Vitesse-Ajax 08-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » zo feb 08, 2009 3:25 pm

Het was net of spelers bang waren om te presteren. Zo zie je dat de training verstoren ook geen nut heeft. Spelers zullen zich ook wel afvragen wat er gaat gebeuren als ze verliezen. Staan morgen met geknepen billen op de training denk ik. Het was iig niet om aan te zien. Snap niet dat ze niet beginnen met bodul en dan suarez en sulemani op de zijkanten. Dan sarpong of anita erachter maar ja dat zijn mijn gedachten.
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 08, 2009 3:29 pm

Vertonghen zie ik liever als linkshalf en dan centraal en op de linksbackpositie (Urby reserve voor Sulej) kopen we een paar echte verdedigers en dan valt er wel wat te bouwen. Suarez weg? Arnautovic erbij. En dan? Vasthouden aan dit concept en gaan bouwen. Geen gezeur, maar dan wel met iemand die ook echt kan bouwen. Een echte trainer dus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 08, 2009 3:30 pm

Donkey Shot schreef:
999 schreef:Tja, Donkey, twas toch MVB die 34 MILJOEN MOCHT BESTEDEN OM DE SELECTIE BETER TE MAKEN .,, das +- 70 miljoen gulden .. 70 miljoen gulden ... tja,
klopt helemaal, en ik begon ookin mn broek te pissen van vreugde toen mvb begon, sulejmani en aissati erbij... en toen oleguer, sno, wielaert... een enorme deceptie, maar t dieptepunt kwam nog hunt weg en leo bleef, hoe kan iemand zo dom zijn.
Kijk Doc, IEDEREEN op dit forum heeft wel een beetje gelijk, de ander wat meer dan de andere, zelfs de positievelingen.En natuurlijk zitten er zwakke plekken in deze selectie, en natuurlijk KAN het tijd kosten om iets neer te zetten.

En natuurlijk zijn degene die kritisch tegen dit elftal en MVB aan kijken op deze en andere momnten nog kritischer en natuurlijk zijn de positievelingen als er enkele wedstrijden redelijk gevoetbald wordt extra positief, enz. enz.

Maar daar moet je door heen kijken ,, je moet naar het SPEL kijk het voetbalspel, de manier waarop ( de tactiek ) die AJAX de wei wordt ingestuurd, en dan ga je dus kijken of dat per wedstrijd steeds ietsje pietsie beter wordt,, weten Suarez en SU. elkaar beter te vinden elke ewdstrijd verder, weten Vertonghen ( of net wie er centraal staat ) steeds beter met hun backs te automatiseren, middenveld enz. enz.Heb je het idee dat wat je terug ziet op het veld met trainings vormen te maken heeft ?.Afijn, als je alle post van mij en de andere kritische personen hier terug leest begrijp je war we het over hebben ..

Zie je dat terug op het veld, zie je die voetbalvormen terug in het spel van AJAX .. enz. enz.?.

Nee, dat is mijn conclusie, en voor dat gedeelte daar is MVB ( en zijn staf ) voor de volle 100% verantwoordelijk voor ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 08, 2009 3:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:30 pm

Enganche schreef:Vermeer

Van der Wiel, Wielaert, Vertonghen, Emanuelson

Enoh, Lindgren
Aissati

Suárez, Cvitanich
ik kom aan vier namen,

.......... Vermeer

??? ... ??? ... ??? ...???
..... ??? ... ???
.......... Aissati

Suarez... ??? ... Sulejmani

de rest, op enoh na heeft geen toekomst bij Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 3:34 pm

Dan leven we in andere Ajax-tijden, Doc. Vertonghen, Van der Wiel en Emanuelson zijn prima spelers voor Ajax. Cvitanich heb je nu alweer afgeschreven, zie ik? Ik niet hoor. Zelfs Ibrahimovic zou het in deze ploeg loodzwaar krijgen. De spitsen krijgen geen normale bal ingespeeld.
Peter schreef:Vertonghen zie ik liever als linkshalf en dan centraal en op de linksbackpositie (Urby reserve voor Sulej) kopen we een paar echte verdedigers en dan valt er wel wat te bouwen. Suarez weg? Arnautovic erbij. En dan? Vasthouden aan dit concept en gaan bouwen. Geen gezeur, maar dan wel met iemand die ook echt kan bouwen. Een echte trainer dus.
Ik had het over m'n team bestaande uit spelers van de huidige selectie, hè.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:35 pm

999 schreef:Nee, dat is mijn conclusie, en voor dat gedeelte daar is MVB ( en zijn staf ) voor de volle 100% verantwoordelijk voor ..
en het wordt dood hout verwijderen in Ajax 1, ook daar leek ie een goede start mee te maken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:38 pm

