Ajax-Volendam 22-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 22, 2009 9:14 pm

Het was in ieder geval spannend en daardoor ook licht komisch. Had drie maal de 2-2 al op het bord gezet om dan toch de Volendammers teleur te moeten stellen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 22, 2009 9:14 pm

Is er al iets bekend over geblesseerden die terug komen? Cvitanich, Enoh, Gabri, Vertonghen, Urby?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58882
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 9:19 pm

Ja en dan ?.Ook met deze spelers er bij speelt AJAX bagger wedstrijden ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 22, 2009 9:20 pm

Je moet je ergens aan vasthouden, Voetske..
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 22, 2009 9:22 pm

Het lijkt me in ieder geval weer fijn als er een echte spits voorin staat. Die de balletjes van Suarez er wel in kan knallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58882
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 9:33 pm

Jesse schreef:Je moet je ergens aan vasthouden, Voetske..
Aan de trapleuning ?.Het zou toch allang in ieder geval een beetje op de rails moeten staan.Een beetje herkenning in het veld, ondanks dat we niet over een super trainer beschikken, spelers de mist in gaan .. iets van herkenning zou niet te veel gevragen moeten zijn .. herkenning Jesse ?..

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 22, 2009 9:57 pm

vandaag voor het eerst met mijn zoon naar een wedstrijd van ons aller Ajax geweest. Hij vond en vind het geweldig om daar te zijn. Alleen mijn portemonnee vond het iets minder.. :blush.gif:

Maar hij vond dat Ajax geweldig voetbalde en dat ze 2x gescoord hadden. Klaar.

Nu ik.

Wat een draak van een wedstrijd.
1e helft 1x komt Volendam eruit en boem 0-1. Ik zag Steek zijn goal uitkomen, maar ik dacht dat hij wel op tijd terug was.

2e helft. Wat een slecht tot zeer slecht ajax. Of het terecht was dat de 2-2 werd afgekeurd is mij niet duidelijk.
Ik heb niemand een voldoende zien halen vandaag.
Suarez is geen spits. Deze kost je straks nog meer doelpunten en kansen, dan dat hij ze benut. Wat een drama.

suljemani moet maar eens bij Sonja Bakker langsgaan... Die jongen moest op een gegeven moment een keer achter zijn tegenstander aanrennen en je zag dat hij gewoon tekort kwam en dat zijn conditie....

Steek redde Ajax nog aan het einde van de 2-2. Mijn zoon vond dat hij geweldig keepte.

Ik hoorde mijn zoon mee zingen met het "pizza"en als er geklapt werd.

Over progressie heb ik het met deze selectie allang niet meer.. elkaar in spelen is er niet meer bij..
Over MvB, wie is dat?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo feb 22, 2009 10:12 pm

mattie schreef:vandaag voor het eerst met mijn zoon naar een wedstrijd van ons aller Ajax geweest. Hij vond en vind het geweldig om daar te zijn.

Maar hij vond dat Ajax geweldig voetbalde en dat ze 2x gescoord hadden. Klaar.

Heerlijk toch ?

:neutral.gif: :onfire.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 22, 2009 10:15 pm

Fenerbahce schreef:
mattie schreef:vandaag voor het eerst met mijn zoon naar een wedstrijd van ons aller Ajax geweest. Hij vond en vind het geweldig om daar te zijn.

Maar hij vond dat Ajax geweldig voetbalde en dat ze 2x gescoord hadden. Klaar.

Heerlijk toch ?

:neutral.gif: :onfire.gif:
echt wel echt wel. Doet een vader hart toch zeker sneller gaan. Hij wil graag nog een keer.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo feb 22, 2009 10:15 pm

Ach, als je zoon een fijne middag heeft gehad is dat toch genoeg, Mattie?

De 2-2 werd overigens terecht afgekeurd, heel goed gezien door de grensrechter. Mag ook wel eens gezegd worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58882
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 10:36 pm

Als je ziet hoe slecht zonne v.d. Wiel staat te verdedigen .. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 22, 2009 10:55 pm

Zuidema schreef:Hopelijk is de geest na 2x 1-0 terug in de fles en laat Ajax tegen V'dam weer eens een leuke pot zien.
Nou Zuidema, dat was weer genieten. :confused.gif:

Maar ik begrijp dat de spelers amateuristisch waren. Dit in tegenstelling tot hun hoogst professionele coach.

