PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door peter » zo apr 19, 2009 6:04 pm

Daniel_vT schreef:Nee inderdaad, Vertonghen is mij heel erg vies tegen gevallen vandaag.
Gebrek aan vertrouwen. Denk serieus dat Marco hem geraakt heeft en dat hij met zijn ziel onder de arm loopt. Volgende week centraal achterin denk ik.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Jeroen126 » zo apr 19, 2009 6:05 pm

Jantje is ook emotioneel geknakt door peoples manager Van Basten hoor. Als iemand die idioot van een Wielaert boven mij zou opstellen zou ik ook al het vertrouwen in mezelf kwijt zijn.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op zo apr 19, 2009 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door SylvievdVaart » zo apr 19, 2009 6:06 pm

@ Toppie
Vorig jaar 45 tegen, nu op 36 tegen. Ruim overstijgen? Zou kunnen. Of niet.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Toppie » zo apr 19, 2009 6:06 pm

Peter schreef:
Daniel_vT schreef:Nee inderdaad, Vertonghen is mij heel erg vies tegen gevallen vandaag.
Gebrek aan vertrouwen. Denk serieus dat Marco hem geraakt heeft en dat hij met zijn ziel onder de arm loopt. Volgende week centraal achterin denk ik.
Tsja helaas ik ben het met je eens, hij moet beter zijn dan Anita en die was al weken niet best en dat mist van Basten dus ervaring

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door mattie » zo apr 19, 2009 6:09 pm

Daniel_vT schreef:Nee inderdaad, Vertonghen is mij heel erg vies tegen gevallen vandaag.
Had jij dan verwacht dat hij een wereldpot zou spelen? als een speler ala Anita mag blijven staan? Vertonghen is 3 of 4 kl. beter. Zo'n bal kan een ieder overkomen.

Als je wordt gebruikt als centrale verdediger als middenvelder als links back en als bankzitter...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 19, 2009 6:09 pm

Toppie schreef:
Peter schreef:
Daniel_vT schreef:Nee inderdaad, Vertonghen is mij heel erg vies tegen gevallen vandaag.
Gebrek aan vertrouwen. Denk serieus dat Marco hem geraakt heeft en dat hij met zijn ziel onder de arm loopt. Volgende week centraal achterin denk ik.
Tsja helaas ik ben het met je eens, hij moet beter zijn dan Anita en die was al weken niet best en dat mist van Basten dus ervaring
Wat een onzin. Anita heeft prima gespeeld de laatste wedstrijden. Vandaag was hij erg slecht.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door GangstaRiB » zo apr 19, 2009 6:12 pm

Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:
Peter schreef:
Tsja helaas ik ben het met je eens, hij moet beter zijn dan Anita en die was al weken niet best en dat mist van Basten dus ervaring
Wat een onzin. Anita heeft prima gespeeld de laatste wedstrijden. Vandaag was hij erg slecht.
En hoe kwam dat? Omdat Ajax behoudens de eerste 10 minuten, geen intentie had om de bal te laten gaan.

PSV was feller en tot op het bot gemotiveerd. Ajax stond erbij en keek ernaar. Niet de eerste keer dat Ajax een laatste kans op het kampioenschap laat liggen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 19, 2009 6:20 pm

Ajax Life schreef:Machteloos Ajax trakteert Alkmaar op feestje
nieuws Door: Redactie op 19 apr 2009

Ajax heeft Louis van Gaal en zijn AZ vanmiddag het kampioenschap geschonken. Elf apathische Ajacieden lieten zich in Eindhoven gewillig naar de slachtbank leiden. De Amsterdammers waren machteloos en kunnen nog de borst nat maken om voorronde Champions League te halen. PSV speelde z'n beste wedstrijd van het seizoen.

In een uiterste poging om de omzet van Alkmaarse horeca naar een nulpunt te stuwen, ging Ajax bijzonder voortvarend van start. Dario Cvitanich mocht al na enkele minuten de bal in het Eindhovense doel koppen, maar zijn inzet ging over. Ajax bleef echter drukken en liet de indruk achter de laatste strohalm op het onbereikbaar geachte landskampioenschap met beide hande aan te grijpen.

