FC Groningen - AFC Ajax 25 - 01 - 2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jan 19, 2009 4:21 pm

Enganche schreef:Misschien mag de nieuwe Anastasiou het eens proberen.

Sarpong viel gisteren dus lekker in?
Nieuwe Anastasiou? :confused.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 19, 2009 4:38 pm

Snooooo!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 19, 2009 4:40 pm

Revo kwam laatst met de vergelijking Bodul-Anastasiou. Vond ik wel een mooie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 19, 2009 4:41 pm

Oh ik dacht onze nieuwe pinchhitter. :blush.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jan 19, 2009 4:43 pm

Enganche schreef:Revo kwam laatst met de vergelijking Bodul-Anastasiou. Vond ik wel een mooie.
Hoop het niet, was nooit zo onder de indruk van Yannis. Vind dat dus niet zo'n mooie.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » ma jan 19, 2009 4:46 pm

Enganche schreef:Revo kwam laatst met de vergelijking Bodul-Anastasiou. Vond ik wel een mooie.
Ik heb niet veel van Bodul gezien, maar o.b.v. wat ik gezien heb leek me dat hij alleen al in z'n linker kleine teen meer techniek heeft dan Anastasiou in zn hele lijf, maar ik kan het fout gezien hebben hoor...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 19, 2009 4:47 pm

Het gaat er niet om of het je aanspreekt. Het gaat om de vraag of de vergelijking treffend is. :wink.gif: Ik vind van wel.

Anastasiou was best een prima backup spits hoor. Kon iedere aangespeelde bal wel aardig klaarleggen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jan 19, 2009 4:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jan 19, 2009 4:47 pm

Waarom is ie dan treffend volgens jou?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 4:50 pm

Maar hij had de snelheid en beweeglijkheid van een schildpad. Dat geldt dus ook vor Bodul?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 19, 2009 4:50 pm

Enganche schreef:Het gaat er niet om of het je aanspreekt. Het gaat om de vraag of de vergelijking treffend is. :wink.gif: Ik vind van wel.

Anastasiou was best een prima backup spits hoor. Kon iedere aangespeelde bal wel aardig klaarleggen.
Dat was ook het enige, meer had je niet aan hem.Kwa snelheid drie keer langzamer dan b.v KJH.Had de beweeglijkheid van een sta-caravan.Eigenlijk zou een spits met zo weinig kwaliteiten hier niet eens genoemd mogen worden ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 19, 2009 4:54 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 19, 2009 4:52 pm

En toch was hij een van mijn favorieten ( als speler/mens dan!!! Geweldige persoon)

Ik zou voor het volgende gaan:




Suarez Sulejmani

Urby Enoh Lindgren Gabri

Vermaelen Vertonghen Wielaert Wiel

Stekelenburg
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jan 19, 2009 4:59 pm

Zou alleen Lindgren vervangen door Sarpong.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 19, 2009 5:03 pm

Jöhnk schreef:Maar hij had de snelheid en beweeglijkheid van een schildpad. Dat geldt dus ook vor Bodul?
Bodul is niet bepaald snel en beweegt vooral te weinig in de diepte. Verder is hij motorisch minder gestoord dan Anastasiou.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » di jan 20, 2009 1:20 pm

Fantastische kerel Yannis (en niet omdat hij Griek is, met Machlas en Charisteas had ik bijvoorbeeld helemaal niets).

Bodul is alleen wel een stuk getalenteerder...

Kan me verder vinden in de opstelling van Rishi. Denk dat Emanuelson hangend op links gaat spelen. Is Lindgren op tijd fit trouwens? Vermaelen?

Zo ja:

Steek

Wiel Wielaert Jan Vermaelen

Gabri Enoh Lindgren

Suarez Sulejmani Emanuelson
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jan 20, 2009 1:30 pm

Deli schreef:Fantastische kerel Yannis
Dat vond de Nederlandse sportpers ook, en dan vooral omdat Yannis altijd bereid was een kijkje in de keuken te geven. De beste man was het Lek van de ArenA - en dat wist iedereen ook eigenlijk wel.

Ik moet altijd al lachen als ik die kop zie. Levensgenieter. Volgens mij heeft die er geweldig veel schik in. Ik mag 'm wel.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 20, 2009 1:37 pm

En daarbij was hij ook niet zo'n verkeerde aankoop. Ok, Yannis had absoluut zijn gebreken en was geen speler die je bij Ajax als eerste spits wilt zien.

Maar een aantal facetten van het spel beheerste hij gewoon heel goed. Bovendien lag hij goed in de groep en was de transfersom niet zo hoog. Hij heeft destijds zeker een aandeel gehad in het behalen van het kampioenschap.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 20, 2009 1:44 pm

Ik zag destijds liever N'Kufo (met een gelimiteerde transfersom van 750.000,-) komen, maar Anastasiou had waarschijnlijk meer vrede met een reserverol.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jan 20, 2009 2:29 pm

De scheidsrechter die fluit is ook zo'n geweldenaar Regelneef :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di jan 20, 2009 2:37 pm

Toppie schreef:De scheidsrechter die fluit is ook zo'n geweldenaar Regelneef :1evil.gif:
Wegereef vind ik zo slecht nog niet, hoor. Een van de weinige die wél te pruimen is.

