtingsverkeer en speelde Ajax aanmerkelijk beter dan de eerste helft.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Baseman » ma apr 27, 2009 9:42 am

El Clavo schreef:Extra tijd te lang Baseman?
Ja...Vink gaf 14 minuten aan en liet er uiteindelijk 17 voetballen.
maar was er wel twee keer hands gemaakt bij vrije trappen waar hij bijvoorbeeld ook niet voor floot.
Twee keer weet ik niet, één keer in ieder geval wel (hands van Dembele).
Ik beweer overigens nergens dat Vink in het voordeel van AZ floot...ik geef aan dat hij belachelijk slecht floot, met name in de 2e helft en geef daarbij de (voor mij) duidelijkste voorbeelden.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » ma apr 27, 2009 9:44 am

Ik vond (maar dat heb ik bij meer scheidsrechters) dat ze te inconsequent fluiten. Het 1 zien ze wel, het ander weer niet, terwijl ze er soms met hun neus bovenop staan. Het 'fluiten naar de wedstrijd' en hun constante zoektocht naar erkenning, gecombineerd met een waarschijnlijk in het verleden gekrenkt ego'tje storen mij steeds meer en meer. Maar dat is iets algemeens denk ik.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Baseman » ma apr 27, 2009 9:47 am

Dat denk ik ook en dit ben ik ook helemaal met je eens.
Maar Vink maakte het gister wel erg bont, zelden een scheids zoveel belangrijke foute beslissingen zien maken.
LucaS schreef:Het is niet juist dat Ajax niets had in te brengen tot de rode kaart. Ook voor de rode kaart was de tweede helft eenrichtingsverkeer en speelde Ajax aanmerkelijk beter dan de eerste helft.
Eenrichtingsverkeer is schromelijk overdreven Luuk en AZ liet Ajax op een gegeven moment inderdaad het spel maken, wat in mijn ogen iets anders is dan dat Ajax beter begon te spelen.

Na de rode kaart pakte Ajax het overigens goed aan en werd AZ tegen de muur gezet.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Michael_B » ma apr 27, 2009 9:47 am

In de blessuretijd rekte AZ ook tot 2 a 3 keer toe fors tijd, waarbij Vink aangaf dat hij de klok stil zette. Dat heeft hij dus consequent gedaan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door jabu » ma apr 27, 2009 9:59 am

Baseman schreef:Dat denk ik ook en dit ben ik ook helemaal met je eens.
Maar Vink maakte het gister wel erg bont, zelden een scheids zoveel belangrijke foute beslissingen zien maken.
Dan ben je waarschijnlijk al wat eerder wedstrijden van Vink vergeten zoals Ajax-PSV.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Michael_B » ma apr 27, 2009 12:11 pm

Die eerste penalty was er gewoon één hoor. NOS laat het niet zien (waarom niet? er stond een camera aan de noordzijde) maar vanaf de 'reverse angle' had je kunnen zien dat Cvitanich aan de VOORkant naar beneden getrokken wordt aan zijn shirt, waardoor hij niet kan koppen en dus niet scoort.

Tweede penalty was terecht, overduidelijk hands. Rode kaart Schaars was overdreven en daardoor onterecht. Pocognoli en Lens haden er echter met hun 2e geel vanaf gemoeten. Sulejmani had nog een penalty moeten krijgen toen hij door 2 spelers getorpedeerd werd.

Ajax was na het inbrengen van Vertonghen dominant. Speelde prima, helemaal na de rode kaart. Eerste helft was wel bagger, veel te laag tempo.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 27, 2009 1:58 pm

Ik zou op zeker moment ook niet meer weten wat ik moest, als ik over élke Ajax-training een verslagje moest schrijven, maar deze zin kan ik echt niet meer lézen hoor: "De ochtendtraining van Ajax begon met regen, werd geteisterd door hagelbuien, maar eindigde met zonneschijn. De Ajacieden speelden (of beter gezegd: spoelden) de kater van het puntenverlies tegen AZ (1-1) maandag van zich af."

Je zou voor de gein eens de keren moeten tellen dat Ajax.nl meldde dat de Ajacieden op maandagochtend de teleurstelling c.q. frustratie "van zich af" speelden of liepen...

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Thijs » ma apr 27, 2009 2:36 pm

Hahaha, ja je moet inderdaad wel een groot schrijver zijn om na de zoveelste teleurstelling weer met een nieuw leuk zinnetje op de proppen te komen. En dan ook nog positief blijven he! Het liefst zie ik gewoon de emotie en passie in de tekstjes van de Ajax.nl-redacteur. (Die ik overigens ken en die is ook gewoon teleurgesteld als Ajax verliest.)

"Het was echt kloteweer. En ik moet hier dus een verslag van schrijven. Nou, stik er maar in!"

"Ze hebben het weer eens verneukt. Ik zie Sulejmani lachen. Ze zouden 'm de gracht in moeten pleuren!"

"Het is meivakantie. Dat betekent dat er weer veel jengelende kutkinderen staan te schreeuwen om een paar handtekeningen."

