Ajax-Heerenveen 31-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jan 31, 2009 10:41 am

Van Basten: Die 5-2 zetten we recht
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - In een week waarin Ajax de nederlaag tegen FC Groningen verwerkte, Evander Sno tijdelijk werd terugzet naar het tweede en Gabri zich beklaagde dat hij verplicht op Nederlandse les moet, sprak Marco van Basten vrijdag weer over het proces waarmee hij bezig is.

Een spelersgroep die strijdt om het kampioenschap van Nederland, probeert hij als trainer van Ajax de absolute topsportbeleving bij te brengen.

Van Basten zelf maakte als voetballer van het willen winnen en elke dag het uiterste van jezelf vragen een manier van leven. De - veelal jonge - spelers die hij nu traint zijn op weg die kunst te leren, maar ze moeten nog regelmatig worden gepusht en geprikkeld.

In de aanloop naar het duel van vanavond met Heerenveen maakte Van Basten zich woensdag kwaad op de training. Hij miste de scherpte in een partij. Het gebeurde kort nadat hij Evander Sno meedeelde dat die voor een week is teruggezet naar het tweede elftal. De middenvelder was als geblesseerde speler afspraken niet nagekomen met de technische en medische staf.

,,Hij is er niet blij mee, maar ik vond dat ik Evander wat duidelijk moest maken,’’ zei Van Basten er gisteren over. Om vervolgens in algemene zin op te merken: ,,Als winnen eenmaal je hele denken bepaalt, handel je er als prof vanzelf naar. Dan komt het uit jezelf dat je steeds goed wilt trainen, goed eet, op tijd naar bed gaat en als volwassen mensen afspraken nakomt.’’

Zonder Sno vervolgt Ajax de titelstrijd vanavond tegen Heerenveen, een tegenstander waarvan gewonnen móet worden. Afgelopen herfst verloor Ajax in Friesland met 5-2, de grootste nederlaag tot nu toe onder Marco van Basten. In het Abe Lenstra Stadion lieten de Ajacieden zich wegspelen in de gietende regen. Het leidde destijds bij hun coach tot authentieke woede en verbazing. ,,Het leek wel of deze jongens voor het eerst in de regen speelden,’’ stelde hij vast.

De ontluisterde vertoning bleek in het proces een eerste keerpunt. Zo diep als toen is Ajax sindsdien niet meer gezonken en vijf tegengoals op één middag vormen na 19 speelronden een kwart van het totaal.

De eerste helft tegen FC Groningen leerde vorige week dat de wisselvalligheid echter nog niet is uitgebannen. Opnieuw lag het verschil in beleving met de tegenstander aan de basis van een dure nederlaag. Het onderscheid werd treffend getypeerd door Urby Emanuelson en Koen van de Laak. De Ajacied begon in de Euroborg met twee hakjes die tot onnodig balverlies leidden. De Groninger deelde in dezelfde minuut om de toon te zetten meteen een doodschop uit.

,,Er moet nu richting Heerenveen een sfeer zijn van: hoe dan ook, dit wordt rechtgezet,’’ vindt Van Basten, die door de schorsing van Jan Vertonghen net als vorige week moet schuiven in zijn opstelling. Op het middenveld is Rasmus Lindgren na blessureleed weer beschikbaar. In de spits keert Dario Cvitanich terug van een schorsing.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 31, 2009 11:11 am

Als Marco weer met zijn goochel opstellingen komt denk k echt dat Heerenveen gewoon wint.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za jan 31, 2009 11:34 am

Het enige gegoochel was De Jong in de spits, voor de rest bleef iedereen juist gewoon staan. Leermoment.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 31, 2009 12:11 pm

Streep door titelaspiraties bij nederlaag of gelijkspel vanavond tegen SC Heerenveen

Duel van waarheid voor Ajax


AMSTERDAM, zaterdag

Tussen het wapengekletter in Rotterdam en Eindhoven, was het de afgelopen weken opvallend rustig in Amsterdam. Wie de krantenkoppen over Feyenoord en PSV las, zou haast vergeten dat Ajax vandaag een cruciaal duel speelt. Verliezen de hoofdstedelingen na de zeperd bij FC Groningen punten tegen SC Heerenveen, dan loopt het verschil in verliespunten met AZ op tot acht of negen. In dat geval kan sowieso voorlopig, maar waarschijnlijk definitief, een streep worden gezet door de titelaspiraties. Desondanks wil Marco van Basten niks van extra spanning weten. „Bij Ajax is er altijd druk. Dat moet als je een grote jongen wilt worden.”

