Fiorentina - Ajax 19-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di feb 17, 2009 11:43 am

Je bedoelt, kijken we naar de beschikbare spelers en waar ze het beste tot hun recht komen, of krijgen we een half A4 gewauwel over het binnenste linkerbeen kruiswaarts dwars door de zwakke rechter op de binnenste middenlinie?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di feb 17, 2009 11:46 am

El Clavo schreef:Je bedoelt, kijken we naar de beschikbare spelers en waar ze het beste tot hun recht komen, of krijgen we een half A4 gewauwel over het binnenste linkerbeen kruiswaarts dwars door de zwakke rechter op de binnenste middenlinie?
:smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 17, 2009 11:53 am

Peter schreef:
joey schreef:Ik ken Fiorentina niet zo goed, maar spelen we ze niet in de kaart met zo'n countersysteem?
Ja, je moet vooral via de vleugels iets proberen te forceren. Fiorentina speelt zelf ook het liefst op de aanval, namelijk. Ik zou het spel vooral niet door een Montolivo laten dicteren, bijvoorbeeld.
Dat dacht ik al, Italiaanse ploegen houden niet van spelen tegen vleugelspelers. Daarom zou ik Sulejmani aan de buitenkant zetten en zijn man laten opzoeken.
Wat doen we met Montolivo, Peter? Offeren we een man aan hem op en zo ja, wie? Mutu tegen onze verdedigers lijkt me ook een probleem.

Lindgren zal wel weer voor de verdediging spelen. Dan is het oppassen dat het elftal niet in tweeën breekt. Voor je het weet sta je met vijf man te verdedigen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 17, 2009 11:56 am

Enoh of Gabri doen niet mee hè? Je zou kunnen opteren om Sno die Montolivo te laten oppakken, maar die voelt zich daar misschien te goed voor. Tsja, dan kom je al gauw uit bij een Lindgren ofzo.

Mutu-Gilardino is dodelijk. Vooral laatstgenoemde is er eentje waar Ajax niets mee kan.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 17, 2009 11:58 am

-----------------------Vermeer----------------------------
Wiel----------Oleguer-------Vertonghen-----Vermaelen

-----Anita--------------Aissati--------------Lindgren-----

Suarez------------------------------------------Sulejmani
-------------------------Bodul-----------------------------


1-2
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 17, 2009 11:59 am

Peter schreef:Enoh of Gabri doen niet mee hè? Je zou kunnen opteren om Sno die Montolivo te laten oppakken, maar die voelt zich daar misschien te goed voor.
O nee, daar heeft Sno geen tijd voor. Die moet het spel dicteren. :hypocrite.gif:
Tsja, dan kom je al gauw uit bij een Lindgren ofzo.
Dan moet Lindgren wel van zijn postzegel komen.
Nee, dat moeten we dan maar tactisch oplossen. Maar hoe?

Mutu-Gilardino is dodelijk. Vooral laatstgenoemde is er eentje waar Ajax niets mee kan.
Waarom Gilardino meer dan Mutu?

EDit: dat middenveld van Luuk lijkt me veel te licht, nog afgezien van het feit dat het nog wel even zal duren voor Aissati zijn rentree maakt.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 12:02 pm

LucaS schreef:-----------------------Vermeer----------------------------
Wiel----------Oleguer-------Vertonghen-----Vermaelen

-----Anita--------------Aissati--------------Lindgren-----

Suarez------------------------------------------Sulejmani
-------------------------Bodul-----------------------------


1-2
Aissati is er nog lang niet klaar voor, ookal zou hij goed van pas kunnen komen in goede doen. Emanuelsson zet jij er niet in, je kiest voor Vermaelen(hetzelfde op rechts) op de backpositie terwijl zij geeneens met vleugelaanvallers spelen? Jij kiest niet voor Leonardo, terwijl Sulejmani ver van zijn niveau verwijdert is? Jij kiest voor Bodul in de spits, terwijl zij juist niet tegen chaos kunnen?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 17, 2009 12:05 pm

Natuurlijk, gewoon 4-3-3 met een echte midvoor. En Aissati heeft een half uur gespeeld, die kan ongetwijfeld wel een helft aan
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di feb 17, 2009 12:09 pm

Bijzonder jammer dat Cvitanich, Enoh en Gabri niet meespelen.

