Ajax - Fiorentina 26-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 12:29 am

De nummer zes van Denemarken ook?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 27, 2009 12:48 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Mooi hè jongens? :ajaxscarf.gif:
That's the spirit. Anita viel trouwens ook goed in. Begin te zien wat MVB in hem ziet.

Ajax was een eenheid en liet na die tsunami van aanvallen van Fiorentina de moed niet zakken. Toonde moraal en begon te voetballen. De wissels van MVB deden net dat beetje extra. Heerlijk!!

We missen wel een aanspeelpunt voorin he. 2 of 3 ballen kwamen er op een gegeven moment lekker de 16 in. Dan mis je KJH die meteen de eerste paal opzoekt en een bal weet vast te houden.

Maar what the heck, vanavond is het feest. Morgen ook nog trouwens.
En die paar keer dat Suárez de gaten op de flank indook en langs z'n man kwam, waren er slechts één of twee Ajacieden in de zestien te vinden. Dat was zonde. Ik vond de thuiswedstrijd een beter kopie van de uitwedstrijd. Meer controle en iets meer lef.

Over de scheids. In het stadion vond ik hem ge-wel-dig fluiten. Mocht van mij zo door naar de finale. En dat meende ik echt. Het leek me wel hands van Gilardino voorafgaand aan die goal. Ik begrijp uit de reacties hier dat hij te coulant was voor Fiorentina bij een aantal zware overtredingen? Ajax kreeg veel lichte overtredingen mee, had ik het idee.

Sulejmani speelde overigens z'n beste wedstrijd sinds z'n blessure. Liep ook mee te verdedigen tot de eigen zestien. Aan inzet geen gebrek vandaag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 27, 2009 12:49 am

Zuidema schreef:
999 schreef:
Ik ben ook trots .. op mezelf dat ik het op heb kunnen brengen om heel de wedstrijd uit te kijken ...
Kranig, Voetske. :biggthumpup.gif:
En je werd beloond, want zo kreeg je toch nog een verrassend slot te zien. :666.gif:

Maar zonder dollen: voor een ploeg die werkelijk voor geen meter loopt en van geen kant klopt, heeft Ajax vanavond alles gegeven wat er op dit moment mogelijk is met dit team. En daar heb ik best wel respect voor, ook als ze eruit geknikkerd waren. Morgen ga ik weer verder kankeren over wat er allemaal mist en beter moet met Ajax, maar nu dus even niet.

Shit, is mijn glas nou al weer leeg??? :confused.gif: :blush.gif:
Zelfs " zakelijk " is op deze wedstrijd niet van toepassing. :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 1:20 am

Opvallend trouwens dat Vermaelen de aanvoerdersband droeg en niet Lindgren. Binnenkort onze eerste aanvoerder?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 27, 2009 1:37 am

JOEJAJAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

LEKKER AJAX! Godverdepielekes wat een wedstrijd, wat een spanning, wat een ontlading, wat een FAKKIN mooi slot!

Ik ben duizend doden gestorven, 15 jaar ouder geworden, na die 0-1 was ik ten einde raad, maar verdomme, wat een lekkere 1-1. En jongens, het valt niet mee om met een erectie 38 trappen af te rennen, hier doen we het allemaal toch voor!

Morgen boeken voor Marseille, helemaal niets voor Florence, olé olé!

Leuk he, Europees! :ajax.gif: :ajax.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr feb 27, 2009 1:41 am

De tering wat een avond.

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 27, 2009 1:44 am

HEERLIJK DIT!!!!!!



:ajax.gif: :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 27, 2009 1:47 am

Oh en het mooie is, De Telegraaf had in de 85e minuut al twee pagina's volgekledderd over de uitschakeling van Ajax, want ze gingen er met z'n allen vanuit dat Fiorentina na de 0-1 wel effe door ging drukken.

Die moesten na de 1-1 nog als een gek twee pagina's volledig omschrijven voor de deadline, haha. Die hebben effe lekker lopen zweten, krijg je ervan!