Het was de trainer ook opgevallen dat zijn selectie de mokerslag in de Euroborg goed had verwerkt. Op het veld naast de ArenA trainden de Ajacieden gedreven, maar in een opperbeste stemming.

„Dat is op zich heel goed, maar je kunt er ook anders mee omgaan”, wist Van Basten nou niet of de training een goed of slecht teken was. „Je kunt als ploeg geïrriteerd zijn en uitstralen: die nederlaag móet worden weggepoetst. Aan de andere kant kun je er ook voor kiezen je niet gek te laten maken door een nederlaag en blijven doen wat je altijd doet.

Zegt het maar? Als trainer doe je veel op gevoel.”

Voor Miralem Sulejmani bestaat er geen enkele twijfel dat Ajax in de ArenA wint van zijn oude club. „Heerenveen heeft vier wedstrijden op rij gewonnen, speelt goed countervoetbal, scoort makkelijk, maar krijgt ook een heleboel doelpunten tegen. Daar moeten we gebruik van maken.”

Averij tegen de Friezen zou een domper van jewelste zijn voor club en trainer. „Heel Ajax snakt naar een kampioenschap. Dat merk je aan iedereen”, was maanden geleden al de constatering van Van Basten, die de lat daarom voor het seizoen hoog legde. „De titel is het doel.” Een reëel streven, zo leek het, want de vorige twee seizoenen misten de Amsterdammers de schaal op een haar na.

Bovendien kreeg de nieuwe coach ruim 34 miljoen euro te besteden. Waarbij wel aangetekend dat tegenover de komst van Sulejmani, Dario Cvitanich, Ismail Aissati, Oleguer, Robbie Wielaert, Evander Sno, Eyong Enoh het vertrek stond van Klaas-Jan Huntelaar (maximaal 27 miljoen) en John Heitinga (10 miljoen) Mocht het kampioenschap uit zicht raken, dan zal het aankoopbeleid onder de loep worden genomen en waarschijnlijk voor het eerst voorzichtige kritiek aan het adres van Van Basten hoorbaar en leesbaar zijn. Hoewel het eigenlijk te vroeg is om een definitief oordeel te vellen, zijn alleen Enoh en Cvitanich tot dusver aanwinsten gebleken en zal Wielaert dat op termijn zijn. Oleguer is verdedigend aardig, maar bracht opbouwend niet datgene wat er van hem werd verwacht. Het tussentijds aantrekken van Wielaert was wat dat betreft alleszeggend. Sno is controlerend op het middenveld, op nummer tien én als spits afgeserveerd, terwijl Aissati alleen nog maar geblesseerd is geweest. „We zijn nog niet waar we willen zijn”, beaamt Van Basten ook.

Sulejmani is eigenlijk maatgevend voor het huidige Ajax.

Hij heeft de hooggespannen verwachtingen nog niet kunnen waarmaken. „Maar daar zijn redenen voor”, verdedigt de kleine aanvaller zich. „Ik kwam hier binnen, nadat ik een maand niet had gespeeld door knieproblemen en raakte snel geblesseerd aan mijn hamstring. Nu ben ik fit. Ik voel me goed, veel beter dan aan het begin van het seizoen.

Nu zal ik de echte Miralem laten zien.” Daarbij wordt hij niet gehinderd door het gigantische prijskaartje dat hij om zijn nek had hangen. „Als ik daaraan denk, gaat dat ten koste van mijn spel. Of ik nou 16 of 2 miljoen kost, ik wil gewoon lekker voetballen.”

Te beginnen vanavond. ,,Het is voor mij een speciale wedstrijd, omdat ik bij Heerenveen nog veel vrienden heb. Maar dat telt niet. Ik hoop een belangrijk aandeel te hebben in onze overwinning. Het belangrijkste is echter dát we winnen.”

