FC Utrecht-Ajax 01-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 3:05 pm

Peter schreef:Het spel was in de eerste minuten aardig, maar dit kwam ook omdat Utrecht heel makjes begon. Daarna werd het meer een vechtwedstrijd en heb ik geen spoortje goed voetbal meer gezien. Achterin stond het aardig goed en opbouwend was er helemaal niets waar te nemen. Voorin wordt het dan lastig, want die ballen zijn moeilijk vast te houden. Als je daarna Kennedy en Leonardo brengt, dan weet je dat je voorin geeft vuist meer kan maken. Zij liepen zich continu vast ook. Goeie overwinning, beroerd veldspel, maar hele belangrijke punten in de strijd om de tweede plek.
Oké, bedankt voor de samenvatting. Ik heb door omstandigheden alleen het eerste kwartier kunnen zien.

Gewonnen dus. Dat is mooi. Goed veldspel verwacht ik sowieso niet.

De assist van Sulejmani bij de eerste goal was prima. Zulke dingen zie je niet vaak bij Ajax dit seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 01, 2009 3:12 pm

Interview Marco op EredivisieLive: Vertonghen voelde een gevoel van kramp, maar kan het niet vergelijken met bijvoorbeeld een spierblessure omdat hij dat nog nooit heeft gehad. Hopelijk is het inderdaad kramp (maar ik vrees van niet).

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo mar 01, 2009 3:13 pm

Dat zou mooi zijn ,we kunnen hem eigenlijk niet missen

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 3:14 pm

Ajaciedjuh schreef:Interview Marco op EredivisieLive: Vertonghen voelde een gevoel van kramp, maar kan het niet vergelijken met bijvoorbeeld een spierblessure omdat hij dat nog nooit heeft gehad. Hopelijk is het inderdaad kramp (maar ik vrees van niet).
Dan moet je hem ook sparen, denk ik. Anders schiet het er alsnog in.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 3:15 pm

Bij kramp heb je al lichtelijk een scheuring.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mar 01, 2009 3:54 pm

Toppie schreef:Sulejmani is een miskoop paar leuke akties maar dan heb je ook alles gehad
Dat riep je ook over Suarez en Zlatan. Kenner. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mar 01, 2009 4:07 pm

Valt er hier nog wat te zeiken over veldspel, verdediging, dikkertjes, schuifie-schuifie, etc.?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 01, 2009 4:28 pm

Zo, weer terug, was gezellig.

Drie belangrijke puntjes, we staan er nu zes los op PSV dus dat mogen we sowieso niet meer weggeven.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo mar 01, 2009 4:32 pm

Goed resultaat natuurlijk. Met name de 0-1 was een mooie uitgespeelde aanval. Sulejmani twee keer erg belangrijk.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo mar 01, 2009 4:37 pm

SylvievdVaart schreef:Het is wachten op de 1-2, Ronald. Je stelt me nu een beetje teleur.
Ik heb de winst goed voorspeld. :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 01, 2009 6:20 pm

Hoeladans schreef:Volgende week gewoon Stekelenburg in de goal.
Stekelenburg stapelt fout op fout, maar na een paar slechte doeltrappen moet Vermeer opeens weer de goal uit. Right. :smallgrin.gif:

Hopelijk betekent de blessure van Vertonghen dat Aissati als linkshalf komt te spelen. Suárez mag een weekje uitrusten voor Marseille. Volgens mij is hij vanaf nu overigens wel gewoon na iedere gele kaart weer een wedstrijd geschorst, maar dat weet ik niet zeker. Uit tegen ADO moeten we ook zonder Suárez en Vertonghen wel kunnen winnen.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo mar 01, 2009 6:31 pm

Vermeer was heel slecht vandaag. Niet alleen kwam 80% van z'n uittrappen in de voeten van een Utrecht-speler terecht, hij maakte ook een enorme blunder die net geen doelpunt opleverde omdat Cziommer(?) de rebound recht tegen hem aanschoot.

Stekelenburg was voor z'n blessure een prima keeper. Hopen dat hij weer terug op dat niveau kan komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 01, 2009 6:36 pm

Hoeladans schreef:Stekelenburg was voor z'n blessure een prima keeper.
Dat valt nou ook wel weer mee. Ik herinner me dat hij vorig seizoen fanatiek bijdroeg aan de zoveelenvijftig tegendoelpunten, net als de rest van de ploeg.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo mar 01, 2009 7:17 pm

Hoeladans schreef:Vermeer was heel slecht vandaag. Niet alleen kwam 80% van z'n uittrappen in de voeten van een Utrecht-speler terecht, hij maakte ook een enorme blunder die net geen doelpunt opleverde omdat Cziommer(?) de rebound recht tegen hem aanschoot.
Goed kijken, die bal stuiterde namelijk net nog even omhoog waardoor hij hem niet klemvast kon pakken.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo mar 01, 2009 7:38 pm

Hoeladans schreef:Vermeer was heel slecht vandaag. Niet alleen kwam 80% van z'n uittrappen in de voeten van een Utrecht-speler terecht, hij maakte ook een enorme blunder die net geen doelpunt opleverde omdat Cziommer(?) de rebound recht tegen hem aanschoot.

Stekelenburg was voor z'n blessure een prima keeper. Hopen dat hij weer terug op dat niveau kan komen.
Wat een onzin. Buiten die ene bal die hij niet klem had, deed hij helemaal niets fout (in de rebound pakte hij de bal prachtig). Uittrappen kunnen misschien iets beter. Maar het grote verschil met Stekel is dat Vermeer tot de laatste minuut scherp blijft. Kwam steeds goed uit bij gevaar van Utrecht (kijk de laatste tien minuten van de wedstrijd maar eens terug), communiceerde prima.
Vermeer moet blijven staan, dat is wel zeker.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2009 7:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dit soort uitslagen maken dat ik stiekem weer extra baal van jl. januari...
Dat heb ik ook. De man is geen grootmeester, maar met Oleguer staat de achterhoede statistisch gezien een stuk beter dan zonder. Speelde vandaag net als jl. donderdag gewoon een degelijke pot. In die 4 wedstrijden waarin we 1 punt haalden, speelde ie amper. Dat moet MVB zich aanrekenen, want voor Schilder kiezen en Oleguer passeren is waanzin...

Vandaag stond de achterhoede goed. Utreg had nog een week door kunnen gaan, gescoord zouden ze niet hebben... Opbouwend was het een stuk minder. Vermaelen speelde defensief een prima pot, maar roeide iedere bal naar voren.

Moet erbij zeggen dat het middenveld Ajax bij balbezit achterin niet bepaald hulpvaardig was. Maar da's niets nieuws. Die jongens denken vooral defensief.
Maar we staan nu op 6 punten van Psv en de druk ligt nu bij Twente. Op naar het maximaal haalbare dan maar: de tweede plaats.
Dit was de eerste van een serie van 6 die we gewoon moeten winnen. Op papier was dit de lastigste.

Het is alleen verdomd kloten dat de blessures wéér de kop opsteken. Wat dat betreft is het bij Ajax echt ieder seizoen kassa. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 01, 2009 8:33 pm

Vertonghen op Ajaxtv: ik voelde rond de 75-80 minuut al iets in mijn hamstring, maar ging voor de kans (alleen op de goal af) en toen schoot het erin. Hoopt alleen dat het geen scheurtje is, maar er is wel beschadiging.
Achteraf zal hij zelf ook wel denken dat dat dom was.

Nogmaals, hopelijk valt het mee en zijn we hem slechts 1 week kwijt, maar ik ben er bang voor.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo mar 01, 2009 8:35 pm

Wat een slechte wedstrijd zeg. Van beide kanten.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo mar 01, 2009 9:25 pm

Ajaciedjuh schreef:Vertonghen op Ajaxtv: ik voelde rond de 75-80 minuut al iets in mijn hamstring, maar ging voor de kans (alleen op de goal af) en toen schoot het erin. Hoopt alleen dat het geen scheurtje is, maar er is wel beschadiging.
Achteraf zal hij zelf ook wel denken dat dat dom was.

Nogmaals, hopelijk valt het mee en zijn we hem slechts 1 week kwijt, maar ik ben er bang voor.
Kijk volgende week is geen probleem zonder Gabri en Vertonghen maar Marseille uit... Hopelijk gaat de medische staf 24 uurs diensten draaien om deze 2 wedstrijdfit te krijgen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo mar 01, 2009 9:31 pm

Ronald! schreef:
SylvievdVaart schreef:Het is wachten op de 1-2, Ronald. Je stelt me nu een beetje teleur.
Ik heb de winst goed voorspeld. :hypocrite.gif:
Oké oké... ik had voor de wedstrijd totaal geen zenuwen door jouw voorspelling. Dus dat was erg fijn!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 10:10 pm

SylvievdVaart schreef:
Ronald! schreef:
SylvievdVaart schreef:Het is wachten op de 1-2, Ronald. Je stelt me nu een beetje teleur.
Ik heb de winst goed voorspeld. :hypocrite.gif:
Oké oké... ik had voor de wedstrijd totaal geen zenuwen door jouw voorspelling. Dus dat was erg fijn!
Bovendien ging de voorspelling vermoedelijk uit van Stekelenburg op goal! :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo mar 01, 2009 10:24 pm

Alleen de samenvatting gezien, waarom beginnen de wedstrijden altijd om 12.30 uur, maar weer 3 puntjes erbij .. :onfire.gif:

En wat mij betreft blijft Vermeer staan, deze man straalt zoveel meer uit als Maarten. Tenminste een keeper waar je als verdediging vertrouwen in hebt.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 10:26 pm

Alles is relatief. Maakte Vermeer in Utrecht niet een wereldredding omdát hij het schot ervoor niet klemvast had?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 10:29 pm

Lijkt mij ook, dat was weer echt zo'n foutje van hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo mar 01, 2009 10:32 pm

Knap dat hij dan z'n eigen fout weer goed maakte .. :ajaxsmiley.gif:

Maar heel simpel, als ík moest kiezen werd het Kenneth .. :hupajax.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Plaats reactie