FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2009 7:03 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Overnemen? Waarvan dan?
Peter schreef: Saat op het forum van AN.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/813-9.php
Aha, het bericht gaat dus een eigen leven leiden. :smallgrin.gif:
Het stond bij de redactionele berichten van AS. Ik neem aan dat zij die checken. Vervolgens hebben ze het (blijkbaar) verwijderd.
Haha. :smallgrin.gif:

Je had ons mooi tuk.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 7:11 pm

Nog maar eens in een samenvatting bekeken. Ik blijf erbij, een onterechte nederlaag.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 25, 2009 7:12 pm

joey schreef:Het stond bij de redactionele berichten van AS. Ik neem aan dat zij die checken. Vervolgens hebben ze het (blijkbaar) verwijderd.
Zelf gezien of in je enthousiasme maar even aangenomen dat iemand op AN geen onzin verkondigde? :wink.gif:
joey schreef:@Enganche: Sankoh verdedigde inderdaad goed, maar hij gaf twee keer de bal weg voor een doelpunt. Dat kan niet.
Klopt. Dat zijn onnodige slordigheden. Defensief was het echter een van de beste individuele prestaties die ik dit seizoen in Nederland heb gezien. Hij stond er alsof hij het in z'n eentje ook wel kon.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo jan 25, 2009 7:15 pm

volgens de verklaring (weggereef) vond dat hij agressief op de lijnrechter af kwam... Sorry hoor maar gaat lekker terug naar de F-jeugd ofzo... GVD. Het enige wat Vertonghen deed was van wat maak je nu? en het lezen van een wedstrijd? dat mag niet meer zeker, vanuit Zeist :bomb.gif: :bye.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 25, 2009 7:20 pm

Elke keer het zelfde liedje.Op het moment dat die twee ( drie ) voorin niet in staat zijn, met een paar toevals akties, mogelijkheden te creeëren.Dan houd het een heel eind op.Daar waar je verwacht dat er wat creativiteit vanuit het middenveld ontstaat om zo gaten in de achterhoede van de tegenstander te creeëren de voorhoede te voeden, verzand deze in gebrei, risicoloos de bal rondspelen.En als dan ook nog een de strijd, de werklust ontbreekt, tja dan blijft er heel weinig over van dit AJAX.

Ook klassiek is, en dat kan op elk moment in de wedstrijd, er wel een of twee de mist in gaan.De een of andere laat z'n man lopen, of zoals vandaag vergeet om een houdbaar schot te pakken.Punten pakken.Nee geen goals pakken, maar punten pakken.Vandaag tel ik zeker zo'n drie Stekelenburg momenten waarvan je toch je wenkbrauwen fronst.Keeper van AJAX 1 en het Nederlands elftal maar allerminst een zekerheidje.

Bij de goal zie je zes verdedigers maar de man van het schot wordt vergeten, niemand die uitstapt, geen middenvelder die op tijd is om het schot te kraken.

Ik blijf het maar herhalen.Dit team is geen team.Daar waar het eerder hing op de bevliegingen van KJH en Suarez, is het nu hangen op de bevliegingen van Sulejmani en Suarez.En als die, en het lijkt erop dat daar op dit moment geen al te veel moeite voor hoeft te worden gedaan door de tegenstanders, het laten afweten, tja .. dan zie je al de bui een beetje hangen.

De hoeveelste wedstrijd is dit nu al weer niet dat AJAX als een lamlendige hond aan de wedstrijd begint.En dan zou je verwachten dat na +- tien minuten men wel wakker zal worden.Nee, je bent bijna een uur verder voordat AJAX, mede door hoge ballen de zestien in te slingeren, probeert om verloren tijd/agressie/strijd goed te maken.

Triest was ook om te zien dat er aan de kant van Groningen ook niet al te veel opbouw te zien was.Ballen snel diep spelen op de spitsen en dan vlug bijsluiten, triest om dat AJAX daar zijn handen mee vol had.

Triest was ook dat Vertonghen de scheidsrechter als boze boeman naar voren wil schuiven, nog triester dat men dan begint over " en we waren net aan het doordrukken, de gelijkmaker zou best eens kunnen vallen ".Nee, MVB en Vertonghen, hoe kinderachtig misschien de gele en rode kaarten waren.Ze waren wel terecht.Jullie zijn het die het elftal te kort doen,En daar helpt gemekker over de naaierij tegen Chivanisch ook geen mallemoer aan ............

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 25, 2009 7:24 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind dit toch wel van klasse getuigen, HTC bleef toen we met 12 punten achter stonden op PSV roepen dat we kampioen konden worden.
Het was achteraf natuurlijk wel gewoon waar. Of zijn we tegenwoordig de underdog?

Natuurlijk kunnen we nog kampioen worden. Als je gewoon thuis van AZ wint, zijn het nog maar 3 punten. Die kun je toch wel inhalen van een team dat vorig jaar 11e werd?

Maar inderdaad: als zij blijven winnen, en wij af en toe iets laten liggen, dán komt het niet meer goed. Maar dat lijkt me toch niet de insteek die we moeten kiezen. Ik mag hopen dat hij voor de spelers iets meer zelfvertrouwen uitstraalt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jan 25, 2009 7:34 pm

Jabu schreef:Toppie begint zelfs al voor de wedstrijd over de scheidsrechter te klagen. :confused.gif:
IDD en toch weer gelijk gehad Regelneef blijft gewoon een kut schijts

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 7:42 pm

Toppie schreef:
Jabu schreef:Toppie begint zelfs al voor de wedstrijd over de scheidsrechter te klagen. :confused.gif:
IDD en toch weer gelijk gehad Regelneef blijft gewoon een kut schijts
2 x blunderen achter elkaar (vorige week een onterechte pingel voor psv en vandaag is duidelijk).
Vorige week werd de schijtsdwaling nog gecompenseerd door de winst van Ajax, maar vandaag doet het extra zeer.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 25, 2009 7:46 pm

Peter schreef: Mag ik je eraan herinneren dat HtC daar nog bijna gelijk in kreeg? PSV verkrampte volledig en Ajax kwam gelijk in punten.
Verkrampte? PSV speelde destijds net zo belabberd als Ajax toen voor de winterstop deed...

Misschien dat Henk een paar Pana-fans kan vinden die in dat Efteling-sprookje van 'm geloven. Hij staat immers weer 12 punten achter. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 7:48 pm

Als de reden is dat Van Basten wegens het betreden van het veld is weggestuurd, dan wordt de zaak nog belachelijker. Ik zie zojuist in een interview met Ron Jans (NOS.nl) dat hij ook het veld is ingelopen. Hoezo met 2 maten (als dat de reden is).

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 25, 2009 7:49 pm

Is het soms onzin wat van Basten zegt? Als AZ blijft winnen, worden ze kampioen. Lijkt me een niet meer dan juiste conclusie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2009 7:57 pm

wimpey schreef:Verkrampte? PSV speelde destijds net zo belabberd als Ajax toen voor de winterstop deed..
Mwah.... Vitesse-Ajax 4-2; PSV-Vitesse 5-1.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jan 25, 2009 8:13 pm

Wegekut verziekt gewoon het laatste kwartier , ik zie net de herhaling wat een hoerenscheids elke weer tyfus leier

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 25, 2009 8:18 pm

Het is natuurlijk niet de schuld van de scheidsrachter, maar hij was wel weer waardeloos. Wat ik hem wel kwalijk neem is dat de slechts 4 minuten blessuretijd natuurlijk een lachertje waren
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 25, 2009 8:21 pm

goodfella schreef:Is het soms onzin wat van Basten zegt? Als AZ blijft winnen, worden ze kampioen. Lijkt me een niet meer dan juiste conclusie.
Lijkt me meer een uitspraak voor de Open deuren-topic. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 25, 2009 8:24 pm

Tja, er is natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Maar ik hou niet van dat soort uitspraken als je nog midden in het seizoen zit.

We moeten proberen om de druk op AZ zo hoog mogelijk te houden. Het puntverlies van vandaag komt dan ook erg slecht uit. Maar laten we nou niet zelf gaan suggereren dat we het niet gaan redden. Straks gaan de spelers er nog in geloven....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 25, 2009 8:27 pm

Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef:
Jabu schreef:Toppie begint zelfs al voor de wedstrijd over de scheidsrechter te klagen. :confused.gif:
IDD en toch weer gelijk gehad Regelneef blijft gewoon een kut schijts
2 x blunderen achter elkaar (vorige week een onterechte pingel voor psv en vandaag is duidelijk).
Vorige week werd de schijtsdwaling nog gecompenseerd door de winst van Ajax, maar vandaag doet het extra zeer.
Dus hebben we vandaag verloren door de scheids ?.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 25, 2009 8:27 pm

Enganche schreef:
joey schreef:Het stond bij de redactionele berichten van AS. Ik neem aan dat zij die checken. Vervolgens hebben ze het (blijkbaar) verwijderd.
Zelf gezien of in je enthousiasme maar even aangenomen dat iemand op AN geen onzin verkondigde? :wink.gif:
joey schreef:@Enganche: Sankoh verdedigde inderdaad goed, maar hij gaf twee keer de bal weg voor een doelpunt. Dat kan niet.
Klopt. Dat zijn onnodige slordigheden. Defensief was het echter een van de beste individuele prestaties die ik dit seizoen in Nederland heb gezien. Hij stond er alsof hij het in z'n eentje ook wel kon.
Hij speelde tegen Assepoester...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 8:29 pm