Van Basten heeft het volste vertrouwen in de goede afloop. „De 5-2 nederlaag daar heb ik als zeer pijnlijk ervaren. Met alles wat we in huis hebben, willen we dat verlies rechtzetten. Destijds hadden we veel blessures en nu zijn we als team verder. Dat moet zich vertalen in een goede wedstrijd.” Beter dan zondag in Groningen. Hoewel het opstellen van Siem de Jong als vervanger van de geschorste Cvitanich hoogst ongelukkig uitpakte, had Van Basten het achteraf niet anders gedaan. „We vonden Siem op dat moment de juiste keuze, ook omdat alle andere aanvallers dan op hun eigen plek konden staan. Als er wordt verloren, kun je heel makkelijk aangeven hoe dat komt. Dan was de opstelling niet goed of pakten de wissels verkeerd uit. Maar ik vond dat er niet één speler was aan te wijzen die echt uit de toon viel. Het was een collectief falen, al vond ik het begin wel goed en de tweede helft redelijk.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za jan 31, 2009 12:38 pm

AZ heeft dus al bij voorbaat gewonnen van Sparta :confused.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jan 31, 2009 12:40 pm

999 schreef:
Streep door titelaspiraties bij nederlaag of gelijkspel vanavond tegen SC Heerenveen

Bovendien kreeg de nieuwe coach ruim 34 miljoen euro te besteden. Waarbij wel aangetekend dat tegenover de komst van Sulejmani, Dario Cvitanich, Ismail Aissati, Oleguer, Robbie Wielaert, Evander Sno, Eyong Enoh het vertrek stond van Klaas-Jan Huntelaar (maximaal 27 miljoen) en John Heitinga (10 miljoen)
Netto dus gewoon ongeveer quitte gespeeld. Het argument dat Marco kampioen móet worden, ómdat hij zoveel geld mocht uitgeven, kan dus ook de prullebak in.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 31, 2009 1:01 pm

Wat dan? Omdat we 2 spelers hebben verkocht is 34 miljoen opeens niet veel meer?

Verder is Huntelaar pas net weg ook, maar wees niet bang. Dat geld gaat er in de zomer nog wel doorheen.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jan 31, 2009 1:05 pm

Fijn dat we een coach hebben die vindt dat het geld op het veld hoort te staan en die opbrengsten dus gebruikt om door te selecteren. En ja, Sno en/of Oleguer kun je twijfels bij hebben, maar de coach of TD die alleen maar goud aankoopt moet nog geboren worden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 31, 2009 1:11 pm

Net zo goed dat er ook nog een coach moet geboren worden die het geld liever op de bank heeft staan.
Ik vind alleen dat er niet silm is ingekocht, maar dat is niet nieuws. Sulejmani voor 16.25 miljoen kopen kan iedereen, namelijk. Dat je dan ook nog eens voor 9 miljoen Wielaert, Oleguer en Sno koopt is ook niet slim.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 31, 2009 1:19 pm

Peet, ik heb meer met deze selectie met perspectief dan met die has beens van HtC en Koster. Jij niet?

Enoh en Cvitanich zijn trouwens voltreffers. Aisatti zou ik in de positie van MVB ook gehaald hebben. Sulejmani moet veel aanweziger worden, maar over zijn klasse kan geen discussie bestaan. Wielaert draait eigenlijk meteen moeiteloos mee, i.m.o. een goede aankoop.

Oleguer is een miskoop, simpel zat. Sno deed het tegen Groningen heel aardig, maar is geen speler die ons beter maakt...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 31, 2009 1:29 pm

Neefkens schreef:
999 schreef:
Streep door titelaspiraties bij nederlaag of gelijkspel vanavond tegen SC Heerenveen

Bovendien kreeg de nieuwe coach ruim 34 miljoen euro te besteden. Waarbij wel aangetekend dat tegenover de komst van Sulejmani, Dario Cvitanich, Ismail Aissati, Oleguer, Robbie Wielaert, Evander Sno, Eyong Enoh het vertrek stond van Klaas-Jan Huntelaar (maximaal 27 miljoen) en John Heitinga (10 miljoen)
Netto dus gewoon ongeveer quitte gespeeld. Het argument dat Marco kampioen móet worden, ómdat hij zoveel geld mocht uitgeven, kan dus ook de prullebak in.
Volgens mij moet jij de prullenbak in :aai.gif: :smallgrin.gif: .. Inkomsten hebben toch niks met uitgaven te maken.En volgens mij moet AJAX toch kampioen worden .. of hoeft dat sowiezo niet meer ? .. omdat van Basten trainer is ?.

