Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Trab » zo apr 26, 2009 5:10 pm

Toppie schreef:Sulejmani durft nog steeds niet zelf de actie te maken en daardoor kansen of doelpunten te creeren.Met 10 man moet je die aktie af en toe maken en 4 man achter zeker
Sulejmani wordt telkens veels te ver van de goal aangespeeld. Hij heeft niet de snelheid in zijn eerste meters om een verdediger uit te spelen. Meestal zie je zijn actie van mijlenver aankomen. Zelden zie je hem op snelheid zijn tegenstander buitenom passeren. Vaak haalt hij er hooguit een hoekschop uit.
Hij is het gevaarlijkst als hij via een steekbal in de loop wordt aangespeeld. Helaas gebeurt dat zelden. Dat heeft mede te maken door het slechte positiespel van Ajax. De opbouw gebeurt telkens via de backs. Dan krijgt hij 9 van de 10 keer een bal in zijn voeten gespeeld met de rug naar de goal.
Ajax moet meer vanuit het centrum opbouwen. Spits inspelen, die legt terug op middenvelder, die speelt buitenspeler aan. In de loop met gezicht naar de goal. Allemaal teveel voor dit Ajax. Vandaag weer een schreinend voorbeeld in de 1e helft met die kansloze opbouw via Vermaelen iedere keer.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jeroen126 » zo apr 26, 2009 5:23 pm

Toppie schreef:
Jeroen427 schreef:Ik word misselijk van dit Ajax.
Nu wel :blush.gif:
Nee, al heel lang. Ik zie alleen sommige dingen anders dan jou, flippo.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » zo apr 26, 2009 5:33 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Daar gaat het toch niet over ... Het gaat toch of dat de rode kaart er mede voor verantwoordelijk is dat AJAX weer in het zadel wordt geholpen.
Dat denk ik wel, maar jij zegt toch juist dat Ajax door falende tactiek geen gebruik maakte van het overtal?
En dat is niet zorgelijk ..

AZ komt al met een gemankeerd elftal de ArenA, mist een paar sterkhouders.Kon AJAX een vuist maken ?, nee dus.We hebben toch de voetballers voor de kleine ruimten ?.Iets van gezien ?, nee dus .. triest om te zien hoeveel keren men zichzelf vastliep.

Dan sta je in de tweede helft tegen tien man.Dan denk je, want wij hebben Aissati, nu zullen wekl met een paar flitsende combinatie de verdediging van AJAX ( een beetje ) uit elkaar worden getrokken.Een heel klein beetje dat idee achter een aanval.Tja, ik heb er weining van gezien.Afstandschoten ( Vertonghen, Suarez ) en op hoop van zegen ..

Is dat nu nog steeds te veel gevragen van speler die al meerdere jaren bij elkaar zijn, van een trainer die op het hoogste nivo heeft mogen akteren ?.Blijbaar wel dus ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 26, 2009 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » zo apr 26, 2009 5:36 pm

Monkey Tonk schreef:
999 schreef:
Monkey Tonk schreef:
Ajax stond met tien man in en tegen Marseille. Werd Ajax zo weggespeeld? Niet dus.

Ik wil het verschil in kracht niet overdrijven, want AZ speelde nergens meer voor, maar als je toch je commentaar al klaar hebt op basis van de score, waarom kijk je dan? Ik heb genoeg aan te merken op de afwerking. Als die scherper is wint Ajax met 4-1. En wat zeggen de critici dan?
1956 stond AJAX ook wel eens tegen tien man .. verder zit je weer lekker te zwetsen .. commentaar klaarliggen ? .. op basis van de score ?. . .. wat is dat toch met jullie WAAROM MOGEN MENSEN GEEN KRITIEK HEBBEN OP TRAINER OF KUT WEDSTRIJD ?.
Ach. Jullie spugen Suarez uit, terwijl hij de gevaarlijkste man van het veld was. Jullie vallen over de ene penalty die hij het hele seizoen mist, en missen dat hij daarna -zeer dapper- gewoon weer achter zo'n bal gaat staan. Jullie zeuren over verdedigers die achterin blijven, en missen dat Ajax de ene na de andere kans afdwong, wat jullie verder op toevalsvoetbal gooien. Zeg dan gewoon dat je er niks van begrijpt.
Ik begrijp er niks van ... gelukkig ben jij er ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Thijs » zo apr 26, 2009 5:44 pm

Mijn hemel, wat een krankzinnige wedstrijd. Ik ben totaal gesloopt.

En weer tien jaar ouder geworden, overigens. Laat ik er maar niks meer over zeggen. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Donkey Shot

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Donkey Shot » zo apr 26, 2009 5:45 pm

999 schreef:Ik begrijp er niks van ... gelukkig ben jij er ..
:drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door LucaS » zo apr 26, 2009 5:48 pm

Wat een negativisme weer. Ajax speelde de tweede helft goed, ook voor de rode kaart. En natuurlijk was de eerste helft niet goed, maar dat kwam ook omdat AZ vol op de counter speelde, ruimtes heel klein, zeer compact gespeeld. En AZ beheerst dat uitstekend, ik vind het raar dat iedereen die vind dat Ajax een kutelftal en een kutcoach heeft blijkbaar dan toch verwacht dat Ajax dit AZ stukspeelt. Eigenaardig. De tweede helft ging het prima, zeker na de rode kaart. 29 schoten, 4 penalties (waarvan er twee niet gegeven zijn) 3 keer paal of lat en nog een handvol reddingen van de keeper. Ik heb me daarnaast ook nog eens prima vermaakt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Pride of Amsterdam » zo apr 26, 2009 5:50 pm

Ik ben bepaald geen zeikerd, zie vaak nog de positieve dingen van dit Ajax, maar waarom Suarez die penalty op zo'n manier neemt vind ik onbegrijpelijk. Dat probeer je misschien als je met 4-0 voor staat, niet als je 1-0 achter staat en voor de stand zo'n belangrijke wedstrijd speelt.

Maarja... eerste helft was bagger, geen echte kans gecreeerd. Vond Sulejmani wel een verbetering t.o.v. Emanuelson. Die komt zijn man niet voorbij en haalt er alleen corners uit die hij naar de andere kant van het veld peert. Sulejmani ging (vond ik) heel goed de combinatie aan met Suarez... vond ik mooi om te zien, en ze kwamen er regelmatig goed door. Alleen die afwerking.....

Natuurlijk ook botte pech van bijvoorbeeld Vermaelen die de bal op de paal kopt. En Nog een balletje op de paal/lat, weet zo 1-2-3 niet van wie.. ik dacht Aisatti. Maar ik vond het ook vreemd dat Cvitanich die ene bal niet snoeihard tegen de touwen schiet waardoor Romero nog kon redden.

Al met al een klote-gevoel. Ik hoop dat we van Sparta winnen volgende week, en dat FC Twente punten gaat verspelen uit bij AZ, want anders MOETEN we winnen van FC Twente... en dat zie ik helaas niet gebeuren.
Op naar de vierde ster!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door GangstaRiB » zo apr 26, 2009 5:59 pm

Pride of Amsterdam schreef:Ik ben bepaald geen zeikerd, zie vaak nog de positieve dingen van dit Ajax, maar waarom Suarez die penalty op zo'n manier neemt vind ik onbegrijpelijk. Dat probeer je misschien als je met 4-0 voor staat, niet als je 1-0 achter staat en voor de stand zo'n belangrijke wedstrijd speelt.

Maarja... eerste helft was bagger, geen echte kans gecreeerd. Vond Sulejmani wel een verbetering t.o.v. Emanuelson. Die komt zijn man niet voorbij en haalt er alleen corners uit die hij naar de andere kant van het veld peert. Sulejmani ging (vond ik) heel goed de combinatie aan met Suarez... vond ik mooi om te zien, en ze kwamen er regelmatig goed door. Alleen die afwerking.....

Natuurlijk ook botte pech van bijvoorbeeld Vermaelen die de bal op de paal kopt. En Nog een balletje op de paal/lat, weet zo 1-2-3 niet van wie.. ik dacht Aisatti. Maar ik vond het ook vreemd dat Cvitanich die ene bal niet snoeihard tegen de touwen schiet waardoor Romero nog kon redden.

Al met al een klote-gevoel. Ik hoop dat we van Sparta winnen volgende week, en dat FC Twente punten gaat verspelen uit bij AZ, want anders MOETEN we winnen van FC Twente... en dat zie ik helaas niet gebeuren.
Lekker boeiend. We moeten zowiezo 2 CL voorronde's spelen! Mocht je de eerste doorkomen, moet je alsnog tegen de nummer 3/4 van Italie/Spanje of Engeland. Kansloos dus.

Ajax moet gewoon kampioen worden, dan heb je dat gezeik niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door 999 » zo apr 26, 2009 6:06 pm

GangstaRiB schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Ik ben bepaald geen zeikerd, zie vaak nog de positieve dingen van dit Ajax, maar waarom Suarez die penalty op zo'n manier neemt vind ik onbegrijpelijk. Dat probeer je misschien als je met 4-0 voor staat, niet als je 1-0 achter staat en voor de stand zo'n belangrijke wedstrijd speelt.

Maarja... eerste helft was bagger, geen echte kans gecreeerd. Vond Sulejmani wel een verbetering t.o.v. Emanuelson. Die komt zijn man niet voorbij en haalt er alleen corners uit die hij naar de andere kant van het veld peert. Sulejmani ging (vond ik) heel goed de combinatie aan met Suarez... vond ik mooi om te zien, en ze kwamen er regelmatig goed door. Alleen die afwerking.....

Natuurlijk ook botte pech van bijvoorbeeld Vermaelen die de bal op de paal kopt. En Nog een balletje op de paal/lat, weet zo 1-2-3 niet van wie.. ik dacht Aisatti. Maar ik vond het ook vreemd dat Cvitanich die ene bal niet snoeihard tegen de touwen schiet waardoor Romero nog kon redden.

Al met al een klote-gevoel. Ik hoop dat we van Sparta winnen volgende week, en dat FC Twente punten gaat verspelen uit bij AZ, want anders MOETEN we winnen van FC Twente... en dat zie ik helaas niet gebeuren.
Lekker boeiend. We moeten zowiezo 2 CL voorronde's spelen! Mocht je de eerste doorkomen, moet je alsnog tegen de nummer 3/4 van Italie/Spanje of Engeland. Kansloos dus.

Ajax moet gewoon kampioen worden, dan heb je dat gezeik niet.
Pas op hé je mag hier de K.. woord niet gebruiken ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 26, 2009 6:09 pm

Wat een eikel die Arno Vermeulen. Om te kotsen de verslaggeving (niet de 1ste keer dit seizoen).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door GangstaRiB » zo apr 26, 2009 6:13 pm

Ajaciedjuh schreef:Wat een eikel die Arno Vermeulen. Om te kotsen de verslaggeving (niet de 1ste keer dit seizoen).
Ja onglofelijk. Ajax verdiend niks etc etc.

Maar goed, die eerste penalty sloeg ook nergens op he?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 6:15 pm

GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat een eikel die Arno Vermeulen. Om te kotsen de verslaggeving (niet de 1ste keer dit seizoen).
Ja onglofelijk. Ajax verdiend niks etc etc.

Maar goed, die eerste penalty sloeg ook nergens op he?
Vink was anders erg duidelijk!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door GangstaRiB » zo apr 26, 2009 6:16 pm

Zlatan Son of God schreef:
GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat een eikel die Arno Vermeulen. Om te kotsen de verslaggeving (niet de 1ste keer dit seizoen).
Ja onglofelijk. Ajax verdiend niks etc etc.

Maar goed, die eerste penalty sloeg ook nergens op he?
Vink was anders erg duidelijk!
True. Meestal zie je 1000 camera-standen, nu zag je er maar 1.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 26, 2009 6:18 pm

Voor ons was het niet of nauwelijks te zien. Het enige wat wij konden zien was de reactie van Cvitanich.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jinne » zo apr 26, 2009 6:20 pm

Vanwege het feestje van AZ bezuinigen ze kennelijk op de herhalingen. Arno Vermeulen vind ik echt een van de slechtste bij Studio Sport. Die facelift om z'n wallen weg te werken heeft voor zin zicht op het spelletje niet veel geholpen. Didulica heeft ook helemaal geen Oostenrijks paspoort btw sjappie!
Laatst gewijzigd door Jinne op zo apr 26, 2009 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Donkey Shot

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Donkey Shot » zo apr 26, 2009 6:20 pm

:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: tuurlijk zsog, het was omdat onze Argentijnse tuinkabouter vast werd gehouden, niet omdat Suarez dook, natuurlijk...

Donkey Shot

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Donkey Shot » zo apr 26, 2009 6:24 pm

Jinne schreef:Didulica heeft ook helemaal geen Oostenrijks paspoort btw sjappie!
Is Didulica Croaat?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jinne » zo apr 26, 2009 6:27 pm

Ja.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » zo apr 26, 2009 6:33 pm

Jeroen427 schreef:
Toppie schreef:
Jeroen427 schreef:Ik word misselijk van dit Ajax.
Nu wel :blush.gif:
Nee, al heel lang. Ik zie alleen sommige dingen anders dan jou, flippo.

Ja, het gebeurd toch echt op het veld maar ja 427 moeilijk soms te zien.Teletubbie

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door El Clavo » zo apr 26, 2009 6:38 pm

Jinne schreef:Ja.
Australier toch?

Verder had je hier natuurlijk gewoon moeten winnen en heb ik vanaf nu ook een schijthekel aan de spelers van AZ.

Jammer van die penalty van Suarez, maar verder was hij natuurlijk wel weer gewoon de beste man op het veld.

Donkey Shot

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Donkey Shot » zo apr 26, 2009 6:41 pm

Didulica heeft voor het Croatisch elftal gespeeld, in dat licht gezien is hij Croaat.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Toppie » zo apr 26, 2009 6:50 pm

http://ajax1.nl/?q=node/4949

Voor de liefhebbers van Arno Vermeulen

Donkey Shot

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Donkey Shot » zo apr 26, 2009 6:55 pm

De overtreding van Suarez was misselijk en blijft misselijk, maar ik heb dat uitbundig vieren van de goal wat enkele mensen meldde niet gezien, ik heb suarez wel in spanning zien kijken naar het afvoeren van Didulica. Aangeslagen en Schuldbewust, dat mag ook weleens gezegd worden.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ (26 april, 14:30 uur)

Bericht door Jeroen126 » zo apr 26, 2009 7:19 pm

Toppie, je bazelt er weer eens lustig op los. Met dat toontje van je impliceer je dat ik hiervoor vond dat alles hosanna was ofzo, terwijl ik al vanaf dag één ontevreden ben. Echter vind ik Dario geen slechte spits.
Verder roep je dus maar wat, zou je mij buiten je rare posts willen laten vanaf nu? Dank je.

Plaats reactie