Enganche schreef:Cvitanich heb je nu alweer afgeschreven, zie ik?
ik heb zijn komst nooit begrepen en dan ook nog eens voor dat bedrag, idioterie!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 08, 2009 3:40 pm

OK logisch en het is inderdaad het beste wat we kunnen opstellen. Enige waar je dan over kan dubben is dat je Lindgren of Enoh vervangt voor Gabri. Neemt niet weg dat je met deze selectie meer kan doen, hoor. Het is allemaal geen wondermateriaal, maar wat MvB presteert is beneden alle peil. Eens?
Laatst gewijzigd door peter op zo feb 08, 2009 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 3:41 pm

Donkey Shot schreef:
Enganche schreef:Cvitanich heb je nu alweer afgeschreven, zie ik?
ik heb zijn komst nooit begrepen en dan ook nog eens voor dat bedrag, idioterie!
Want jij kende Cvitanich zo goed om te weten dat het prut was ten tijden van zijn komst?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:41 pm

Vd Wiel en Emanuelson zitten bij mij op de bank, maximaal

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:46 pm

Daniel_vT schreef:
Donkey Shot schreef:
Enganche schreef:Cvitanich heb je nu alweer afgeschreven, zie ik?
ik heb zijn komst nooit begrepen en dan ook nog eens voor dat bedrag, idioterie!
Want jij kende Cvitanich zo goed om te weten dat het prut was ten tijden van zijn komst?
ik heb voor de spitspositie liever geen argentijn, die spelen in een 2 spitsensysteem en zijn nooit om te vormen naar spits voor een 433. dat jij niet wil leren van het verleden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 3:53 pm

Donkey Shot schreef:
Enganche schreef:Cvitanich heb je nu alweer afgeschreven, zie ik?
ik heb zijn komst nooit begrepen en dan ook nog eens voor dat bedrag, idioterie!
Kende je hem?
Peter schreef:OK logisch en het is inderdaad het beste wat we kunnen opstellen. Enige waar je dan over kan dubben is dat je Lindgren of Enoh vervangt voor Gabri. Neemt niet weg dat je met deze selectie meer kan doen, hoor. Het is allemaal geen wondermateriaal, maar wat MvB presteert is beneden alle peil. Eens?
Van Basten weet het duidelijk niet meer, nee. Neemt niet weg dat Ajax slechts 14 of 15 waardige spelers heeft. Alles wat daar achter komt zou niet bij Ajax mogen spelen. En dan heb ik het dus over Schilder, Leonardo, etc.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 3:53 pm

Donkey Shot schreef:
Daniel_vT schreef:
Donkey Shot schreef: ik heb zijn komst nooit begrepen en dan ook nog eens voor dat bedrag, idioterie!
Want jij kende Cvitanich zo goed om te weten dat het prut was ten tijden van zijn komst?
ik heb voor de spitspositie liever geen argentijn, die spelen in een 2 spitsensysteem en zijn nooit om te vormen naar spits voor een 433. dat jij niet wil leren van het verleden...
Alsof alle Argentijnen alleen maar in een 2 spitsensysteem spelen. En alsof alle Argentijnen niet om te vormen zijn naar een 4-3-3 spits, wat een mensenkennis weer hoor.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 08, 2009 3:58 pm

Het was net of spelers bang waren om te presteren. Zo zie je dat de training verstoren ook geen nut heeft. Spelers zullen zich ook wel afvragen wat er gaat gebeuren als ze verliezen. Staan morgen met geknepen billen op de training denk ik.
Ach, in Rotterdam zijn ze dat al gewend, ik schreef al eerder dat we meer op feyenoord lijken dan we toe durven geven. We verkopen beter en kunnen daardoor duurdere spelers kopen, maar waarom we trainers aanstellen als Wouters, Blind en MvB is mij een raadsel.

Coronel zal vanavond naast MvB zitten vertellen dat in goed overleg enz. Denk dat Ajax in alle wijsheid dan Robbie Witschge voor zes jaar wordt benoemd, want Sonny Silooy denkt meer aan Sparta??? en Frank de Boer aan NEC? en het zal iemand worden zonder enige ervaring want die hadden LvG en Michels ook niet.

Opstellingen?

Ik waag me niet aan (nooit aan), want zo maar een paar mannetjes vervangen levert geen resultaat op, er moet iemand voor staan die er een eenheid van maakt en heel snel want deze zomer zullen er wel weer een paar vertrekken.