Vandaag was weer goed te zien wat er aan schortte. Ajax is geen TEAM. Niet dat de trainer daar iets mee te maken heeft natuurlijk.Nee hoor, die zit op de bank met samengeknepen billen en begrijpt niet hoe het zo mis kan gaan op het veld.

Hoe dan ook, we hebben geluk gehad. Het was bijna wéér misgegaan tegen Volendam.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo feb 22, 2009 10:56 pm

typerend was die vrije bal, waarbij de hele ajax verdediging naar voren liep, behalve van der wiel,
met mzzl corrigeert hij het nog, maar mijn god, wat ging daar fout.

Verder een lastige wedstrijd, maar volendam maakt het veel teams lastig de laatste weken.

en we missen inderdaad een spits, wat je danny blind mag aanrekenen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58882
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 23, 2009 12:18 am

elliquido schreef:typerend was die vrije bal, waarbij de hele ajax verdediging naar voren liep, behalve van der wiel,
met mzzl corrigeert hij het nog, maar mijn god, wat ging daar fout.

Verder een lastige wedstrijd, maar volendam maakt het veel teams lastig de laatste weken.

en we missen inderdaad een spits, wat je danny blind mag aanrekenen.
Dat is dan ook weer zoiets.We hebben ene Suarez, maarja die blijkt moeilijk het doel te kunnen vinden.Veel te veel kansen nodig.En dat voor een speler die dus alles mag doen waar ie zin in heeft.En dan moet daarvoor een spits komen ?, waarom ?, in zo'n situatie krijg je de bal toch niet van Suarez ( in andere ook bijna niet, maar goed ).

Waarom leren onze technische staf klasbakken Suarez niet hoe ie in zo'n situatie net even de rust moet bewaren en zo'n bal verzilvert ?.Er staat nota bene een topspits aan het roer van diezelfde technische staf .. en dan niet een keer een arm om zijn schouder, nee, dag in dag uit blijven hameren op .. om het er in te slijpen.

Maar nee, al die dingetjes zie je ook niet beter worden bij spelers.Je ziet v.d Wiel niks beter worden, waarom niet ?., tja ik ben bang dat niemand het hem vertelt wat ie moet doen, dat niemand het hem duidelijk maakt hoe ie moet gaan staan .. spelers worden opgesteld en als ze dan door de mand zakken dan, indien mogelijk, worden ze vervangen en dat is dat dan.Hopen dat het kwartje valt ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 23, 2009 12:33 am

Peter schreef:Geen Bodul dus. Ik denk dat ik zelfs met die jongen was begonnen, maar we zullen zien.
Heb je Bodul wel eens zien spelen dan?
Peter schreef:Leuk die goede hoop op Aissati, maar dit hele elftal is failliet. Een trainer die maar wat aanrommelt en spelers die zwaar tekort schieten.
Het hele elftal failliet? Met Enoh, Vertonghen, Emanuelson, Gabri, Cvitanich en Aissati erbij hebben we best een aardig groepje van 14 of 15 man. In de zomer is het zaak om er wat jongens uit te mikken. Stekelenburg en Silva zijn voor sommigen wellicht opvallende namen, namen als Schilder, Kennedy, Leonardo, Sno, Luque, Oleguer, Gentenaar, Ogararu en Rommedahl zullen dat niet zijn. Suárez zal wellicht weg willen of weg moeten om wat financiële ruimte te creëren. Houd je dit in het extreemste geval over:

Vermeer
Van der Wiel
Wielaert
Vertonghen
Vermaelen
Emanuelson
Anita
Lindgren
Gabri
Enoh
Aissati
Sarpong
Cvitanich
Sulejmani

Vul dit in ieder geval aan met Arnautovic, twee echt goede centrumverdedigers waarvan er eentje als rechtsback kan spelen, een nieuwe (reserve)keeper en vul de rest aan vanuit de jeugd.
brigade zuid schreef:Jezus en nu weer een goal die wordt geannuleerd wat hebben we een geluk
Nou, die buitenspelgoal heeft natuurlijk weinig met geluk te maken. Wanneer er een goede goal van de tegenstander afgekeurd wordt heb je geluk en wanneer er een goede goal van je eigen ploeg wordt afgekeurd heb je pech, maar doelpunten die terecht worden afgekeurd hebben weinig met pech of geluk te maken. Eerder met de regels.

