FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do jan 22, 2009 3:04 pm

Vedette-10- schreef:
De Dominee schreef:Of Suarez laten spitsen samen met Sulejmani en Urby op de flanken.
Urby al helemaal niet voorin.. Die vind ik niks bijzonders daaro. Manucharyan vind ik nog meer een optie voor de voorhoede dan hem. En ook Danillo trouwens.
Je posts worden met iedere keer geloofwaardiger...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 22, 2009 3:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Tuurlijk, je kan er ook zo'n draai aan geven. Maar: wanneer verliest Ajax relatief veel punten in de competitie? Als het doordeweeks gevoetbald heeft, bijvoorbeeld in de EC.

Ik zeg niet dat we er op moeten rekenen dat we een verzwakt Groningen tegenover ons aantreffen. Maar stiekem kan het geen nadeel zijn dat ze mentaal en fysiek tot het gaatje zijn gegaan, gisteren.
Na de 1ste EC wedstrijd, moeten we thuis tegen Volendam, dus dat moet wel lukken. Na de return tegen Fiorentina, spelen we uit bij Utrecht. Dat wordt dus wel moeilijk (zo wie zo een moeilijke wedstrijd voor Ajax).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 23, 2009 2:42 pm

Enoh niet met Ajax tegen FC Groningen

AMSTERDAM - Eyong Enoh mist zondag de uitwedstrijd van Ajax tegen FC Groningen. De middenvelder heeft tijdens de training een spiertje in zijn bovenbeen verrekt. Trainer Marco van Basten van de Amsterdamse club kan ook geen beroep op de geschorste Dario Cvitanich doen.
Van Basten weet pas zaterdag of Rasmus Lindgren de geblesseerde Enoh kan vervangen. De Zweed is nog niet helemaal hersteld van een enkelblessure. Voor Daley Blind komt het duel met FC Groningen zeker te vroeg. De kans bestaat dat Jan Vertonghen op het middenveld begint. Leonardo en Siem de Jong hebben uitzicht op een basisplaats omdat Cvitanich geschorst is. Thomas Vermaelen en Oleguer zijn weer fit.
AD

Oei. Enoh is onmisbaar op ons middenveld. :1evil.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 2:43 pm

Anita kan dat best opvangen..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 23, 2009 2:45 pm

Best niet.

Dit zal hem wel worden:

Stekelenburg
Van der Wiel Wielaert Vermaelen Urby
Gabri Lindgren Vertonghen
Sulejmani Suarez Leonardo

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 23, 2009 2:48 pm

Ollie centraal dan maar. Vertonghen naar het middenveld.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 2:48 pm

En anders dan kan je Vermaelen daar als defensieve kracht zetten en dan moet je Urby linker vleugelverdediger zetten.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 23, 2009 2:51 pm

Groningen speelt toch met 2 spitsen dus Urby kan daar prima staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 23, 2009 2:53 pm

Ook Vertonghen is (licht?) geblesseerd. Heeft last van zijn lies.

Bron: Ajax.nl

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 2:53 pm

Dat lijkt me een veel groter probleem dan de afwezigheid van Enoh.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » vr jan 23, 2009 3:37 pm

Het is ook nog maar eens de vraag of Lindgren dus fit is. Zal veel schuiven worden voor van Basten. Ik vind alles prima..zo lang Oleguer maar NIET begint.

Dan maar zo:

Steek

Silva van der Wiel Wielaert Vermaelen

Gabri Vertonghen Emanuelson

Suarez Sulejmani Leonardo

Ik zou nooit met Urby linksback gaan spelen..ook niet tegen twee spitsen. Nadeel van deze opstelling is natuurlijk dat van der Wiel (hoewel hij zelf dat graag wilt) nauwelijks centraal heeft gespeeld.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr jan 23, 2009 3:52 pm

Ajax: Enoh (hamstring, ), Cvitanich (geschorst), Donald (knie), Van der Heijden (knie), Aissati (niet wedstrijdfit), Blind (lies), Lindgren (enkel). Onzeker: Vertonghen (lies).
Blessure golf griep golf, :eusa_dance.gif: nou nou

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jan 23, 2009 4:06 pm

Jöhnk schreef:
Enoh niet met Ajax tegen FC Groningen

AMSTERDAM - Eyong Enoh mist zondag de uitwedstrijd van Ajax tegen FC Groningen. De middenvelder heeft tijdens de training een spiertje in zijn bovenbeen verrekt. Trainer Marco van Basten van de Amsterdamse club kan ook geen beroep op de geschorste Dario Cvitanich doen.
Van Basten weet pas zaterdag of Rasmus Lindgren de geblesseerde Enoh kan vervangen. De Zweed is nog niet helemaal hersteld van een enkelblessure. Voor Daley Blind komt het duel met FC Groningen zeker te vroeg. De kans bestaat dat Jan Vertonghen op het middenveld begint. Leonardo en Siem de Jong hebben uitzicht op een basisplaats omdat Cvitanich geschorst is. Thomas Vermaelen en Oleguer zijn weer fit.
AD

Oei. Enoh is onmisbaar op ons middenveld. :1evil.gif:
Gelukkig is Gabri wél fit. :headbang.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 23, 2009 4:20 pm

Als we deze winnen komen we pas écht in een lekkere flow. Dan pak je (met de winterstop ertussen) 6 overwinningen op rij en moeten er minstens 2 bij met twee thuiswedstrijden. Dat is een prima serie als je kampioen wil worden.