De neerwaarste spiraal doorbreken? Laat MvB staan en we halen misschien de play-offs( plaats zes t/m negen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 3:59 pm

Enganche schreef:
Donkey Shot schreef:
Enganche schreef:Cvitanich heb je nu alweer afgeschreven, zie ik?
ik heb zijn komst nooit begrepen en dan ook nog eens voor dat bedrag, idioterie!
Kende je hem?
is dat nodig dan? En ja, thomas, ik kende cvit. Marlies van AF heeft me geintroduceert in het Argentijns voetbal, wat vaak erg leuk is, maar het blijft 4-4-2.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 4:00 pm

Daniel_vT schreef:
Donkey Shot schreef:
Daniel_vT schreef: Want jij kende Cvitanich zo goed om te weten dat het prut was ten tijden van zijn komst?
ik heb voor de spitspositie liever geen argentijn, die spelen in een 2 spitsensysteem en zijn nooit om te vormen naar spits voor een 433. dat jij niet wil leren van het verleden...
Alsof alle Argentijnen alleen maar in een 2 spitsensysteem spelen. En alsof alle Argentijnen niet om te vormen zijn naar een 4-3-3 spits, wat een mensenkennis weer hoor.
Eens. Julio Cruz is bijvoorbeeld een goede 4-3-3 spits.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 4:05 pm

cruz was een centrumspits, een tamelijk luie centrum spits, met een bewegelijke tomasson naast hem. feyenoord speelde toen geen 4-3-3 hoor. hooguit twee centumspitsen met een mannetje daar vlak achter.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 08, 2009 4:06 pm

Nog 12 kwellende wedstrijden en een trainer die de boel laat verzaken.

Rob Marco en John ga lekker een paar jaar bij een club als Willem II werken dan heb je geen druk en leer je coachen op een bepaald nivo.


CO CO CO CO CO CO CO COME HOME

:laughing.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 08, 2009 4:07 pm

Eens. Julio Cruz is bijvoorbeeld een goede 4-3-3 spits.
Waarom over systemen? Waarom over poppetjes? Onder de huidige leiding heb ik geen vooruitgang gezien. Ik ben dit seizoen maar twee keer in de Arena geweest: Roda en Utrecht, maar ik zag i.t.t. velen hier, geen vooruitgang, geen automatismen, geen systeem en eerlijk gezegd denk ik dat het steeds minder werd, hoe langer MvB de selectie onder zijn hoede had.

Spelers uit de eigen jeugd komen in Ajax 1 op een andere plek te staan: Vermaelen, v.d. Wiel, Anita en Sarpong, waarom opleiden? Waarom een jeugafdeling, is Wielaaert zoveel beter dan wat we hadden?

Spelers zeggen nooit met MvB te spreken, is er al iemand opgestaan om als een Pinokkio à la Van bronkhorts steun in de trainer uit te spreken of zijn we dat stadium al voorbij?

Iemand schreef over Kurt Linder! Ik heb ook aan hem zitten denken, maar het toenmalige bestuur (Harmsen?) was veel verstandiger want Linder hield het de tweede keer maar tien wedstyrijden of zoiets vol.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 4:07 pm

Donkey Shot schreef:cruz was een centrumspits, een tamelijk luie centrum spits, met een bewegelijke tomasson naast hem. feyenoord speelde toen geen 4-3-3 hoor. hooguit twee centumspitsen met een mannetje daar vlak achter.
Ik weet niet hoe hij destijds bij Feyenoord speelde, dus daar kan je best gelijk in hebben, maar kijkend naar z'n speelstijl zeg ik: uitstekende 4-3-3-spits.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 4:17 pm

een prima spits voor een 4-3-3 maar je weet niet eens wat feyenoord voor systeem speelde, zeg je net. :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 4:20 pm

Cruz heeft niet alleen bij Feyenoord gespeeld, hè. Ik heb hem bij Inter heel vaak zien spelen. Aan z'n kwaliteiten zie je dat hij uitstekend zou functioneren als 4-3-3 spits. Als het alleen een kwestie was van een leuke spits kopen en hem dan maar uitproberen in 4-3-3, dan zou het wel heel amateuristisch zijn.

Maar goed, het was maar een voorbeeld.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo feb 08, 2009 4:23 pm

inter speelt 4-4-2, thomas

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 4:24 pm

En dat betekent dat je aan zijn speelstijl en kwaliteiten dan ook niet kan zien of hij ook als 433 spits uit de voeten zou kunnen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 08, 2009 4:25 pm

Donkey Shot schreef:inter speelt 4-4-2, thomas
Over het algemeen wel, ja. Maar nogmaals:

Aan z'n kwaliteiten zie je dat hij uitstekend zou functioneren als 4-3-3 spits. Als het alleen een kwestie was van een leuke spits kopen en hem dan maar uitproberen in 4-3-3, dan zou het wel heel amateuristisch zijn.

Plaats reactie