Na een klein kwartier spelen verloren de Amsterdammers echter de grip op het spel. PSV manifesteerde zich meer en de ploeg zat kort op de bal. Ajax had geen antwoord en begon te klungelen. Vermeer maakte vervolgens de fout om te reageren op een bal die het doel nooit zou bereiken. Salcido stond daar ook en liet zich gewillig vallen. Strafschop. Vermeer stopte deze vakkundig maar het was begin van het einde. Dit werd ingeleid door Mendez die drie minuten later met een fraai schot voor de 1-0 zorgde.

Het antwoord bleef uit. Het middenveld leed extreem veel balverlies en het wachten was op de tweede tegentreffer. Die kwam in de dertigste minuut. Affelay tikte een rebound binnen. Ajax was machteloos en Van Basten bracht Vertonghen in om te herstellen. Dit mislukte in z'n geheel. Een hopeloze terugspeelbal van de Belg leidde de 3-0 in. In Alkmaar vlogen de biertjes door het café.

Vlak voor rust maakte Ajax nog 3-1. Er was echter geen Amsterdammer die er nog in geloofde. Met de koppies omlaag werd het kleedlokaal opgezocht en de getuige de eerste minuten in de tweede helft was daar ook weinig gebeurd. Dat het tot de 57ste minuut duurde eer PSV de vierde kon maken was nog een wonder. Ajax zwalkte en leek zich absoluut niet te beseffen dat er ook nog voorronde Champions League op het spel staat. PSV kon zelfs 5-1 maken uit een vrije trap van die Hongaar met die moeilijke naam.

Dat Ajax nog de 5-2 maakte via Sulejmani was alleen goed voor de sfeer in het uitvak. De achthonderd die-hards die naar Eindhoven mochten afreizen zongen vol hartstocht 'Tien, Tien, Tien...' en 'Kampioenen óle óle..' Het is de Amsterdamse humor die er in barre tijden voor zorgt dat je van de club blijft houden. Zelfs als PSV nog de 6-2 binnenschiet.

Wij schakelen maar over naar Alkmaar waar terecht een feestje wordt gevierd. Felicitaties uit Amsterdam. Laten we hopen dat Ajax over drie wedstrijden ook een klein feestje mag vieren. Op basis van het vanmiddag getoonde spel lijkt zelfs dat een hele moeilijke klus te worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door mattie » zo apr 19, 2009 6:25 pm

Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:
Peter schreef:
Tsja helaas ik ben het met je eens, hij moet beter zijn dan Anita en die was al weken niet best en dat mist van Basten dus ervaring
Wat een onzin. Anita heeft prima gespeeld de laatste wedstrijden. Vandaag was hij erg slecht.
En hoe kwam dat? Omdat Ajax behoudens de eerste 10 minuten, geen intentie had om de bal te laten gaan.

PSV was feller en tot op het bot gemotiveerd. Ajax stond erbij en keek ernaar. Niet de eerste keer dat Ajax een laatste kans op het kampioenschap laat liggen.[/quote]

Was niet een uitpspraak van MvB dat ze per week kijken, welke spelers ze opstellen? Kijk eens wat voor middenveld Psv heeft staan... Stel daar tegenover Assaiti en Anita..
Daarnaast had psv alleen te winnen een 4e plaats.. Ajax had een kleine kans nog op de titel en nog een veel grotere kans op de 2e plaats, wat volgens Ajax zo zo belangrijk is.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 19, 2009 6:53 pm

Ik lees zojuist dat het 29 jaar!!! geleden is dat we nog eens 6 goals hebben tegen gekregen. Typisch Ajax van dit jaar. Vorige week de grootste uitslag van het seizoen en vandaag van de mat geveegd door psv.

Wat een ontzettend wisselvallig seizoen. Kunnen we dan volgende week zomaar van az winnen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door mattie » zo apr 19, 2009 6:59 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik lees zojuist dat het 29 jaar!!! geleden is dat we nog eens 6 goals hebben tegen gekregen. Typisch Ajax van dit jaar. Vorige week de grootste uitslag van het seizoen en vandaag van de mat geveegd door psv.

