Ajax-Volendam 22-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 22, 2009 6:57 pm

martijn401 schreef:suarez had ie wat mij betreft ook niet zo hoeven aanpakken. Maar ik ben wel blij dat hij ziet waar het aan schort. De oplossing lijkt me niet makkelijk.
Ik hoop dat er nog wat transferbudget is.
Ik zou de hand op de knip houden. Laat hem eerst maar eens aantonen dat hij spelers beter kan maken en iets erin kan slijpen. Eindeloos geld erin pompen doe je maar ergens anders. Zet eerst maar een spelconcept neer en ga van daar uit kijken of je nog andere accenten nodig hebt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 22, 2009 6:59 pm

Toppie schreef:Van Basten onderstreept het aantal gemiste kansen daardoor is het moeilijk geworden in de wedstrijd.
Ik vind ook dat Volendam veel kansen miste. Zo werd het onnodig lastig voor de dorpelingen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 6:59 pm

Peter schreef:Iedere mafkees die nu het woord progressie nog in de mond neemt krijgt een ban. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 22, 2009 6:59 pm

Suarez is geen spits. Ajax (Marco) heeft een inschattingsfout gemaakt met het niet halen van een spits (bij vertrek Huntelaar).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 22, 2009 7:00 pm

Jöhnk schreef:
Toppie schreef:Van Basten onderstreept het aantal gemiste kansen daardoor is het moeilijk geworden in de wedstrijd.
Ik vind ook dat Volendam veel kansen miste. Zo werd het onnodig lastig voor de dorpelingen.
Nee, maar dat kwam weer omdat een aantal spelers de wedstrijd niet kunnen uitspelen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo feb 22, 2009 7:01 pm

Dat het voetballend stukken beter moet is duidelijk. Spelvreugde mis ik ook enorm.
Maar de selectie is in z'n geheel genomen te zwak. Vallen er 2 basis spelers weg en je ziet het zaakje nog verder afglijden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 7:05 pm

Zuidema schreef:
Peter schreef:Analyse? Ik wil wel eens weten wat hij er aan wil doen. Hij is potverdimme eindverantwoordelijk. Hij schuift de boel telkens af. Nu maakt hij Suarez weer met de grond gelijk.
Inderdaad. En stank voor dank dus. Suarez kan je niet altijd redden, Marco. Niet om die jongen op te hemelen, want hij mist zeker erg veel kansen, maar zonder Suarez waren we sowieso helemaal nergens geweest.
Dat is het nieuwe communiceren, de speler via de media de grond in stampen ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 22, 2009 7:07 pm

Ach Pisvee en Twente winnen ook met slecht voetbal van degradatie kandidaten. Alleen moet je wel naar je zelf blijven kijken en dan zijn we het met z'n allen eens dat het voorlopig niet zal lukken met dit zooitje ongeregeld. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 22, 2009 7:19 pm

Komt Derksen morgen met het verhaal dat Gerson Sheotahul naar Ajax gaat :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo feb 22, 2009 7:27 pm

Van Feyenoord gewonnen, van Forentina gewonnen, van Volendam gewonnen, 10-2 als Suarez de helft van zijn kansen erin schiet, gaat weer steeds beter!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo feb 22, 2009 7:40 pm

ik vraag me af het is progression of de laatst stuiptrekking van een gevallen grootmacht.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 22, 2009 7:41 pm

Samuraskinurovanya schreef:ik vraag me af het is progression of de laatst stuiptrekking van een gevallen grootmacht.
Allebei niet, dus maak je geen zorgen, maatje...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 8:01 pm

Peter schreef:
Ik zou de hand op de knip houden. Laat hem eerst maar eens aantonen dat hij spelers beter kan maken en iets erin kan slijpen. Eindeloos geld erin pompen doe je maar ergens anders. Zet eerst maar een spelconcept neer en ga van daar uit kijken of je nog andere accenten nodig hebt.
Mee eens. Punt naar voren, punt naar achteren, helemaal geen punt. Het maakt allemaal niet uit. Weer 30 miljoen erin pompen idem. Het blijft toch dweilen met de kraan open. Alles gaat vroeg of laat de gehaktmolen in. Door de kwaliteit in het veld en door de kwaliteit buiten het veld.

