NAC - Ajax 22-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 22, 2009 4:22 pm

Peter schreef:Hoe deed Anita het in het bijzonder? Hij is namelijk het minst zeker van een plekkie op dat middenveld.
Speelde echt een hele goede wedstrijd. Evenals Enoh. Ik blijf erbij MOTM: ons middenveld :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 4:25 pm

joey schreef:De komende tegenstanders zullen wel een mannetje op Aissati zetten. Ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren.
Dat deed NAC vandaag ook. Die Loran schopte 'm in de eerste minuut de lucht in. Deed 'm niets.

Hij denkt en handelt sneller dan de overige 21 man, dat maakt hem bijzonder en zeer waardevol. Hij doet me denken aan een veel slankere en dynamischer versie van Jan Mölby.

Fit blijven en dan zitten we qua voetbal goed. En dan komen de resultaten vanzelf.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:25 pm

Bedankt, Ajaciedjuh. Over 2 weken tegen Roda dus dezelfde 11, want we zijn in de winning mood.

Balen is het wel dat Twente ook gewonnen heeft, al doen we qua doelsaldo prima zaken.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo mar 22, 2009 4:26 pm

Peter schreef:Hoe deed Anita het in het bijzonder? Hij is namelijk het minst zeker van een plekkie op dat middenveld.
Anita werkte als een paard, won veel duels en liep veel gaten dicht. Kortom, hij cijferde zich prima weg. Een uitstekende teamspeler. Wat mij betreft mag Enoh eerder vrezen voor het stuivertje wisselen. Want hij komt technisch te kort in mijn ogen, met name als het balletje snel begint te lopen is hij vaak eerste die een fout maakt in de passing/aanname helaas...

Aissati en Anita mogen wat mij betreft elke wedstrijd starten op het middenveld. Nr.3 is nog in te vullen?
AFCA!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 22, 2009 4:26 pm

Twente kun je in geval van nood nog pakken op de laatste speeldag.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:28 pm

wimpey schreef:Allemaal defensieve middenvelders he. Gezwets dus. Snap niet dat joey met zulke kaka komt, want hij is een intelligente man en heeft veel kijk op voetbal. :confused.gif:
Neeee, dat zijn aanvallers. Met Sulejmani op 10 bijvoorbeeld speel je met twee verdedigende middenvelders en VIER aanvallers. Sulejmani is juist geen schakelspeler. Met Mickey op die positie speel je het 'Celtic-systeem' (jouw wel bekend van onze grote held Co A. ) Van Basten heeft dit een keer tien geprobeerd en het werkt dus niet.

(Kaka? Je kunt wel zien dat Wimpey tussen de luiers zit. :smallgrin.gif: )

@Jöhnk, niet iedereen op PN is onder de indruk:


Godfather
Internationale topspeler

Uit: Bergen op Zoom
Vak: -
Posts: 4212
Reg.: 20 augustus 2006 Gepost op 22 maart 2009 om 16:16:07.

--------------------------------------------------------------------------------
Wat een overdreven hosanna weer zoals bij vele spelers in de Eredivisie. Vooral die commentator, die was echt al bijna klaar met zichzelf afsjaken toen hij het moest hebben over die assist van Aissati. Was gewoon een hele gewone dieptepass, zoals elke gemiddelde Eredivisiespeler die kan geven. Opvallen vind ik hem ook helemaal niet overdreven veel. Breedtepassjes, amper risico in zijn spel. En nog steeds geen rendement, totaal geen neusje om te scoren. Gebrekkige voetballer die nooit de top gaat halen.
:smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 22, 2009 4:30 pm

Hahaha, de frustratie druipt ervan af bij de PN-gozer.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mar 22, 2009 4:30 pm

Onverwacht makkelijk; onverwacht goed.

Klasse, Ajax. Klinkende overwinning.

K.
Still alive...

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo mar 22, 2009 4:32 pm

Nou dat was dan 'leuke wedstrijd om te zien met goed spel van onze kant' nummer 2 deze week, bravo!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 4:32 pm

joey schreef: Neeee, dat zijn aanvallers.
Siem de Jong is geen aanvaller, Urby die regelmatig op 10 speelde ook niet. Kennedy is evenmin een out and out aanvaller.

Aisatti is gewoon een klasse beter dan die jongens. Denkt en handelt sneller, ziet de ruimte en heeft tijd en rust aan de bal.