Wordt een hele kluif. Ik verwacht een afgetekende wedstrijd met een 3-0 eindstand. Thuis winnen we 1-0.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 12:10 pm

LucaS schreef:Natuurlijk, gewoon 4-3-3 met een echte midvoor. En Aissati heeft een half uur gespeeld, die kan ongetwijfeld wel een helft aan
Ik denk dat Suarez de tegenstander meer verrast dan Bodul, die heel vorospelbaar speelt en daar kunnen die verdedigers wel wat tegenover stellen. Aissati moet je niet gelijk onder grote druk zetten, die moet je weer rustig brengen. In deze wedstrijd moet je kiezen voor een stabile organisatie, Aissati is daarin niet sterk.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di feb 17, 2009 12:16 pm

LucaS schreef:Natuurlijk, gewoon 4-3-3 met een echte midvoor. En Aissati heeft een half uur gespeeld, die kan ongetwijfeld wel een helft aan
Het zou me zeer verbazen wanneer Van Basten Aissati uitgerekend in deze wedstrijd zou brengen. Ik denk dat Van Basten voor de basis van afgelopen zondag kiest, met Vertonghen in de punt naar achter en Lindgren op de plaats van Gabri..
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 17, 2009 12:17 pm

Je moet tegen Italiaanse clubs niet afwachten, integendeel. Je moet Aissati gewoon het vertrouwen geven, net als Bodul
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 17, 2009 12:19 pm

Zou me verbazen als Aissati bij de selectie zat. Het niveauverschil tussen een wedstrijd met Jong Ajax en deze wedstrijd is te groot. Daarbij heeft Aissati nog geen ritme.

Bodul ging tegen Vitesse door het ijs. Moet je hem dan in deze wedstrijd brengen? Bodul is statisch en niet snel. Aan hem heb je meer als je de bovenliggende partij bent.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 17, 2009 12:25 pm

Inderdaad, Ajax moet ook vooral flink aanvallen donderdag. Overigens zeg ik Bodul omdt hij de tweede spits binnen Ajax is of zou moeten zijn en dus bij een blessure van nr 1 hoort te spelen. Ik heb Vitesse uit niet gezien
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 17, 2009 12:25 pm

Ik zou er nog niet aan beginnen. Laat hem nou maar gewoon even rustig terugkeren via Jong Ajax. We hebben er niets aan als het nu te snel gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 17, 2009 12:31 pm

De Dominee schreef:Bijzonder jammer dat Cvitanich, Enoh en Gabri niet meespelen.

Wordt een hele kluif. Ik verwacht een afgetekende wedstrijd met een 3-0 eindstand. Thuis winnen we 1-0.
Is Enoh al zeker? Ik las dat hij nog een twijfelgeval is.

Waarschijnlijke opstelling Marco:
-------------Steek
Wiel-Oleguer-Vertonghen-Vermaelen
--------------Lindgren
------Anita-----------Emanuelson
Kennedy------Suarez---------Sulejmani.

Als Sulejmani nog niet helemaal fit is, dan zal Leo er wel spelen. Hopelijk kan Enoh wel spelen (i.p.v. Anita). Dat scheelt al een hele slok op een borrel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 17, 2009 12:35 pm

Peter schreef:
joey schreef:Ik ken Fiorentina niet zo goed, maar spelen we ze niet in de kaart met zo'n countersysteem?
Ja, je moet vooral via de vleugels iets proberen te forceren. Fiorentina speelt zelf ook het liefst op de aanval, namelijk. Ik zou het spel vooral niet door een Montolivo laten dicteren, bijvoorbeeld.
Als je Sulejmani en Suárez veel vrijheid geeft zoeken ze sowieso ook de vleugels op. Daarnaast kan Sarpong de zestien goed penetreren en kan Emanuelson ook van achteruit de vleugel bespelen. Met de blessures van Enoh en Gabri en omdat Lindgren niet de man is die de verdediging opbouwend kan ontlasten, speel ik met een versterkt middenveld. Lindgren bij balverlies op Montolivo, Vertonghen die de opbouw verzorgt.

