FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2009 5:14 pm

Overnemen? Waarvan dan?
Peter schreef:
Daniel_vT schreef:Misschien dat joey voor wat opheldering kan zorgen?
Saat op het forum van AN.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/813-9.php
Aha, het bericht gaat dus een eigen leven leiden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 5:14 pm

Ze komen bijna klaar op EredivisieLive. Humberto 'De stand wordt interessanter en interessanter ........ 6 punten, eigenlijk 7 (doelsaldo).'

Om te kotsen.

Suarez, Vermaelen, Sarpong en Sno: daar had er minimaal 1 van in gemogen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 5:16 pm

Jöhnk schreef:Overnemen? Waarvan dan?
Peter schreef:
Daniel_vT schreef:Misschien dat joey voor wat opheldering kan zorgen?
Saat op het forum van AN.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/813-9.php
Aha, het bericht gaat dus een eigen leven leiden. :smallgrin.gif:
De wens de de vader van de gedachte.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jan 25, 2009 5:17 pm

Ajax speelde gewoon heel erg beroerd. Dat er een paar kansen niet in vliegen is jammerlijk, maar het spelniveau was ver onder de maat. Het zal me jeuken wat ze bij Eredivisie Live te melden hebben, want Ajax heeft deze nederlaag aan zichzelf te danken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2009 5:19 pm

Ajaciedjuh schreef:De wens de de vader van de gedachte.
Ach, ik vind het wel een leuk grapje van joey. :smallgrin.gif: Al kan ik me voorstellen dat niet iedereen er zo over denkt.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 25, 2009 5:29 pm

Peter schreef:Ajax speelde gewoon heel erg beroerd. Dat er een paar kansen niet in vliegen is jammerlijk, maar het spelniveau was ver onder de maat. Het zal me jeuken wat ze bij Eredivisie Live te melden hebben, want Ajax heeft deze nederlaag aan zichzelf te danken.
Zo zie ik het ook. Ajax bracht gewoon veel te weinig. Vorige week speelde Ajax zowel met het hart als het verstand stukken beter. Het gros speelde vandaag ver beneden de maat. Wielaert vond ik voldoende, vd Wiel, maar verder?!

Wat je ziet is dat het bij Ajax allemaal zeer nauw luistert. Een of twee man valt weg en 'het' is foetsie. De inbreng van Enoh en Cvitanich misten we vandaag bijzonder. Enoh zou wel raad hebben geweten met die lopende middenvelders van Groningen en Cvitanich zou verwarring hebben gesticht bij hen achterin. We hebben een selectie van 26 man, maar bij 15 bruikbare spelers (om kampioen te worden) houdt het wel op....

Fout van MVB vond ik vandaag dat ie de Jong liet spelen i.p.v. Sarpong. Die laatste viel behoorlijk in en heeft fysiek wat in te brengen. De Jong ligt enkel op de grond, z'n inbreng was nihil. Die kun je in dit soort wedstrijden echt niet gebruiken.

Mira was er niet, Suarez speelde wederom belabberd, Stekel is minder dan Vermeer. Vertonghen: slecht en met dom rood eraf.

Al met al een hele slechte dag. Het kampioenschap is ineens een heel eind verder weg...

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo jan 25, 2009 5:31 pm

Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2009 5:31 pm

Goede analyse, wimpey.

Volgende week kan het weer anders zijn. Ik zie AZ het nog lastig krijgen tegen Sparta. Voorwaarde is dat Ajax van Heerenveen moet winnen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 5:37 pm

Ik had Sarpong ook laten spelen i.p.v. De Jong. Ik ben wel van mening dat de goal van Groningen onhoudbaar was. Die had Vermeer ook niet gehad. Verder is Stekelenburg niet in de problemen geweest.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 25, 2009 5:38 pm

Stekelenburg gaf weer eens een rebound in het midden weg
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 25, 2009 5:39 pm

GangstaRiB schreef:Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.
Ik denk dat Ajax ze vandaag een enorme boost heeft gegeven, Gangsta.

Het motto is nog steeds aanklampen, maar nu staan we helaas 3 punten meer achter... De druk ligt nu nog meer bij ons dan voor deze wedstrijd het geval was. Heel vervelend dit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 5:39 pm

LucaS schreef:Stekelenburg gaf weer eens een rebound in het midden weg
Wanneer was dat (1ste of 2e helft)?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 25, 2009 5:40 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.
Ik denk dat Ajax ze vandaag een enorme boost heeft gegeven, Gangsta.

Het motto is nog steeds aanklampen, maar nu staan we helaas 3 punten meer achter... De druk ligt nu nog meer bij ons dan voor deze wedstrijd het geval was. Heel vervelend dit.
Klopt, dat is het grootste verlies van vandaag. az krijgt ruimte (minder druk), terwijl ze de laatste tijd ook minder gingen spelen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo jan 25, 2009 5:41 pm

ik wil dat Ajax verder gaat met Vermeer in de goal. Met Stekelenburg wordt het nooit wat.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 25, 2009 5:43 pm

1e helft. De bal kwam gelukkig bij een ajacied
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 25, 2009 5:44 pm

Klopt. En dat 'meevoetballen'. :excited.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo jan 25, 2009 5:48 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Nou die 6 puntjes maken we nog wel goed hoor. Als ik AZ zo zie spelen duurt het ook niet lang meer voordat die punten laten liggen.
Ik denk dat Ajax ze vandaag een enorme boost heeft gegeven, Gangsta.

Het motto is nog steeds aanklampen, maar nu staan we helaas 3 punten meer achter... De druk ligt nu nog meer bij ons dan voor deze wedstrijd het geval was. Heel vervelend dit.
Ach ik weet niet of ze daar een boost van krijgen. Ik denk niet dat AZ bij iedere wedstrjd denkt: Goh lekker.. 6 puntjes los.

Ze hebben het op dit moment moeilijk genoeg met zichzelf. Nee die 6 punten zie ik niet als probleem. Ik zie meer problemen in de wisselvalligheid van Ajax zelf.

Al moet ik zeggen dat ik vandaag niks heb gezien omdat ik zelf moest voetballen, dus ik kan niet beoordelen hoe slecht Ajax was.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 25, 2009 5:51 pm

Jöhnk schreef:Klopt. En dat 'meevoetballen'. :excited.gif:
Peert iedere bal naar voren. Vermeer zorgt voor opbouw.

Stekel staat er nu een jaar of 5 en is nog nooit over een langere periode beslissend geweest. Ik zou 'm aan het eind van het seizoen proberen te verpatsen en Vermeer laten keepen. Ga met 'm aan de slag v.w.b. hoge ballen, het overige beheerst ie prima. Ik denk dat je in de toekomst meer aan hem zou hebben dan aan Stekel, want die blijft hangen op het niveau dat ie al jaren laat zien...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 25, 2009 5:54 pm

joey schreef:Weer een enorme fout van Sankoh. Waar is die mee bezig?
Een cursus verdedigen geven? Twee slordige momenten aan de bal, maar defensief echt weergaloos goed.
Jöhnk schreef:1-0 Groningen. Hup Ajax! :ajaxscarf.gif: :hupajax.gif:

Hij leek me weer niet onhoudbaar.
Eens. Maar we misten hem zogenaamd ontzettend toen Vermeer in de goal stond.
joey schreef:Siem is natuurlijk geen spits.
Ik moet toegeven dat ik het vooraf nog niet eens zo'n slecht idee vond. De Jong als inzakkende spits voor de kaats en om Sulejmani en Suárez te lanceren. Maar goed, het liefst zag ik ook Sarpong in de basis. In de rust was ik toch gaan hopen op de grillen van Suárez en had ik hem in de spits gezet.
Trab schreef:
Jesse schreef:Ik vond Urby juist één van de betere in de eerste helft.
Tsja, het is maar net wat je bij blijft. Mensen zien vaak dat ene hakje wat hij iedere wedstrijd wel geeft, maar vergeten de rest. Zo begon hij al in de 3e minuut met het geven van een verkeerde kaats wat tot een counter leidde. En ook de rest van de 1e helft was hij matig. Zoals hij ook tegen Nec veels te veel balverlies leed. Is gewoon niet goed uit de winterstop gekomen. Geef Sarpong maar een kans op links zou ik zeggen.
Peter schreef:Gabri eraf voor Sno
Leo voor Urby

Wat een prut.
Sno viel verrassend genoeg prima in, maar Leonardo voor Emanuelson inbrengen sloeg nergens op. Emanuelson was de eerste helft de beste speler aan Ajax-kant. Was de enige voorin die veel bewoog, zuiver inspeelde, aardig balvast was, veel ballen naar voren speelde en af en toe nog wat deed met 1 keer raken.
LucaS schreef:2x Suarez alleen voor de keeper, Vermaelen niet te missen op de lat, Sno kopbal niet te missen. Mwa
Die bal van Sno was best te missen. Hij moest om twee man heen. Verder wel met je eens hoor. Ondanks een dramatische tweede helft had Ajax hier gewoon kunnen winnen.
LucaS schreef:De verdediging deed het s zo en zo prima. Groningen heeft anderhalve kans gehad deze wedstrijd
Het uitverdedigen verliep met name erg slecht. Zeker bij dode spelmomenten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 25, 2009 6:30 pm

Jöhnk schreef:Overnemen? Waarvan dan?
Peter schreef:
Daniel_vT schreef:Misschien dat joey voor wat opheldering kan zorgen?
Saat op het forum van AN.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/813-9.php
Aha, het bericht gaat dus een eigen leven leiden. :smallgrin.gif:
Het stond bij de redactionele berichten van AS. Ik neem aan dat zij die checken. Vervolgens hebben ze het (blijkbaar) verwijderd.