Maar de prestatie van vandaag (en dan met name van de tweede helft) was natuurlijk gênant. Leonardo en Kennedy die allebei in de rust gewisseld hadden kunnen worden, Suárez die weer eens ontzettend nonchalant omging met z'n kansen, Van der Wiel die geen oog had voor het verdedigende werk, Stekelenburg die weer een houdbare bal los laat, Lindgren die steeds banger lijkt te worden aan de bal. Ik werd er niet vrolijk van.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma feb 23, 2009 1:22 am

Lindgren was beter in Firenze dan in de Arena.

In Firenze was er een negatieve sfeer van de Fiorientina supporters. Dat motiveert.

In Amsterdam hangt een negatieve sfeer van de eigen supporters. Dat maakt een speler bang om een fout te maken. Dus hij wordt onzeker aan de bal.

Ik was er vandaag weer eens in de Arena. Wat een zeikerds om me heen. Ze vieren niet eens als Ajax de 2-1, voor hen is het dan nog "tsjonge jonge jonge, onverdient." Ik heb niet echt de motivatie om snel terug tussen hen te zitten. (En ook nog daar voor te betalen.)
Laatst gewijzigd door bryan op ma feb 23, 2009 1:35 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58882
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 23, 2009 1:22 am

Tuurlijk barst je van het geluk als de keeper de bal loslaat en de rebound net buitenspel blijkt te hebben gestaan.
Enganche schreef:
Vermeer
Van der Wiel
Wielaert
Vertonghen
Vermaelen
Emanuelson
Anita
Lindgren
Gabri
Enoh
Aissati
Sarpong
Cvitanich
Sulejmani

Vul dit in ieder geval aan met Arnautovic, twee echt goede centrumverdedigers waarvan er eentje als rechtsback kan spelen, een nieuwe (reserve)keeper en vul de rest aan vanuit de jeugd.
Bij ja, weer zo'n 30 miljoen er in pompen, terwijl de trainer nog niet een wedstrijd heeft laten zien er echt kaas van te hebben gegeten.Mag ik eerst wat bewijs zien dat MVB terecht dat trainers papiertje heeft gekregen voordat we weer een bak met euroos gaan besteden.En Aissati, zal die niet eerst moeten laten zien dat ie een aanwinst is.Cvitanich zelfde verhaal, een wedstrijdje redelijk, vervolgens zie je hem dus ook weer niet.

Kijk je kan kopen wat je wilt, maar ook gekochte spelers raken geblesseerd en als er dan geen team staat, nog steeds geen goed positispel is, automatisme dan valt dat boeltje dan ook weer in elkaar , daar kun je gif op innemen, dan verzuipen die jeugdspelers ook weer.

Vooruit, laat ik eens een keertje positief zijn, Aissati blijkt de missing link te zijn, vier wedstrijden op rij gaat het ineens beter met dit AJAX.Tis nog niet perfect, maar goed je kan niet alles hebben.In wedstrijd nummer vijf verzwikt ie zijn enkel ( drie wedstrijden out ), weg missing link, elftal zwalkt weer als vanouds.Waarom ?.Omdat het team niet is gebaseerd op ingeslepen voetbalvaardigheden.Het team steunt op een pilaar en als die pilaar omvalt valt het team om.

Waarom niet van het begin af aan werken met dit team tot dat er een BASIS staat, en natuurlijk dan hadden wij hier ook best wat wedstrijden staan te vloeken, maar dan vloek je om het resultaat maar weet je dat het eraan zit te komen, dat er patronen, herkenning enz. te zien zijn is en het inderdaad een kwestie van tijd is ..