Vermeer

Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Emanuelson

Lindgren
Anita, Vertonghen
Sarpong

Suárez, Sulejmani


Uiteraard geen elftal dat wel eventjes van Fiorentina wint, maar zo'n elftal hebben we niet. Zeker niet als je kijkt naar wie we missen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 12:39 pm

LucaS schreef:Je moet tegen Italiaanse clubs niet afwachten, integendeel. Je moet Aissati gewoon het vertrouwen geven, net als Bodul
Ik kies voor een dreigende aanval met een stabiele organisatie.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 17, 2009 12:40 pm

Natuurlijk heeft Ajax geen ploeg die wel eventjes van Fiorentina wint, maar laten we niet doen alsof we tegen een Europese topclub aantreden
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 12:42 pm

LucaS schreef:Natuurlijk heeft Ajax geen ploeg die wel eventjes van Fiorentina wint, maar laten we niet doen alsof we tegen een Europese topclub aantreden
Ik zie weldegelijk kansen, maar niet met jouw opstelling. Te veel ruimtes geef jij weg. Daarnaast bescherm jij Aissati niet tegen zichzelf, terwijl je hem juist rustig moet inpassen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 17, 2009 12:45 pm

Fiorentina is subtop inderdaad.

Gilardino is heel leep, joey. Je ziet hem amper, maar is kopsterk en weet altijd aardig positie te kiezen. Pippo II. Mutu ligt Ajax beter denk ik. Die moet er namelijk vaak komen en daar kan Ajax zich enigzins op instellen. Bij Gilardino weet je bij god niet waar hij zo af en toe uithangt. Nou, ik verzeker je dat Vermaelen hem dan opeens een keer 'dodelijk kwijt is'.

Enganche: goeie opstelling. Zoals ik al stelde denk ik dat we het ook zo moeten doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 17, 2009 12:51 pm

LucaS schreef:Natuurlijk heeft Ajax geen ploeg die wel eventjes van Fiorentina wint, maar laten we niet doen alsof we tegen een Europese topclub aantreden
Uiteraard niet. Bedoelde er alleen mee aan te geven dat mijn opstelling heus genoeg zwakke punten kent, maar dit lijkt me wel de beste oplossing.

Ik ben niet zo gek van Gilardino. Geen prutser natuurlijk, maar ook zeker geen tweede Inzaghi. Z'n traptechniek is bijvoorbeeld al minder, in mijn ogen. Inzaghi is over z'n top heen, maar man wat kan die vent eindeloos vermoeiend lang loeren op het ontlopen van de buitenspelval. Die jongen is in het veld zó slim.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 12:52 pm

Oleguer en Vermaelen op Mutu en Gillardino, ik vind het link.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 17, 2009 1:03 pm

Gilardino is los bij Fiorentina. 5 goals in Europa, 14 in de competitie. Be afraid.... :blush.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 1:30 pm

Nogmaals:
--------------vermeer-------------------
-----alderweireld----vertonghen-------
-BS-------------vermaelen--------urby-
-----------anita-------------------------
-----------------lindgren----------------
----------sarpong-----------------------
---------------------------leonardo-----
----------------suarez-------------------

Organisatie(defensief):
Aderweireld en Vertonghen naast elkaar(kantelen waardoor je kan doordekken) op Gillardino, Vermaelen op Mutu, BS en Urby doen aan zoneverdediging, Anita op Montolivo, Lindgren op de 2 centrale middenvelders, Sarpong die ook kijkt of hij daarbij nuttig kan zijn. Leonardo en Suarez vrijgescholden van defensieve arbeid.
Organisatie(offensief):
Sarpong en Leonardo om Suarez heen spelend, Lindgren als midmid wakend voor de goede organisatie bij omschakeling, Urby en BS vleugelspelers, Anita en Vermaelen op de backpositie en Vertonghen en Alderweireld met goede passes.

Plaats reactie