Ajax - De Graafschap 15-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 14, 2009 5:28 pm

Wat ik zou doen: Niet de sterkste opstelling, maar wel een ploeg met samenhand. Suarez kan zo zijn krachten sparen, Cvitanich kan invallen samen met Leonardo en Sarpong. Verder spelen met 3 offensief-creatieve middenvelders/aanvallers, een aanspeelpunt en vleugelverdedigers.

------------vermeer----------------
------oleguer--alderweireld--------
-brunos-----------------------urby-
---------anita---vermaelen(c)-----
-------------aissati-----------------
-------manu-------sulejmani------
--------------bodul-----------------

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za mar 14, 2009 6:14 pm

Ah, Vermaelen staat bij jou weer op het middenveld. Hoe voorspelbaar. :confused.gif:
En why the fuck moet Suarez zijn krachten sparen? Marco maakt er soms een potje van, maar ben blij dat jij geen trainer van Ajax bent.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za mar 14, 2009 6:37 pm

Jöhnk schreef:De slechtste ploeg uit de eredivisie.
En Volendam thuis dan?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 14, 2009 7:28 pm

MVH schreef:Ah, Vermaelen staat bij jou weer op het middenveld. Hoe voorspelbaar. :confused.gif:
En why the fuck moet Suarez zijn krachten sparen? Marco maakt er soms een potje van, maar ben blij dat jij geen trainer van Ajax bent.
Vermaelen staat daar weer om de balans te maken. Hoe wil je anders met 2 creatieve binnenspelers spelen, plus een midmid, plus een spits plus 2 vleugelbespelers? Zo staat het elftal het best georganiseerd, komt geen gevaar door het viermansblok(Anita, Oleguer, Alderweireld, Vermaelen).
Suarez smijdt met krachten door dat fysieke spel, hij is uitgeput doordat de ploeg al het hele seizoen van hem afhankelijk is. Waarom denk je anders dat hij zo slecht speelt de laatste tijd? Hij is echt niet ineens een slechtere voetballer.

Bovendien vind ik het wel weer eens tijd om Manucharyan de kans te bieden om zich bij de selectie te spelen. Hij is al wat ouder, dus hij staat te springen om erbij te komen. Daarnaast kan de ploeg wel wat uitdaging gebruiken tegen De Graafschap en zou door zijn inbreng niet tekort schieten, anders krijg je sterallures die het voetbal natuurlijk niet ten goede komen. Daarnaast valt mij gewoon op dat Aissati, Manucharyan, Sulejmani en Bodul goed samen kunnen spelen. Ik denk dat het alleen maar het spel bevorderd en dat het de concurrentie verscherpt.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za mar 14, 2009 7:41 pm

Vedette-10- schreef:Wat ik zou doen: Niet de sterkste opstelling, maar wel een ploeg met samenhand. Suarez kan zo zijn krachten sparen, Cvitanich kan invallen samen met Leonardo en Sarpong. Verder spelen met 3 offensief-creatieve middenvelders/aanvallers, een aanspeelpunt en vleugelverdedigers.

------------vermeer----------------
------oleguer--alderweireld--------
-brunos-----------------------urby-
---------anita---vermaelen(c)-----
-------------aissati-----------------
-------manu-------sulejmani------
--------------bodul-----------------
Pilletje nog niet gehad vandaag?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 14, 2009 7:44 pm

Is dat jouw standaard commentaar bij mij, ofzo? Ik heb beweegredenen, kijk die maar na en probeer je maar voor te stellen wat ik zeg. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za mar 14, 2009 7:51 pm

Vedette-10- schreef:Is dat jouw standaard commentaar bij mij, ofzo? Ik heb beweegredenen, kijk die maar na en probeer je maar voor te stellen wat ik zeg. :hypocrite.gif:
Oke.

Urby, een matig verdediger maar goed voetballer, staat LB. Vermaelen, een goede verdediger staat maar matig voetballer staan LM. Manu heeft nog nooit in het eerste gespeeld, breekt zijn been als hij niest en moet nu tegen de houthakkers van de Graafschap opeens debuteren? Waarom Bodul als je Suarez hebt? Rust geven? Ik heb niet het idee dat hij die nodig heeft.

