NEC-Ajax 18-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 16, 2009 5:26 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Jabu schreef: Dan zijn we het hier oneens. Gabri is geen topper, maar Rommedahl is een absolute prutser. Vergeleken bij het overzicht van Rommedahl heeft Gabri het inzicht van een schaakgrootmeester.
Mwah, Gabri scoort nog niet voor open doel, bij wijze van spreken. Rommedahl is vrij blind maar pikt wel zijn doelpunten en assists mee.
Gelukkig heeft Enoh al aardig wat doelpunten gemaakt he.. :smallgrin.gif:
Lindgren is onze topscoorder toch :hypocrite.gif: .. afijn dank zij gatendichtloper Gabri kan Rommeldahl zo eens in de 40 wedstrijden zijn doelpuntje en assist mee pakken.Het feit al dat iemand Rommeldahl er bij haalt getuigt er van dat pers(o)on(en) z'n ( hun ) verstand verloren heeft ..

Kan iemand dat hek dichtzetten ..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr jan 16, 2009 5:58 pm

Vermaelen speelt dus niet, Schilder vervangt hem. Oleguer heeft schijnbaar last van zijn rug en zal waarschijnlijk vervangen worden door Wielaert. Mi het einde van Oleguer in de basis.

Vertonghen en Wiel spelen wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 16, 2009 6:48 pm

999 schreef: Lindgren is onze topscoorder toch :hypocrite.gif: .. afijn dank zij gatendichtloper Gabri kan Rommeldahl zo eens in de 40 wedstrijden zijn doelpuntje en assist mee pakken.Het feit al dat iemand Rommeldahl er bij haalt getuigt er van dat pers(o)on(en) z'n ( hun ) verstand verloren heeft ..
Sneijder was ook altijd lovend over Gabri, Aissati idem.. toch niet slecht voor iemand die er niks van kan.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » vr jan 16, 2009 7:09 pm

0-3

wimpey
Berichten: 51830
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 7:20 pm

Bertje schreef:Gabri boven Sarpong verkiezen zou ik sowieso raar vinden. Sarpong kan alles wat Gabri kan, is sneller en sterker en kan bovendien zowaar voetballen.
Sarpong als defensieve middenvelder inzetten i.p.v. Gabri zou je niet raar vinden? :excited.gif:

Ik neem aan dat Van Basten vasthoudt aan de taktiek en opstelling van de laatste wedstrijden voor de winterstop. Toen liep het leuk, dus hij zal niet veel veranderen. Wielaert voor Oleguer en Schilder voor Vermaelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 7:22 pm

Precies, wimpey. Daar wil ik wel een weddenschapje (ala Lucas) voor afsluiten. Ik kan me niet voorstellen dat hij, nu het goed gaat, opeens iets anders uit de hoge hoed tovert.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 16, 2009 8:48 pm

Bertje schreef:Gabri boven Sarpong verkiezen zou ik sowieso raar vinden. Sarpong kan alles wat Gabri kan, is sneller en sterker en kan bovendien zowaar voetballen.
Sarpong sterker dan Gabri? Dit post is sowieso moeilijk serieus te nemen, zeker als je zegt dat Sarpong alles kan wat Gabri kan. Stekelenburg kan zeker ook alles wat Suarez kan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 16, 2009 9:10 pm

wimpey schreef:Sarpong als defensieve middenvelder inzetten i.p.v. Gabri zou je niet raar vinden? :excited.gif:
Gabri is geen verdedigende middenvelder. Hij kan namelijk niet verdedigen.
Mr. Ajax schreef:Sarpong sterker dan Gabri? Dit post is sowieso moeilijk serieus te nemen, zeker als je zegt dat Sarpong alles kan wat Gabri kan. Stekelenburg kan zeker ook alles wat Suarez kan?
Dat laatste slaat natuurlijk als een tang op een varken. Daarnaast heeft Sarpong een behoorlijke dosis fysieke kracht. In ieder geval meer dan Gabri.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 17, 2009 5:56 am

Bertje schreef:
wimpey schreef:Sarpong als defensieve middenvelder inzetten i.p.v. Gabri zou je niet raar vinden? :excited.gif:
Gabri is geen verdedigende middenvelder. Hij kan namelijk niet verdedigen.
Mr. Ajax schreef:Sarpong sterker dan Gabri? Dit post is sowieso moeilijk serieus te nemen, zeker als je zegt dat Sarpong alles kan wat Gabri kan. Stekelenburg kan zeker ook alles wat Suarez kan?
Dat laatste slaat natuurlijk als een tang op een varken. Daarnaast heeft Sarpong een behoorlijke dosis fysieke kracht. In ieder geval meer dan Gabri.

