Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » ma apr 20, 2009 3:33 pm

Precies, zo veel rooskleuriger is het allemaal niet. Zaterdagmiddag hadden we alleen de 2e plek nog. Opeens konden en dus moesten we kampioen worden en na de oorwassing tegen psv is opeens weer alles kut. Het zal allemaal wel, ik ben er zondag wel gewoon.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Beloki » ma apr 20, 2009 3:40 pm

Ik ook. Sowieso.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » ma apr 20, 2009 3:59 pm

El Clavo schreef:Opeens konden en dus moesten we kampioen worden en na de oorwassing tegen psv is opeens weer alles kut.
Ik heb geen seconde aan die titel gedacht. Die optie heb ik werkelijk geen tel serieus genomen.

Dat alles nu "weer kut" is, heeft wat mij betreft een heel wat genuanceerder verklaring. Ajax heeft de afgelopen weken goed gevoetbald. Bij vlagen uitstekend. Marseille-thuis was hoopvol, de overwinningen op NAC en Willem II boden veel perspectief... Daar klamp je je als supporter aan vast: je hoopt dat de puzzelstukjes nu op hun plek zijn gevallen, dat er nu eindelijk eens wat échte automatismen in zijn geslopen, dat Aissati de missing link was.

NAC, Roda en Willem II... het was niet de top, maar als supporter hoopte je maar weer dat Ajax nu ook eens goed voor de dag zou komen in een uitwedstrijd tegen een ploeg uit de (sub)top. Want daar was het nog amper van gekomen: 5-2 bij Heerenveen, 1-0 bij Groningen, hangen en wurgen (maar wel 0-2) bij Twente, 2-0 bij AZ... PSV-uit was een examen: een kans voor Ajax om te zien dat het eindelijk écht een stapje vooruit had gemaakt.

En dan dus 75 minuten helemaal aan repen gescheurd worden en zes goals om je oren krijgen in Eindhoven... Van de ene op de andere dag weer even flets, structuurloos, kwetsbaar, slap, traag en stuntelig als in die fatale dagen, eind januari, begin februari, waarin het seizoen in onze vingers ontplofte. Van een dag als gisteren verschrompelt je broze optimisme meteen weer. Zo ontzettend slecht en slap als Ajax gisteren was, is AZ dertig wedstrijden op rij niet geweest.

Dus dat het ineens weer allemaal kut is, is geen emotionele opwelling, maar een tamelijk reële analyse.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » ma apr 20, 2009 4:25 pm

Dan zou ik het eerder willen typeren als te wisselvallig. Maar ik vond dit seizoen niet volkomen kut. Ik heb leuke potten gezien, met name Europees, er is weer jeugd doorgebroken en er zijn mooie namen gehaald. Ik vind het alleen nog geen team en daar krijgt van mij nog een jaar de tijd voor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Thijs » ma apr 20, 2009 4:47 pm

Waar ik het seizoen 2007-2008 zou willen typeren als een 5, kan ik voor '08-'09 moeilijker een punt verzinnen.

Het jaar onder Koster was eigenlijk het hele seizoen tamelijk kut, mager, niet veel, slap. Geen positieve uitschieters, wel een paar negatieve. Thuis wonnen we wel altijd met 4-1 ofzo, maar in de toppers gaven we weer niet thuis. Inclusief een rampmaand.

Dit jaar hebben we drie keer écht kunnen juichen. Thuis tegen PSV, (al wil ik het woord 'PSV' niet meer horen tot de volgende keer dat we tegen ze spelen) de uitwedstrijd tegen HSV en de thuiswedstrijd tegen Fiorentina. Als Suarez niet zoveel kansen had gemist was Ajax - Marseille ook daarbij gekomen. Allemaal een 8 voor die wedstrijden. Maarrrr, dit jaar zaten er ook veel 3'tjes bij hoor. Compleet overlopen worden door Heerenveen, Vitesse en PSV. Oef, dat had ik al een tijdje niet meegemaakt.