Trouwens, op die crap die jou uit je toetsenbord frot heb ik weinig commentaar. Verspilde tijd. Jij bent gewoon een soort Frans Bauer bananasplit grap volgens mij. Een volwassen vent die ons allemaal in de maling neemt. Vandaar.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za mar 14, 2009 8:32 pm

Beloki schreef: Oke.

Urby, een matig verdediger maar goed voetballer, staat LB. Vermaelen, een goede verdediger staat maar matig voetballer staan LM. Manu heeft nog nooit in het eerste gespeeld, breekt zijn been als hij niest en moet nu tegen de houthakkers van de Graafschap opeens debuteren? Waarom Bodul als je Suarez hebt? Rust geven? Ik heb niet het idee dat hij die nodig heeft.

Trouwens, op die crap die jou uit je toetsenbord frot heb ik weinig commentaar. Verspilde tijd. Jij bent gewoon een soort Frans Bauer bananasplit grap volgens mij. Een volwassen vent die ons allemaal in de maling neemt. Vandaar.
Laat ik eenvoudigweg aantonen hoe serieus ik ben. Beweer hierna niet dat ik zomaar maar wat zeg.

Ten eerste moet je kijken naar de veldverdeling in balbezit die uitgevoerd maken voor de ploeg om een compleet veldspel te krijgen: linksbuiten(Urby), linksbinnen(Sulejmani), midvoor(Bodul), rechtsbinnen(Manucharyan), rechtsbuiten(Bruno Silva), midmid(Aissati), linksback(Vermaelen), linkscentraal(Alderweireld), midachter(Vermeer), rechtscentraal(Oleguer), rechtsback(Anita).
Ten tweede ga je organisatorisch denken. Ik heb het veld verdeeld in de breedte in 5 lengte's: buiten, tussen, midden, tussen, buiten. Het midden is de as, de zijkanten moet je hetzelfde inrichten. Je weet dat je 3 offensieve spelers voorin kan laten staan zonder dat dit niet op te vangen valt voor de rest van de ploeg. Haal je de buitenspelers weg, dan moeten ze wel op de flank blijven staan. Haal je de binnenspelers weg, dan moeten ze ook op die tussen-as blijven spelen om hun rol te kunnen blijven spelen. Je moet ook in je achterhoofd houden dat de weg naar de goal eruit gehaald moet worden om geen doelpunt tegen te krijgen.
Dan ga je kijken naar defensieve kwaliteiten. Urby en Bruno Silva kunnen beter verdedigen dan rasaanvallers Sulejmani en Manucharyan. Als je hen dus laat inzakken, dan moet dat terug naar de backpositie. Maar wat het gevolg dan is: is dat de backs geen plek hebben, je hebt anders een 7mansverdediging, een 1mansmiddenveld en een 3mansaanval. Wat doe je dan? Dan zorg je dat het middenveld versterkt wordt door die overbodige backs, die dus verdedigend gezien waardevol zijn. Dat komt goed uit gezien het feit Aissati defensief gezien geen uitzonderlijke speler is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 14, 2009 8:36 pm

Enganche schreef:Eens met Voetske. Gewoon beginnen met Emanuelson, Alderweireld, Oleguer, Silva achterin, want daar zal je het woensdag ook mee moeten doen.
Ik zou dit ook doen. Daarnaast zou ik Wielaert voor de verdediging zetten. Het beste alternatief na afwezigheid van Enoh, Vertonghen, Gabri en Lindgren.
Marco is niet te benijden met continue zoveel blessures :666.gif:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za mar 14, 2009 8:43 pm

Helaas een niveau waar Ajax zich moeiteloos aan aanpast.
Jöhnk schreef:De slechtste ploeg uit de eredivisie.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 9:31 am

Gaan we vandaag weer eens genieten. :666.gif:

Wat een mooi weer. DAt is ook wat waard. Lekker op de fiets naar Ajax. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 15, 2009 9:35 am

De zon schijnt heerlijk inderdaad, dit kan maar één ding betekenen: WE GAAN WINNUHHH!!

