Ajax - Willem II 12-04-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » zo apr 12, 2009 5:32 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:Met dank aan Willem II ...
Maar 7-0... Stelletje mooiweer-voetballers... :666.gif:

Inderdaad was Willem II erg matig, maar een tegenstander moet daar dan nog wel van weten te profiteren. Ik vond Ajax het overgrote deel van de wedstrijd zeer gemotiveerd en gretig. Ze zetten vrijwel voortdurend vroeg druk op man en bal, er zat veel beweging in het team en hier en daar waren goede staaltjes voetbal te zien. Ajax lijkt op tijd in vorm voor de 4 finales, te beginnen in Eindhoven.
Mwah. zoals je slechte wedstrijden heel vlug moet vergeten moet je zulke wedstrijden als deze ook heel vlug vergeten tegen een Jupiter L. waardige tegenstander .. Tegen zulke tegenstanders als vandaag, die zelfs niet in staat zijn om als een block te verdedigen, om ook maar eningzins partij te geven mag je mijn inziens er weinig waarde aan hechten aan deze overwinning ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 12, 2009 5:33 pm

Peter schreef:Sulejmani gaf (behoudens die kaats bij de 7-0) geen signaal af wat mij betreft. Mag van mij ook gewoon langere periode op de bank blijven.

Suarez was verschrikkelijk gretig. Dit moet hij niet te vaak doen, want dan is het sowieso over in de zomer.
Sulejmani trekt wel het gat waardoor Suarez ruimte krijgt voor het schot. Maar ..... om je voor te zijn 'Sulejmani had geen geweldige invalbeurt'.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2009 5:42 pm

999 schreef:
Zuidema schreef:
999 schreef:Met dank aan Willem II ...
Maar 7-0... Stelletje mooiweer-voetballers... :666.gif:

Inderdaad was Willem II erg matig, maar een tegenstander moet daar dan nog wel van weten te profiteren. Ik vond Ajax het overgrote deel van de wedstrijd zeer gemotiveerd en gretig. Ze zetten vrijwel voortdurend vroeg druk op man en bal, er zat veel beweging in het team en hier en daar waren goede staaltjes voetbal te zien. Ajax lijkt op tijd in vorm voor de 4 finales, te beginnen in Eindhoven.
Mwah. zoals je slechte wedstrijden heel vlug moet vergeten moet je zulke wedstrijden als deze ook heel vlug vergeten tegen een Jupiter L. waardige tegenstander .. Tegen zulke tegenstanders als vandaag, die zelfs niet in staat zijn om als een block te verdedigen, om ook maar eningzins partij te geven mag je mijn inziens er weinig waarde aan hechten aan deze overwinning ...
Op zich heb je daar wel gelijk in, maar volgens mij doe je daarmee toch Ajax wat tekort. Het lag zeker niet alleen aan Willem II vanmiddag. Ajax maakte een frisse en scherpe indruk en wilde ook een goed resultaat neerzetten gedurende vrijwel de gehele wedstrijd. Willem II kreeg daardoor ook geen poot aan de grond en had geen schijn van kans. Zo spelend lijken mij tegenstanders van een zwaarder kaliber ook een zware dobber aan Ajax te krijgen. Mag ook wel, we hebben een serietje behoorlijk pittige wedstrijden voor de boeg.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo apr 12, 2009 5:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » zo apr 12, 2009 5:43 pm

Cvita was geblesseerd volgens mij, erg jammer. Sulejmani heeft blijkbaar wel meegedaan. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 12, 2009 5:48 pm

Ik kan me geen monsterzege herinneren waarbij ik geen moment onder de indruk was van Ajax.
Van sprankelend voetbal was geen sprake. Ajax was redelijk. Willem II oerslecht. Dan is het gat ook groot genoeg voor 7-0. Wat er in de eerste helft centraal achterin bij Willem II gebeurde is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Wel mooi dat Ajax iedere kans in de eerste helft verzilverde.

Donkey Shot

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Donkey Shot » zo apr 12, 2009 5:56 pm

ajax speelde in fases erg indrukwekkend

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Daily Blind » zo apr 12, 2009 6:09 pm

Donkey Shot schreef:ajax speelde in fases erg indrukwekkend
Willem II speelde in hele fase erg slecht, waar AJAX op een normaal niveau gebruik van maakte.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » zo apr 12, 2009 6:09 pm

Zuidema schreef: Op zich heb je daar wel gelijk in, maar volgens mij doe je daarmee toch Ajax wat tekort. Het lag zeker niet alleen aan Willem II vanmiddag. Ajax maakte een frisse en scherpe indruk en wilde ook een goed resultaat neerzetten gedurende vrijwel de gehele wedstrijd. Willem II kreeg daardoor ook geen poot aan de grond en had geen schijn van kans. Zo spelend lijken mij tegenstanders van een zwaarder kaliber ook een zware dobber aan Ajax te krijgen. Mag ook wel, we hebben een serietje behoorlijk pittige wedstrijden voor de boeg.
Nou, voor de wedstrijd vond ik al dat Willem II geen serieuze tegenstander voor dit AJAX mocht/mag zijn, en toen het al na tien minuten 2 - 0 stond dacht daar Willem II ook zo over.

We zullen zien, volgende week uit naar Psv ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door El Clavo » zo apr 12, 2009 6:28 pm

Ajax speelde uitstekend, ik snap niet wat jullie nog te zeiken hebben eerlijk gezegd. Het had makkelijk 10-0 kunnen worden tegen een ploeg waar we een half jaar terug nog van verloren. Ajax was fel, gretig en combineerde uitstekend. Het enige verwijt was dat het de dubbele cijfers niet haalde.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2009 6:30 pm

999 schreef:
Nou, voor de wedstrijd vond ik al dat Willem II geen serieuze tegenstander voor dit AJAX mocht/mag zijn, en toen het al na tien minuten 2 - 0 stond dacht daar Willem II ook zo over.
Voor dit Ajax is elke tegenstander serieus te nemen, zelfs een degradatiekandidaat. Helaas wel. Gelukkig klaarde Ajax deze klus professioneel. Wat mag je eigenlijk van deze ploeg in deze fase nog meer verlangen?
We zullen zien, volgende week uit naar Psv ..
Yep, dan krijgen we een echte graadmeter voor de kiezen. En die pot kan je natuurlijk altijd verliezen, dat is helaas niet ongebruikelijk in Eindhoven. Toch zag ik vanmiddag zaken terug in het spel van Ajax (zie boven) die me wel tevreden stemmen. Het lijkt in de bovenkamers en met de vorm wel goed te zitten voor de 4 komende cruciale weken. De tijd zal het leren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » zo apr 12, 2009 6:35 pm

El Clavo schreef:Ajax speelde uitstekend, ik snap niet wat jullie nog te zeiken hebben eerlijk gezegd. Het had makkelijk 10-0 kunnen worden tegen een ploeg waar we een half jaar terug nog van verloren. Ajax was fel, gretig en combineerde uitstekend. Het enige verwijt was dat het de dubbele cijfers niet haalde.
Voor eens en voor altijd. zou het zeiken zijn, want dat is het niet, maar zou het zeiken zijn dan maak ik dat nog ZELF uit ... :aai.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2009 6:56 pm

12/4/2009 - Van Basten: Schilder speelde niet vanwege vertrek
(Gepost door RvN)



Marco van Basten liet na afloop van het duel tegen Willem II weten dat hij er toch voor heeft gekozen te starten met Vertonghen, omdat de club niet doorgaat met Robbert Schilder. 'Dat was de achterliggende gedachte uiteindelijk' aldus Van Basten. Vrijdag stond Schilder op de training nog bij de basiself en had Van Basten aangegeven niet te starten met Vertonghen. 'Ik had aangegeven dat ik in Vertonghen meer een middenvelder zie, maar met hem gaan we door.'
Bron: AN.

Die Marco toch. Zou ie de reacties op AT gelezen hebben? :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door peter » zo apr 12, 2009 6:57 pm

Mooi zo. Leonardo de volgende keer ook maar thuislaten, want Sarpong staat ook te springen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door El Clavo » zo apr 12, 2009 7:03 pm

999 schreef:
El Clavo schreef:Ajax speelde uitstekend, ik snap niet wat jullie nog te zeiken hebben eerlijk gezegd. Het had makkelijk 10-0 kunnen worden tegen een ploeg waar we een half jaar terug nog van verloren. Ajax was fel, gretig en combineerde uitstekend. Het enige verwijt was dat het de dubbele cijfers niet haalde.
Voor eens en voor altijd. zou het zeiken zijn, want dat is het niet, maar zou het zeiken zijn dan maak ik dat nog ZELF uit ... :aai.gif:
Het wordt een beetje zielig alleen... Willem 2 is bijvoorbeeld geen degradatiekandidaat, maar dit seizoen een stabiele middenmoter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » zo apr 12, 2009 7:17 pm

El Clavo schreef:
999 schreef:
El Clavo schreef:Ajax speelde uitstekend, ik snap niet wat jullie nog te zeiken hebben eerlijk gezegd. Het had makkelijk 10-0 kunnen worden tegen een ploeg waar we een half jaar terug nog van verloren. Ajax was fel, gretig en combineerde uitstekend. Het enige verwijt was dat het de dubbele cijfers niet haalde.
Voor eens en voor altijd. zou het zeiken zijn, want dat is het niet, maar zou het zeiken zijn dan maak ik dat nog ZELF uit ... :aai.gif:
Het wordt een beetje zielig alleen... Willem 2 is bijvoorbeeld geen degradatiekandidaat, maar dit seizoen een stabiele middenmoter.

Dan zou ik er de laatste 12 wedstrijden toch maar eens bij halen van deze stabiele middenmoter.Maar mag ik de tegenstand(er) er bij betrekken w.b. wat ik zie op het veld.Er waren momenten dat AJAX spelers eerst nog een potje konden dammen voordat men " iets " in de weg werd gelegd door de Willem II spelers.Dat heeft dus niks met of dat het een leuk schouwspel was te maken.

Of ga je ook roepen dat als een Audi een lelijk eendje er uit rijdt dat dat een topprestaties is ?.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Duke » zo apr 12, 2009 7:55 pm

Zuidema schreef:
12/4/2009 - Van Basten: Schilder speelde niet vanwege vertrek
(Gepost door RvN)



Marco van Basten liet na afloop van het duel tegen Willem II weten dat hij er toch voor heeft gekozen te starten met Vertonghen, omdat de club niet doorgaat met Robbert Schilder. 'Dat was de achterliggende gedachte uiteindelijk' aldus Van Basten. Vrijdag stond Schilder op de training nog bij de basiself en had Van Basten aangegeven niet te starten met Vertonghen. 'Ik had aangegeven dat ik in Vertonghen meer een middenvelder zie, maar met hem gaan we door.'
Bron: AN.

Die Marco toch. Zou ie de reacties op AT gelezen hebben? :666.gif:
Je zou het haast denken. Vreemd alleen dat ie dat niet eerder kan bedenken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » zo apr 12, 2009 8:00 pm

Zou Rikkie soms iets gezegd hebben?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door peter » zo apr 12, 2009 8:02 pm

Zou niet best zijn, want dan kunnen we MvB gewoon beter vervangen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » zo apr 12, 2009 8:03 pm

Neefkens schreef:Zou Rikkie soms iets gezegd hebben?
De hand van Rikkie.Dat zou heel goed kunnen .. Maar vertel het me maar.Twee dagen van te voren was Vertonghen bankzitter, noway linksback en dan toch ... linksback .. al was ie vandaag zeer slecht ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door brigade zuid » zo apr 12, 2009 8:09 pm

Wel apart zeg die omslag opeens van van Basten, het was toch al langer bekend dat Schilder weg zou gaan.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2009 8:16 pm

Lijkt me sterk dat Rikkie zich met de opstelling bemoeit. Gaat ie wel erg ver over de rode lijn. Dat accepteert Marco toch nooit? Toch?

Tegen Psv zal Vermaelen wel weer linksback staan en zit Vertonghen opnieuw op de bank. Alhoewel, met MvB weet je het nooit. Wie weet wat ie nou weer op een vrijdagmiddagtraininkje bedenkt.

Tjonge, Jantje als 12e man, ik kan me er slechtere voorstellen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Neefkens » zo apr 12, 2009 8:17 pm

Peter schreef:Zou niet best zijn, want dan kunnen we MvB gewoon beter vervangen.
Vervangen is wel heel erg "wishfull thinking". :ajaxsmiley.gif:

Hij kan toch meedenken met hem, net zoals wij dat hier doen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door peter » zo apr 12, 2009 8:30 pm

Stokpaardje, maar het is 'wishful'. :1evil.gif:

Zodra de AD zich gaat bemoeien met de opstelling is het zaak voor de trainer dat hij weggaat.

Deze zit in de tas, maar dit was toch ook een easypeasy. Ik ben benieuwd of we volgende week weten te winnen, want dan is die tweede pek wel voor ons. Zal wel gebeuren ook en daarmee dus een evenaring van vorig seizoen (en de jaren ervoor). Noem me een pessimistische eikel, maar zo gaat het dus ieder jaar, helaas. Leuk eindsprintje en de fluisterverhalen over een eventuele derde ster volgend jaar steken de kop weer op. Nee, ik laat het dit keer maar gewoon op me af komen en maak me er niet al te druk meer om. :aai.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door wimpey » zo apr 12, 2009 8:33 pm

Wanneer Ajax speelt als de laatste weken is PSV appeltje - eitje. Dat is echt een heel matige ploeg.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2009 8:45 pm

wimpey schreef:Wanneer Ajax speelt als de laatste weken is PSV appeltje - eitje. Dat is echt een heel matige ploeg.
Mwah, het is wel Ajax dat op bezoek komt. Dat werkt als een rode lap op een stier in het Eindhovense. Ik verwacht dat die jongens volle bak zullen gaan om zich toch nog wat te rehabiliteren voor een erg matig seizoen. En ons middenveld zit tjokvol voetbal, maar is op Enoh na ook griezelig licht. Ik vrees dat Marco na volgende week zondag het middenveld weer moet aanpassen en Vertonghen in de punt naar achteren terugkeert. Dat laatste zie ik eerlijk gezegd ook liever, maar ik vrees voor de aanleiding: een middenveld dat geregeld overlopen wordt.

Plaats reactie