Komop .. Het meeste geld uitgegeven, de beste seklectie van Nderland ( volgens de kenners ) .. het grootste stadion .. en ook nog eens MVB als trainer .. wat wil je nog meer .. oja .. bietje redelijk tot goed voetbal, bietje herkenbar en niet alsof ik naar de D-pupillen zit te kijken .. bietje normaal kampioen worden ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jan 31, 2009 2:12 pm

Neefkens schreef:
999 schreef:
Streep door titelaspiraties bij nederlaag of gelijkspel vanavond tegen SC Heerenveen

Bovendien kreeg de nieuwe coach ruim 34 miljoen euro te besteden. Waarbij wel aangetekend dat tegenover de komst van Sulejmani, Dario Cvitanich, Ismail Aissati, Oleguer, Robbie Wielaert, Evander Sno, Eyong Enoh het vertrek stond van Klaas-Jan Huntelaar (maximaal 27 miljoen) en John Heitinga (10 miljoen)
Netto dus gewoon ongeveer quitte gespeeld. Het argument dat Marco kampioen móet worden, ómdat hij zoveel geld mocht uitgeven, kan dus ook de prullebak in.
Dat is onzin, zo'n verkoop van KJH is juist een gunstige deal omdat je met zoveel geld je selectie gewoon beter kan maken, je ziet toch ook dat tegenover de verkoop van KJH en Heitinga iets van 7 aankopen staan.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jan 31, 2009 2:14 pm

Peter schreef:Wat dan? Omdat we 2 spelers hebben verkocht is 34 miljoen opeens niet veel meer?

Verder is Huntelaar pas net weg ook, maar wees niet bang. Dat geld gaat er in de zomer nog wel doorheen.
Wat deed jij ook alweer voor studie? :smallgrin.gif:

Ik zeg niet dat het niet veel is, ik zeg dat er ook veel verkocht is.
Je moet het toch altijd relatief bekijken, uitgaven én inkomsten? Of maak jij altijd alleen een kostenanalyse? :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jan 31, 2009 2:16 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:
999 schreef:
Netto dus gewoon ongeveer quitte gespeeld. Het argument dat Marco kampioen móet worden, ómdat hij zoveel geld mocht uitgeven, kan dus ook de prullebak in.
Volgens mij moet jij de prullenbak in :aai.gif: :smallgrin.gif: .. Inkomsten hebben toch niks met uitgaven te maken.En volgens mij moet AJAX toch kampioen worden .. of hoeft dat sowiezo niet meer ? .. omdat van Basten trainer is ?.

Komop .. Het meeste geld uitgegeven, de beste seklectie van Nderland ( volgens de kenners ) .. het grootste stadion .. en ook nog eens MVB als trainer .. wat wil je nog meer .. oja .. bietje redelijk tot goed voetbal, bietje herkenbar en niet alsof ik naar de D-pupillen zit te kijken .. bietje normaal kampioen worden ...
Hé voetje, ga je nou lillik zitten doen tegen me? :ajaxsmiley.gif:

Het is toch belachelijk om alleen de uitgavenkant te bekijken?
natuurlijk vind ik ook dat we kampioen moeten worden, maar daar hadden we het niet over.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 31, 2009 2:41 pm

Tikkie saai wellicht, maar laten we het eens over Ajax - Heerenveen hebben. :smallgrin.gif:

Elm ontbreekt bij de 'Friezen'. Sarpong lijkt o.b.v. de training van gisteren een basisplaats te krijgen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 31, 2009 2:44 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:Wat dan? Omdat we 2 spelers hebben verkocht is 34 miljoen opeens niet veel meer?

Verder is Huntelaar pas net weg ook, maar wees niet bang. Dat geld gaat er in de zomer nog wel doorheen.
Wat deed jij ook alweer voor studie? :smallgrin.gif:

Ik zeg niet dat het niet veel is, ik zeg dat er ook veel verkocht is.
Je moet het toch altijd relatief bekijken, uitgaven én inkomsten? Of maak jij altijd alleen een kostenanalyse? :ajaxsmiley.gif:
Zo werkt het dus niet. Als je 1 speler verkoopt voor 100 miljoen en er vervolgens 10 voor terughaalt, dan mag je toch verwachten dat je er sterker op wordt en kampioen wordt? In de zomer is alleen Heitinga weggekocht door Atletico en daar stonden talloze aankopen tegenover. Prima, maar dan verwacht ik ook wel wat. Dat Huntelaar dan in januari wordt weggekocht is natuurlijk voor je analyse koren op de molen, want zo staat het wel weer quitte. Ik vind alleen dat als je 34 miljoen als Nederlandse club uitgeeft, dar je dan wel kampioen moet worden ja.

@wimpey: deze selectie heeft wel wat meer perspectief, maar ik vind dat er niet geweldig is ingekocht. Zeker niet met enige creativeit.
Laatst gewijzigd door peter op za jan 31, 2009 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 31, 2009 2:44 pm

Van Basten kan het geld verbrassen dat die vermaledijde Van Geel heeft verdiend. Inclusief de centen voor KJH dus. Eens kijken wat de door hem gehaalde spelers zullen opleveren...