:ajaxscarf.gif:

Ik pleit voor aanvallend voetbal en een monsterscore. Dat moet toch één keer in het seizoen mogelijk zijn.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 15, 2009 9:53 am

Ajaciedjuh schreef:
Enganche schreef:Eens met Voetske. Gewoon beginnen met Emanuelson, Alderweireld, Oleguer, Silva achterin, want daar zal je het woensdag ook mee moeten doen.
Ik zou dit ook doen. Daarnaast zou ik Wielaert voor de verdediging zetten. Het beste alternatief na afwezigheid van Enoh, Vertonghen, Gabri en Lindgren.
Marco is niet te benijden met continue zoveel blessures :666.gif:
Ohja we spelen tegen de graafschap.. klopt dan zijn we zeker defensieve middenvelders nodig.

Laten we er gelijk weer 3 opstellen.. zorgt zeker wel weer voor spectakel.. aansluitng, steekpasses, goed verzorgt positiespel en laten we de doelpunten niet vergeten.. :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 10:00 am

Ik hoop dat we Sarpong weer eens in actie mogen zien. Vind het toch jammer dat die jongen nooit meer speelt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo mar 15, 2009 10:55 am

666 schreef:Helaas een niveau waar Ajax zich moeiteloos aan aanpast.
Jöhnk schreef:De slechtste ploeg uit de eredivisie.
Staan we ook bijna onderaan dan?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 11:14 am

joey schreef:Ik hoop dat we Sarpong weer eens in actie mogen zien. Vind het toch jammer dat die jongen nooit meer speelt.
Inderdaad. We horen veel te weinig van die jongen, terwijl hij vooral in het begin van het seizoen zelfs basisspeler leek te zijn.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo mar 15, 2009 11:16 am

Het zonnetje schijnt en het stadion zit vol. 'De jongens' mogen vandaag best wel zin hebben in voetballen. :smallgrin.gif:

Zonder gekheid... ik heb er zin in... wordt een gezellige middag denk ik.
4-0.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 15, 2009 11:20 am

De Graafschap thuis nou wat een boeiende wedstrijd :blush.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo mar 15, 2009 11:20 am

Het stadion zit vol :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo mar 15, 2009 11:22 am

Het is inmiddels wel bewolkt geworden. Dus dat vinden de jongens al niet zo fijn.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 15, 2009 11:39 am

Volendam wel en daar hebben we drie keer dramatisch slecht tegen gespeeld. Den Haag, Roda, Heracles, Willem II... tegen de bodem van de eredivisie speelt Ajax meestal net zo slecht als de tegenstander.
El Clavo schreef:
666 schreef:Helaas een niveau waar Ajax zich moeiteloos aan aanpast.
Staan we ook bijna onderaan dan?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 15, 2009 11:41 am

We hebben dit siezoen tegen de Graafschap onze hoogste score gehaald. Toen leek het er even op dat Sulejmani, Suarez, Cvitanic een breed gevreesde aanval zouden gaan vormen. Kan nog steeds, natuurlijk.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 15, 2009 11:42 am

Ik zou niet met Alderweireld beginnen, te veel risico dat hij geblesseerd raakt. Laatste half uur laten invallen is voldoende.

Urby zal nu toch wel op het middenveld terecht komen? Voorin spelen met Sulejmani - Dario - Suarez. Knallen.
Ajax!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 15, 2009 11:51 am

999 schreef:.. dit wordt een makkie .. De graafschap zeg ... waar hebben we het over ..
Ja, niveau-Volendam of is dat een slecht voorteken.

Ik wil een overwinning, 10-0 mag, maar als het 3-2 wordt zal me dat niet verbazen.

Het regent in Rotterdam niet, dat scheelt of regent het in Amsterdam wel?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 11:53 am

SylvievdVaart schreef:Het is inmiddels wel bewolkt geworden. Dus dat vinden de jongens al niet zo fijn.
Oei! Als het maar gaat lukken. :hypocrite.gif:

Maar serieus: De G. is echt de slechtste die erbij zit.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie