AFC Ajax - Slavia Praag 17-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 6:58 am

LouisXIV & co schreef:Had gewoon twee keer geel moeten krijgen en dan had ie zijn team mooi gedupeerd.
Nu ook al hoor, de scheidsrechters zien/lezen dit ook en geven Suarez dus alleen een pingel als hij door midden wordt geschopt. Wat zou er ook al weer gebeurd zijn vorig seizoen als Suarez zijn penalty uit tegen Twente had gehad? Zijn gedrag heeft ons al een kampioenschap gekost en dit maakt het niet beter
Laatst gewijzigd door LucaS op do dec 18, 2008 7:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 18, 2008 7:04 am

Ach.. iedereen loopt hier te zeiken op Joey, maar hij vertelt gewoon wat hij denkt hoe het is gegaan en dat klopt ook nog gewoon. Zo voorspelbaar is het bij Ajax tegenwoordig.

Het klopt toch ook dat Marco stom liep te lullen?
Het klopt toch ook dat het een kutpot was?
Het klopt toch ook dat Oleguer niet kan voetballen?
17/12/2008 - Van Basten: discutabele momenten Suarez maar accepteren
(Gepost door RvN)

BRON: Telegraaf.nl

Na afloop werd Marco van Basten weer gevraagd naar de valpartijen van Suarez. Hij gaf aan nog niet e weten of hij daar nog over gaat praten met de spits. "Dat hebben we al zo vaak gedaan. Hij is een geweldige voetballer met af en toe discutabele dingen. Misschien moeten we dat maar accepteren." [reageer]
Prima jongen... gewoon accepteren. Waarom juich je het eigenlijk niet toe??
Jonge jonge
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Arie Ajax
Berichten: 41
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:49 am

Bericht door Arie Ajax » do dec 18, 2008 7:34 am

Zonde van het geld voor het kaartje. En dan roepen ze dat ze Slavia nog niet waren vergeten...

Wat een slechte wedstrijd. Veel te laag tempo en die passes!? Alles achter de man, drama. Gelukkig waren we al geplaatst.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 18, 2008 7:41 am

Misschien was het juist beter als we nog niet geplaatst waren. Ajax begon fel en goed en stond al snel op 1-0. Daarna twee prima kansen op meer en toen was het eigenlijk wel klaar, met name na de 1-1. De 1-2 was ontzettend knullig. je zat met 3 verdedigers en een keeper bij de bal en nog prikt een tsjech hem erin. Ongelofelijk knullig. De penalty van suarez was een optelsom, want bij de tweede keer (waar ie geel voor kreeg) werd hij wel degelijk naar de grond gewerkt. wel schitterend genomen trouwens. tweede helft grossierde in fouten. Met name Blind leek een bal over 10 meter niet bij z'n medespelers te krijgen. Hopelijk gaat het zondag een stuk beter, want dit was drama.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 8:40 am

Tja, dat is nog iets van vroeger.Deze ook: In een uitwedstrijd, als AJAX ging winnen, niet met te grote cijfers want anders komt er te weinig publiek bij de thuiswedstrijd.

Volgens mij heeft het niks met geplaatst te maken, maar gewoon van niet kunnen, en een trainer die, volgens mij, alleen maar aan het kijken is of het kwartje wil vallen.Terwijl men, en daar telt MVB ook bij, bij lange na geen kwartjes zijn.En, dat zag je nu ook weer, waar ook nog eens weinig van basis voetbaldingetjes te bespeuren zijn.En wat ik met voetbal " dingentjes " bedoel weet men onderhand wel ..

Afijn, de Graafschap .. here we come !! ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 18, 2008 9:03 am

En toch denk ik dat de motivatie niet optimaal was. Ze kwamen snel met 1-0 voor, kregen daarna gelijk nog 2 goede kansen en ze dachten dat het een makkelijk avondje zou gaan worden. Anders kan ik het geklungel achterin bij met name die tweede goal niet verklaren.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do dec 18, 2008 9:20 am

Het een groot onsamenhangend geheel en dat het hele seizoen lang.

Spelers mogen weg, krijgen daarna 4 basisplaatsen achter elkaar en mogen vervolgens weer vertrekken.

Jeugdspelers spelen de ene keer 90 minuten, de andere keer zitten ze op de tribune.

En de laatste paar wedstrijden krijgen we ook steeds meer tegendoelpunten. Een zorgwekkende ontwikkeling.

De 30 miljoen zorgt voor een kwaliteitsinjectie waar iedere prutser een team beter mee kan laten spelen, maar nu moet er daadwerkelijk iets opgebouwd worden. En Van Basten heeft het over een leerzame wedstrijd... nou ja... ik hoop maar dat hij heeft geleerd dat het DRAMATISCH slecht was.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 9:23 am

Steeds als je denkt dat het niet slechter kan, is dit Ajax in staat om je gedachten op dat punt weer wat meer bij te stellen. Wat een baggerpot, gister. Vooral in de tweede helft, toen bleek dat men niet meer in staat was elkaar behoorlijk aan te spelen over afstanden tot 10 meter. Met (helaas) Blind als lichtend voorbeeld. Alle kritiek die Joey c.s. hier (imo terecht) hebben gepost, kwam gisteravond schrijnend aan het licht: de laatste linie was werkelijk vreselijk. De manier waarop we 2 tegengoals kregen deed pijn aan je ogen. En het middenveld was overduidelijk te licht voor dit soort wedstrijden. De Jong en Urby waren een aanfluiting. Suarez' actie gaat ons ook weer punten kosten. Die krijgt dit seizoen in de competitie geen penalty meer.

Wat me ook opviel (of is mijn geheugen selectief?): het leek wel of Ajacieden veel vaker op hun bek gingen op dat gladde veld dan die Tsjechen. We weten allemaal wat voor een verschrikkelijk veld in de Arena ligt, dus waarom passen ze ze hun noppen daar nou niet eens op aan?
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op do dec 18, 2008 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 18, 2008 9:28 am

Viel mij ook al op Cees. Met name Emanuelson en Cvitanich leken op een ijsbaan te staan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 9:52 am

El Clavo schreef:En toch denk ik dat de motivatie niet optimaal was. Ze kwamen snel met 1-0 voor, kregen daarna gelijk nog 2 goede kansen en ze dachten dat het een makkelijk avondje zou gaan worden. Anders kan ik het geklungel achterin bij met name die tweede goal niet verklaren.
Kwaliteitsgebrek?

Weet je wat het is? We hebben er matige spelers tussen lopen, het positiespel deugt niet en de passing is bedroevend. Om dat alles te compenseren, lopen de spelers zich helemaal de ******. Dat houd je geen heel seizoen vol. Dan krijg je dus wedstrijden als die van gisteren. Dit Ajax is niet in staat om rustig het balletje te laten rondgaan en er dan eentje in te prikken. Wat eigenlijk zou moeten gebeuren in een wedstrijd om des keizers baard tegen een niet al te hoog aangeschreven tegenstander.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 18, 2008 9:56 am

Mee eens hoor, al ben ik erg gecharmeerd van Vermaelen en Vertonghen, die jongens houden Ajax echt op de been.

Gisteren vond ik met name het middenveld veel te licht, daar liep Slavia echt gemakkelijk doorheen. Ik denk dat we met bijvoorbeeld gabri en Lindgren een andere wedstrijd hadden gezien, maar dat blijft natuurlijk speculeren.

Ik hoop wel op bijvoorbeeld Douglas van de winter. Loopt er niks bij Anderlecht of Brugge rond trouwens?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 10:07 am

LucaS schreef:
LouisXIV & co schreef:Had gewoon twee keer geel moeten krijgen en dan had ie zijn team mooi gedupeerd.
Nu ook al hoor, de scheidsrechters zien/lezen dit ook en geven Suarez dus alleen een pingel als hij door midden wordt geschopt. Wat zou er ook al weer gebeurd zijn vorig seizoen als Suarez zijn penalty uit tegen Twente had gehad? Zijn gedrag heeft ons al een kampioenschap gekost en dit maakt het niet beter
:drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 10:38 am

:aai.gif:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do dec 18, 2008 10:41 am

Ik ga niet meer in het verleden kijken, maar in de toekomst .... :
- Hoe zit het met een eventueel visum voor die shite Russische clubs?

Als het aan mij ligt gaan we naar Fiorentina!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 18, 2008 10:43 am

Frankrijk, Duitsland of Denemarken zou leuk zijn! Fiorentina is ook een mooie naam. Als het maar niet Rusland of Oekraine wordt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 10:49 am

Liever niet Zenit. Dick Advocaat kent Ajax te goed.

Over Suarez: scheidsrechters moeten een penalty geven als het een penalty is. Punt. De scheidsrechter ging vorig seizoen tegen Twente ernstig in de fout.
Daarbij: het zit echt niet in een wedstrijd. Hadden ze bij Ajax allemaal maar zo'n goed seizoen gedraaid als Suarez, dan waren we fluitend kampioen geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 10:52 am

Suarez was tussen oktober en maart vorig jaar shit. Maar goed, dat is een doodlopende weg, de man is heilig hier

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 10:55 am

Suarez heeft een prima eerste seizoen gedraaid bij Ajax. Zeker in vergelijking met andere spelers. Niet alleen heeft hij veel goals en assists op zijn naam gekregen, hij houdt ook de verdediging van de tegenpartij bezig. Daarvan heeft KJH kunnen profiteren. Natuurlijk heeft hij zijn tekortkomingen, maar hij doet het gewoon goed.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 10:58 am

Dat ontken ik niet, een eerste seizoen is altijd lastig. Maar het beeld dat jij (en anderen met jou) oproepen dat Ajax zonder Suarez een middenmoter zou zijn, is niet juist

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 11:05 am

Ach, een middenmoter... Maar Suarez is wel erg belangrijk voor Ajax.

Natuurlijk kun je erover twisten of hij het type speler dat het beste bij Ajax past. Hij speelt wel érg opportunistisch. Maar dat kun je die jongen niet aanrekenen, die keuze is voor rekening van Ajax geweest.

Suarez heeft bij mij een streepje voor, omdat hij een echte winnaar is. Ik geniet van zijn drive, zelfs al overdrijft (overdrive't, hehe) hij soms een beetje (zoals gisteren).
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 11:06 am

Zonder Suarez heeft dit Ajax helemaal niks in de ploeg om maar ook iets te kunnen voorzeren. En hadden ze heel veel punten laten liggen dit seizoen!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do dec 18, 2008 11:25 am

LucaS schreef:Suarez was tussen oktober en maart vorig jaar shit. Maar goed, dat is een doodlopende weg, de man is heilig hier
Niet overdrijven Lucas. Volgens mij veroordeelt iedereen hier die drie schwalbes van gisteren. Ik vind Suarez een erg goeie speler en vond ook dat hij het aantal schwalbes tot een normaal niveau had teruggebracht (lees: amper). Alleen wat hij gisteren liet zien, was echt schandalig. Hij wilde gewoon een Panenka maken. Koste wat kost.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 11:28 am

LouisXIV & co schreef:
LucaS schreef:Suarez was tussen oktober en maart vorig jaar shit. Maar goed, dat is een doodlopende weg, de man is heilig hier
Niet overdrijven Lucas. Volgens mij veroordeelt iedereen hier die drie schwalbes van gisteren. Ik vind Suarez een erg goeie speler en vond ook dat hij het aantal schwalbes tot een normaal niveau had teruggebracht (lees: amper). Alleen wat hij gisteren liet zien, was echt schandalig. Hij wilde gewoon een Panenka maken. Koste wat kost.
De enige speler die het publiek nog wilde vermaken! :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do dec 18, 2008 11:29 am

Eredivisie stelt niks meer voor. Heel af en toe een uitschieter (tegen psv). Verder niveau om van te huilen. Tegen het geld uit de grote competities kan geen bestuur, trainer, of jeugdtalent opboksen. Dan kun je jarenlang paginas volfilosoferen, maar het is telkens hetzelfde voorspelbare kringetje. Alleen de namen veranderen.

Oranje is nog de moeite waard, omdat het niet leeggekocht kan worden. Ik zou als KNVB alles op Oranje inzetten. Maak daar echt het Europese Brazilie van. (Braziliaanse situatie is enigzins vergelijkbaar, met alle sterren in Europa).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 18, 2008 11:33 am

joey schreef:Natuurlijk kun je erover twisten of hij het type speler dat het beste bij Ajax past. Hij speelt wel érg opportunistisch.
De vraag rijst dan: welke Europese topclub wil een speler die zoveel balverlies lijdt, zelfs als hij goed speelt. Het zou me ergens niet verbazen als Suarez volgend seizoen nog bij Ajax speelt (wat ik zou toejuichen). Hij moet nog een stapje maken.

Plaats reactie