999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Toppie schreef: IDD en toch weer gelijk gehad Regelneef blijft gewoon een kut schijts
2 x blunderen achter elkaar (vorige week een onterechte pingel voor psv en vandaag is duidelijk).
Vorige week werd de schijtsdwaling nog gecompenseerd door de winst van Ajax, maar vandaag doet het extra zeer.
Dus hebben we vandaag verloren door de scheids ?.
Nee, door te kansen niet te benutten. Maar de schijts had een negatieve invloed op de wedstrijd voor Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 25, 2009 8:30 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:
Ajaciedjuh schreef: 2 x blunderen achter elkaar (vorige week een onterechte pingel voor psv en vandaag is duidelijk).
Vorige week werd de schijtsdwaling nog gecompenseerd door de winst van Ajax, maar vandaag doet het extra zeer.
Dus hebben we vandaag verloren door de scheids ?.
Nee, door te kansen niet te benutten. Maar de schijts had een negatieve invloed op de wedstrijd voor Ajax.
Wanneer dan ?.Noem eens wat situaties .. bal over de doellijn maar niet gezien of zo ?.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jan 25, 2009 8:42 pm

999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:
999 schreef: Dus hebben we vandaag verloren door de scheids ?.
Nee, door te kansen niet te benutten. Maar de schijts had een negatieve invloed op de wedstrijd voor Ajax.

Wanneer dan ?.Noem eens wat situaties .. bal over de doellijn maar niet gezien of zo ?.

Als je met 4 minuten nog te gaan iemand een tweede gele kaart geeft om 3 seconden te zeggen dat die uitbal voor Ajax is zonder te schelden dan ben je een lamlul en dan de coach weg sturen dat geeft aan hoe incompetent die Uilezeik niet geselecteerde wk homo's blijven fluiten elke week

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 25, 2009 8:45 pm

Toppie schreef:
999 schreef:
Ajaciedjuh schreef: Nee, door te kansen niet te benutten. Maar de schijts had een negatieve invloed op de wedstrijd voor Ajax.

Wanneer dan ?.Noem eens wat situaties .. bal over de doellijn maar niet gezien of zo ?.

Als je met 4 minuten nog te gaan iemand een tweede gele kaart geeft om 3 seconden te zeggen dat die uitbal voor Ajax is zonder te schelden dan ben je een lamlul en dan de coach weg sturen dat geeft aan hoe incompetent die Uilezeik niet geselecteerde wk homo's blijven fluiten elke week
Ik weet niet wat triester is, jullie reactie of de wedstrijd die AJAX liet zien . twijfel twijfel .. deze wedstrijd heeft niks met de scheidsrechter van doen ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 25, 2009 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 25, 2009 8:53 pm

Natuurlijk ligt het niet aan de scheidsrechter. Ajax heeft gewoon slecht gespeeld en te weinig kansen gecreëerd. Dure verliespunten terwijl ik na de zege in Nijmegen redelijk goede hoop had dat we vandaag ook zouden kunnen winnen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 25, 2009 8:55 pm

Mee eens. Ajax speelde slecht. Slechte tactiek ook.

Ik had van tevoren aangegeven dat Ajax beter met een versterkt middenveld kon spelen. Ipv wat fysieke kracht koos MvB voor lichtgewichten op de back en in de spits.
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 25, 2009 9:00 pm

Ik vond bijvoorbeeld dat Marco van Basten de controlerende middenvelders slecht heeft geïnstrueerd. Ze speelden niet op het middenveld, maar tussen de linies. Dat bleek bij het tegendoelpunt dat viel uit de tweede lijn, als je gewoon mandekking speelt dan kan iemand nooit zo vrijstaand schieten. Sulejmani kwam te laat(je moet van hem ook geen defensief inzicht verwachten), niemand anders kon blokken en ook Stekelenburg liet zien dat hij nog niet op niveau was. Ook de rest van de ploeg speelde zeer matig, ik denk dat slechts Vermaelen en Schilder kunnen zeggen dat ze behoorlijk hebben gespeeld.

Toen dat in de tweede helft werd omgezet(mede door het inbrengen van de goedspelende Sno) stond Ajax beter en daardoor konden ze het initiatief in handen nemen. Helaas kwam Ajax niet tot scoren, maar er werden echt de hele wedstrijd dotten van kansen gemist. Maar ik was zeer tevreden dat we tenminste als ploeg weer goed speelden de tweede helft.

Plaats reactie