Ik durf te stellen dat niemand wonderen verlangt van MVB, maar wel een beetje herkenning.Het " zie je wel herkennings gevoel ", het gevoel " er is aan de basis dingetjes gewerkt ( positiespel enz. enz. )", er zijn spelers die " beter " aan het worden zijn .. en zolang dat er niet is kun je blijven roepen dat er met de punt naar achter/voren/opzijnkop gespeelt moet worden, het zal, mijn inziens steeds mislukken ( op de korte dan wel wat langere termijn ) . om de simpele reden omdat er nog geen 30% aan vereisten kwa voetbalspel in dit elftal zit om ook maar een van die tactische varianten redelijk ten uitvoer te brengen ...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma feb 23, 2009 6:06 am

Die potentiele fan geeft Ajax nog een kans, maar dan moeten ze wel beter hun best doen. Op tv lopen ze een stuk sneller en dat moeten ze de volgende keer in het echt ook doen.

Verder heeft ie zich vooral vermaakt met het stadion en het publiek en hij wil op z'n vingers leren fluiten zodat ie volgende keer na de wedstrijd lekker mee kan doen als ze niet snel genoeg op het veld rennen.

En die rare mensen links van 'm (zuid dus) moeten beter leren zingen want er was niks van te verstaan.
Peter schreef:Die potentiële fan kunnen we op onze buik schrijven.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 23, 2009 6:14 am

Morrende supporters maken deel uit van de vicieuze cirkel, die eigenlijk een neerwaartse spiraal is. Dus blijf maar morren, zelfs als het voor iedereen duidelijk is dat er niet genoeg kwalitiet rondloopt.

Als het nou nog origineel was. Al het gemopper gaat uiteindelijk, weer, tot het ontslag van de trainer leiden. Dan komt er weer een ander, aan wiens stoelpoten zo'n drie maanden in het seizoen opnieuw gezaagd gaat worden. Door de supporters, die het bestuur (en de bedrijfscultuur) weer dwingen tot het tevreden houden van de achterhang.

Het wordt zolangzamerhand tijd dat de supporters die alleen maar kunnen morren hun eigen rol in het geheel gaan zien. De kwaliteit ontbreekt. Daar zijn we het allemaal wel over eens. Daar kun je tot in den treure over blijven zeiken, maar daar schiet Ajax niks mee op.

Bryan heeft gelijk. Wat moeten de spelers nou met een publiek dat zo negatief is? Kritiek heeft alleen zin als het opbouwend is. Maar dat is die hier allang niet meer. Het is zeiken om het zeiken. Ga dan wat anders doen. De spelers gaan er echt niet beter door lopen voetballen. Als een opa ergens heel goed in is geweest, en zijn zoon was ook erg goed, dan gaan die toch ook niet lopen kankeren op de volgende generatie omdat die minder talent heeft? En als ze dat wel doen gaat dat kleintje natuurlijk spelen om geen fouten te maken. Een gevoelige pass met het buitenkantje kan je dan vergeten.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma feb 23, 2009 7:04 am

Duke schreef:
De 2-2 werd overigens terecht afgekeurd, heel goed gezien door de grensrechter. Mag ook wel eens gezegd worden.
Yep, ditmaal mochten we van geluk spreken dat Van der Wiel zijn mannetje weer eens liet glippen. Nou stond die gast per ongeluk buitenspel, waardoor het geen 2-2 werd. Elk nadeel hep zijn voordeel.
joey schreef:
Zuidema schreef:Hopelijk is de geest na 2x 1-0 terug in de fles en laat Ajax tegen V'dam weer eens een leuke pot zien.
Nou Zuidema, dat was weer genieten. :confused.gif:
Hoezo, het was toch een leuke pot? Lekker spannend vooral... :1evil.gif:
Monkey Tonk schreef:Wat moeten de spelers nou met een publiek dat zo negatief is? Kritiek heeft alleen zin als het opbouwend is. Maar dat is die hier allang niet meer. Het is zeiken om het zeiken. Ga dan wat anders doen. De spelers gaan er echt niet beter door lopen voetballen.
Op zich heb je daar zeker gelijk in, MT. Dat zal inderdaad niet helpen. Maar er zijn wel grenzen wat loyaliteit enz betreft. Als Ajax wedstrijdenlang zelfs niet meer aan een toch vrij lage meetlat weet te voldoen (zie het verhaal van Voetske hierboven), dan verdwijnt het krediet rap. Zeker als er geen enkel signaal is op enig herstel daarin, een stukje perspectief.