Echt lekker hoor, dit hadden we toch wel nodig.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 27, 2009 3:13 am

Trab schreef:Dat de spelers alles geven lijkt me niet meer als normaal. Voor de rest heeft v.Basten ongelooflijk veel geluk gehad. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat het achterin veels te gevaarlijk stond. Dat v.Basten desondanks niet ingreep en alles op zijn beloop liet vond ik echt een zwaktebod. Hij mag Vermeer echt op zijn blote knieen bedanken dat hij Ajax zolang in de race hield.
Dit vind ik echt onzin. Er is inderdaad een moment geweest dat Vermeer Ajax in de wedstrijd hield (20 seconden), waarvoor hulde! Voor de rest vond ik het reuze mee vallen met de open kansen voor Fiorentina. Natuurlijk waren ze beter (tot aan de 1-0). Ik had niks anders verwacht (niemand hier). Maar uiteindelijk konden ze het wéér niet waarmaken. Misschien ook gewoon goed geknokt?

@ Voetske, als je hier al niet meer van kan genieten dan gaat het nog een moeilijke tijd voor je worden, voorlopig. Meer zit er gewoon niet in op dit moment. Maar vooral met zulk commentaar komen na zo'n wedstrijd. Precies wat er bij hoort!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 27, 2009 3:15 am

Oh ja,

Peter: :worshippy.gif:

Vermeer (en dus Jöhnk): :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 27, 2009 3:17 am

Opvallend weinig reacties trouwens over Marco's wissel. Deed denken aan NL - Frankrijk. Aanvallende wissel en opeens had Ajax het voor het zeggen. Fantastisch!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 7:52 am

Jesse schreef:Dit vind ik echt onzin. Er is inderdaad een moment geweest dat Vermeer Ajax in de wedstrijd hield (20 seconden), waarvoor hulde! Voor de rest vond ik het reuze mee vallen met de open kansen voor Fiorentina. Natuurlijk waren ze beter (tot aan de 1-0). Ik had niks anders verwacht (niemand hier). Maar uiteindelijk konden ze het wéér niet waarmaken.
Met deze analyse ben ik het helemaal eens.

De vier verdedigers kunnen goed staan en fantastisch ingrijpen; dat geldt voor een doelman ook. Is gewoon een speler, die op zijn manier zijn ploeg een dienst kan bewijzen. Een keeper die veel tegenhoudt is geen 'mazzel', zoals het ook geen mazzel is om goeie verdedigers, goeie middenvelders en goeie spitsen te hebben. Dan heeft Barcelona zeker 'mazzel' dat Messi toevallig zo'n goede speler is?

Nee, bekwaam uitgevoerd werk heeft niets met mazzel te maken. Daar wil ik voor eens en voor altijd van af zijn.

As for Fiorentina. Na twee wedstrijden kunnen we definitief stellen dat die waren wat Ajax tegen Slavia Praag en FC Kopenhagen was: beter elftal, in de meeste opzichten superieur, maar domweg niet in staat in 180 minuten voetbal het verschil op het bord te zetten. Daarmee kreeg deze uitschakeling iets onvermijdelijks en dus ook iets terechts (is dat een woord: 'terechts'?).

Wat een fantastische avond... Wie van zo'n avond voetbaldramatiek niet meer kan genieten, gelieve mij de komende tachtig jaar met rust te laten, want dat soort mopperkonten wil ik niet in mijn leven. :neutral.gif:

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr feb 27, 2009 9:46 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 27, 2009 7:55 am

Kowalczyk schreef: Wie van zo'n avond voetbaldramatiek niet meer kan genieten, gelieve mij de komende tachtig jaar met rust te laten, want dat soort mopperkonten wil ik niet in mijn leven. :neutral.gif:

K.
Die mensen moeten hier lekker opka****** en voor de trein springen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 27, 2009 7:56 am

En we strijden weer om een extra prijs natuurlijk, wellicht slepen we over twee weken de Helmond cup alvast binnen!

Te rechts is los geschreven in ieder geval iets ;)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr feb 27, 2009 8:31 am

Jesse schreef:Opvallend weinig reacties trouwens over Marco's wissel. Deed denken aan NL - Frankrijk. Aanvallende wissel en opeens had Ajax het voor het zeggen. Fantastisch!
Die heeft hij alvast in zijn arsenaal. Nog een paar van dat soort originele ideeen, en we zouden zomaar een nieuwe huisstijl kunnen hebben. ;)

Nog even inhakend op de trainersdiscussie. Waarom zou het een probleem zijn dat Marco nog zoekende is? Je kunt dat net zo goed positief zien. Als je niet op zoek gaat kun je ook niks nieuws vinden. Wat dat betreft heb er vertrouwen in dat juist Marco nog wel eens met hele interessante vondsten aan kan komen dragen. Het geniale dat hij als voetballer had komt er ook nog wel uit bij de trainer.

Mooi gedaan Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58878
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 27, 2009 8:47 am

Jesus, Marco's wissel wordt nu ook nog als geniaal omschreven. :drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 27, 2009 8:48 am

De huisstijl mag er dan inderdaad nog niet al te best uitkomen, onder van Basten heeft Ajax wel geleerd wedstrijden als gisteren te spelen en er een goed resultaat uit te halen.
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr feb 27, 2009 9:09 am

Heb ik Joey's analyse gemist?
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:17 am

Wat een spanning! De adrenaline gierde door mijn keel. Ik kon ook niet slapen vannacht. Vermeer is een held! :headbang.gif: :hupajax.gif:
En wat hebben we een geluk gehad. :blush.gif:

Trab schreef:
Zuidema schreef:
Maar zonder dollen: voor een ploeg die werkelijk voor geen meter loopt en van geen kant klopt, heeft Ajax vanavond alles gegeven wat er op dit moment mogelijk is met dit team.
Dat de spelers alles geven lijkt me niet meer als normaal. Voor de rest heeft v.Basten ongelooflijk veel geluk gehad. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat het achterin veels te gevaarlijk stond. Dat v.Basten desondanks niet ingreep en alles op zijn beloop liet vond ik echt een zwaktebod. Hij mag Vermeer echt op zijn blote knieen bedanken dat hij Ajax zolang in de race hield.
Ik heb begrepen dat Van Basten gecontroleerd wilde aanvallen. Welnu, van controleren kwam niets terecht en van aanvallen ook niet. Het is op knokken aangekomen, en dat heeft Ajax zeker gedaan. Voetbaltechnisch en ook tactisch was Fiorentina, zeker over twee wedstrijden, duidelijk de meerdere.

Maar wat dondert het? Met Fiorentina heb ik geen medelijden, hoor. Krijgen die Italianen ook eens een koekje van eigen deeg. :666.gif:

BTW, wat een mooie een-twee met een Italiaan van onze überprutser Leonardo. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr feb 27, 2009 9:26 am

Afbeelding


:onfire.gif: :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 9:27 am

Ajax Rules schreef:Kijkend naar de 16 ploegen die over zijn.....

Dan denk ik "ze kunnen die cup alle zestien winnen".
Na een nachtje slapen denk ik hier dan wel weer anders over, hoor. Ajax heeft zich kranig geweerd, maar had over geluk niet te klagen.
Ik zie ons die cup in ieder geval niet winnen. Een halve finale zie ik als maximum, maar ik had ook verwacht dat we in een tweestrijd met Viola het onderspit zouden delven en dat is wonder boven wonder ook niet gebeurd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 9:33 am

joey schreef:Maar wat dondert het? Met Fiorentina heb ik geen medelijden, hoor. Krijgen die Italianen ook eens een koekje van eigen deeg. :666.gif:
Exact.

Soms ga je in dit soort wedstrijden op je waffel (Slavia Praag, FC Kopenhagen); soms sleep je er op deze manier een succesje uit (Fiorentina). Dat laatste was bij Ajax echter wel een zeldzaamheid geworden.

Daar is dat stopwoord van Ome Ko weer: over-achievement. Boven je stand presteren, boven jezelf uitstijgen en een triomf neerzetten tegen een ploeg die normaliter op alle fronten (financieel en qua elftal) superieur is. We hebben het járen niet meegemaakt bij Ajax. Alleen maar overwinningen die met goed fatsoen wel geboekt móesten worden (FC Thun, IK Start, Austria Wien, Brøndby, Zulte Waregem) en voorspelbare nederlagen tegen grotere clubs (Werder, Inter, etc.). Verder alleen under-achievement: Slavia, Kopenhagen, Club Brugge, Maccabi Tel-Aviv).

Dit seizoen heeft Ajax weer een paar gevalletjes van over-achievement aan de supporters geschonken. Van Hamburg kon je nog zeggen dat het een eenmalige wedstrijd was, in de groepsfase. En daar komt nu een nog mooiere triomf bij: in een knock-out ronde, ná de winterstop, over twee wedstrijden, tegen de nummer vier van de Serie A.

De laatste keren dat we - op basis van twee wedstrijden - grotere clubs 'wipten', waren in 2002-2003: Olympique Lyon, Arsenal en AS Roma zouden er door Ajax uit zijn gekieperd als het een knock-out ronde was geweest. Maar de laatste keer dat het écht een knock-out ronde was, tegen een club van dit kaliber...? Dan moet je misschien wel terug naar Udinese, in 1997. Of misschien wel Atlético Madrid, met die peer van Dani, nog een seizoen eerder.

Schitterend, dit. Echt top. Twintig maal hulde aan de manier waarop Ajax zich hier in vastgebeten heeft.

En nu lekker verliezen bij Utrecht, gok ik.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr feb 27, 2009 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 27, 2009 9:35 am

Ik heb net de samenvatting op ajax.tv nog even rustig gekeken, en ik kan me goed vinden in de analyse van joey en Ko. We zijn met geluk door, maar wat dondert dat? We zijn door! :onfire.gif:

En Vermeer moet natuurlijk gewoon keepen, zondag. Laat Stekelenburg maar lekker even uitzieken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr feb 27, 2009 9:41 am

Duke schreef:En Vermeer moet natuurlijk gewoon keepen, zondag. Laat Stekelenburg maar lekker even uitzieken.
Soms denken duizenden mensen precies hetzelfde.

Toen Vermeer die megakans in de eerste minuten onschadelijk maakte (en dan vooral die tweede instantie!) hoorde ik écht overal om me heen: "Die had de Steek niet gehad..."

:smallgrin.gif:

Het zou trouwens wel weer een typische Van Basten-actie zijn... Eerst kiest 'ie voor Stekelenburg. Dan moet Vermeer er noodgedwongen in en die doet het zó goed dat Van Basten besluit dat ze "heel dicht bij elkaar zitten" en dat de plek van Stekelenburg niet zomaar meer gegarandeerd is. Vervolgens keert de Steek terug, staat 'ie te schutteren, maar vervangt Van Basten 'm niet (terwijl ze - kennelijk - zo dicht bij elkaar zaten). Van Basten begint praatjes op te hangen over Stekelenburg (onze eerste keeper, belangrijke speler, we moeten hem vertrouwen geven, etc.) en nu zul je zien dat 'ie nu weer wél Vermeer laat staan.

Wat dat betreft valt er werkelijk geen peil op de beste man te trekken, maar goed. Mij maakt het niet uit, als er maar weinig tegengoals invliegen.

K.
Still alive...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr feb 27, 2009 9:45 am

Harm schreef:Ja, zoals gras zien groeien.
en dat tijdens de winter :biggrin.gif: Ajax is diep en diep afgegleden. Theeft ook nix meer met voetbal te maken. Bal tegen houden is het!

en dan die boerenlul van een commentator met zijn "slaande beweging naar de bal" Heeft ome Frans nog wat poliepen voor op de stembanden over? Die zak had het over een viervoudige schaar waarmee Leo de 1-1 zou inluiden. Ik telde 0 scharen en 1 maal een kaats met een fiorentina speler, aan het eind van zijn ataxische run schoot hij hem wel mooi binnen, maar ga nou niet zo overdrijven. marradona's actie was 300x mooier.

Plaats reactie