Pieken en dalen dit seizoen, al zijn de piekjes onbetekenend (want: je bereikt er niks mee) en de dalen gigantisch (want: weer niks bereikt.)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33834
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Duke » di apr 21, 2009 8:33 am

Wijken voor 'onbeschofte Ajacieden'
Chris van Nijnatten

Wij raken wel eens ontroerd door het respect dat in het buitenlandse voetbal voor elkaar aan de dag gelegd wordt.

Ieder land kent zijn eigen uitwassen. Rangers en Celtic, Real en Barça, Lazio en Roma; het lust elkaar allemaal niet zo. Maar Schotten, Ieren, Duitsers, Scandinaviërs, Engelsen, Spanjaarden; op het moment dat het moet, weten ze hoe het hoort.

Misschien zitten wij hier wel met te veel mensen op te weinig vierkante kilometers, maar in dit land is er van wederzijds respect gemiddeld genomen wat minder sprake. In ons voetbal gunnen we elkaar weinig.

Daarom was de oprechtheid waarmee Dwight Lodeweges en Marco van Basten zondag hun felicitaties aan AZ adresseerden wel mooi. Ze kweten zich oprecht van hun taak als voorbeeld. Ze meenden het echt.

Bij een kampioenschap hoort naast felicitaties ook een schaal. AZ krijgt die pas uitgereikt op 10 mei in het eigen stadion, als er tegen Heerenveen gespeeld wordt. Lekker veilig; voor eigen publiek en tegen een opponent van wie de aanhang met mes en vork eet en met twee woorden spreekt.

Eigenlijk moest AZ de schaal komend weekeinde ontvangen, uit tegen Ajax. De KNVB en de landskampioen zagen dat niet zo zitten. Daar valt enig begrip voor op te brengen. Directeur betaald voetbal mr. Henk Kesler repte op voorhand van 'misschien een onplezierig feestje in de Arena'.

Bij nader inzien is het ook een zwaktebod. Op deze manier leren we het nooit. Die schaal had gewoon bij Ajax uitgereikt moeten worden en daarna meegetroond naar Alkmaar. Zo gaat dat met een echte graal. En mocht dat onder gejoel van onbeschofte Ajacieden zijn gebeurd, dan hadden die Ajacieden voor gek gestaan. Maar misschien hadden ze daar met zijn allen gewoon, zoals het hoort, geapplaudisseerd voor AZ. We zullen het helaas nooit weten.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Michael_B » di apr 21, 2009 8:47 am

Alsof wij erom gevraagd hebben!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » di apr 21, 2009 11:15 am

Precies wat een zoninstuk. Alsof wij hem in De Kuip, Utrecht of Den Haag zouden krijgen.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Andy22 » di apr 21, 2009 12:28 pm

Moraalridder, alsof die schaal aan ons was uitgereikt als wij die dag in rotjeknor hadden gevoetbald.
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Kowalczyk » di apr 21, 2009 12:51 pm

Dit punt wilde hij graag even maken, onze vriend Van Nijnatten.

Helaas nam AZ hem alle wind uit de zeilen door om een volkomen legitieme reden (thuispubliek, etc.) zélf het verzoek in te dienen. Maar dat mocht de pret niet drukken, want Chris stond al klaar op zijn zeepkist.

En ja, dan krijg je dus een bewering van het type: "Oké, AZ vroeg erom, maar het had ook heel goed gekund dat ze het niet hadden gevraagd... En dan zou het best wel een zwaktebod zijn geweest..."

Beetje handig formuleren en het kan gewoon mee in de krant. Let maar eens op: columnisten trekken wel vaker ten strijde tegen beweringen die door niemand gedaan zijn.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Thijs » di apr 21, 2009 2:35 pm

El Hamdaoui is geschorst a.s. zondag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » di apr 21, 2009 4:00 pm

]KNVB wijkt voor onbeschofte Ajacieden
Dat columns schrijven moeilijk is, helemaal als je dit dagelijks moet doen, bewijst sportredacteur Chris Nijnatten van AD Sportwereld dagelijks weer.