Een volgende wedstrijd winnen we zo weer totaal onverwacht om daarna opnieuw tegen de lamp te lopen. Omdat er nog geen 30% van de voetbalbasics in dit team zit (kollektief, individueel), laat staan dat je ergens kunt zien dat dat percentage nagestreefd wordt. Met draken van wedstrijden als gevolg.

Ik denk dat er heel weinig supporters bij welke club dan ook uiteindelijk zullen accepteren wat wij al 2 maandenlang te zien krijgen. En dan is het aanmoedigen tijdens een moeilijke fase in een wedstrijd er op een gegeven moment ook niet meer bij.

Eigenlijk mogen we zelfs blij zijn met die fluitconcerten en dat cynische gekanker. Er zijn kennelijk nog mensen rond Ajax die niet fatalistisch berusten in de malaise en niet accepteren wat er momenteel met ons cluppie gebeurt. Er is alle reden om flink aan de bel te trekken. Er is geen enkele aanleiding voor zelfvoldaanheid omdat we toch weer gewonnen hebben.

Dat is niet leuk voor de spelers, maar Ajax is dan ook geen therapeutisch sportclubje. Het fluitconcert en al het cynische gemor is pijnlijk, maar moet op zich een signaal zijn voor iedereen in en rond Ajax 1, dat dit alles niet op zichzelf staat, dat er zaken structureel anders moeten. Alle rode lampjes op het dashboard zijn momenteel aan het oplichten. Alarmfase 1.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma feb 23, 2009 8:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 23, 2009 7:55 am

Zuidema schreef:
Op zich heb je daar zeker gelijk in, MT. Dat zal inderdaad niet helpen. Maar er zijn wel grenzen wat loyaliteit enz betreft.
Nou ja, loyaliteit. Gemopper hoort bij Ajax en ik doe er zelf net zo hard aan mee. Maar er zijn wel grenzen wat gemopper enz betreft.

Als het al jaren niks oplevert, laten we het dan eens over een andere boeg gooien, en kijken wat een Marco, of de volgende enthusiast binnengehaalde coach, ervan bakt als hij 'gewoon' vijf jaar zonder zeuren de tijd krijgt. Ik denk dat het hoogste dat er met Ajax te halen is erg lijkt op het countervoetbal van Oranje op het laatste EK. En als Marco daar op aan wil sturen vind ik het best.

Ik heb helemaal niks met dit elftal. Voor mij is het een bij elkaar gescharrelt zooitje van tweederangsvoetballers, met hier een daar misschien een ruwe diamant. Het gaat me veel te ver om daar van Basten voor aansprakelijk te houden. Dus ik kies voor de coach, als constante factor. Het kan me niet schelen dat hij nog veel moet leren. Geef hem de tijd en hij haalt de top. Zo zit dat beestje ook wel weer in elkaar.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma feb 23, 2009 8:13 am

Monkey Tonk schreef:

Ik heb helemaal niks met dit elftal. Voor mij is het een bij elkaar gescharrelt zooitje van tweederangsvoetballers, met hier een daar misschien een ruwe diamant. Het gaat me veel te ver om daar van Basten voor aansprakelijk te houden. Dus ik kies voor de coach, als constante factor. Het kan me niet schelen dat hij nog veel moet leren. Geef hem de tijd en hij haalt de top. Zo zit dat beestje ook wel weer in elkaar.
Het is ook een wisselwerking. Kwaliteiten/beperkingen van de spelers en die van de technische staf versterken mekaar, over en weer. Wat dat betreft zitten we met deze selectie in zwaar weer (op een kleine kern sterkhouders na). Maar zeker ook met de huidige technische staf.

De ellende met de huidige coach als constante factor is dat je amper iets terugziet, dat ie ermee aan het werk is. Dat je na ruim een half jaar zelfs met die 1-celligen in onze selectie iets ziet wat op teamwork lijkt, of individuele verbetering. De schuldvraag daarvan zal denk ik in beide kampen gelegd moeten worden. Slechte coaching, maar ook spelers waarbij het kwartje nooit zal vallen.

