Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 18, 2009 9:36 am

Staat de opstelling al vast?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » wo mar 18, 2009 9:47 am

ajaxx schreef:Mes tussen de tanden en gaan met die banaan.....

Met de juiste instelling(namelijk willen werken) kunnen ze het wel gaan maken, ze hebben wat vertrouwen nodig..... snel doelpunt tegen zal ze breken, wanneer ze snel scoren zullen ze denk ik wel eens een bevlieging kunnen krijgen :hupajax.gif:

Iig die betonbak moet morgen in vuur en vlam staan, een dooie sfeer zal ze niet stimuleren. Hopelijk geeft ajax op haar 109e verjaardag de goede aftrap en pikt het publiek dit op....

gr
Aan Ajax zal het niet liggen om het publiek op te zwepen... ze hebben als act niemand minder dan André Rieu binnen gehaald. :drecul.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo mar 18, 2009 10:46 am

Rieu brengt wel goede herinneringen terug:

http://www.youtube.com/watch?v=0k_lZB70XSU
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33913
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 18, 2009 11:35 am

Ajax gokt op teamgeest én op Suarez
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ajax heeft voor de UEFA Cup-kraker van vanavond amper fitte verdedigers, maar heeft wél Luis Suarez. De spit, net getrouwd én aanvoerder, is gebrand op succes tegen Olympique Marseille.

Voor de tweede keer in zijn leven is Luis Suarez vanavond aanvoerder van een voetbalploeg. Als het dragen van de band bij hem evenveel vuur opwekt als de vorige keer, dan wordt het een boeiende avond in de Arena.

Die eerste keer was in januari tijdens het trainingskamp van Ajax in Portugal. Tegen VfB Stuttgart speelde de spits op een manier die je nooit van hem ziet. Een speler met een patent op scoren én klieren deelde ineens ook aanwijzingen en schouderklopjes uit. Toen verslaggevers hem na afloop aanspraken met ‘capitano’ glinsterden zijn ogen.

Ajax-trainer Marco van Basten sprak van een ‘prikkel’ met het oog op de tweede helft van het seizoen. Vanavond, op een cruciaal moment in die tweede fase, komt Van Basten weer bij de spits uit nu Maarten Stekelenburg en Thomas Vermaelen niet aan de aftrap zullen staan.

Dat Suarez in feite zoveelste keus is als aanvoerder, maakt voor de straatvechter uit Uruguay niets uit. Dit is weer zo’n kans om extra aandacht op zichzelf te vestigen. En elke mogelijkheid daartoe grijpt de ambitieuze speler die droomt van een toekomst bij FC Barcelona aan.

,,Ik vind dit een heel belangrijke wedstrijd,’’ zegt Suarez. ,,Want in de eredivisie zijn we wel klaar met dit seizoen. Ik bedoel: AZ wordt kampioen en de titel is toch de prijs waar je op nationaal niveau voor speelt. In Europa kan ik met Ajax nog wel het hoogst haalbare bereiken. Ik geef ons een grote kans de kwartfinale te halen; 1-0 is genoeg.’’

Op zijn 109de verjaardag kan Ajax vanavond nauwelijks fitte verdedigers in het strijdperk brengen. De vier die beschikbaar zijn (Silva, Oleguer, Alderweireld en Schilder) spelen ook allemaal. Op het middenveld zal de gemiddelde lengte van de Ajacieden de 1 meter 70 niet overschrijden, nu Anita, Aissati en Enoh daar als trio de honneurs waarnemen bij afwezigheid van de geblesseerden Gabri, Vertonghen en Lindgren.

Op basis van de blessurelijst manoeuvreerde Van Basten Ajax gisteren in de rol van underdog. Een realistische rol, maar ook de positie van waaruit de ploeg zich dit UEFA Cup-seizoen al langs Hamburger SV en Fiorentina vocht.

Naast teamgeest gokt Ajax op de eerzucht van Suarez, die het verschil wil maken in een week waarin hij ook ‘even snel’ in het huwelijk trad. Met zijn Sofia poseerde hij maandag op de trappen van het Amsterdamse stadhuis. Een groepje bekenden van het paar uit Uruguay woonde de laatste training voor Marseille bij en met een kwinkslag zei Van Basten: ,,Luis is nu een getrouwd man. Dat geeft verantwoordelijkheidsgevoel en dan kan hij de aanvoerdersband ook wel om.’’

In de uitverkochte Arena zal Marseille een stevig blok middenveldblok formeren en alle middelen boven halen om zijn 2-1 voorsprong uit de heenwedstrijd te verdedigen. Over twee wedstrijden gerekend redde FC Twente het niet tegen de ploeg van trainer Erik Gerets en in de Champions League bleef Marseille PSV voor. Tegen Ajax jaagt Gerets nu op de scalp van de derde Nederlandse tegenstander in één seizoen. Dat Gerets, de ex-PSV’er, juist in Amsterdam kan triomferen, geeft het duel voor hem iets extra’s. Daar is hij al sinds de loting duidelijk over. Gerets: ,,Ik heb nooit waardering gehad voor die club. En ze hebben nooit veel van me gehouden in Amsterdam. Ik vermoed dat ik er hun eregast zal zijn.’’

Om de wedstrijd optimaal te kunnen voorbereiden, landde Marseille maandag al op Nederlandse bodem. Luis Suarez bereidt zich ondertussen voor op een avond waarop hij tegenstanders zal uitdagen en waarop hij uitgedaagd wordt. ,,Een ploeg als Marseille heb je niet in de eredivisie,’’ zo ondervond hij al in de heenwedstrijd. ,,De verdedigers zijn sterk, hard en geslepen. Maar dat waren die van Fiorentina ook en tegen hen hebben we toch in beide wedstrijden gescoord. De laatste tijd voel ik me het beste in moeilijke wedstrijden. Iedereen kijkt, daar houd ik van.

,,De kunst is om verdedigers uit hun evenwicht te krijgen, zoals zij dat bij mij proberen. Maar onze aanpak verschilt. Een verdediger kan mij tackelen, ik hem niet, want dan word ik meteen afgefloten. Ik moet het in andere dingen zoeken.’’ Grijnzend: ,,Daarom praat ik ook altijd zo veel in het veld.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 18, 2009 11:37 am

Ik hoop toch dat van basten Suarez duidelijk maakt dat Ajax nog niet klaar is op nationaal nivo dit seizoen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 18, 2009 11:52 am

André Rieu, getverdemme :eusa_silenced.gif: .

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mar 18, 2009 11:54 am

Jinne schreef:Rieu brengt wel goede herinneringen terug:

http://www.youtube.com/watch?v=0k_lZB70XSU
Dit krijgen we vanavond ook te horen, zijn beste en enige nummer.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo mar 18, 2009 12:07 pm

Zo klinkt het bijna nog of hij het zelf heeft geschreven. ;-)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mar 18, 2009 12:11 pm

Haha. :smallgrin.gif:

Ik vind trouwens dat er in Nederland altijd zo denigrerend wordt gedaan over Andre Rieu. Ja, hij schrijft geen eigen nummers, maar hij zegt toch ook niet dat dat zijn nummers zijn? Hij heeft een staf van 100 man, hij tourt over de hele wereld, álles uitverkocht. Er zijn zoveel mensen die genieten van zijn muziek.
Mijn ouders zijn afgelopen zomer naar Rieu in de Arena geweest, ze vonden het echt fan-tas-tisch. Ik heb gewoon respect voor de wijze hoe hij de boel aanpakt, dat hij er een mooie show van wil maken en dat hij ongelofelijk veel succes heeft, overal waar 'ie komt.

Dat ik nou niet direct van die muziek hou en jeuk krijg van al dat blije gedans, soit. Maar ik hoop dat hij het juiste sfeertje erin weet te krijgen vanavond, net als op die avond in '95, dat iedereen weet: Vanavond zijn we niet te kloppen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 18, 2009 12:21 pm

Nee, dan gaat het gebeuren.Andre Rieu op de middenstip die staat te playbacken met zijn viooltje.Eigenlijk is het zo genant als het maar kan.

Uitgeschakeld in de beker door Volendam ( 18e op de ranglijst )
In de competitie een achterstand op de nummer 1 met 14 punten met nog 7 wedstrijden.
Baggervoetbal.

En dan komt Rieutje een riedeltje spelen bij de achtste finale UEFA Cup .. maar hopen dat de spelers niet teveel van slag door geraken ... zoiets verwacht je bij die boerenclub uit Eindhoven ... maar toch niet nu, met wat je ziet aan prestaties/voetbal bij AJAX ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo mar 18, 2009 12:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 18, 2009 12:22 pm

De polonaise lopen op Bach, ik weet het niet hoor.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mar 18, 2009 12:34 pm

CultuurBarbaren. :ajaxsmiley.gif:

Ik vind het knap wat hij bereikt heeft, ik hou niet van zijn stijl. Het is wél mijn soort muziek.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 18, 2009 12:54 pm

Van Basten: „Het is een hele opgave, maar ook uitdaging om verder te kom en”

AJAX ALS UNDERDOG


AMSTERDAM, woensdag

Ajax zal vanavond tegen Olympique Marseille niet frontaal de aanval zoeken om de in Frankrijk opgelopen achterstand (2-1) weg te poetsen. „Ik ga er niet van uit dat we Marseille met de rug tegen de muur zullen zetten en de ene na de andere aanval zullen loslaten”, zei Marco van Basten, die zijn elftal vakkundig in de rol van underdog manoeuvreerde. „Marseille heeft een heel sterke ploeg, is vooral in uitduels gevaarlijk en wij hebben veel geschorsten en geblesseerden. Het is een hele opgave, maar ook een mooie uitdaging om verder te komen.”

Dat elk nadeel zijn voordeel heeft, ondervond ook de coach van het (109-)jarige Ajax. „Ik heb niet lang hoeven puzzelen over de opstelling, want er zijn maar vier verdedigers over”, doelde hij op de absentie van de niet-speelgerechtigde Rob Wielaert, de geblesseerde Jan Vertonghen en de geschorsten Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen. „Dat mag”, antwoordde Van Basten op de vraag of de training naast de ArenA als norm mocht worden genomen. De achterste lijn werd gevormd door Bruno Silva, Oleguer, Toby Alderweireld en Robbert Schilder.

„Toby heeft meer internationale wedstrijden gespeeld dan nationale. Dat is wel grappig”, vond de trainer, die vol lof sprak over de jonge Belgische verdediger. „Hij is een heel goede prof, die verdedigend zijn mannetje staat en een goede pass met zowel links als rechts heeft.”

Voor Schilder kwam een basisplaats niet als een verrassing. „Ik kon steeds weer een naam van een concurrent wegstrepen. Op een gegeven moment weet je dat er niet veel andere smaken meer zijn.” Hoewel hij na dit seizoen naar NAC vertrekt, voelt hij geen drang om zich in zijn laatste maanden als Ajacied extra te bewijzen. „Uit bij Fiorentina en vanaf de twintigste minuut in Marseille (hij verving Lindgren, red.) heb ik al laten zien wat de trainers aan me hebben. Ik denk ook niet dat Ajax daar aan twijfelde. Ik móést niet weg, maar het was tijd om voor mezelf te kiezen. Het was voor mijn ontwikkeling niet goed om bankzitter te blijven.”

„Dat ik minder ritme heb, zie ik niet als handicap. In zulke wedstrijden gelden andere wetten”, zei Schilder, die uitkijkt naar de kraker. „Er in één klap moeten staan, vind ik niet moeilijk, eerder leuk. Dit is toch maar weer een mooi duel dat ik meepik.”

De Amstelvener verwacht een bloedstollend duel. „Marseille is een fysiek sterke ploeg met veel snelheid voorin.” De aanvallers vreest hij evenwel niet. „Het beeld bestaat dat ik langzaam ben, maar dat valt wel mee. In een één-tegen-één sprintduel kan ik er misschien uitgelopen worden door hun spitsen. Maar door me goed op te stellen, in de zone te verdedigen en de ’ruimte eruit te halen’ kan ik dat compenseren.”

Van Basten bekeek de beelden van Paris St. GermainOlympique (1-3) en kreeg bevestigd wat hij al wist. „Marseille voetbalt goed, opereert vanuit een gesloten defensie en is in de omschakelmomenten zeer effectief. Het elftal staat inmiddels tweede in de Franse competitie en heeft een ’goed moment’. Desalniettemin blijft het voetbal. We spelen in onze eigen ArenA en het is ons ook gelukt om Fiorentina uit te schakelen. Het belangrijkste is om de veldbezetting in de gaten te houden.”

De achilleshiel van Erik Gerets’ elftal, dat eerder PSV én Twente in Europa elimineerde, zou wel eens het ervaren verdedigingsduo Hilton/Civelli kunnen zijn. „Het zijn twee grote sterke jongens”, zei Van Basten, die daar de kleine, behendige Miralem Sulejmani tegenover zal stellen. „Via een individuele actie, een een-tweetje en veel beweging valt daar misschien iets te halen.”

Ajax put volgens hem in elk geval moed uit het uitduel. „Daar zijn we in de tweede helft in staat gebleken om verdedigend overeind te blijven. En we hebben er één bij, starten weer met zijn elven”, stipte hij nog even de vroege rode kaart van Van der Wiel aan. „Daarom waren we na afloop zo blij”, zei Ismail Aissati. „Dat we met tien man de 2-1 vasthielden. We hopen het nu thuis af te maken.”

Opstelling Ajax: Vermeer; Silva, Oleguer, Alderweireld, Schilder; Enoh, Aissati, Anita; Suarez, Sulejmani, Emanuelson.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mar 18, 2009 3:43 pm

We zitten nu op 49.000 verkochte kaarten (nog 1.000 over), waarvan 1500 man uit Marseille.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 18, 2009 3:58 pm

Gewoon een volle bak dus.

Lekkerrrrrr.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » wo mar 18, 2009 4:25 pm

:ajaxscarf.gif: Zin in!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mar 18, 2009 4:31 pm

Tientallen slag- en steekwapens in beslag genomen van supporters

AMSTERDAM - Nog ver voor de aanvang van de risicowedstrijd Ajax – Olympique Marseille, vanavond in de Amsterdam ArenA, heeft de politie enkele tientallen slag- en steekwapens in beslag genomen. Deze wapens, waaronder gasbusjes, messen en ploertendoders, werden aangetroffen in bussen met Olympique Marseille-supporters. Op grond van de wapenwetgeving werden de voertuigen doorzocht.

In verband met het verhoogde risico op ongeregeldheden rondom de wedstrijd van vanavond, heeft de politie extra speciale eenheden ingezet, waaronder de Mobiele Eenheid.

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » wo mar 18, 2009 4:53 pm

Kep vandaag meerdere bussen gezien en een zooi in het ov. .. koppies in die bussen stonden strak op onweer. Die komen hier niet alleen om de wedstrijd te bekijken.


Kan nog eens een heet avondje worden :confused.gif:

gr

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo mar 18, 2009 5:07 pm

ajaxx schreef:Kep vandaag meerdere bussen gezien en een zooi in het ov. .. koppies in die bussen stonden strak op onweer. Die komen hier niet alleen om de wedstrijd te bekijken.


Kan nog eens een heet avondje worden :confused.gif:

gr
Ik reken op een nederlaag en zoniet dan valt alles net verkeerd of tewel de scheids maakt een fout of we hebben een keer echt mazzel :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo mar 18, 2009 5:49 pm

Jinne schreef:Rieu brengt wel goede herinneringen terug:

http://www.youtube.com/watch?v=0k_lZB70XSU
Voor mijn gevoel ging dat toch langer door in de rust?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Philippe
Berichten: 2665
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 8:44 am
Contacteer:

Bericht door Philippe » wo mar 18, 2009 5:52 pm

I hope they will be banned and sent back directly to Marseille, with a huge fine to pay for their club.
Appie, stay strong !

ajaxx
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 05, 2009 4:50 pm

Bericht door ajaxx » wo mar 18, 2009 5:56 pm


Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mar 18, 2009 7:53 pm

Brrrrrrrrrrr...


...veeel plezier hopelijk allemaal...



COME ON, AJAX!!! :hupajax.gif: :onfire.gif: :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 18, 2009 8:07 pm

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 8:15 pm

Zal vast wel op 70590 (sopcast) te zien zijn toch?

Schilder speelt en daardoor zit Cvitanich dus op de bank. De rest stond al wel vast.

Plaats reactie