Temmink vond ik altijd de beste, jammer dat hij gestopt is. Die 2-2 tegen AZ in de laatste minuut door een onverdiende pingel maakte hem onsterfelijk. :ajaxscarf.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jan 20, 2009 2:49 pm

Beloki schreef:
Toppie schreef:De scheidsrechter die fluit is ook zo'n geweldenaar Regelneef :1evil.gif:
Wegereef vind ik zo slecht nog niet, hoor. Een van de weinige die wél te pruimen is.

Temmink vond ik altijd de beste, jammer dat hij gestopt is. Die 2-2 tegen AZ in de laatste minuut door een onverdiende pingel maakte hem onsterfelijk. :ajaxscarf.gif:
Ja en die overtreding van Demy de Zeeuw op Stekelenburg bij een 0-1 voorsprong besliste hij ook als geen overtreding terwijl er met gestrekt been de schoen van de Zeeuw erin werd geramd bij Steek. Dat koste ons 2 punten en het kampioenschap





Wegereef afgelopen weekend was ook weer een drama :kots:


Wegereef erkent zijn fout in AZ-Ajax

Het heeft enkele dagen geduurd, maar scheidsrechter Jan Wegereef heeft erkend dat hij een fout heeft gemaakt door de gelijkmaker van AZ-middenvelder Maarten Martens in het duel met Ajax (1-1) goed te keuren. Direct na de wedstrijd bleef de arbiter ervan overtuigd de juiste beslissing te hebben genomen. Voorafgaand aan het doelpunt ging Demy de Zeeuw met gestrekt been in op Ajax-doelman Maarten Stekelenburg, toen deze de bal losliet was het voor Martens een makkelijke prooi om in het doel te werken. De Ajacieden protesteerden hevig, maar Wegereef bleef bij zijn beslissing.

Maar inmiddels heeft de hevig bekritiseerde scheidsrechter toegegeven een fout te hebben gemaakt. “Hij vond het achteraf beter als hij zijn fout had toegegeven. Evenals de wedstrijd hebben we zijn reactie op televisie geëvalueerd. Op de foto in De Telegraaf zag je dat Wegereef te ver van de situatie stond en spelers zijn zicht belemmerden. Daarom had hij gewoon kunnen verklaren dat hij mis zat”, verklaart scheidsrechtersbaas Uilenberg tegenover De Telegraaf.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 20, 2009 3:07 pm

Je moet jezelf vooral voor de wedstrijd al druk maken om de scheidsrechter. Ga er nou maar gewoon van uit dat ze regelmatig hun fouten maken. Vervelend maar het is niet anders. En zolang de fossielen bij de UEFA en FIFA alle ontwikkelingen op het gebied van electronische hulpmiddelen blokkeren zal het niet beter worden.

In de opstellingen hier zie ik een middenveld voorbij komen met Gabri, Lindgren én Enoh. Dat is me toch iets te defensief hoor. Ik zou graag Siem de Jong zien spelen i.p.v. Enoh. Die laatste is al een tijdje erg slordig en onrustig. Dan mogen Gabri en Lindgren het defensieve breekwerk opknappen terwijl De Jong kan zorgen voor aansluiting met de spitsen.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di jan 20, 2009 3:19 pm

Marillion schreef: In de opstellingen hier zie ik een middenveld voorbij komen met Gabri, Lindgren én Enoh. Dat is me toch iets te defensief hoor. Ik zou graag Siem de Jong zien spelen i.p.v. Enoh. Die laatste is al een tijdje erg slordig en onrustig. Dan mogen Gabri en Lindgren het defensieve breekwerk opknappen terwijl De Jong kan zorgen voor aansluiting met de spitsen.
Precies, hier opteer ik ook voor.

---------------Steek----------------------
--Vd Wiel---Wielaert---Vertonghen--Vermaelen
------------Gabri---------Lindgren---------
----------------De Jong--------------Urby
--------Sulejmani-------Suarez----------

Zoiets.

Oh, en voor de mensen die gaan, maak die Grunningers niet boos!
Extra informatie
- Het is niet toegestaan uitingen te tonen die refereren aan de brand van vorig jaar.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jan 20, 2009 3:28 pm

Extra informatie
- Het is niet toegestaan uitingen te tonen die refereren aan de brand van vorig jaar.
Dat word lastig dan als je moet poepen geen WC rol te vinden :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 20, 2009 5:05 pm

Jabu schreef:Ik zag destijds liever N'Kufo (met een gelimiteerde transfersom van 750.000,-) komen, maar Anastasiou had waarschijnlijk meer vrede met een reserverol.
N'Kufo is echt enorm beperkt. In de samenvatting ziet het er vaak leuk uit, wat hij doet, maar er gaat werkelijk ontzettend veel mis bij die jongen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jan 20, 2009 8:09 pm

Geen de Jong a.u.b. Veel te statisch en hij staat viel te diep waardoor ie de aanvoerwegen naar de aanvallers blokkeert.

Sarpong op de plek van Suarez en Suarez voor Cvita. We gaan Cvita missen, ben ik bang... Wordt een lastige pot.

Plaats reactie