"Daar krijgt Suarez een trap. Goed dat de spelers 'm terechtwijzen op die be-lach-elijke wijze waarop 'ie de pingel nam. Hopelijk doet die rare snuiter dit nooit weer."
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Baseman » ma apr 27, 2009 4:55 pm

De Dominee schreef:In de blessuretijd rekte AZ ook tot 2 a 3 keer toe fors tijd, waarbij Vink aangaf dat hij de klok stil zette. Dat heeft hij dus consequent gedaan.
In 14 minuten al 3 minuten bijtellen houdt in dat hij in 90 minuten heel veel minuten bij zou moeten tellen...
Jabu schreef:Dan ben je waarschijnlijk al wat eerder wedstrijden van Vink vergeten zoals Ajax-PSV.
Nee hoor, maar toen maakte hij het veel minder bont dan gisteren.
De Dominee schreef:Die eerste penalty was er gewoon één hoor. NOS laat het niet zien (waarom niet? er stond een camera aan de noordzijde) maar vanaf de 'reverse angle' had je kunnen zien dat Cvitanich aan de VOORkant naar beneden getrokken wordt aan zijn shirt, waardoor hij niet kan koppen en dus niet scoort.
De camere van de NOS liet wel zien dat Cvitanich ook aan een shirt trok, beelden van die reverse angle heb ik nergens gezien trouwens. Maar dan zou het kunnen zijn dat de penalty enigszins terecht was.
Tweede penalty was terecht, overduidelijk hands.
De verdediger wilde de bal wegkoppen, mist en krijgt de bal tegen zijn arm. Dat vind ik wat anders dan de arm bewust naar de bal brengen, zoals Dembele dat eerder wel deed.
Rode kaart Schaars was overdreven en daardoor onterecht. Pocognoli en Lens haden er echter met hun 2e geel vanaf gemoeten. Sulejmani had nog een penalty moeten krijgen toen hij door 2 spelers getorpedeerd werd.
Mee eens, geeft wederom aan hoe waardeloos Vink floot.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door FlaFlu » ma apr 27, 2009 4:56 pm

Baseman schreef:Mijn god, wat floot Vink schandalig slecht !
Ik hoop toch echt dat deze waardeloze vent wordt gedegradeerd naar de 5e klasse amateurs, daar hoort hij thuis...

AZ liet hij in de 1e helft ontsnappen aan een rode kaart, waarna hij de meest achterlijke beslissingen begon te nemen. De rode kaart voor Schaars was onzinnig, de 1e penalty was niets, Suarez had rood kunnen/moeten krijgen voor zijn doorlopen, de 2e penalty was erg twijfelachtig, Sulejmani had wel een penalty moeten krijgen en de extra tijd duurde veel te lang.

PS: Tot de rode kaart voor Schaars had Ajax weinig in te brengen, na de rode kaart was het gewoon knap hoeveel kansen Ajax om zeep wist te helpen.
Ja, dag. De bal was los en vervolgens raakt Suárez de bal vol op het moment dat Didulica hem pakt. Gewoon een duel.

Vink marchandeert. En dat is het ergste dat je als scheidsrechter kan doen. Ik heb die man volgens mij nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd zien fluiten.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door wimpey » ma apr 27, 2009 7:16 pm

AZ maakte gisteren toch wel weer indruk op me. Tot die rode kaart bleven ze met 2 vingers in de neus overeind. Ondanks dat ze 3 man misten, ondanks dat er m.u.v. prestige voor hen niets op het spel stond.

Ze spelen het voetbal van nu, de grote 4 in Engeland doen niet veel anders: kort op elkaar, amper ruimte weggevend en ze komen er snel uit. Met een paar balcontacten overbruggen ze 3/4 veld. Hun spelers zijn allround en (vooral) vrijwel stuk voor stuk fysiek sterk en in het bezit van een groot loopvermogen. Van onze spelers zouden hooguit Enoh, Vertonghen en misschien Vermaelen lichamelijk in dat elftal kunnen meekomen.

Ze kennen hun taak, voeren die uit en doen geen gekke dingen. Aantrekkelijk is AZ m.i. niet, knap vind ik het wel. AZ viel trouwens wel erg ver weg zonder Schaars, die jongen is echt dé man bij hen. Om hem draait veel: leider, vormgever en corrector in één. Zeer goede speler.

Ik vind het elftal van AZ toch wel enigszins vergelijkbaar met het Ajax van LvG. Niet qua uitvoering, spelintentie of kwaliteit natuurlijk, maar qua samenstelling zijn er duidelijke overeenkomsten. Ajax'95 had ook veel fysiek (Rijkaard, Kluivert, Seedorf), in combinatie met loopvermogen (Davids, Finidi, Overmars, Reiziger, Litmanen). Blind, Rijkaard en de Boertjes waren de hersens / leiders van het elftal.

De goede mixture die AZ heeft, heeft Ajax duidelijk niet. Wij lopen (al jaren) achter. Zie de opleiding: pas nu wordt het belang van het fysieke - en mentale aspect door RVDB en MVB onderkend en aangestipt. Blijkbaar dacht men binnen Ajax na al die jaren nog altijd, vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel, dat we het met het 'pure voetbal' op den duur wel weer eens zouden gaan oplossen.

Hopelijk wordt er in de komende transferperiode ook terdege rekening gehouden met de wetten van het topvoetbal. Allround, fysiek en mentaal sterk, snel denken en handelen. Absolute prio numero uno: een middenvelder à la Schaars. Het liefst Schaars zelf. Verder een stevige verdediger en een aanvaller met kracht, diepgang en snelheid. Het niet-missen van niet te missen kansen is tevens een pré.

Laat Ajax nou eindelijk eens leren, we hebben lessen genoeg gehad dit decennium, lijkt me. Kijk naar wat je hebt en wat goed is en omring dat met spelers die facetten bezitten die ontbreken. Zó verschrikkelijk fucking moeilijk is het toch niet. Ze hoeven geen raketten te bouwen of atomen te splitten.

Het huidige Ajax is m.i. duidelijk overvleugeld door AZ. Twente voetbalt m.i. ook beter dan wij. PSV staat er volgend seizoen weer. Wanneer we niet nóg verder achterop willen raken moet er pronto wat gebeuren. Beleid s.v.p.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jöhnk » ma apr 27, 2009 7:22 pm

Schaars heerste in de eerste helft. Die jongen is na het afscheid van Cocu met gemak de beste speler in de eredivisie.

Plaats reactie