@Enganche: Sankoh verdedigde inderdaad goed, maar hij gaf twee keer de bal weg voor een doelpunt. Dat kan niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo jan 25, 2009 6:38 pm

MvB direct rood... tel daarbij op dat hij een behoorlijke "statement" had naar het scheidsrechters front... Die gaan ze als voorbeeld stellen, tenminste als ik uilenberg mag inschatten. Deze heeft waarschijnlijk wel direct niks te zeggen, maar ik ben bang dat deze indirect wel de nodige "invloed"zal uitoefenen. Ik hoop voor MvB dat zijn club hem zal steunen.

We staan met z'n allen te klappen als een scheids, toegeeft voor een camera dat hij fout zat, maar als ze kritiek krijgen dan huilen ze als een stel baby's en gaan ze strooien met kaarten....
Ik wordt er nog kwaad over... Stelletje jankers daar in Zeist.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 25, 2009 6:41 pm

Van Basten: Wordt heel moeilijk zo
GRONINGEN - Ajax raakte zondagmiddag verder achterop bij koploper AZ. De club verloor de uitwedstrijd bij FC Groningen (1-0) en moet nu al zes punten goedmaken op de koploper uit Alkmaar.

,,Het komt niet meer goed als zij maar blijven winnen en wij af en toe iets laten liggen,’’ constateerde de verliezende trainer Marco van Basten.

De coach van Ajax vond de nederlaag niet helemaal verdiend. ,,Ik vond de eerste helft gelijk opgaan. Het enige verschil was dat zij wel scoren. Na rust hebben we goed gevoetbald en veel kansen gekregen. Ik denk dat we uiteindelijk hadden moeten winnen. Maar dan moet je natuurlijk wel scoren.’’

Ajax verloor zondagmiddag niet alleen van FC Groningen. Jan Vertonghen kreeg in de 86e minuut zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Marco van Basten vond die beslissing van scheidsrechter Jan Wegereef zo onterecht dat hij met zijn handen in de lucht het veld instapte en om opheldering vroeg. Hij moest naar de tribune.

,,Jan attendeerde de grensrechter op een foute beslissing,’’ legde de coach uit.

,,Hij vroeg alleen maar om opheldering en heeft geen onbeschaafde taal gebruikt. Dan geef je zo’n jongen niet zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Vorige week in de uitwedstrijd bij NEC krijgt Cvitanich ten onrechte een tweede gele kaart. Dat gaf Pothuizen na afloop ook gewoon toe. Natuurlijk moet ik niet het veld inlopen. Maar wat moet ik dan? Moet ik dit onrecht dan weer accepteren? Ik word dan uiteindelijk naar de tribune verwezen. Dat kan ik begrijpen, al vind ik dat geen creatieve oplossing. Vertonghen had echter nooit mogen worden weggestuurd.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 25, 2009 6:45 pm

Ik vind dit toch wel van klasse getuigen, HTC bleef toen we met 12 punten achter stonden op PSV roepen dat we kampioen konden worden. Dit is toch wat realistischer, bovendien leg je de druk op AZ door te zeggen dat ze nu dé ultieme kampioenskandidaat worden. Maar ach, het belangrijkste is nu ook dat je de tweede plek blijft behouden. Dan is het psychologisch makkelijker om hoger te gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 25, 2009 6:45 pm

Ik weet niet wat Vertonghen gezegd heeft, maar zijn lichaamstaal liet niets aan duidelijkheid te wensen over. Ik vind dit gewoon heel dom van hem. Hij moet niet mekkeren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jan 25, 2009 6:48 pm

Daniel_vT schreef:Ik vind dit toch wel van klasse getuigen, HTC bleef toen we met 12 punten achter stonden op PSV roepen dat we kampioen konden worden. Dit is toch wat realistischer, bovendien leg je de druk op AZ door te zeggen dat ze nu dé ultieme kampioenskandidaat worden. Maar ach, het belangrijkste is nu ook dat je de tweede plek blijft behouden. Dan is het psychologisch makkelijker om hoger te gaan.
Mag ik je eraan herinneren dat HtC daar nog bijna gelijk in kreeg? PSV verkrampte volledig en Ajax kwam gelijk in punten.

Tweede plek behouden? Ja, laten we het hopen, zeg. Ik neem al geen genoegen met een tweede plek, dus laat staan als we derde worden.

Plaats reactie