Wat een ontzettend wisselvallig seizoen. Kunnen we dan volgende week zomaar van az winnen?
Zou zo maar kunnen, waarom? omdat ze vandaag een oorveeg hebben gehad en het zou mij niet verbazen als er volgende week opeens een Siem de Jong en een Kennedy bv weer een kans krijgt... Typisch voor deze coach.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Daily Blind » zo apr 19, 2009 7:16 pm

Jeroen427 schreef:Jantje is ook emotioneel geknakt door peoples manager Van Basten hoor. Als iemand die idioot van een Wielaert boven mij zou opstellen zou ik ook al het vertrouwen in mezelf kwijt zijn.

gelul! Ze zijn verdomme prof en moeten wel tegen een stootje kunnen.. hij heft jusit vandaag bewezen niet in de basis te horen. Wat een wanprestatie. Als je erin komt moet je juist iets extra's willen laten zien. Maar hij heeft juist helemaal niks goeds gedaan en met zijn gepruts gooide hij de wedstrijd nog voor rust op slot.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door mattie » zo apr 19, 2009 7:18 pm

Zlatan Son of God schreef:

gelul! Ze zijn verdomme prof en moeten wel tegen een stootje kunnen.. hij heft jusit vandaag bewezen niet in de basis te horen. Wat een wanprestatie. Als je erin komt moet je juist iets extra's willen laten zien. Maar hij heeft juist helemaal niks goeds gedaan en met zijn gepruts gooide hij de wedstrijd nog voor rust op slot.
ik respecteer een ieder zijn mening maar dit kon een ieder overkomen... dat hij zonder vertrouwen rond loopt daar kan ik mezelf wel in vinden.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Marillion » zo apr 19, 2009 7:48 pm

Het elftal heeft vandaag weer laten zien dat het mentaal allemaal erg breekbaar is. Niet te geloven hoe je in een wedstrijd waarin je de 2e plaats terug kunt pakken het zo laat afweten.

Het zou zomaar kunnen dat we volgende week dan weer wel van AZ winnen. Ik neem aan dat ze in Alkmaar gewoon even een weekje gaan feestvieren. Maar of we daar dan veel waarde aan moeten hechten? Denk het niet.

Voor AZ trouwens wel een rare manier om kampioen te worden. Eerst de teleurstelling van gisteravond en dan zonder te spelen alsnog kampioen. Geen leuk scenario voor AZ al denk ik niet dat iemand zich daar nog druk om maakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Trab » zo apr 19, 2009 8:12 pm

Peter schreef:
Gebrek aan vertrouwen. Denk serieus dat Marco hem geraakt heeft en dat hij met zijn ziel onder de arm loopt. Volgende week centraal achterin denk ik.
Zou kunnen, maar Vertonghen speelt eigenlijk al sinds de winterstop erg slecht. Hopelijk haalt hij snel weer zijn niveau.
Het werd al eerder door jou en Voetske genoemd als sterk punt van PSV vandaag, maar ik snap niet waarom Ajax nou nooit is pressie speelt. Elke tegenstander heeft het daar moeilijk mee. En PSV heeft nou niet echt een wereldverdediging. Als je zo'n Brechet,Salcido en Culina opjaagd had, hadden ze geheid fouten gemaakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door FlaFlu » zo apr 19, 2009 8:59 pm

Wat een kinderspeeltuin. Ik heb het er al weken over dat het in de strijd om de tweede plek niet op Ajax-Twente moet aankomen, omdat Ajax het dan geheid weer gaat verpesten. Als het ergens om gaat gaat deze ploeg wel héél regelmatig de boot in. En zo is het met iedere Ajax-ploeg van de afgelopen 3-4 jaar. Misschien wordt er bij de profielschets van jeugdspelers en aankopen wel te weinig gekeken naar het mentale aspect.

Verder natuurlijk onvoorstelbaar dat er niemand op Afellay kleefde. De eerste tien minuten waren aardig, maar na die pingel tegen was het definitief over. Suárez zal nog wel een schorsing krijgen. Jammer dat niemand van Ajax hem krijgt omdat hij Afellay doormidden heeft gezaagd. Wat een ultiem pestjong is dat toch. Ik heb in ieder geval geen enkele aanleiding kunnen vinden waarom Afellay zo tekeer zou moeten gaan tegen Vertonghen.

Maar goed, laat Ajax vooral weer wat miljoenen in sympathieke, 'degelijke', ervaren verdedigers als Oleguer en Wielaert steken. Vooral die eerste is natuurlijk echt een lachertje. Op zijn plek had Ajax zoveel betere spelers kunnen halen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door peter » zo apr 19, 2009 9:07 pm

Goed dat je hem nog even noemt inderdaad. Oleguer was een drama wat dat betreft.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Vedette-10- » zo apr 19, 2009 9:13 pm

Ik heb de wedstrijd gemist vanwege verplichtingen, maar toen ik de eindstand doorkreeg kon ik mijn ogen niet geloven. Ik dacht dat het een slechte grap was. Maar nu blijkt het zelfs te kloppen.. :1evil.gif: Hoe kan het waar zijn? :stern.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door brigade zuid » zo apr 19, 2009 9:19 pm

Enganche schreef:Wat een ultiem pestjong is dat toch. Ik heb in ieder geval geen enkele aanleiding kunnen vinden waarom Afellay zo tekeer zou moeten gaan tegen Vertonghen.
Op Eredivisie live zei die dat er nog een rekening openstond met Vertonghen, Vertonghen schijnt bij de heenwedstrijd in Amsterdam ook zoiets bij hem geflikt te hebben.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Vedette-10- » zo apr 19, 2009 9:23 pm

Weet iemand hoe ik de wedstrijd nog kan terugkijken?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door FlaFlu » zo apr 19, 2009 9:24 pm

brigade zuid schreef:
Enganche schreef:Wat een ultiem pestjong is dat toch. Ik heb in ieder geval geen enkele aanleiding kunnen vinden waarom Afellay zo tekeer zou moeten gaan tegen Vertonghen.
Op Eredivisie live zei die dat er nog een rekening openstond met Vertonghen, Vertonghen schijnt bij de heenwedstrijd in Amsterdam ook zoiets bij hem geflikt te hebben.
Hmm, ok. Terecht, in dat geval. Dom van Vertonghen. Verder blijft Afellay natuurlijk een naar mannetje.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door elliquido » zo apr 19, 2009 9:28 pm

beschamend
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Marillion » zo apr 19, 2009 9:32 pm

Vedette-10- schreef:Weet iemand hoe ik de wedstrijd nog kan terugkijken?
Als je eredivisie live hebt kun je het daar ongetwijfeld terugzien want die herhalen doordeweeks wedstrijden als ik me niet vergis.

Maar heb je echt zin om dit te bekijken dan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 19, 2009 9:35 pm

Enganche schreef:Wat een kinderspeeltuin. Ik heb het er al weken over dat het in de strijd om de tweede plek niet op Ajax-Twente moet aankomen, omdat Ajax het dan geheid weer gaat verpesten. Als het ergens om gaat gaat deze ploeg wel héél regelmatig de boot in. En zo is het met iedere Ajax-ploeg van de afgelopen 3-4 jaar. Misschien wordt er bij de profielschets van jeugdspelers en aankopen wel te weinig gekeken naar het mentale aspect.

Verder natuurlijk onvoorstelbaar dat er niemand op Afellay kleefde. De eerste tien minuten waren aardig, maar na die pingel tegen was het definitief over. Suárez zal nog wel een schorsing krijgen. Jammer dat niemand van Ajax hem krijgt omdat hij Afellay doormidden heeft gezaagd. Wat een ultiem pestjong is dat toch. Ik heb in ieder geval geen enkele aanleiding kunnen vinden waarom Afellay zo tekeer zou moeten gaan tegen Vertonghen.

Maar goed, laat Ajax vooral weer wat miljoenen in sympathieke, 'degelijke', ervaren verdedigers als Oleguer en Wielaert steken. Vooral die eerste is natuurlijk echt een lachertje. Op zijn plek had Ajax zoveel betere spelers kunnen halen.
Waarom zou Suarez een schorsing moeten krijgen? Toch niet vanwege die botsing tegen Simons!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: PSV - Ajax 19-04-2009 (16:30 uur)

Bericht door FlaFlu » zo apr 19, 2009 9:45 pm

Botsing? Nou, hij kwam in met z'n rechter been en zette opeens vanuit het niets vol z'n linker voet in het kruis/been van Simons. Was zeker een bewussie. Maar goed, vind het best als hij niets krijgt hoor.

Plaats reactie