Marco moet maar lekker verder gaan met dat stagelopen bij Ajax. Misschien kan ie dan volgend seizoen wel iets wat lijkt op een team neerzetten. En intussen mag de hele boel weer in de survival-mode om toch nog Europees voetbal te halen. Ach, het went...
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo feb 22, 2009 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo feb 22, 2009 8:04 pm

Er wordt wel degelijk progressie gemaakt vorig seizoen na 25 wedstrijden 47 punten nu na 24 wedstrijden 48 punten, je moet het natuurlijk wel willen zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo feb 22, 2009 8:04 pm

Het nieuwe premiestelsel gaat in ieder geval wel zijn vruchten afwerpen, dit seizoen. Jeroen Slop zal wel blij zijn. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 8:18 pm

Duke schreef:Het nieuwe premiestelsel gaat in ieder geval wel zijn vruchten afwerpen, dit seizoen. Jeroen Slop zal wel blij zijn. :666.gif:
:smallgrin.gif:

Inderdaad zeg. Toch nog goed nieuws voor de aandeelhouders. Houden ze in ieder geval nog een kwartje dividend over aan dit seizoen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 22, 2009 8:18 pm

En terecht dat ze geen premies krijgen voor dit. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 8:19 pm

Zuidema schreef:
Peter schreef:
Ik zou de hand op de knip houden. Laat hem eerst maar eens aantonen dat hij spelers beter kan maken en iets erin kan slijpen. Eindeloos geld erin pompen doe je maar ergens anders. Zet eerst maar een spelconcept neer en ga van daar uit kijken of je nog andere accenten nodig hebt.
Mee eens. Punt naar voren, punt naar achteren, helemaal geen punt. Het maakt allemaal niet uit. Weer 30 miljoen erin pompen idem. Het blijft toch dweilen met de kraan open. Alles gaat vroeg of laat de gehaktmolen in. Door de kwaliteit in het veld en door de kwaliteit buiten het veld.

Marco moet maar lekker verder gaan met dat stagelopen bij Ajax. Misschien kan ie dan volgend seizoen wel iets wat lijkt op een team neerzetten. En intussen mag de hele boel weer in de survival-mode om toch nog Europees voetbal te halen. Ach, het went...
Nu ben je wel heel pessimistisch, we kunnen nog tweede worden Zuidema, een klinkend resultaat .. en daar gaat het toch om :aai.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 22, 2009 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo feb 22, 2009 8:19 pm

WAT

EEN

AFGANG

Echt, het nagenieten van Florence is nu wel afgelopen, ik heb me anderhalf uur zitten ergeren. Mijn hemel wat een draak van een wedstrijd, ik wil het er ook niet meer over hebben.

Ik heb niks gelezen, maar wat me van het hart moet: Waar halen de supporters het lef vandaan om de keeper van Volendam een beetje belachelijk te maken terwijl je MET 0-1 ACHTERSTAAT. 'Whooo pizza', jezus wat sta je voor lul zeg. Die bolle staat anders wel voor tegen ons 'sterrenelftal'. Echt, dat vond ik eigenlijk nog wel de grootste blamage van de dag.

Pfrt, wat een kutdag.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 22, 2009 8:22 pm

Van Basten zag ‘soms amateuristisch’ Ajax
Geschreven op zondag, 22 februari om 19:33
De drie punten zijn binnen, maar er zal vrijwel geen enkele fan te vinden zijn die de Amsterdam Arena met een voldaan gevoel heeft verlaten. Ajax moest, mede door het eigen falen in de afronding, tot het gaatje gaan tegen hekkensluiter FC Volendam, en dat zat coach Marco van Basten na afloop niet lekker.

“Ik dacht al na een paar minuten: daar gaan we weer”, zei Van Basten na afloop tegenover Eredivisie Live. “In de laatste seconden is het gewoon weer met de billen tegen elkaar. Dat gebeurt veel te vaak. Sinds augustus eigenlijk al. Als je ziet hoeveel kansen Suárez krijgt, en hoeveel hij er mist, dan kan ik daar niet tevreden over zijn.”