Wij raken wel eens ontroerd door het respect dat in het buitenlandse voetbal voor elkaar aan de dag gelegd wordt. Ieder land kent zijn eigen uitwassen. Rangers en Celtic, Real en Barça, Lazio en Roma; het lust elkaar allemaal niet zo. Maar Schotten, Ieren, Duitsers, Scandinaviërs, Engelsen, Spanjaarden; op het moment dat het moet, weten ze hoe het hoort.

Misschien zitten wij hier wel met te veel mensen op te weinig vierkante kilometers, maar in dit land is er van wederzijds respect gemiddeld genomen wat minder sprake. In ons voetbal gunnen we elkaar weinig.

Daarom was de oprechtheid waarmee Dwight Lodeweges en Marco van Basten zondag hun felicitaties aan AZ adresseerden wel mooi. Ze kweten zich oprecht van hun taak als voorbeeld. Ze meenden het echt.

Bij een kampioenschap hoort naast felicitaties ook een schaal. AZ krijgt die pas uitgereikt op 10 mei in het eigen stadion, als er tegen Heerenveen gespeeld wordt. Lekker veilig; voor eigen publiek en tegen een opponent van wie de aanhang met mes en vork eet en met twee woorden spreekt.

Eigenlijk moest AZ de schaal komend weekeinde ontvangen, uit tegen Ajax. De KNVB en de landskampioen zagen dat niet zo zitten. Daar valt enig begrip voor op te brengen. Directeur betaald voetbal mr. Henk Kesler repte op voorhand van ‘misschien een onplezierig feestje in de Arena’.

Bij nader inzien is het ook een zwaktebod. Op deze manier leren we het nooit. Die schaal had gewoon bij Ajax uitgereikt moeten worden en daarna meegetroond naar Alkmaar. Zo gaat dat met een echte graal. En mocht dat onder gejoel van onbeschofte Ajacieden zijn gebeurd, dan hadden die Ajacieden voor gek gestaan. Maar misschien hadden ze daar met zijn allen gewoon, zoals het hoort, geapplaudisseerd voor AZ. We zullen het helaas nooit weten.
Zit wat in :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Thijs » di apr 21, 2009 4:53 pm

Ajax zet extra tribunes in

AMSTERDAM - In de strijd om de tweede plek in de eredivisie zet Ajax voor de topwedstrijd van aanstaande zondag met AZ extra tribunes in. Deze tribunes worden in de gracht aan de rand van het veld geplaatst.

Ajax moet voor de felbegeerde tweede positie in de resterende drie wedstrijden minimaal één punt inlopen op directe concurrent FC Twente. De Amsterdammers ontmoeten op de laatste speeldag de tukkers in de eigen ArenA.
Telegraaf
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jeroen126 » di apr 21, 2009 4:56 pm

Zou dit gewoon een proef zijn om te kijken hoeveel er nou daadwerkelijk op het veld wordt geflikkerd? Met eventuele dichtbouwing van de gracht in het achterhoofd, uiteraard.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door brigade zuid » di apr 21, 2009 7:22 pm

Wordt dan bij Zuid gedaan neem ik aan? Laat maar gelijk staan hoor.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door wimpey » di apr 21, 2009 7:30 pm

Zlatan Son of God schreef: Vorig seizoen heeft AZ anders ook 30 miljoen geinvesteerd!
Precies. Dat geromantiseer van AZ is dom gelul. Alsof die club David is en Goliath heeft verslagen. Of als een Robin Hood het de rijken lastig maakt.

AZ heeft voor 4 aanvallers ruim 20 miljoen betaald en was in diepe rouw toen ze Alves niet konden krijgen voor 15 miljoen. Alle respect voor hun prestatie, maar een cultclub die met een paar duppies kampioen wordt, is het bepaald niet.

Het is in andere landen trouwens niet veel anders, de kleintjes worden sterker, rijker en maken het de traditionele clubs lastiger en lastiger. In Rusland werd een club kampioen waarvan ik nog nooit had gehoord, in Turkije stond Sivasspor tot voor kort bovenaan (weet niet of dat nog zo is) en in Duitsland staat Wolfsburg na 10 zeges op rij bovenaan.


Het seizoen is voor Ajax wederom mislukt, heb er een hard hoofd in dat er tegen AZ wat te halen valt. Die 6-2 dreunt nog wel effe na en Lowie zal zijn ploeg ongetwijfeld op scherp krijgen voor dit duel. Om iedere andere reden dan de cash flow heeft dit Ajax trouwens sowieso niets in de CL te zoeken, lijkt me. Wat mij betreft gaan we weer de UEFA Cup in, dat is me dit seizoen prima bevallen.

Da's trouwens het mooie van voetbal: er komt altijd weer een nieuw seizoen. Nieuwe ronde, nieuwe teleurstellingen. And we're still hooked and always will be. :excited.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door goodfella » di apr 21, 2009 7:49 pm

banjavi schreef:
goodfella schreef:Realiteit over publiek terwijl je zelf nooit gaat...het zal wel.
Dus publiek is alleen maar publiek als het geld genoeg heeft om te gaan??
Tjonge jonge...
Ik kan het toch niet laten...

Ik ken genoeg scholieren die de centjes bij elkaar schrapen en gewoon naar Marseille - Ajax en Ajax - Twente gaan. Daarnaast heeft het niets, maar dan ook niets te maken met de wanprestatie in Eindhoven. Dat mogen we de trainer + spelers aanrekenen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » wo apr 22, 2009 11:00 pm

Ajax zet extra tribunes in

In de strijd om de tweede plek in de eredivisie zet Ajax voor de topwedstrijd van aanstaande zondag met AZ extra tribunes in. Deze tribunes worden in de gracht aan de rand van het veld geplaatst.

Ajax moet voor de felbegeerde tweede positie in de resterende drie wedstrijden minimaal één punt inlopen op directe concurrent FC Twente. De Amsterdammers ontmoeten op de laatste speeldag de tukkers in de eigen ArenA.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jöhnk » wo apr 22, 2009 11:04 pm

Kan dat niet altijd?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » wo apr 22, 2009 11:06 pm

Jöhnk schreef:Kan dat niet altijd?
Ja, doen we ook tegen Heracles e.d. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jesse » do apr 23, 2009 9:15 am

Waarom niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » do apr 23, 2009 9:18 am

Precies. De laatste 5 thuiswedstrijden zijn eigenlijk standaard uitverkocht, ongeacht de tegenstander. Tel daar de toppers bij op, dan zijn er van de 17 thuiswedstrijden ongeveer 8 a 9 uitverkocht. De moeite waard lijkt me.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » do apr 23, 2009 10:49 am

El Clavo schreef:Precies. De laatste 5 thuiswedstrijden zijn eigenlijk standaard uitverkocht, ongeacht de tegenstander. Tel daar de toppers bij op, dan zijn er van de 17 thuiswedstrijden ongeveer 8 a 9 uitverkocht. De moeite waard lijkt me.
Nou uitverkocht is toch iets anders, wat ik dus geregeld zie, dan dat men er ook daadwerkelijk aanwezig is.Tis steeds uitverkocht, maar als je dan de ArenA in kijkt zie je veel lege plekken ..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jesse » do apr 23, 2009 10:59 am

Dan is een extra tribune toch helemaal handig? Die lege plekken komen namelijk doordat seizoenskaarthouders niet kunnen of geen zin hebben in pakweg Ajax - Willem II. Extra tribunes biedt aan meer mensen de gelegenheid om toch naar Ajax te gaan (die nu niet kunnen omdat het uitverkocht is, ondanks dat er nog lege plekken zijn), het zorgt voor meer sfeer in het stadion, en het levert ook nog eens extra geld op.

Wat is er eigenlijk op tegen om dit te doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » do apr 23, 2009 11:04 am


Vink hanteert fluit tijdens Ajax – AZ

Pieter (blinde)Vink is door de KNVB aangewezen als scheidsrechter voor Ajax - AZ, de wedstrijd die komende zondag in de Arena wordt gespeeld. Sinds de winterstop heeft Vink twee duels van Ajax gefloten: Feyenoord-thuis (2-0) en NAC Breda-uit (0-3). Nutteloze feiten, maar wie weet geeft het enig vertrouwen in een goede afloop tegen de landskampioen.
Scheidsrechter Vink kan weer lachen worden

Plaats reactie