Al met al lijkt het me dan ook link om iemand van dat kaliber een stage van pak em beet 5 jaar te geven op zo'n cruciale plek in een miljoenenbedrijf als Ajax. Kan Ajax zich niet veroorloven, zal de buitenwacht nooit zo lang accepteren zonder signalen van herstel en is eigenlijk tegenwoordig ook niet meer mogelijk met het enorme verloop aan (vooral top-)spelers. Een tussenjaar zou nog kunnen (het zoveelste), enkele jaren stagelopen zeker niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58882
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 23, 2009 8:55 am

Monkey Tonk schreef:Morrende supporters maken deel uit van de vicieuze cirkel, die eigenlijk een neerwaartse spiraal is. Dus blijf maar morren, zelfs als het voor iedereen duidelijk is dat er niet genoeg kwalitiet rondloopt.
Tja, wel heel vreemde uitspraak, zeker als je weet dat de coach die jij steunt zo'n 34 miljoen heeft mogen besteden om die elftal op de rails te zetten.Het wordt nog vreemder door de volgende uitspraak.
Monkey Tonk schreef:Ik denk dat het hoogste dat er met Ajax te halen is erg lijkt op het countervoetbal van Oranje op het laatste EK. En als Marco daar op aan wil sturen vind ik het best.

Ik heb helemaal niks met dit elftal. Voor mij is het een bij elkaar gescharrelt zooitje van tweederangsvoetballers, met hier een daar misschien een ruwe diamant. Het gaat me veel te ver om daar van Basten voor aansprakelijk te houden. Dus ik kies voor de coach, als constante factor.
Je hebt niks met dit elftal, een bij elkaar geraapt zooitje ?.En daar heeft MVB dus volgens jou geen rol in ?.En het kiezen voor countervoetbal ?.Waaraan zie jij dat MVB bezig is met het inbrengen van en toewerken naar een counterteam ?.
Monkey Tonk schreef:Het wordt zolangzamerhand tijd dat de supporters die alleen maar kunnen morren hun eigen rol in het geheel gaan zien. De kwaliteit ontbreekt. Daar zijn we het allemaal wel over eens. Daar kun je tot in den treure over blijven zeiken, maar daar schiet Ajax niks mee op.


De kwaliteit ontbreekt ?.Volgens mij zijn we het daar over op dit forum helemaal niet over eens.Is me ook iets te gemakkelijk.Ga je AJAX afzetten tegen andere teams in deze competitie dan blijkt dat we nog steeds de meeste kwaliteiten in deze selectie hebben, spelers die bijna allemaal hun land vertegenwoordigen.Het zegt niet alles, maar het zegt genoeg.


Verder de kritische noot, tja die wordt heviger op momenten dat het elftal en zijn coach er niks van bakken, en zal verstommen op het moment dat dat verandert.Dat is nooit anders geweest, daarin is AJAX geen uitzondering.En daarin is het buitenland ook geen uitzondering.Zul je toch als speler mee moeten leren omgaan, hoort bij de top-clubs.Maar goed, ik blijf kritisch, ik bedoel, daarvoor is zo'n forum als dit bedoelt.Om standpunten uit te wisselen, om meningen te delen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 23, 2009 9:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 23, 2009 9:03 am

Monkey Tonk schreef:Het wordt zolangzamerhand tijd dat de supporters die alleen maar kunnen morren hun eigen rol in het geheel gaan zien. De kwaliteit ontbreekt. Daar zijn we het allemaal wel over eens. Daar kun je tot in den treure over blijven zeiken, maar daar schiet Ajax niks mee op.
Louis van Gaal zou met deze Ajax-selectie absoluut kampioen zijn geworden.

En Van Basten met de huidige AZ-selectie niet.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 23, 2009 9:06 am

Eens. Met het aanstellen van Van Basten is een groot risico genomen. Zijn CV als trainer was nu eenmaal tamelijk mager. Zonder zijn voetbalverleden was hij het nooit geworden, en het is (zeker achteraf) de vraag of dat verleden een rol moest spelen bij de keuze.

Ik ben wel met MT eens dat het geen zin heeft om Van Basten na een jaar al weer te ontslaan (al is het gebrek aan progressie zorgwekkend), maar als het niet duidelijk beter gaat volgend seizoen lijkt het me onvermijdelijk dat dit alsnog gaat gebeuren. Maar daar zal Van Basten zelf ook geen moeite mee hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie