Ajax - Heracles Almelo 03-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo feb 04, 2009 1:05 pm

hoelang blijven we nog doorzeiken over "de man van 17 miljoen"? Laten we het eens hebben over 'de man van 3 miljoen"of "de man van 4.2 miljoen" waaraan Ajax geen ene tering aan heeft. En wie die mannen zijn, dat zijn er geen 2 maar 23!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo feb 04, 2009 1:08 pm

prima stuk dat van "de pers"niks aan toe te voegen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 04, 2009 1:37 pm

Totnutoe was ik te chagrijnig om iets te posten, ik was er zoals dat heet Ajaciek van, maar vooruit.

Even los van de malaise tot de 70e minuut (halfvol stadion, koud, thuis 0-2 achter tegen Heracles, voelde ik ineens wat een doorsnee RKC-supporter moet voelen, Luuk!) heb ik zelden zo'n duidelijk geval van géén buitenspel gezien. Ongelofelijk. Zelden was ik overigens ook zo van euforie (op zich ook onvoorstelbaar, tegen Heracles) in de donkerste diepten van de Hades gezonken.

Enfin. Met Anita eruit en Sarpong erin, ging het wel wat beter, maar wederom merk ik op: we zien de afgelopen weken het bewijs van onze afhankelijkheid van momentenvoetballers. Alweer gaven ze nauwelijk thuis. Toen ze dat wel deden, werd er ook gescoord. Maar acceptabel voetbal: ik heb het niet gezien.

En voor de duidelijkheid: Gabri was weer de enige Ajacied, die een voldoende haalde.

En Stekel? Ik ben niet opportunistisch, maar die zou er naast moeten staan tegen Vitesse. Ik zie Hofs al de hele wedstrijd van een meterje of 20 uithalen...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 04, 2009 1:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Totnutoe was ik te chagrijnig om iets te posten, ik was er zoals dat heet Ajaciek van, maar vooruit.

Even los van de malaise tot de 70e minuut (halfvol stadion, koud, thuis 0-2 achter tegen Heracles, voelde ik ineens wat een doorsnee RKC-supporter moet voelen, Luuk!) heb ik zelden zo'n duidelijk geval van géén buitenspel gezien. Ongelofelijk. Zelden was ik overigens ook zo van euforie (op zich ook onvoorstelbaar, tegen Heracles) in de donkerste diepten van de Hades gezonken.

Enfin. Met Anita eruit en Sarpong erin, ging het wel wat beter, maar wederom merk ik op: we zien de afgelopen weken het bewijs van onze afhankelijkheid van momentenvoetballers. Alweer gaven ze nauwelijk thuis. Toen ze dat wel deden, werd er ook gescoord. Maar acceptabel voetbal: ik heb het niet gezien.

En voor de duidelijkheid: Gabri was weer de enige Ajacied, die een voldoende haalde.

En Stekel? Ik ben niet opportunistisch, maar die zou er naast moeten staan tegen Vitesse. Ik zie Hofs al de hele wedstrijd van een meterje of 20 uithalen...
Hee Ceesie :aai.gif: :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo feb 04, 2009 4:13 pm

Trab schreef:Volgens V.Basten kwamen de corners niet hoger dan 1 meter. Wat ik dan wel weer frustrerend vind is dat Sulejmani in een intervieuw in de Ajaxlife verteld dat er nooit op corners getraind wordt. Misschien kan v.Basten daar wat aan doen.
Hij moet gewoon zorgen dat die bal hoog op de penaltystip komt... Niks oefenen enzo. Gewoon kut van Sulejmani
IK GELOOF!!!!!!

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » wo feb 04, 2009 4:30 pm

Je kan er misschien op gaan oefenen maar je mag toch zeker wel aanemen van dit soort voetballers dat een voorzet of cornertje minimaal een meter van de grond komt.


Trouwens een heldere conclusie van Marco.....
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo feb 04, 2009 4:33 pm

Rishi schreef:
Trab schreef:Volgens V.Basten kwamen de corners niet hoger dan 1 meter. Wat ik dan wel weer frustrerend vind is dat Sulejmani in een intervieuw in de Ajaxlife verteld dat er nooit op corners getraind wordt. Misschien kan v.Basten daar wat aan doen.
Hij moet gewoon zorgen dat die bal hoog op de penaltystip komt... Niks oefenen enzo. Gewoon kut van Sulejmani
Tuurlijk, maar het lijkt me ook wel nuttig om op corners, vrije trappen enz. te trainen.. in andere sporten hebben ze voor dit soort dingen zelfs aparte trainers enz.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 04, 2009 5:26 pm

Het is met onze talenten slecht gesteld, trouwens. Ik zag gisteren bij Heracles Ajax-producten Boakye, Douglas en Quansah lopen. Slechter dan bijvoorbeeld een Anita zijn ze niet...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo feb 04, 2009 6:16 pm

Kan ik me niet in vinden, Anita heeft bij Ajax wel wat te zoeken itt Boakye, Quansah en Douglas.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo feb 04, 2009 6:29 pm

Als ze met mijn elftal spelen dan verpletteren ze Vitesse. Blijft het taktisch zo zwak en los zand dan word het een lastige middag met een gelijkspel.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo feb 04, 2009 7:01 pm

Vedette-10- schreef:Als ze met mijn elftal spelen dan verpletteren ze Vitesse. Blijft het taktisch zo zwak en los zand dan word het een lastige middag met een gelijkspel.
'
:drecul.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo feb 04, 2009 7:37 pm

:hupajax.gif: :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo feb 04, 2009 9:37 pm

Vedette-10- schreef:Kan ik me niet in vinden, Anita heeft bij Ajax wel wat te zoeken itt Boakye, Quansah en Douglas.
Misschien bij de F-pupillen van Ajax. Dat is meer zijn postuur.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo feb 04, 2009 10:11 pm

Trab schreef:Misschien bij de F-pupillen van Ajax. Dat is meer zijn postuur.
Vergis je niet in zijn duelkracht, waar het om draait. Die is groter dan bijvoorbeeld van Gabri of Lindgren.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 04, 2009 10:12 pm

Vedette-10- schreef:
Trab schreef:Misschien bij de F-pupillen van Ajax. Dat is meer zijn postuur.
Vergis je niet in zijn duelkracht, waar het om draait. Die is groter dan bijvoorbeeld van Gabri of Lindgren.
Hoe weet je dat? Meet je dat met de duelkracht-meter die te koop is bij de Blokker?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo feb 04, 2009 10:18 pm

Vedette-10- schreef:
Trab schreef:Misschien bij de F-pupillen van Ajax. Dat is meer zijn postuur.
Vergis je niet in zijn duelkracht, waar het om draait. Die is groter dan bijvoorbeeld van Gabri of Lindgren.
Schei toch uit met je duelkracht. Bij elk duel wat hij aangaat flikkert ie op de grond. Bovendien heeft ie geen snelheid en speelt hij nog meer ballen risciloos naar achteren of breed dan Lindgren. Op tyfen met die gast.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo feb 04, 2009 11:31 pm

Laten we nou voor eens en altijd afrekenen met de gedachte dat Gabri een super middenvelder is. Spreken we dat nu eindelijk eens sf, of zijn we nog niet overtuigd?

Af en toe doelloos een hoek in rennen, theatraal kijken nadat jouw actie weer niets oplevert maken je GEEN Ajax-waardige middenvelder.

En nogmaals, Marco, Sulejmani is dreigender wanneer hij van de flank af komt, eikel!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 8:43 am

Gabri verzet meer werk dan een half elftal bij elkaar, jammer dat je dat dan weer niet ziet.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do feb 05, 2009 9:00 am

Op dit moment is Gabri de beste en meest waardevolle Ajacied van allemaal.

De énige aan wie je iets hebt, eigenlijk.

K.
Still alive...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 05, 2009 9:40 am

Via Ajaxshowtime, ik heb niet gecontroleerd of AD werkelijk deze column heeft.

Het doet niets af aan het slechte spel, aan het ontbreken van automatismen, het opstellen van wie dan ook!

Column: Ajax baalt van klef geknipoog
donderdag 05 februari, door micky, Amsterdam, 08:38u, AD

In de Arena loopt men via een trap van het veld af, een stukje door de gracht, gaat een klapdeur door en binnen leidt de eerste deur links naar de cabine van de arbiters.

Loop je verder recht door dan kom je bij de kleedkamers van Ajax en de tegenstander van die dag.

Op deze vierkante meters wil iedereen wel een keer sfeer snuiven. In die zone lopen helden en verslagenen door elkaar heen, je ruikt er zweet en after shave en soms is het chagrijn er van de muren te scheppen.

Hier komen ook de emoties uit een wedstrijd tot bedaren, of ze escaleren er. Dinsdagavond kregen medewerkers van de Amsterdamse club er een beetje jeuk. Ze wáren al zwaar geïrriteerd door het afkeuren van de late treffer van Suarez. Maar nadat de vierde official na verloop van tijd fris geschoren en gedoucht uit zijn hok kwam en een knipoogje uitwisselde met een functionaris van Heracles, trok het bloed weg uit de hersenen der roodwitten.

Toen de bewuste Heraclied dat voelde, zeiden de Ajacieden, werd zijn hoofd rood en keek hij een andere kant uit. Het was net zo’n knipoogje, dachten de Ajax-mensen, als scheidsrechter Van Boekel eerder had uitgewisseld met de assistent, die hem adviseerde de glaszuivere winnende goal af te keuren.

Bij Ajax hebben ze het een beetje gehad met dat geknipoog over en weer. Ze voelen zich de laatste tijd behoorlijk genaaid, zoals dat heet, door de scheidsrechters. Het is nog erger; ze voelen zich bescheten, zei Marco van Basten.

Ik ga niet beweren dat Ajax bewust een overwinning door de neus geboord is. Het gelijkspel was bovendien eigen schuld. Maar zéker na beslissende blunders kunnen arbiters dat kleffe geknipoog beter achterwege laten. Staat meteen een stuk geloofwaardiger.

Chris van Nijnatten - Algemeen Dagblad
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 9:45 am

Misschien dat zo'n kerel zich een beetje onhandig gedraagd. Maar er is toch hoop ik niemand bij Ajax die echt denkt dat we bewust worden genaaid?

Ajax kan zich beter afvragen hoe het toch komt dat we telkens in dit soort situaties terecht komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 10:02 am

Voorlopig moeten we het gewoon met de feiten. Feit is dat we met 0-2 achter kwamen, dfeit is at we terug kwamen tot 2-2 en feit is dat de zuivere 3-2 in de 94e minuut werd afgekeurd. Dan zijn zulke knipoogjes op z'n zachtst gezegd merkwaardig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 10:09 am

Zo'n verhaal als dit kan een onschuldige gebeurtenis helemaal uit de context halen. Zo van buitenaf lijkt het me ook onhandig maar het gaat me echt te ver om hiermee te suggereren dat dit bewust is gedaan.

En wat betreft het druk maken om dit soort zaken. Ik snap ook wel dat het zuur is. Maar bij Ajax lijken we tegenwoordig druk met allerlei randzaken zoals dit. Zaken waar je in beginsel mee te maken krijgt doordat je zelf niet presteert. Anders gebeurd dit niet want dan sta allang met 3-0 voor.

Ik zou liever zien dat men kritischer is naar zichzelf. De energie die nu hierin gaat zitten kun je beter gebruiken. Iets waar je geen invloed op kunt uitoefenen is niet iets waar je veel aandacht aan moet besteden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do feb 05, 2009 10:18 am

Mwah, dat wij er ons druk om maken lijkt me niet het probleem, het is vooral te hopen dat spelers + technische staf zich hier niet druk om blijven maken en zich focussen op de volgende wedstrijd. Dit soort dingen kunnen flink doorwerken bij een al gefrustreerd team...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 10:20 am

Klopt, voor supporters is het een ander verhaal. Maar ik heb de indruk dat het ook nogal eens leeft bij de technische staf en spelers. En dat zou onverstandig zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie