NAC - Ajax 22-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 5:56 pm

Bertje schreef: Slechtste man vond ik Oleguer. Op gevaarlijke momenten liet hij zich er weer eens uit lopen/stond hij te ruim te dekken.
Ik vond vd Wiel toch echt de zwakste man bij Ajax. Met afstand. M.n. voor rust ellendig zwak, liet zich defensief de kaas van het brood eten en was onrustig wanneer ie de bal kreeg.

Dat ie een goed doelpunt scoorde contrasteerde met de rest van z'n wedstrijd.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 6:03 pm

Zlatan Son of God schreef: Met Sulejmani kan je alleen maar diep spelen en dan moet je maar hopen dat hij zin heeft om de bal eerder te hebben dan de tegenstanders.
Ben ik niet met je eens. Die CV's van OM wisten zich geen raad zonder man waarin ze zich kunnen vastbijten. Die lomperiken die bij NAC centraal achterin staan, verging het niet anders.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 22, 2009 6:08 pm

Daarnaast is het natuurlijk enigszins bezijden de waarheid om te stellen dat je Sulejmani niet in de voeten kunt aanspelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 22, 2009 6:25 pm

Aristides schreef:Fijn, gewonnen, dat laatste mis ik in veel berichten! Het lijkt wel alsof MvB het lek boven heeft of weer boven heeft, want ik meen me te herinneren dat dit vorig najaar ook al een paar keer gebeurde.

Ik zag de reeks tegen NAC voor de wedstrijd, we winnen er altijd, maar dat was geen garantie voor. Nu winnen we weer en nu is het een bijzondere prestatie?

Met beide benen op de grond, we staan derde en zullen van de wedstrijden tegen Twente, AZ en psv er toch zeker twee moeten winnen om kans te blijven houden op plaats twee, Twente verspeelt weinig punten de laatste tijd (althans dat is mijn gevoel)
Twente krijgt ook nog wel een aardig programma hoor!

NEC-FC Twente
FC Twente-Roda JC
Feyenoord-FC Twente
SC Heerenveen-FC Twente
FC Twente-AZ
Ajax-FC Twente

Ik ben daarom wel blij dat Heerenveen dit weekend 3 punten heeft verspeeld.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mar 22, 2009 6:32 pm

Keurige overwinning, blijft jammer dat we het zo hebben laten liggen in sommige wedstrijden. Dit lijkt me inderdaad een middenveld waar toekomst in zit, al neem ik aan dat Vertonghen ook nog wel een plekje zal krijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 22, 2009 6:58 pm

Ajaciedjuh schreef:
Aristides schreef:Fijn, gewonnen, dat laatste mis ik in veel berichten! Het lijkt wel alsof MvB het lek boven heeft of weer boven heeft, want ik meen me te herinneren dat dit vorig najaar ook al een paar keer gebeurde.

Ik zag de reeks tegen NAC voor de wedstrijd, we winnen er altijd, maar dat was geen garantie voor. Nu winnen we weer en nu is het een bijzondere prestatie?

Met beide benen op de grond, we staan derde en zullen van de wedstrijden tegen Twente, AZ en psv er toch zeker twee moeten winnen om kans te blijven houden op plaats twee, Twente verspeelt weinig punten de laatste tijd (althans dat is mijn gevoel)
Twente krijgt ook nog wel een aardig programma hoor!

NEC-FC Twente
FC Twente-Roda JC
Feyenoord-FC Twente
SC Heerenveen-FC Twente
FC Twente-AZ
Ajax-FC Twente

Ik ben daarom wel blij dat Heerenveen dit weekend 3 punten heeft verspeeld.
Het programma is zwaar genoeg om punten te verspelen, uitgaande van een overwinning van Ajax op Twente. Ook feyenoord uit is nu zwaar :ajaxsmiley.gif:

Blijft staan dat wij moeten winnen, o.a. van Twente en/of AZ/psv.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 22, 2009 7:09 pm

joey schreef:Typisch Van Basten. Net zo lang wisselen tot hij bij toeval de juiste combinatie vindt.
Als dat zo typisch is, waarom was je een paar weken geleden dan zo ongeduldig? Er werd toen, als ik het me goed herinnner, om het hoofd van de trainer geroepen.

joey schreef: Of gevonden denkt te hebben, natuurlijk.
Als je er een keer naast zit, is dat natuurlijk gewoon toeval.
Eh... typisch?

:ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 7:58 pm

Zie net die goal van Suarez, maar ik ben van mening dat die bal er anders niet was ingegaan, hoor. De verdediger zat er namelijk gevaarlijk bij.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 22, 2009 8:03 pm

Idee had ik ook. In ieder geval moet je in zo'n situatie het zekere voor het onzekere nemen. Goed gedaan van Suárez (en van Urby).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mar 22, 2009 8:03 pm

Ik denk het ook. Het zag er (in de samenvatting althans) zeer aardig uit. Ik vraag me alleen af waarom Leonardo wel mag invallen, en Cvitanich niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 22, 2009 8:05 pm

Geen idee. Tactiek? Prestaties op de training?

Lijkt me in ieder geval duidelijk dat het niet zo is dat Van Basten iets tegen Cvitanich heeft, want een week geleden speelde hij nog gewoon.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 8:05 pm

Bertje schreef:Idee had ik ook. In ieder geval moet je in zo'n situatie het zekere voor het onzekere nemen. Goed gedaan van Suárez (en van Urby).
Precies. Het was weinig verheffend, maar gewoon nuttig. Ik heb aardige aanvallen gezien in de samenvatting in ieder geval.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 22, 2009 8:18 pm

joey schreef:
Als Litmanen fysiek sterker was geweest, was hij een wereldtopper geweest. Overigens liep Litmanen wel een marathon in een wedstrijd. Die man was altijd aanspeelbaar.
Onzin. Litmanen liep zeker geen marathon in een wedstrijd. Zoals slimme spelers sowieso geen meter te veel lopen omdat ze altijd op de juiste plek staan.

joey schreef: Zoals ik al zei, Aissati moet vanwege zijn fysieke beperkingen elke wedstrijd scherp en geconcentreerd zijn. Anders wordt hij onder de zoden gewerkt.
Ook onzin. Elke speler moet iedere wedstrijd scherp en geconcentreerd zijn. Of je nu groot of klein bent. Ik vind Aissati juist een verademing tov het steeds fysieker wordende voetbal van tegenwoordig. Eindelijk iemand die de bal het werk laat doen. Ben ook niet bang dat tegenstanders een mannetje op Aissati gaan zetten. Ook onder druk weet hij namelijk altijd de openingen te vinden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 22, 2009 8:20 pm

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef: Met Sulejmani kan je alleen maar diep spelen en dan moet je maar hopen dat hij zin heeft om de bal eerder te hebben dan de tegenstanders.
Ben ik niet met je eens. Die CV's van OM wisten zich geen raad zonder man waarin ze zich kunnen vastbijten. Die lomperiken die bij NAC centraal achterin staan, verging het niet anders.
Hij vraagt anders weinig in de voet meer in de diepte. Tenminste vandaag was het erg typerend en als hij de bal vroeg wachtte hij op de bal in plaats van naar de bal te komen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mar 22, 2009 8:25 pm

joey schreef:Typisch Van Basten. Net zo lang wisselen tot hij bij toeval de juiste combinatie vindt.

Of gevonden denkt te hebben, natuurlijk.

Eens kijken wat hij met Vertonghen gaat doen. :666.gif:
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.. Denk dat Aissati de ontbrekende schakel was. Hij klikt ook goed met Anita. Die is ook meer van het korte tikwerk.
Als het middenveld zo sterk blijft spelen, dan zou ik Vertonghen links centraal zetten op de plaats van Oleguer. En misschien zou v.Basten ook moeten overwegen om Wielaert te wisselen voor Alderweireld. Lijkt me meer een pure verdediger en brengt ook wat lengte.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 8:42 pm

Ach, soms vallen dingen goed, ik neem niet aan dat er veel AT'ers zijn die begin dit seizoen opteerden voor een middenveld Anita-Enoh-Aissati. Nu maken twee zwaluwen nog geen zomer, maar het functioneert uitstekend in 2 toch niet al te eenvoudige wedstrijden, en het heeft toekomst. Wel jammer dat aissati maar 4 jaar heeft getekend, dat betekent feitelijk dat hij na volgend seizoen al moet bijtekenen of verkocht moet worden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 22, 2009 8:48 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Jammer dat jullie blijkbaar niet het geduld op kunnen brengen om eens wat wedstrijden af te wachten of en hoe het verder gaat.Wat als zodadelijk er een strakke dekking komt op Aisatti ?.Dan zit je geheid weer met het zelfde probleem.
Nou is mijn plaatsgenoot Maaskant geen geweldig ´licht´, maar hij had toch echt wel de intentie om Aisatti het zwaar te maken.

Maar die jongen denkt en handelt sneller dan de mensen om zich heen, hij ontkomt gewoon aan z´n man omdat ie het spel sneller ziet dan anderen en daarnaar handelt.
Nou ik heb Aissati genoeg keren zien spelen met een strakke dekking waar ie dus heel veel moeite mee had.Het is natuurlijk wel een genot om te zien dat hij als enige met verstand aan het voetballen is.Probleem blijft natuurlijk op het moment dat het effe niet gaat.Dan krijg je het zelfde verhaal als op het moment dat het individu het voorin laat afweten.

En om nog even terug te komen op de eerste 25 minuten.Daarin was ook weer te zien hoe onze verdediging stond te schutteren.Hoe simpel sommige duels werden verloren.

Afijn, AJAX heeft nu dus in ieder geval een speler die AJAX waardig is.Die eindelijk weer eens iets van het oude AJAX laat zien.Beetje bluf, fijne techniek, overzicht en voetbalverstand .. nu maar hopen dat ie heel blijft ..

Oja, ik zag MVB een interview geven na deze wedstrijd.En toen kreeg ik toch een beetje het gevoel als of MVB deed dat ie dit alles gepland had, of dat ie wist dat het zo zou lopen, of dat ie naar dit middenveld heeft toegewerkt .. en dan bekruipt me toch het gevoel dat ie staat te liegen en dat het zijn geluk is dat er op het laatst zoveel geblesseerden zijn dat ie niet anders meer kon .. en zie dan valt, tot nu toe dan ( 2 wedstrijden ), het kwartje ...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 8:51 pm

Nou ik heb van Basten ook gehoord na de wedstrijd en daar zei hij heel wat anders. Is ook geen schande, Oranje bij het WK 74 en EK 88 stond ook plotseling 'per ongeluk' goed. Zo gaat dat.
Peter schreef:
Van Basten wil niet te hoog van toren blazen
Geschreven op zondag, 22 maart om 17:40

Marco van Basten had na afloop van de wedstrijd tegen NAC Breda voldoende redenen om vrolijk te zijn. De oefenmeester van Ajax had zijn ploeg goed zien voetballen in het Rat Verlegh Stadion met een simpele 0-3 zege tot gevolg. “Maar we gaan niet te hoog van de toren blazen”, reageerde de coach lachend.

Van Basten vond de wedstrijd in Breda een van de betere duels van dit seizoen. “We hebben de lijn van afgelopen woensdag doorgetrokken”, noteerde Sportweek tijdens de persconferentie. “NAC begon energiek en had goede kansen, maar we hebben het spel vervolgens goed naar ons toegetrokken en gecontroleerd gespeeld.”

Voor de camera van Eredivisie Live toonde Van Basten zich vooral tevreden over de inbreng van Ismaïl Aissati. "Zo is de samenstelling van het middenveld kloppend”, zei de coach. “De combinatie van Enohs fysieke kracht, Anita's verstandige spel en leidinggevende kwaliteiten en Aissati's creativiteit blijkt in de praktijk te kloppen. Maar het gaat te ver om te zeggen dat we hier zo lang naar op zoek zijn geweest. Soms gaat het door keuzes ineens lopen.”

San Marco waakt voor een te hoog verwachtingspatroon: “Laten we nu niet ineens gek gaan doen. We hebben pas twee wedstrijden achter elkaar goed gespeeld. Dat stemt ons wel tevreden, maar we gaan niet te hoog van de toren blazen."

vz
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 22, 2009 8:52 pm

999 schreef:Oja, ik zag MVB een interview geven na deze wedstrijd.En toen kreeg ik toch een beetje het gevoel als of MVB deed dat ie dit alles gepland had, of dat ie wist dat het zo zou lopen, of dat ie naar dit middenveld heeft toegewerkt .. en dan bekruipt me toch het gevoel dat ie staat te liegen en dat het zijn geluk is dat er op het laatst zoveel geblesseerden zijn dat ie niet anders meer kon .. en zie dan valt, tot nu toe dan ( 2 wedstrijden ), het kwartje ...
Of je hebt een héél ander interview gezien dan ik - ik ga ervan uit dat je op het interview doelt dat op de site van de NOS staat(?) - of, tsja, dan weet ik het écht niet meer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 22, 2009 8:56 pm

Ach, ik zie de dingen toch altijd anders dan jullie, dus dat is geen nieuws ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 9:00 pm

Als je naar de stand kijkt, dan ziet iedereen hetzelfde, helaas.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo mar 22, 2009 9:02 pm

Test!
Laatst gewijzigd door Starring op zo mar 22, 2009 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2009 9:04 pm

Anita werd twee maanden geleden nog door het grootste deel van AT afgemaakt en de wens werd uitgesproken dat hij verhuurd zou worden. Van Basten werd geridiculiseerd als hij het waagde Anita op te stellen.
I think I lost my fucking headache

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo mar 22, 2009 9:07 pm

LucaS schreef:Ach, soms vallen dingen goed, ik neem niet aan dat er veel AT'ers zijn die begin dit seizoen opteerden voor een middenveld Anita-Enoh-Aissati. Nu maken twee zwaluwen nog geen zomer, maar het functioneert uitstekend in 2 toch niet al te eenvoudige wedstrijden, en het heeft toekomst. Wel jammer dat aissati maar 4 jaar heeft getekend, dat betekent feitelijk dat hij na volgend seizoen al moet bijtekenen of verkocht moet worden.
Nou, ik meen dat er best wel redelijk wat AT'ers opperde voor een 'voetballend middenveld'. Anita-Enoh-Aissati is zo'n middenveld.

Ik stel het liefst helemaal geen pure breker op. Voor mij part bezit iedereen voldoende voetballende kwaliteiten, van keeper tot spits. Het spelletje heet per slot van rekening 'voetbal', niet waar? En geen Rugby-achtige taferelen, zoals je in bepaalde wedstrijden wel eens terugziet...
999 schreef:Ach, ik zie de dingen toch altijd anders dan jullie, dus dat is geen nieuws ...
Niet altijd hoor, ik vond Bassie ook min of meer schijnheilig uit de hoek komen. Zijn spelers voerde 'zogenaamd' eindelijk uit waar zij al maanden opgetraind hadden...Hij kiest m.i. eindelijk voor de juiste samenstelling na alle smaken uitgeprobeerd te hebben...
Laatst gewijzigd door Starring op zo mar 22, 2009 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 22, 2009 9:07 pm

Tsja, het zal toch niet zo zijn dat het sleutelwoord is Aisatti en Enoh op het middenveld en we nu na 28 wedstrijden er achter zijn gekomen dat we nu wel blijven winnen. En dan te denken dat we zonder Gabri, Vertonghen en deels Dario we op deze voet verder moeten. Volgend seizoen met een aankoop alla KJH die ook een Kopbal en dus lengte voorin heeft de boel kan ontregelen zullen we verder komen dan nu.

Ik hoop dat Suarez blijft anders zie ik het somber in

Plaats reactie