Het geld voor KJH wordt komende zomer verbrast. Dat geef ik je op een briefje. Van Basten loopt in het komende half jaar tegen de beperkingen van deze groep aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 31, 2009 2:49 pm

wimpey schreef:Tikkie saai wellicht, maar laten we het eens over Ajax - Heerenveen hebben. :smallgrin.gif:

Elm ontbreekt bij de 'Friezen'. Sarpong lijkt o.b.v. de training van gisteren een basisplaats te krijgen.
Zou hij dan toch Urby back neerzetten en Sarpong hangend op links? Of wordt Sarpong 1 van de 2 controleurs?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jan 31, 2009 2:51 pm

wimpey schreef:Tikkie saai wellicht, maar laten we het eens over Ajax - Heerenveen hebben. :smallgrin.gif:

Elm ontbreekt bij de 'Friezen'. Sarpong lijkt o.b.v. de training van gisteren een basisplaats te krijgen.
Op 10?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jan 31, 2009 2:51 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Tikkie saai wellicht, maar laten we het eens over Ajax - Heerenveen hebben. :smallgrin.gif:

Elm ontbreekt bij de 'Friezen'. Sarpong lijkt o.b.v. de training van gisteren een basisplaats te krijgen.
Zou hij dan toch Urby back neerzetten en Sarpong hangend op links? Of wordt Sarpong 1 van de 2 controleurs?
Ook goed. Wisselen met Sulejmani dan constant.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 31, 2009 2:55 pm

Verdomme, ik vind het nu al zo koud. Ik heb echt helemaal geen zin in vanavond. :1evil.gif: :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 31, 2009 2:55 pm

joey schreef: Het geld voor KJH wordt komende zomer verbrast. Dat geef ik je op een briefje. Van Basten loopt in het komende half jaar tegen de beperkingen van deze groep aan.
Hij heeft al 16 man versleten die vorig seizoen nog deel uit maakten van de selectie, joey.

En hij ontkomt er niet aan om ook mensen als Silva, Schilder, Gentenaar, Leonardo, Ania, Donald etc. de wacht aan te zeggen. En, ja, Oleguer en Sno. Fact of the matter is dat deze groep nog steeds een groot aantal beperkte spelers telt. Het aantal bruikbare spelers houdt m.i. bij een man of 15 wel op. Hopelijk ontwikkelen jongens als Blind en die Toby zich en vinden ze de aansluiting.

Elia zal komen, ongacht of Suarez blijft. Voor het overige verwacht ik weer een rits jeugdspelers die de kans krijgen en een paar aankopen. Maar geen 30 mio aan nieuwe spelers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 31, 2009 3:04 pm

Ook Van Basten gaat miskopen halen, Wimpey. Sterker nog, dat heeft hij al gedaan. Uiteindelijk doet Van Basten het nog grotendeels met het basiselftal van vorig seizoen. Er zijn vooral wisselspelers vertrokken.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 31, 2009 3:05 pm

Peter schreef:@wimpey: deze selectie heeft wel wat meer perspectief, maar ik vind dat er niet geweldig is ingekocht. Zeker niet met enige creativeit.
Wat meer? :smallgrin.gif:

Hij heeft er een dozijn aan losers van H&M uitgeknikkerd. En dat was broodnodig. Het elftal van vorig seizoen leek op dat van Jan Wouters. Sportief bankroet.

Enoh, Aisatti, Sulejmani, Cvita, Wielaert: sta ik volledig achter. Prima spelers voor Ajax, al was Mira uijteraard buijtengewoon prijzig. Maar i.m.o. een vrij uniek talent.

Komende zomer weer het mes erin. De resterende puin eruit mikken. 2 diepteinvesteringen (basis) en een paar voor de breedte (jonge gasten met perspectief). Verder doorgaan met het laten doorstromen van eigen jeugd. Dan begint het er qua selectie aardig op te lijken. En dan wordt Ajax ook meer constant.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 31, 2009 3:15 pm

Het is allemaal zo fantastisch dat we op 6 punten van een ploeg als AZ staan. Ik ben het met je eens dat er onder H&M veel 'losers' speelden, maar we werden er wel continu tweede mee. Zelfde stand als nu, al liggen we halverwege minder ver achter (op een subtopper). Dat lijkt wel eens vergeten te worden.

Plaats reactie