Dat laatste vind ik dus te belachelijk voor woorden. Sarpong wordt door een F-pupil van de bal gezet. Sterker dan Gabri... :smallgrin.gif: :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jan 17, 2009 8:37 am

Tegenstander uitgelicht: NEC

Amsterdam, 15 jan 2009
De woorden van trainer Mario Been na de laatste thuiswedstrijd van 2008 waren duidelijk. ,,We kunnen terugkijken op een goed jaar. We staan achtste in de competitie, zitten nog in de beker en overwinteren in Europees verband."
De trainer vervolgt: ,,De komende tijd hopen we de volgende stapjes in onze ontwikkeling te maken, want we willen graag een stabiele subtopper worden.’’ Een dergelijk geluid was nog niet eerder in Nijmegen te horen. Het geeft de metamorfose aan die zich onder de eenmalig international heeft voltrokken. NEC plaatste zich vorig seizoen voor de play-offs en behaalde zo voor de derde keer in de historie Europees voetbal.


Afbeelding
Gregory van der Wiel is Lorenzo Davids te snel af tijdens de wedstrijd tusen Ajax en NEC van dit seizoen in de Amsterdam ArenA.


Ondanks een leegloop in de selectie afgelopen zomer stopte het sprookje niet. Op Europees vlak werd eerst Dinamo Boekarest geklopt en vervolgens overleefde NEC zelfs de poulefase van de UEFA Cup door zeges op Spartak Moskou en Udinese. Op 18 en 26 februari wacht Hamburger SV als volgende opponent.

De Europese successen zorgden in competitieverband ook voor puntverlies. Drie dagen na de verliespartij tegen Dinamo Zagreb leed NEC een 2-0 nederlaag in de Amsterdam ArenA en na de stunt tegen Udinese werd doelpuntloos gelijk gespeeld tegen laagvlieger ADO Den Haag. Vermoeidheid speelde toen ongetwijfeld een rol.

Zondag kan NEC echter volledig uitgerust aantreden. De Gelderlanders bereidden zich in Marbella voor op de tweede seizoenshelft. Een griepgolf zorgde er voor dat het oefenduel van afgelopen dinsdag tegen hoofdklasser Achilles’29 werd afgelast, maar de grootste zorg voor de Nijmegenaren zal echter de vraag zijn of Been tegen Ajax nog op de bank zit. Feyenoord trekt namelijk hard aan de geboren Rotterdammer. Een vertrek van de succescoach zal NEC – zeker nadat ook al sterkhouder Peter Wisgerhof bij FC Twente tekende - in het hart treffen. In haar laatste drie bezoeken aan De Goffert kon Ajax geen overwinning pakken. Als NEC haar doelstelling wil realiseren, zal die statistiek in ieder geval niet moeten wijzigen.


Afbeelding
Jhon van Beukering. Foto: Pro Shots/Ton Niessing


Jhonny van Beukering heeft een haat-liefdeverhouding met Ajax. Zijn debuut in het betaalde voetbal luisterde hij op met een doelpunt in de Amsterdam ArenA, zijn kruisband scheurde hij als speler van FC Zwolle af tegen de hoofdstedelingen en de afgelopen jaren had hij een belangrijk aandeel in de ongeslagen thuisstatus van NEC tegen Ajax.

De 25-jarige spits verwacht voor de editie van komende zondag opnieuw een moeilijke wedstrijd. ,,Ajax heeft natuurlijk een goede ploeg, maar thuis zijn wij enorm lastig te verslaan. We gaan altijd voor de winst en de subtoppers lijken tegenwoordig even sterk als de topclubs. Ik hoop dat we onze goede serie kunnen voortzetten.’’ Zelf weet Van Beukering nog niet tegen wie hij speelt. Het zou zomaar eens oud-NEC-er en debutant Robbie Wielaert kunnen zijn. ,,Ik heb nooit met hem samengespeeld, maar het maakt me ook niet uit wie de tegenstander is. Ik ga er altijd vol tegenaan. Dat zal zondag niet anders zijn."

Tekst: Sander Berends


Bron: http://www.ajax.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jan 17, 2009 8:39 am

'Duel met NEC belangrijk voor titel'

Amsterdam, 16 jan 2009
Ajax staat voor belangrijke weken. Met opponenten als NEC, Groningen en sc Heerenveen spreekt trainer Marco van Basten, die Maarten Stekelenburg weer tot eerste keeper heeft benoemd, zelfs van cruciale weken in de strijd om de landstitel.

Het rijtje tegenstanders voor de eerste duels van 2009 is, met alle respect, een ander dan de laatste opponenten van 2008. Toen wilde Van Basten twaalf punten uit de laatste vier wedstrijden halen. Dat lukte. Nu wil hij negen punten uit drie wedstrijden. ,,Maar natuurlijk is het doel 51 punten uit de resterende zeventien duels", sprak de trainer met een lach. Want winnen wil elke trainer, elke speler. Bovendien hebben zeer weinig spelers van Ajax ooit een kampioenschap meegemaakt. ,,Dus zou de wil om dat eens mee te maken zeer groot moeten zijn. Je moet niet alleen elke wedstrijd het besef hebben dat je er alles aan en voor hebt gedaan, maar elke dag. Je hoeft niet helemaal mesjogge te zijn, maar je moet de wil om kampioen te worden wel bijna als een levensstijl hanteren. Voor de spelers is het ook belangrijk dat ze de ervaring krijgen van hoe je daar mee omgaat. Ik zie AZ als favoriet voor de titel, want zij staan drie punten voor op ons. Wij moeten wachten tot zij een steek laten vallen en weten dat we dat zelf niet mogen doen."


Afbeelding

De spelers van Ajax hebben het besef dat ze door de transfer van Rob Wielaert als team sterker zijn geworden, gaf de trainer aan tijdens de persconferentie. ,,Ik verwacht dat Rob weinig aanpassingsproblemen zal kennen. Mijn eerste indruk van hem is dat het een verstandige voetballer is. Hij doet geen gekke dingen en is bezig met het team. Ik denk dat dat de jongens dat wel prettig vinden. Met Rob Wielaert en Jan Vertonghen hebben we een goed centraal duo, dat kan inschuiven en zich verbaal ook laat gelden. Omdat Thomas Vermaelen zondag wegens een achillespeesblessure niet kan spelen, is Robbert Schilder zijn logische vervanger. Gregory van der Wiel speelt rechtsback. Robbert en Gregory zijn opkomende backs, dus ik denk dat we een uitgebalanceerde verdediging hebben waar voetbal in zit."

Deze week heeft de trainer zijn keepers laten weten dat Maarten Stekelenburg zijn eerste keuze is. ,,Veel aspecten spreken in het voordeel van Maarten. De reputatie die hij zelf in het verleden heeft opgebouwd, het feit dat hij tweede aanvoerder was en hij heeft de laatste weken goed gewerkt. Kenneth Vermeer heeft het ook prima gedaan, maar hij begreep de keuze voor Stekelenburg als eerste keeper wel."

Zondag kan Ajax direct aan de bak tegen NEC. ,,Ik hoop dat er veel verschil zit in de eerste wedstrijd van het seizoen en de eerste wedstrijd van de tweede helft van het seizoen", stelt Van Basten, die nog goed weet dat de ouverture tegen Willem II met 2-1 verloren ging. ,,We zijn als groep nu meer aan elkaar gewend en meer een groep. Dat moet het verschil zijn met de wedstrijd tegen Willem II."

In de winterstop oefende Ajax één keer, tegen de Duitse subtopper VfB Stuttgart. Van Basten:,, Het was na de winnende reeks tegen Volendam, NAC, De Graafschap en ADO Den Haag, goed om tegen Stuttgart te spelen. Nu weten de spelers weer dat sommige dingen ook direct afgestraft kunnen worden (Ajax verloor met 3-2, red.) Het duel met NEC is belangrijk voor het kampioenschap en belangrijk voor Ajax. Bij NEC is de laatste week ook veel gebeurd. De trainer die in de belangstelling kwam te staan, de aanvoerder die naar Twente vertrok. Wij weten dat het moeilijk wordt, want NEC is een lastig te slechten vesting. Het is aan ons om daar verandering in te brengen."



Bron: http://www.ajax.nl/

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 17, 2009 8:54 am

Wielaert en Stekelenburg starten

Van onze speciale verslaggever


AMSTERDAM, zaterdag

Rob Wielaert (30) start morgen in de uitwedstrijd tegen NEC in de Ajax-basis. De van FC Twente gekochte speler vormt met Jan Vertonghen het hart van de Amsterdamse defensie en neemt de plaats in van Oleguer, die lichte rugklachten heeft.

De plaats onder de lat wordt ingenomen door Maarten Stekelenburg, die Kenneth Vermeer weer aflost. ,,Ik heb die beslissing aan allebei de spelers uitgelegd”, zei trainer Marco van Basten daarover. ,,Kenneth heeft Maarten tijdens zijn afwezigheid door zijn schouderblessure uitstekend vervangen. We wilden hem zo lang mogelijk de tijd geven om zich te manifesteren. Het verleden en de reputatie van Maarten – hij was achter Klaas-Jan Huntelaar tweede aanvoerder – hebben de doorslag gegeven. Kenneth begreep het wel.”

Voor Wielaert heeft het duel tegen NEC een bijzondere betekenis. ,,Het is aan de trainer of ik speel, maar als dat zo is, wordt het wel een speciaal moment. Ik heb met veel plezier in Nijmegen gespeeld en ken daar nog veel jongens. De wedstrijd wordt echter pas écht leuk als we met drie punten in de spelersbus stappen.”

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » za jan 17, 2009 9:31 am

Oleguer lijkt inderdaad veel zo niet alles verspeeld te hebben. Ik had eigenlijk gerekend op een centrum van der Wiel, Wielaert met Silva rechtsback en Vertonghen linksback. Blijkbaar wil van Basten Jan niet missen uit het centrum. Urby lijkt ook geen optie meer als linksback. Ik heb er vertrouwen in. Vooral omdat onze verderdiging redelijk staat zo (al is het afwachten hoe Wielaert zich zal manifesteren). Schilder als linksback is een klein vraagteken..
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za jan 17, 2009 10:39 am

Deli schreef:Schilder als linksback is een klein vraagteken..
En Vd Wiel als rechtsback ook. Ik vind beide backs verdedigend maar matig. Het zou me niks verbazen dat Been daar van wil gaan profiteren. En tja, een nieuw verdedigingscentrum. Kan Wielaert direct al zijn rol van coachen, opbouwen en inschuiven in een nieuw team behoorlijk invullen? Hoe zal de samenwerking met Vertonghen verlopen? Ik kan me wat dat betreft een gemakkelijkere start voorstellen dan een uitwedstrijd tegen Nec.

Maar goed, Nec heeft ook zijn probleempjes. Een asspeler achterin weg, al het gedoe rond Been. Dat zal dat team ook niet onberoerd laten.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za jan 17, 2009 3:12 pm

Belachelijke keuze voor Schilder. Je speelt met geen echte buitenspelers, dan moet je met een vleugelverdediger spelen! Urby dus. En de keuze voor Vermaelen was in principe logisch, aangezien SanMarco :hypocrite.gif: niet weet wat hij er anders mee moet doen..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 17, 2009 3:12 pm

Ajax.nl schreef:Alderweireld en Sno mee naar NEC

Amsterdam, 17 jan 2009
Toby Alderweireld en Evander Sno maken deel uit van de selectie van Ajax voor het duel tegen NEC, zondagmiddag 14.30 uur in Nijmegen. Rasmus Lindgren haakte geblesseerd af.
Trainer Marco van Basten kan voor het eerst sinds de thuiswedstrijd tegen Vitesse op 28 september 2008 weer een beroep doen op Maarten Stekelenburg, die maandenlang met een schouderblessure kampte. Stekelenburg zal de plaats onder de lat weer innemen. Nieuw in de selectie is Rob Wielaert, deze winterstop overgekomen van FC Twente. Rasmus Lindgren moest op het laatste moment afhaken. Zaterdagochtend raakte hij op de training na een duel geblesseerd aan de enkel.

De volledige selectie van Ajax voor het duel tegen NEC, zondag 18 januari 14.30 uur, ziet er als volgt uit:

Maarten Stekelenburg
Bruno Silva
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Rob Wielaert
Gabri
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Siem de Jong
Leonardo
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Robbert Schilder
Toby Alderweireld

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 17, 2009 3:24 pm

Ik zou het zo doen:



-----------------------Stekelenburg-------------------------

--Van der Wiel---Wielaert--Vertonghen---Schilder--------

-------------------Gabri--------------Enoh-------------------

------Suarez------------Sulejmani-------------Emanuelson--

-------------------------Cvitanich-------------------------------


Waarom zit Aissati trouwens niet bij de selectie?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 17, 2009 3:31 pm

Ah Lindgren dus geblesseerd, dus dan kiest MvB sowieso weer voor Enoh-Gabri.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za jan 17, 2009 3:31 pm

Geblesseerd

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 17, 2009 10:51 pm

Succes morgen iedereen!!! Laten we het tweede seizoenshelft eens sterk beginnen!


KOM OP AJAX!!!

:ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 17, 2009 11:27 pm

.. Niet te hopen dat het griepvirus alsnog toeslaat ..

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo jan 18, 2009 3:47 am

Mr. Ajax schreef: Waarom zit Aissati trouwens niet bij de selectie?
De grensovergang die hij normaal gesproken nam is tijdelijk gesloten. :666.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 18, 2009 10:26 am

Peter schreef:Ah Lindgren dus geblesseerd, dus dan kiest MvB sowieso weer voor Enoh-Gabri.
Mazzeltje voor Van Basten. Zonder Lindgren loopt het beter.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jan 18, 2009 11:27 am

Lindgren voegt niks toe aan dit elftal , speelt al maanden als een natte krant en toch heeft die medestanders boven Gabri. Ongelofelijk alle supporters schreeuwen om Gabri de stofzuiger voorin en soms achterin.

Waar het in zit ik weet het niet :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 18, 2009 11:54 am

Nou gelukkig gaat het allemaal weer beginnen... vandaag en volgende week gelijk 2 cruciale wedstrijden.

Plaats reactie