NEC-Ajax 18-01-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 13, 2009 7:57 pm

Rishi schreef:@ Peter:

Als je Vertonghen en Wielaert omwisselt moet toch ook de rechtsback en de linksback andersom staan?
Nee, die staan zo goed. Vermaelen is mijn linksback en Wiel rechtsback. Klopt ook met de rest van het elftal.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jan 13, 2009 8:25 pm

Stekel
Wiel - Wielaert - Vertonghen - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Sulejmani - Urby
Suarez - Cvitanich

Denk ik.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 13, 2009 9:33 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:@ Peter:

Als je Vertonghen en Wielaert omwisselt moet toch ook de rechtsback en de linksback andersom staan?
Nee, die staan zo goed. Vermaelen is mijn linksback en Wiel rechtsback. Klopt ook met de rest van het elftal.
Ja dat snap ik maar dan begrijp ik jou verkeerd of jij mij! Laat maar :ajaxsmiley.gif:

Opstelling klopt verder wel
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 14, 2009 11:47 am

El Clavo schreef:Hij komt uit Gouda toch?
Ja, maar woont tegenwoordig in Afval aan de Rijn. En komt nog regelmatig in Gouda

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 15, 2009 12:13 pm

Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel trainden nog apart van de groep. (www.ajax.nl)
Uhoh. Dat wordt een laatste linie van Urby - Wielaert - Oleguer - Silva, als dit zo doorgaat...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 12:43 pm

Balen, maar het kan stukken beroerder. Met Jaliens en Luijcks bijvoorbeeld :smallgrin.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 15, 2009 12:48 pm

Nou, euh, als AJAX van deze commotie niet gaat profiteren dan weet ik het ook niet meer.Been in de belangstelling van ,, Wisgerhof weg ,, zelf een versterking er bij voor de achterhoede ,, dan mag dit niet meer mis gaan tegen Nec.
Laatst gewijzigd door 999 op do jan 15, 2009 12:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 15, 2009 12:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel trainden nog apart van de groep. (www.ajax.nl)
Uhoh. Dat wordt een laatste linie van Urby - Wielaert - Oleguer - Silva, als dit zo doorgaat...
Ik verwacht wel dat Vertonghen speelt. Die heeft een kneuzing, dus kan eventueel met een spuit spelen. Achillespees blessure (Vermaelen) is natuurlijk wel twijfelachtig, evenals een enkelblessure (VD Wiel).

Dus achterin met

- Silva - Wielaert - Vertonghen - Urby

Hopelijk kunnen Vermaelen en VD Wiel gewoon spelen. Ze zijn het afgelopen jaar ook niet op tijd weer fit geweest. Vermaelen is zelfs de enigste die alles gespeeld heeft.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 15, 2009 2:25 pm

Moet wel goedkomen toch... Mag nog wel wat meer snelheid achterin.. Kan die Alderweireld ook als back? Vindt dat ze Silva en Oleguer moeten dumpen!
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 15, 2009 2:30 pm

Nee dat kan hij niet. Calvin MacIntosh wel, vind ik ook wel een aardige speler.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 15, 2009 2:37 pm

Afbeelding
Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel en Daley Blind begonnen apart van de groep. Blind kende nog wat lichamelijk ongemak dat hij opliep tijdens de oefenpartij met Jong Ajax bij FC Lisse afgelopen dinsdag. Van der Wiel kreeg na een lichte baloefening met Vermaelen toestemming om de rest van de oefensessie af te maken met de groep en deed ook de partijvorm mee.
Vertonghen dus weer fit!? en VD Wiel lijkt het ook wel te halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 15, 2009 2:38 pm

MacIntosh komt toch net terug van een zware blessure? Beviel mij afgelopen jaar wel een keer tijdens een helftje tegen Jong Feyenoord (was de wedstrijd dat hij die blessure opliep).