Zondag winnen en dan krijgen we van de vijf daaropvolgende competitiewedstrijden er vier thuis. Heerenveen, Heracles, Feyenoord en FC Volendam. Vitesse-uit er tussenin, dat moeten gewoon echt weer 15 punten zijn. Pas daarná hebben we weer echt een twijfelgevalletje, Utrecht-uit. In een heksenketel, na de beslissende wedstrijd tegen Fiorentina...Kan tricky worden. Maar ik ben ervan overtuigd dat we uit de volgende zes wedstrijden 18 punten kunnen pakken.

AZ krijgt De Graafschap (winst), gaat uit naar Sparta (waarschijnlijk wel winst), krijgt dan Roda JC en Willem II (beiden winst) en dán komt hun 'lastige rijtje' te beginnen met twee uitwedstrijden bij PSV en Heracles. Dan moeten ze langzaamaan eens punten gaan verspelen, en wij moeten nog steeds keihard in hun nek zitten. (Immers, na die twee uitwedstrijden krijgen ze een thuiswedstrijd tegen FC Groningen en mogen ze daarna weer twee keer uit naar Utrecht en NEC...dan nemen wij het stokje over)

Zondag bijblijven en we pakken ze.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 23, 2009 4:29 pm

Ik zou Vertonghen gewoon achterin houden. Ik zou hem en Wielaert niet zo snel uit elkaar trekken. Het middenveld wordt dan een probleem, maar moet wel op te lossen zijn.



---------------------Stekelenburg---------------------------

--Wiel---------Wielaert-----Vertonghen------Vermaelen--

----------------Gabri---------------Anita---------------------

----Sulejmani---------Sarpong----------Emanuelson-------

------------------------Suarez--------------------------------

Anita is natuurlijk geen Enoh, maar ik denk dat het tegen Groningen moet kunnen. Schilder is ook een optie, al is dat niet precies zijn positie. Meer smaken hebben we niet. Verder heb je Alderweireld op de bank zitten, als het middenveld dan echt niet lekker loopt kan je nog altijd Vertonghen een linie naar voren laten schuiven en Alderweireld achterin zetten. Niet ideaal, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 4:33 pm

Ik zie het liever zo:
Stekelenburg; Gabri, Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen; Danillo, Sarpong, Leo; Bruno Silva, Suarez, Urby. Natuurlijk uit balbezit moeten BS en Urby inzakken naar de backpositities en moeten Gabri en Vermaelen het defensieve middenveld vormen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr jan 23, 2009 5:53 pm

Anita hoef ik niet meer in Ajax1 te zien. Die goser komt gewoon tekort. Zelfde geldt voor De Jong op 10. Ik zou gewoon Leo ipv Cvitanich opstellen en Vertonghen naar het middenveld schuiven. Vermaelen voorstopper, Urby linksback en Sarpong linksvoorin switchend met Sulejmani op 10.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr jan 23, 2009 6:20 pm

Vedette-10- schreef:Ik zie het liever zo:
Stekelenburg; Gabri, Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen; Danillo, Sarpong, Leo; Bruno Silva, Suarez, Urby. Natuurlijk uit balbezit moeten BS en Urby inzakken naar de backpositities en moeten Gabri en Vermaelen het defensieve middenveld vormen.
:drecul.gif:

Hij is fijn!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 7:14 pm

Danku.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jan 23, 2009 7:32 pm

Dat was geen compliment.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 7:36 pm

:biggrin.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jan 23, 2009 7:41 pm

Ik dacht wel dat jij dat ook wel had begrepen, maar ik vond het leuk om het nog eens even te benadrukken. :666.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 7:52 pm

Die opstelling is weergeeft de bezetting in balbezit, maar het spreekt voor zich dat Danillo en Leonardo de spelers zijn die dieper staan opgesteld dan Sarpong. De keuze voor Danillo is apart(zeker omdat Miralem gewoon fit is), maar dat doe ik omdat het gemakkelijk voor de ploeg is als de vormgevers van de ploeg elkaar aanvoelen. Vervolgens is de keuze voor Alderweireld onverwacht, maar ik vind hem gewoon meer brengen dan Wielaert. Defensief een hoger Stam-gehalte en hij heeft een betere pass in huis, vandaar. Tenslotte Bruno Silva boven VDW omdat hij offensief meer beslissend kan zijn met zijn betere trap.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 23, 2009 8:31 pm

Trab schreef:Anita hoef ik niet meer in Ajax1 te zien. Die goser komt gewoon tekort. Zelfde geldt voor De Jong op 10. Ik zou gewoon Leo ipv Cvitanich opstellen en Vertonghen naar het middenveld schuiven. Vermaelen voorstopper, Urby linksback en Sarpong linksvoorin switchend met Sulejmani op 10.
Geen Anita, geen de Jong, geen Leonardo, geen Bruno Silva.

Stekel
Wiel - Wielaert - Vertonghen - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Sarpong - Sulejmani - Urby
Suarez

Als Lindgren niet kan spelen, Vermaelen centraal, Vertonghen voor Lindgren en Schilder op linksback. Als Vertonghen ook niet kan spelen, hebben we helemaal een probleem...

Verdomd vervelend dat juist nu weer blessures en een schorsing om de hoek komen kijken. Juist in dit soort wedstrijden heb je mannetjesputters als Enoh en Cvitanich meer dan nodig.

Zo breed is onze selectie niet. Als Enoh, Lindgren en Vertonghen allen uitvallen, heb je een probleem. En dan wordt deze wedstrijd nog lastiger dan ie al bij voorbaat was.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 23, 2009 8:33 pm

Vertonghen gaat gewoon spelen hoor, die was er niet bij uit voorzorg. Lindgren lijkt het niet te halen.

Plaats reactie