“Het verhaal is al vaker verteld. Veel kansen, weinig doelpunten”, vervolgde de oefenmeester. “Het is een treurige constatering dat wij uit ons veldspel niet kunnen scoren.” De voormalig bondscoach gaf dan ook toe geschrokken te zijn. “Het feit dat wij niet op balbezit kunnen spelen vind ik ongelofelijk. Als je voorin mensen hebt die binnen één seconde de bal verliezen, dan vind ik dat amateuristisch overkomen.”

De coach van de Volendammers, Frans Adelaar, kende gemengde gevoelens. Hij had gezien hoe zijn ploeg knap weerwerk had geboden aan de grootmacht uit de hoofdstad, maar even zo goed zag hij in de slotfase enkele dotten van kansen om zeep worden geholpen, waardoor het uiteindelijk geen 2-2 werd.

“Ajax had het af kunnen maken, maar dan krijgen wij twee meer dan honderd procent kansen. Meer dan honderd procent kan niet, hè? We laten het na om gelijk te maken en dan sta je met lege handen en de complimenten. We hebben onszelf niet beloond.”
Goed dat die het tenminste constateert, nu nog aan de slag. Ja je hoort het goed, jouw werk moet zijn vruchten af gaan werken. Nee je hoeft niet zelf te spelen, je hoeft alleen te zeggen hoe het moet.

PFF: net alsof een trainer daar niks aan kan doen, doet alsof hij geen verantwoordelijkheid draagt als trainer. Of hij snapt niet dat hij de touwtjes in handen heeft, of hij doet maar wat. Wat is erger?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 22, 2009 8:26 pm

Thijs schreef:Ik heb niks gelezen, maar wat me van het hart moet: Waar halen de supporters het lef vandaan om de keeper van Volendam een beetje belachelijk te maken terwijl je MET 0-1 ACHTERSTAAT. 'Whooo pizza', jezus wat sta je voor lul zeg. Die bolle staat anders wel voor tegen ons 'sterrenelftal'. Echt, dat vond ik eigenlijk nog wel de grootste blamage van de dag.
Bovendien is zoiets 1 keer leuk, ik meen dat AJAX supps er mee begonnen in de uitwedstrijd tegen Volendam, toen was het leuk, maar inmiddels heeft de halve eredivisie het overgenomen en dan is het op een gegeven moment niet leuk meer.. vond het een beetje over de top vandaag dat heel pizza gedoe.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo feb 22, 2009 8:31 pm

GangstaRiB schreef: Middenveld is veel te statisch.
Zo zag ik dat ook. Met 3 zulke statische spelers staat de aanval er alleen voor. Nog erger: ze doen bij balbezit van achteruit amper iets om aanspeelbaar te zijn. Staan vaak met hun rug naar het doel van de tegenstander, dan worden ze aangespeeld en raken dat ding of kwijt of ze moeten terug. Zo krijg je nooit tempo in het spel.

Lindgren is een redelijke verbindingsspeler, maar die werd vandaag in de rol van spelbepaler gedrukt. Tja, een splijtende pass heeft ie niet echt...

Het was gewoon puur slecht vandaag, van de keeper tot aan de linksbuiten. Een aanfluiting. Laten we hopen dat we tegen Fiorentina over wat meer kwaliteit (nu nog geblesseerde spelers) kunnen beschikken, want anders wordt het niets.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 22, 2009 8:56 pm

Ajax speelt in het voorprogramma van Frans Bauer's bananasplit! We noemen het: Slapstick-voetbal. Heb me doodgelachen vanavond! :excited.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 22, 2009 9:04 pm

Bekende letdown. Een emotionele high met vlak daarop een wedstrijdje tegen een slechte ploeg.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 22, 2009 9:05 pm

Potdomme wat een waardeloze pot vandaag. Heeft weinig zin om te analyseren, denk ik.

En vooruitkijkend: als we tegen Fiorentina met een middenveld Schilder - Lindgren - Anita moeten spelen... :00001595.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie