Ajax - Willem II 12-04-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Jesse » ma apr 13, 2009 6:49 pm

Raymon schreef:Ik vond Cvitanich nou niet bepaald sterk spelen hoor. Heel veel ballen van z'n voet laten springen, niet zorgvuldig in de kaats. Ik hou het nog op wedstrijd ritme. Hij scoort er toch 2 en 1 assist en daar gaat 't ook om. Maar het ongelijk van Van Basten heeft ie nog niet aangetoond. Z'n tweede goal was wel netjes trouwens.
Ik heb alleen de samenvatting gezien, vandaar. Maar zoals je al zegt, als je weer eens mag beginnen en er dan gelijk twee scoort en een assist geeft dan laat je toch wat zien, wat mij betreft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door brigade zuid » ma apr 13, 2009 7:14 pm

Neefkens schreef:Maar scoort véél minder, dus doe mij maar Cvita.
vind ik ook, je moet die jongen nou ook gewoon eens een tijdje laten staan. Baardmans heeft zn kans gehad.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Jöhnk » ma apr 13, 2009 9:11 pm

Cvitanich heeft vooral gescoord tegen Ado, Graafschap en Willem II. Tegen betere tegenstanders krijg je geen kansen maar moet je kansen uitspelen. Daar is Sulejmani wat mij betreft beter in.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Zuidema » ma apr 13, 2009 9:24 pm

Jöhnk schreef:Cvitanich heeft vooral gescoord tegen Ado, Graafschap en Willem II. Tegen betere tegenstanders krijg je geen kansen maar moet je kansen uitspelen. Daar is Sulejmani wat mij betreft beter in.
Daar heb je zeker een punt. Cvitanich heeft tot dusver alleen tegen enkele clubs in de onderste helft van de ranglijst laten zien dat ie de skills als midvoor heeft. Ik ben alleen niet kapot van de alternatieven voor die rol. Sulejmani vind ik daar op zijn slechtst, Suarez' plekkie is het ook niet echt, heeft zelfs zo al een serie opgelegde kansen gemist en lijkt veel meer tot zijn recht te komen als hij kan inkomen vanaf de flanken. Met Cvitanich heb je in ieder geval wel een afmaker voorin lopen, die ook nog op snelheid vrij redelijk voetbalt en als bliksemafleider kan dienen voor de jongens om hem heen. Sulejmani lijkt me dan beter als invaller als we met extra druk voorin wat moeten forceren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Bert » ma apr 13, 2009 11:32 pm

Sulejmani vond ik de laatste wedstrijden in de punt eigenlijk erg balvast en slim in zijn positionering. Een goalgetter is het natuurlijk niet, maar het is wel iemand die èn een bal kan vasthouden èn diepgang heeft. Daarnaast maakt hij veel ruimte voor zichzelf en medespelers door het centrale duo van een afstandje te bespelen, waardoor zij moeten uitstappen.

Als je puur in de zestien van de tegenstander kunt spelen is Cvita een prima spits, volgens mij. Maar voetballend gaat het (mede door zijn gebrekkige positionering of fysieke kracht) nog niet altijd geweldig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Donkey Shot

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Donkey Shot » ma apr 13, 2009 11:40 pm

Jöhnk schreef:Cvitanich heeft vooral gescoord tegen Ado, Graafschap en Willem II. Tegen betere tegenstanders krijg je geen kansen maar moet je kansen uitspelen. Daar is Sulejmani wat mij betreft beter in.
zeker, en zoveel minder scoorde Sulejmani nou ook weer niet. Sulejmani heeft daarentegen drie keer [gokje] zoveel assists dan cvit. Het grote verschil is dat Cvit op zijn eigen plaats speelt en Sulejmani werd als rechterspits, centrumspits en aanvallende middenvelder misbruikt. En speciaal voor joey, Sulejmani moet de nodige extra kilo's met zich mee torsen. Sulejmani's optreden is dus boven alle verwachting te noemen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Khraa » di apr 14, 2009 12:01 am

t verschil is ook dat Sulejmani ongeveer 5x zoveel speelminuten heeft gemaakt.

heeft Cvitanich al 3x achter elkaar in de basis gestaan?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Dubbel » di apr 14, 2009 12:55 am

Donkey Shot schreef:zeker, en zoveel minder scoorde Sulejmani nou ook weer niet. Sulejmani heeft daarentegen drie keer [gokje] zoveel assists dan cvit. Het grote verschil is dat Cvit op zijn eigen plaats speelt en Sulejmani werd als rechterspits, centrumspits en aanvallende middenvelder misbruikt. En speciaal voor joey, Sulejmani moet de nodige extra kilo's met zich mee torsen. Sulejmani's optreden is dus boven alle verwachting te noemen.
Maar Doc, waarom spelen we niet gewoon met Su-Cv-Su voorin? Iedereen blij. Dat zijn in potentie toch ook de drie beste aanvallers van de Eredivisie? En met een dynamo als Vertonghen verdedigend op het midden kun je dan Aisatti ook nog eens lekker aanvallend laten spelen. Ik kan me niet voorstellen dat we met een andere opstelling beter voor de dag komen. Misschien moet ik San Marco maar eens bellen want het ligt allemaal zo voor de hand dat ie het misschien juist daarom over het hoofd ziet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » di apr 14, 2009 1:16 am

Ik heb bij Sulejmani het idee dat ie iemand achter zich moet hebben staan die hem aanspeelt zo in en rond de zestien ( en we gaan niet over enkele meters extra's zitten twisten ).Van daaruit kan ie dan zijn aktie maken, mits in vorm natuurlijk, want volgens mij, ondanks dat ie zo af en toe een enkele opvlieging heeft, is ie hopeloos uit vorm ( geraakt ) .. en dit is AJAX natuurlijk met andere wetten als bij Heerenveen ...

Of dat het nog iets gaat worden met Sulejmani ?.Hij is wel heel diep gezakt.Daar waar ie in mindere wedstrijden bij Heerenveen toch nog diverse akties liet zien, loopt ie nu eigenlijk bijna de hele wedstrijd er verloren bij..Of wordt op een simpele manier afgetroefd.Ach, misschien heeft ie Zondag tegen Psv een bevlieging .. kan ie een waardeloos seizoen toch nog enige glans geven ... en anders, net als heel AJAX .. hopen op volgend seizoen ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Duke » di apr 14, 2009 5:52 pm

Puzzel lijkt compleet bij Ajax
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Met nog vier wedstrijden te gaan, lijkt Marco van Basten alle stukjes van de grote legpuzzel die de opstelling van Ajax is, dan eindelijk op de juiste plaats te hebben gelegd.

Tegen Willem II, dat nog nooit zegevierde in Amsterdam, won de club zondag met liefst 7-0.

Het is me een puzzel geweest dit seizoen voor Van Basten. Willem II was eind augustus ook de eerste tegenstander van het seizoen en sindsdien is er veel veranderd in Amsterdam. Reputaties gingen verloren en talenten ontwikkelden zich razendsnel. Vedetten werden verkocht en dienden zich aan.

In dat eerste duel schrok Ajax’ oefenmeester zich nog een hoedje, want in Tilburg werd met 2-1 verloren. Hij had zich destijds een betere seizoensouverture gewenst als beginnende clubtrainer.

In die wedstrijd ook stond een heel ander elftal dan het huidige Ajax op het veld. Klaas-Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg waren toen in Tilburg de logische sterkhouders en de aanvoerder en reserveaanvoerder bovendien. De wedstrijd van toen was ook het debuut van Evander Sno, de man die in de voorbereiding plots werd gekocht en die nu zijn werkdagen slijt op de velden van de Toekomst of op de tribune van de Amsterdam Arena.

Sulejmani maakte op die warme zomeravond in augustus nog een flitsende start met een wonderschoon doelpunt. De Serviër zou een seizoen lang met zijn vorm worstelen. Tot zondag behield hij bijna altijd het vertrouwen van Van Basten. De trainer posteerde hem op eerste paasdag op de bank, dat deed hij pas één keer eerder. ,,Omdat,’’ volgens Van Basten, ,,Dario Cvitanich geschikter is voor wedstrijden als tegen Willem II.’’

Suarez was in de eerste wedstrijd van het seizoen nog linksbuiten. Hij deed dat die wedstrijd niet goed, en zat prompt de volgende wedstrijd op de bank. Ondenkbaar in de huidige situatie. Ajax’ vedette was zondag weer eens belangrijk voor het team. Bij vier van de zeven doelpunten was hij betrokken.

De huidige vormgever van Ajax Ismail Aissati zat in Tilburg nog mokkend op de bank, niet wetende dat hij bijna een heel seizoen uit de roulatie zou zijn vanwege een blessure. De opleving van de middenvelder na al dat blessureleed markeert inmiddels de huidige vorm van de Amsterdammers.

Rechtsback bij de seizoensopenings was Bruno Silva. Hij zou al snel voorbijgestreefd worden door Van der Wiel, de groeibriljant die dit seizoen als een komeet omhoog schoot en zelfs het Nederlands elftal haalde. Kenneth Vermeer was in augustus nog derde doelman.

Van Basten keek zondag voor de wedstrijd al even terug op het huidige seizoen: ,,We hebben teleurstellingen meegemaakt en ons ontwikkeld. We zijn nog zoekende maar er gaan dingen beter dan toen.’’

De nederlaag van destijds kwam wellicht door de voorbereiding: ,,Die was lastig geweest met een groep van 36 man die je allemaal een kans wilt geven.’’

Hoewel hij met Ajax nu dan de juiste samenstelling te pakken lijkt te hebben, zorgt de opstelling nog steeds voor hoofdbrekens. Vrijdag op de persconferentie ging Van Basten uitgebreid in op de reserverol van Jan Vertonghen. De Belg was volgens de coach meer een middenvelder dan een verdediger en in de middelste linie was het juist dringen geblazen. Robbert Schilder was bovendien ‘de eerste gegadigde om de geschorste Vermaelen te vervangen als linksback.’ Vertonghen stond zondag toch linksback. ,,Omdat Schilder volgend jaar niet meer bij Ajax voetbalt en Vertonghen wel,’’ legde Van Basten zondag uit.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Harm » di apr 21, 2009 10:42 am

Hoe zou het nu staan met die puzzel? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door 999 » di apr 21, 2009 11:08 am

Harm schreef:Hoe zou het nu staan met die puzzel? :smallgrin.gif:
Hij is de doos kwijt ( Je weet wel .. daar staat het voorbeeld op ( afbeelding ) van wat het moet gaan worden ) ...
Laatst gewijzigd door 999 op di apr 21, 2009 11:17 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Duke » di apr 21, 2009 11:15 am

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Donkey Shot

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Donkey Shot » di apr 21, 2009 11:57 am

Harm schreef:Hoe zou het nu staan met die puzzel? :smallgrin.gif:
Etter :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Harm » di apr 21, 2009 12:16 pm

Eéntje mag toch wel hè? :blush.gif:

Donkey Shot

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Donkey Shot » di apr 21, 2009 12:28 pm

dat was toch dat lied in de mierenneuktopic? Afbeelding

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - Willem II 12-04-2009

Bericht door Harm » di apr 21, 2009 1:53 pm

Alle eentjes zwemmen in het water?

Plaats reactie