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 2:51 pm

Enganche schreef:MacIntosh komt toch net terug van een zware blessure? Beviel mij afgelopen jaar wel een keer tijdens een helftje tegen Jong Feyenoord (was de wedstrijd dat hij die blessure opliep).
Inderdaad. Maanden eruit gelegen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do jan 15, 2009 2:52 pm

Ik zeg ook niet voor deze wedstrijd. Ik informeer dat er nog een optie rondloopt in het tweede.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 3:24 pm

Dat is inderdaad één ding wat zeker is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 16, 2009 1:05 pm

Telesport schreef:vr 16 jan 2009, 12:49
Vermaelen mist duel met NEC
Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Ajacied Thomas Vermaelen moet de hervatting van de competitie, zondag in het uitduel tegen NEC, aan zich voorbij laten gaan. Hij kampt met een achillespeesblessure.


De Belg speelde tot nu toe alle competitiewedstrijden voor de Amsterdammers. Vermaelen trainde vanochtend apart van de groep.
Jammer, een grote aderlating. Vermaelen was 1 van de constantste spelers de 1ste seizoenshelft.

Wat gaat Marco doen: Urby, Schilder of Vertonghen op LB?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 16, 2009 1:07 pm

Is dat de enige speler die AJAX mist? Valt reuze mee dan toch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 1:08 pm

Kon je een keer op wachten. Ik denk dat hij kiest voor Vertonghen op die plek en dat je daardoor een centrum van Oleguer en Wielaert krijgt.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 16, 2009 2:05 pm

Is Sarpong al fit? Kan die op links, Urby als backie dan
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr jan 16, 2009 2:12 pm

Been versus Van Basten

Uitgegeven: 16 januari 2009 10:10
Laatst gewijzigd: 16 januari 2009 10:24


AMSTERDAM - Drie weken is er geen competitiewedstrijd gespeeld in Nederland. Die tijdspanne werd moeiteloos overbrugd met schaatspret. Prachtige taferelen leverde ons winterse landschap op. De voetballers hadden drie weken vrij. Op papier.

In de praktijk was het één weekje vrij en daarna hard trainen. De voetballerij staat nooit stil. Er gebeurt altijd wat.

Bijvoorbeeld het ontslag van Gertjan Verbeek. U mag zelf uitmaken of dat wel of geen goede zet van Feyenoord is, maar als je het doet, doe het dan als de winterstop begint en niet aan het einde. Dat geeft een, eventuele, opvolger meer tijd met de selectie te werken.

MB
Mario Been deed dat met NEC gedeeltelijk in Marbella, Marco van Basten ging met Ajax naar de Algarve. Zondag kunnen we zien in hoeverre deze trainingskampen nut hebben gehad. Beide teams treffen elkaar in De Goffert.

De voetballer Mario Been vertrok in 1988 bij het door hem zo geliefde Feyenoord. Het boterde niet zo met trainer Rinus Israel. Bij het Italiaanse Pisa speelde hij drie jaar met veel plezier.

”De ene week kreeg je een handje van Maradona, de week erop speelde je tegen het Inter van Klinsmann, Matthäus en Brehme. Maar de mooiste herinnering is toch de wedstrijd in het San Siro tegen Milan met Gullit, Rijkaard en Van Basten. Een gluiperige 0-0″.

Eigen show
Mario voelde zich thuis in Italië. In 1990 had hij zelfs een eigen show op de regionale tv-zender Canale 50. Een voorbeschouwing op het WK van dat jaar.

Been was een creatieve voetballer met een uitmuntende techniek. Hij is één van de grootste talenten die Feyenoord voortbracht. Toch is hij nooit écht doorgebroken, getuige zijn interland carrière die welgeteld 17 minuten duurde.

Op 14 november 1984 mocht hij in Wenen invallen voor een andere debutant: Ton Lokhof. Het duel werd met 1-0 verloren en betekende niet alleen het Oranje-debuut van Mario Been, maar tevens zijn laatste interland.

Hij speelde dat kwartier met mannen als Willy van der Kerkhof, Ruud Gullit en Marco van Basten, die aan zijn vijfde van in totaal 58 interlands bezig was.

MvB
De voetballer Marco van Basten was één van de beste die Ajax voortbracht. Het blijft eeuwig zonde dat zijn loopbaan niet langer duurde. In zijn toptijd bij Milan was hij ieder jaar goed voor drie, vette, sterren in de voetbal-Michelingids.

En hoewel hij drie keer verkozen werd tot beste voetballer in Europa, trad hij nooit zo op de voorgrond. In het veld was alles geoorloofd om tot winst te komen en accepteerde hij de leidersrol die hij op basis van zijn capaciteiten afdwong bij zijn medespelers.

Gullit
Buiten het veld was niet hij maar Gullit de grote man. De persoonlijkheid van de ‘Zwarte Tulp’ kwam in Milaan tot volle ontplooiing. Hij was binnen en buiten de lijnen de leider van het team. En hij genoot er met volle teugen van.

Van Basten - en Rijkaard trouwens ook - vond dat wel prettig. Al dat media-gedoe hoefde niet zo nodig voor hem. Na de wedstrijden beantwoordde hij plichtmatig die ene vraag van de tv-commentator, interviews of optreden in praatprogrammas deed hij zelden of nooit.

Hij was wars van sterallures, wilde gewoon lekker voetballen en zag de media als een noodzakelijk kwaad.

MB <> MvB
Been en Van Basten kennen elkaar al lang. Bij de diverse jeugdselecties van Oranje klikte het wel. Met het WK onder 20 te Mexico in 1983 als absoluut hoogtepunt. Daar was Been de meest opvallende speler en niet Van Basten.

Ze voetbalden tegen elkaar als speler van Ajax/Milan en Feyenoord/Pisa. Been droeg ook nog de kleuren van Roda JC, Heerenveen, Wacker Innsbrück en Excelsior. Van Basten speelde alleen in de top. Been begon als hoofdtrainer bij Excelsior, Van Basten bij het Nederlands elftal. Wat opvalt is dat beiden niet ‘draaien’ als er een vraag wordt gesteld en dat zij weten waar ze over praten.

Humor
Zij doen dat rustig en weloverwogen, met ruimte voor enige humor. Van Basten deelde indirect een tikkie uit door Rob Wielaert te kopen, waardoor Been zijn aanvoerder Peter Wisgerhof kwijtraakte. Zondag staan ze weer tegenover elkaar. Of is dat pas op 15 februari als Ajax Feyenoord ontvangt ?


(c)NUsport/Nico Snijders

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 16, 2009 2:54 pm

brigade zuid schreef:Is dat de enige speler die AJAX mist? Valt reuze mee dan toch?
Oleguer ook. Rugblessure.


Ik zou meteen beginnen met Wielaert-Vertonghen centraal. Dat moet ons centrum worden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 3:01 pm

Poeh, dat wordt nog behelpen in dat geval. Opbouwen goed, maar verdedigend is die achterhoede vrij armoedig.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 16, 2009 3:06 pm

Schilder speelt LB volgens Ajax.nl
Afbeelding
Robbert Schilder staat in de dekking bij Dennis Rommedahl. Omdat Thomas Vermaelen geblesseerd is, begint Schilder zondag als linksback in de basis tegen NEC.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 16, 2009 3:06 pm

Ik hoop dat die Oleguer gewoon mee kan doen hoor... :hypocrite.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 16, 2009 3:07 pm

Jöhnk schreef:Oleguer ook. Rugblessure.


Ik zou meteen beginnen met Wielaert-Vertonghen centraal. Dat moet ons centrum worden.
Kunnen we mooi zo spelen:

Stekelenburg

Van der Wiel, Wielaert, Vertonghen, Emanuelson

Enoh, Sarpong, Lindgren

Suárez, Cvitanich, Sulejmani


De positionele wisselwerking tussen Sulejmani en Sarpong was in het begin van het seizoen goed, dus hopelijk gaat dat nu weer een beetje lopen. Ajax creëerde op die manier de meeste kansen per wedstrijd.

Plaats reactie