Je zult toch niet ontkennen dat Ajax tegen l'OM en NAC behoorlijk speelde, joey?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:32 pm

wimpey schreef:Hij denkt en handelt sneller dan de overige 21 man, dat maakt hem bijzonder en zeer waardevol. Hij doet me denken aan een veel slankere en dynamischer versie van Jan Mölby.
Dan gaat de kleding van Van Basten dus straks het zwembad in. :neutral.gif:
Fit blijven en dan zitten we qua voetbal goed. En dan komen de resultaten vanzelf.
Is dat niet een heel klein beetje voorbarig? Die jongen kon vandaag doen en laten wat hij wilde. Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.

Wat doen we met Lindgren? Mag die weg??????
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 4:33 pm

Dat waren zeldzaam zwakke tegenstanders, Wimpey! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:37 pm

Laten we vooral even het seizoen uitspelen met deze jongens en dan pas een oordeel vellen. Aissati speelde nu dus 2 prima wedstrijden, maar dergelijke lofuitingen heb ik eerder gehoord dit seizoen. Tegen ADO was hij misschien nog wat minder fit, maar toen liep het bij Ajax weer van geen kanten. Even aanzien dus.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 4:38 pm

Ajax speelde woensdag prima. Ik heb toen gezegd dat het zaak was dat vandaag door te zetten (toen riepen de van Basten haters dat dat natuurlijk niet het geval zou zijn), en zie, op het begin na speelde Ajax weer erg overtuigend, en had het ook zo 0-5 kunnen worden. Nu zien dat we een reeks neerzetten.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:39 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Neeee, dat zijn aanvallers.
Siem de Jong is geen aanvaller, Urby die regelmatig op 10 speelde ook niet. Kennedy is evenmin een out and out aanvaller.

Aisatti is gewoon een klasse beter dan die jongens. Denkt en handelt sneller, ziet de ruimte en heeft tijd en rust aan de bal.

Je zult toch niet ontkennen dat Ajax tegen l'OM en NAC behoorlijk speelde, joey?
Siem heeft zo goed als nooit meegedaan. Urby is tactisch niet goed genoeg voor die positie. Kennedy is een aanvaller, ook hij kan niet schakelen.
Ik weet nog dat Peter en ik pleitten voor dan maar Siem op 10. Alles beter dan een balschuiver of een aanvaller op die positie.

Ach, het gaat wel. Zo bijzonder vind ik het niet. Al heb ik vandaag alleen de eerste helft echt goed gezien. Toen was Ajax werkelijk niet best. Daarna begon de stream te haperen en heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om Twente te zien spelen. Het was natuurlijk ook gelopen na de 0-1, want NAC miste het vernuft en vooral de techniek om het Ajax lastig te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 22, 2009 4:40 pm

joey schreef: Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.
Aissati (en Anita overigens ook) zijn anders verdomd lastig van de bal te krijgen. Vind het een verademing om 'm te zien.

Dankzij het middenveld heb ik vandaag met ontspannen billetjes de wedstrijd kunnen zien, top. Nu rustig doortrainen, en over twee weken uit bij Roda weer zo'n makkelijke overwinning.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:42 pm

En, wat vonden jullie vandaag van Sulejmani?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 22, 2009 4:42 pm

Prima. Is tenminste niet zo statisch als Cvitanich of Huntelaar. Had wel 2 keer moeten scoren in de eerste helft.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo mar 22, 2009 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:42 pm

LucaS schreef:Ajax speelde woensdag prima. Ik heb toen gezegd dat het zaak was dat vandaag door te zetten (toen riepen de van Basten haters dat dat natuurlijk niet het geval zou zijn), en zie, op het begin na speelde Ajax weer erg overtuigend, en had het ook zo 0-5 kunnen worden. Nu zien dat we een reeks neerzetten.
Reeks neerzetten inderdaad. Goeie wedstrijd (blijkbaar) en nu volhouden. We zijn al zo vaak met de neus op de feiten gedrukt dat het voor mij geen zekerheidje is dat we nu opeens de komende 6 wedstrijden weten te winnen. Mocht dat wel gebeuren, dan hebben we in ieder geval wat geleerd van dit seizoen en mag men op basis daarvan eens gaan kijken hoe nu verder te gaan. Lindgren? Die zou ik dan sowieso verkopen inderdaad.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 22, 2009 4:43 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Hij denkt en handelt sneller dan de overige 21 man, dat maakt hem bijzonder en zeer waardevol. Hij doet me denken aan een veel slankere en dynamischer versie van Jan Mölby.
Dan gaat de kleding van Van Basten dus straks het zwembad in. :neutral.gif:
Fit blijven en dan zitten we qua voetbal goed. En dan komen de resultaten vanzelf.
Is dat niet een heel klein beetje voorbarig? Die jongen kon vandaag doen en laten wat hij wilde. Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.

Wat doen we met Lindgren? Mag die weg??????
Je mag het best voorbarig vinden en je conclusies trekken na 5 of na 7 of na 20 wedstrijden. Doe dat maar.

Beetje flauw om te stellen dat Aissati het tegen Marseille en Nac Breda allemaal cadeau gekregen heeft. In tegendeel, hij heeft het 100% zelf afgedwongen. Geen moment scherpte verloren en keihard gewerkt. Maar belangrijker nog: hij denkt sneller en handelt sneller dan zijn tegenstanders. Dat zag je al toen hij op 17-jarige leeftijd tegen het grote AC Milan voetbalde. Zonder ervaring hield hij zich moeiteloos staande. Een natuurtalent. Hij laat iedereen ook nog eens beter voetballen.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 22, 2009 4:43 pm

joey schreef:En, wat vonden jullie vandaag van Sulejmani?
Drie keer niks.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo mar 22, 2009 4:44 pm

joey schreef:Is dat niet een heel klein beetje voorbarig? Die jongen kon vandaag doen en laten wat hij wilde. Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.
Aissati fysiek kwetsbaar? Een middenveld vol dwergen? Is dat dan een nadeel Joey, alles behalve lengte zit erin. Het belangrijkste: techniek én inzicht voert met Aissati in de hoofdrol de boventoon!
Wat doen we met Lindgren? Mag die weg??????
Lindgren zie ik het helaas niet redden op het nieuwe middenveld van Ajax. Hij dient te gaan voor de inschuivende verdedigende rol van achteruit.
Laatst gewijzigd door Starring op zo mar 22, 2009 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 4:45 pm

joey schreef: Ik weet nog dat Peter en ik pleitten voor dan maar Siem op 10.
Dan hadden Peter en jij dan geweldig gezien! Siem de Jong liep alles dicht, stond veel te diep en was veel te weinig dynamisch, waardoor de spits amper aanspeelbaar was.

Vreemd trouwens dat JC pleit voor een middenveld met de punt naar achteren. Dat ziet ie dus in jouw ogen in het geval van Ajax fout, naar ik aanneem?
Ach, het gaat wel. Zo bijzonder vind ik het niet.
Ik ook niet hoor. Ik vond het zoals gezegd behoorlijk. Het voetbal wordt met Aisatti erbij beter. Hij maakt Ajax als elftal beter.

Dit is wel iets waar Ajax op voort kan borduren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 22, 2009 4:46 pm

Giacomo Puccini schreef:Beetje flauw om te stellen dat Aissati het tegen Marseille en Nac Breda allemaal cadeau gekregen heeft. In tegendeel, hij heeft het 100% zelf afgedwongen. Geen moment scherpte verloren en keihard gewerkt. Maar belangrijker nog: hij denkt sneller en handelt sneller dan zijn tegenstanders. Dat zag je al toen hij op 17-jarige leeftijd tegen het grote AC Milan voetbalde. Zonder ervaring hield hij zich moeiteloos staande. Een natuurtalent.
Ik weet het, dat zie je zo. Maar bij voetballen komt meer kijken. Als je fysiek zo zwak bent als Aissati, moet je elke wedstrijd 100% scherp en geconcentreerd zijn. Dat is een hele klus. Eens kijken of hij dat kan.

Tarik Oulida was ook zo'n speler. Hij kon het niet opbrengen. Dus kwam hij nergens.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 4:48 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Ik weet nog dat Peter en ik pleitten voor dan maar Siem op 10.
Dan hadden Peter en jij dan geweldig gezien! Siem de Jong liep alles dicht, stond veel te diep en was veel te weinig dynamisch, waardoor de spits amper aanspeelbaar was.
Makkelijk scoren dit. Ik blijf erbij dat de Jong in die periode de beste optie was. Of wil jij Sulejmani nog een keertje op '10' zien?

Plaats reactie